Jump to content

pornirea la rece


Recommended Posts

vorbim despre un e30 320i motronic 1.0

 

pina iarna trecuta totul era ok, pornea la orice temperatura (am prins si -20 grade undeva la munte) de la prima cheie, relantiul era stabil si frumos, in jur de 1200 rpm in primele secunde, apoi scadea treptat in citeva minute pina la valoarea corecta.

 

iarna trecuta a inceput sa se manifeste in felul urmator: porneste inca la prima cheie, turatia se duce la punctul 1200, si in jumatate de secunda motorul se opreste. la a doua cheie porneste (tot la sfert) si merge normal, dupa cum am descris mai sus. cind e foarte frig, face figura asta si a doua oara. niciodata mai mult.

 

am presupus atunci ca era din cauza de garnitura de chiulasa impuscata, caci aveam un riulet de antigel pe bloc, si am fost sigur ca se va remedia cind vio face motorul. intre timp s-a intimplat si asta, plus alte mici upgradeuri, in ziua de azi motorul si componentele conexe fiind in stare aproape perfecta. toate furtunele cu probleme au fost schimbate, nu exista scurgeri de ulei/antigel/aer/benzina, toata electrica e in stare buna. motorul a fost refacut la cota 0, blocul fiind in perfecta stare. valva de relanti functioneaza si ea (testata dupa manualul Haynes).

 

cu toate astea, de citeva zile (de cind a venit frigul), acelasi comportament enervant la pornire. nu stiu ce as putea sa mai incerc ? mi-e dor de zilele in care masinuta mergea bine fara sa dau de cel putin 2 ori la cheie :blink:

 

multumesc pentru orice sugestii.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai Motronic 1.0 inseamna ca ai injector de pornire la rece ai si o sonda termica ("thermo-time switch"). Corect? Sau poate ai Motronic 1.1 (sau alta verisune) la care imbogatirea la rece se face chiar din injectoare principale, fara un injector suplimentar?

Ai documentatie dupa care sa verifici injectorul de pornire la rece si somda termica (in cazul in care exista, evident)? Daca nu, spune-mi ce caracteristici de temperatura si timp are sonda (sunt trecute pe corpul ei - pot fi: 15 gr. C + 8 sec / 35 gr. C + 8 sec / 35 gr. C + 12 sec) si iti dau valorile de test.

Link to comment
Share on other sites

umm.. injector de pornire la rece era la unele modele jetronic, cu computer siemens. la motronic nu mai exista nimic in afara de cele 6 injectoare. totul se face electronic.

 

nu am nici thermo time switch, ca l-am cautat acum ceva vreme si mi s-a explicat ca nu exista decit la cele mai vechi (probabil tot alea bazate pe siemens ?)

 

in legatura cu versiunea de motronic, e o mare ceata. pe el nu scrie decit "motronic". dupa cod, gasesc pe net referinte la motronic 1.1 (ceea ce corespunde cu ce mi-ai zis tu), dar pe tester apare motronic 1.0. daca ma uit in ETK mi se face rau, acolo scrie de motronic spec 3.

Link to comment
Share on other sites

in legatura cu versiunea de motronic, e o mare ceata.

Eu am sigur versiunea 1.0 de Motronic si are injector de pornire la rece si thermo-time switch. O alta caracteristica distinctiva pentru 1.0 este faptul ca sunt doi captatori distincti (de referinta, respectiv de turatie) pe volanta - versiunile mai noi de Motronic au un singur captator, pe fulia din fata motorului. Daca nu ai injector de pornire la rece, sigur ai o versiune superioara. Probabil 1.1, daca ai catalizator, sau 3, daca nu ai.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare care are oarecum legatura cu topicul.Am un BMW 323i 1985 an de fabr injectie Le-Jetronic,de ceva timp la rece am inceput sa am probleme cu socul(sau relantiul),sa va spun:in urma cu aprox 1 luna am fost anuntat de soramea ca masina face figuri la relanti ajuns acasa l-am alergat banuind ca un injector era infundat :blink: ,asa am descoperit ca aveam furtunul care pleaca din bloc in radiator spart.S-a inlocuit furtunul iar nenea mecanicul a reglat relantiul incat acesta nu a mai facut probleme,explicatia a fost ca a curs apa pe delco si de accea a facut figuri.Acum face in felul urmator la pornire socul sta la 2000 ture apa e in zona albastra apoi la 1500 ture si apare urmatoarea problema:din cand in cand turatia cade al 1000 ture pt ca apoi sa urce din nou la 1500 ture.Are cineva idee ce poate fi?Precizez ca pe sonda ce transmite info la calculatorul de injectie a curs ceva apa,sa se fi oxidat contactele?Ah inca o intrebare socul acela automat cum functioneaza pt ca pana apa nu ajunge la jumatate tine relantiul la 1200 ture
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
inseamna ca s-a adjudecat, e 1.1

 

si atunci de ce face figurile astea ? mi-ar trebui un ICV bun sa fac un test cu el intro- dimineata rece... desi ma indoiesc ca ala ar putea opri motorul asa direct.

2358[/snapback]

 

am un termocontact temporizat,in cazul cand tu ai asa ceva,adica sa ai injectie motronic 1.il poti proba si vadea daca el e de vina-adi

Link to comment
Share on other sites

ce e ala "termocontact temporizat" ?

3381[/snapback]

 

Este o piesa montata de regula pe corpul de aluminiu al termostatului,care inchide si respectiv deschide injectorul de pornire la rece.De regula,functionarea lui se traduce prin actionarea inj. de pornire la rece timp de 8 secunde.daca e dus,pot aparea problemele tale-se testeaza prin masurarea lui in diferite conditii de temperatura(i se masoara rezistenta electrica la 10,20.35 si 60 grade celsius).

Link to comment
Share on other sites

motronicul nu are injector de pornire :blink:

Da, dar numai pentru versiunile de Motronic de la 1.1 in sus. Motronic 1.0 are injector de pornire la rece.

In poza, colierul care se vede la capatul sagetii galbene este cel care strange furtunul de alimentare cu benzina pe injectorul de pornire la rece - E28 535i cu Motronic 1.0.

post-44-1102667193_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.