Jump to content

Schimbare bujii incandescente


Alex75

Recommended Posts

La cati km sau la ce interval de timp trebuie schimbate bujiile incandescente?

 

 

 

eu am vrut sa le schimb pt masina mea (e46 320d, din 2000).

nu aveam nici un fel de probleme la plecare, dar m-am gandit sa schimb toate consumabilele dat fiind ca am luat-o de curand.

aia de la service au zis ca nu am de ce sa le schimb daca nu am probleme la pornire.

acum, nu stiu ce sa zic....cica se schimba foarte greu-operatiunea necesita multe ore de munca.

Link to comment
Share on other sites

eu am vrut sa le schimb pt masina mea (e46 320d, din 2000).

nu aveam nici un fel de probleme la plecare, dar m-am gandit sa schimb toate consumabilele dat fiind ca am luat-o de curand.

aia de la service au zis ca nu am de ce sa le schimb daca nu am probleme la pornire.

acum, nu stiu ce sa zic....cica se schimba foarte greu-operatiunea necesita multe ore de munca.

Nu stiu cum e la e46, dar mie la e39 mi le-au schimbat cam intr-o ora de munca efectiva. Este adevarat ca sint multe de desfacut si de pus la loc, nu se ajunge chiar usor la ele, dar daca oamenii stiu ce e de facut nu are cum sa dureze multe ore.

Se schimba cand se ard, daca porneste greu cand e frig mergi la un tester. E greu de spus in km pentru ca la diesel nu conteaza km, ci numarul de porniri care e destul de greu de estimat. Sint unii constructori care dau si 120k km la bujii incandescente, dar nu cred ca e relevant.

Link to comment
Share on other sites

Mie in fiecare toamna imi recomanda un amic sa ma pregatesc cu bujiile, dar uite ca mai am putin si trec de iarna asta si tot nu le-am schimbat. Nu este o chestiune de de kilometri ci de numarul de porniri. Cu toate ca, sincer vorbind, la ~300ooo km, parca nici asta nu mai este de crezut. Sau este vorba si de putin noroc.

 

De ajuns, se ajunge destul de greu la ele, in sensul ca este de demontat; daca stii ce ai de facut si ai si cheile necesare, in max o ora inchizi capota, cu bujiile schimbate.

 

Totusi, daca pe un ger de -15C ti se stinge DDE-ul in 5/6 secunde si motorul porneste din prima si se mentine in mers "rotund", eu zic ca nu are rost sa le schimbi.

 

 

320d/E46/2000

Edited by CC23298
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

intrebare : bujiile poate afecta relantiul ? motor n43 318 i an 99 (ma refer la oscilatii, de la 800 la 500-600) am inteles ca la benzina bujiile dau scanteie in mod repetat nu doar la pornire...

 

thx

 

ps: stie cineva cat costa manopera la schibat bujiile ? la filaret mi-a cerut 270 ron <_<

Link to comment
Share on other sites

Bujiile incandescente intra la consumabile. Problema la BMW e ca sunt bagate sub admisie, care trebuie data jos ca sa poti avea acces la ele. Se dau jos, se pun pe direct la baterie se se verifica daca se aprind toate la fel. Sa nu fie diferente intre zonele in care se inrosesc. Daca-s ok, le bagati la loc si-i dati blana.
Link to comment
Share on other sites

intrebare : bujiile poate afecta relantiul ? motor n43 318 i an 99 (ma refer la oscilatii, de la 800 la 500-600) am inteles ca la benzina bujiile dau scanteie in mod repetat nu doar la pornire...

 

thx

 

ps: stie cineva cat costa manopera la schibat bujiile ? la filaret mi-a cerut 270 ron <_<

 

Este posibil.

Este bine sĂŁ le schimbi dacĂŁ nu le-ai schimbat vreodatĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

ps: stie cineva cat costa manopera la schibat bujiile ? la filaret mi-a cerut 270 ron :)

 

nici macar nu m-a intrebat la ce masina vreau sa schimb bujiile <_<

stie cineva cat costa manopera la schimbare de bujii (benzinar) e46 ?

thx

Edited by S A R P E
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 years later...

Salut .

 

Ce anume trebuie sa mai demontez din poza pentru a ajunge la bujii si a le testa daca mai functioneaza ?

Am desfacut tot ce era cu rosu si inca 3 cleme in partea dreapta a pozei. Trebuie desfacute si cele verzi ? Ce altceva trebuie sa mai demontez pentru a ajunge la bujii ?

 

 

 

 

http://img838.imageshack.us/img838/9063/img094gu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din pacate am vazut ca TIS online pentru BMW nu mai exista si pe calculator nu am . Ma poti ajuta cu acea schema? Dar am fost oricum si la service si mi-a zis ca trebuie sa schimb bujiile doar ca nu stiu cate sau care. Ce mai trebuie sa demontez pentru a putea da jos admisia ? Edited by ownage16
Link to comment
Share on other sites

salut...daca tot te apuci schimba toate 4 bujiile si da trebuie desfacute si suruburile incercuite de tine cu verde,inclusiv cotul acela care intra in valva EGR pentru acces mai usor...atentie cand dai jos galeria de admisie pentru ca in spatele ei exista un senzor cu o mufa care trebuie deconectata...bafta!!
Link to comment
Share on other sites

Si dupa ce scot cele 4 suruburi verzi nu trebuie sa mai desfac nimic ? Citisem undeva ca ar mai fi un surub pus pe dedesubt sau chiar si un furtun care trebuia scos, dar de acestea nu sunt sigur . Deci doar cele 4 suruburi si apoi pot sa ridic galeria de admisie si apoi scot senzorul din spate ?
Link to comment
Share on other sites

O sa ramai cu niste erori, dar nu se intampla nimic rau dpdv mecanic.

 

E mai bine sa lasi motorul sa fie la temperatura de functionare chiar inainte sa incepi sa desfaci totul.

 

Nu dureaza mult sa dai totul jos, asa ca pana ai terminat de desfacut totul, motorul este cald inca.

 

Daca vezi ca vreo bujie nu se desface relativ usor, adica pui multa forta si totusi nu se clinteste, e mai bine sa renunti.

In caz contrar, o vei rupe, iar apoi va fi nevoie sa dai jos chiulasa sau sa mergi la cineva care are niste scule speciale.

 

Pe cele noi nu trebuie sa dai cu nici un fel de solutie, vaselina sau altceva.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Am ajuns la ele cu greu dar nu am reusit sa scot niciuna si m-am lasat pagubas , dar inainte de aceasta operatie am incercat sa verific si eu bujiile (imi verificare inainte un mecanic dar fara sa-mi zica cate sunt arse)cu mufa de la releul de bujii insa toate rezistentele imi afisau 60 ohmi. Cred ca nu am masurat nici unde trebuia nici ce trebuia .

 

http://img441.imageshack.us/img441/4466/img098l.jpg

 

Cea cu rosu este mufa de la bujii , iar cele cu verde sunt chiar pinii bujiilor incandescente nu ?

 

Am pus un fir la borna plus iar un fir pe fiecare mufa verde in parte (asa am inteles de pe TIS), iar la fiecare mi-a afisat 60 ohmi iar cand am comutat pe tensiune pe la 12V fiecare . Unde am gresit ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.