Jump to content

Cum procedam cand ne opreste politia


Fake

Recommended Posts

alergi pt aia 200 de euro de-ti vine acru-n gura. nici benzina nu o scoti :)

ideea nu este sa avem in vedere astia 200 euro,ci faptul ca sa creat un precedent si acum daca ajungi in instanta cu aceiasi problema si invoci cazul de mai sus instanta este obligata sa iti dea castig de cauza!

Link to comment
Share on other sites

Ia sa-mi dai numarul tau de telefon, ca azi am batut orasul pe zapada si fara stergatoare, ca nu reuseam in 2 locuri sa printez un document, nu stiu ce incompatibilitate intre ofisuri, extensii si docuri din alea de-ale voastre :)

 

Precedentul n-are nicio valoare, decat daca hotararea-i data de aia mai mare instanta da'n tara asta a noastra, tocmai in scopul de-a face practica unitara.

 

Deci? :)

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, dacĂŁ Ănalta Curte decide, se considerĂŁ cĂŁ e de urmat pt. unificarea practicii. Precedentul judiciar nu e o excepĂžie ĂŽn Europa Âşi poate pe viitor nu va fi nici la noi. Oricum a funcĂžionat biniÂşor ĂŽn cazul taxei de ĂŽnmatriculare.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Cand te opreste Politia trebuia sa ai bani la tine.Nu conteaza ca ai gresit sau nu, le dai bani si gata.

nu cred ca ai dreptate. cel putin in Brasov, unde s-au cam schimbat cadrele pe la circulatie, nu prea se mai ia spaga. Daca mai inchid ochii o fac pt PCR, dar mana pe banuti nu prea o mai pun.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Si pentru ca tot vorbeati de Brasov... cam cat noroc sa ai sa treci cu 180 pe sub nasul politiei in timp ce te "dadeai" cu unul, sa te ia radarul, sa te opreasca regulamentar si cand sa-ti ia carnetul... sa constate cu stupoare ca pe filmare il vad pe cel fata ta si cand sa treci si tu, camera n-a inregistrat decat jumatate de masina dupa care filmarea s-a intrerupt? adica se vedea o bucata de tabla albastra, viteza si mai putin numarul de inmatriculare... mi s-a intamplat in ghimbav, m-a oprit "organu'" si mi-a dat drumul cu permisul in buzunar din "lipsa de probe".

 

 

concluzia: once in a lifetime...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Si pentru ca tot vorbeati de Brasov... cam cat noroc sa ai sa treci cu 180 pe sub nasul politiei in timp ce te "dadeai" cu unul, sa te ia radarul, sa te opreasca regulamentar si cand sa-ti ia carnetul... sa constate cu stupoare ca pe filmare il vad pe cel fata ta si cand sa treci si tu, camera n-a inregistrat decat jumatate de masina dupa care filmarea s-a intrerupt? adica se vedea o bucata de tabla albastra, viteza si mai putin numarul de inmatriculare... mi s-a intamplat in ghimbav, m-a oprit "organu'" si mi-a dat drumul cu permisul in buzunar din "lipsa de probe".

 

 

concluzia: once in a lifetime...

 

Da ce ghinion sa ai sa mergi la consum, si s-o scapi pe panarama de masina intr-o localitate fix in dreptul prostului cu logan cu 80 la ora... Daca-mi vine amenda acasa innebunesc... Chiar am mers alaltaieri la consum, eram curios cat de jos pot sa ajung si n-am depasit 105km/h inafara iar in localitati mergeam prudent undeva pe la 60-65km/h cu a 4-a si cam 70 cu a 5-a. Si in localitatea respectiva m-a sunat nevasta si fara sa-mi dau seama am urcat cu a 5-a fiind undeva pe la 80...

 

Deci ghinion? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Direct de la sursa:

 

ATENTIE! Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier

 

Daca circulati regulamentar si sunteti oprit de un echipaj de politie, sau daca "v-a prins radarul" trebuie sa stiti ca aveti si drepturi nu doar obligatii.

 

Politistii sunt obligati sa respecte anumite reguli si sa va prezinte anumite acte atunci cand ele sunt solicitate de "cel oprit" in trafic. Neprezentarea acestora si notarea refuzului organului de a prezenta aceste acte pot duce la anularea unei eventuale amenzi.

 

 

Într-adevãr poliþistul are obligaþii ºi trebuie sã respecte anumite proceduri, dar acest lucru nu duce la anularea sancþiunilor aplicate de acesta. Respectarea de cãtre poliþist a procedurilor ºi a obligaþiilor ce îi revin sunt chestiuni de bucãtãrie internã, iar verificarea ºi sancþionarea unor eventuale încãlcãri este atributul exclusiv al sefilor ierarhici ai poliþistului, în niciun caz al conducãtorului auto, al cetãþeanului de pe stradã sau al contribuabilului ce are impresia cã poliþistul e angajatul sãu ºi e dator sã-i cânte în strunã.

 

Cazurile de anulare a proceselor verbale de constatare a contravenĂžiilor sunt prevĂŁzute expres ĂŽn legislaĂžie, mai exact ĂŽn Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, nu dupĂŁ cum ĂŽÂşi ĂŽnchipuie orice habarnist.

 

 

 

 

1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta in instanta).

 

 

 

Legea 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea ºi funcÞionarea PoliÞiei Române prevede:

 

ART. 41

(1) În exercitarea atribuþiilor de serviciu poliþistul este obligat sã prezinte insigna sau legitimaþia de serviciu, dupã caz, pentru a-ºi face cunoscutã, în prealabil, calitatea, cu excepþia situaþiilor în care rezultatul intervenþiei sau siguranþa ulterioarã a poliþistului ar fi periclitatã.

 

 

 

În concluzie, poliþistul este obligat sã se legitimeze doar dacã nu are în piept insigna, în caz contrar nu mai e obligat sã prezinte ºi legitimaþia de serviciu, iar din ce am vãzut cu toþii în ultimii ani în special poliþiºtii rutieri din cadrul Poliþiei Rutiere au pe lângã insigna de poliþist ºi un ecuson cu numele.

 

 

 

 

2. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

 

 

 

O altĂŁ aberaĂžie contrazisĂŁ clar de prevederile din legislaĂžia rutierĂŁ:

 

 

 

Hotãrârea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a OrdonanÞei de urgenÞã a Guvernului nr.195/2002 privind circulaÞia pe drumurile publice

 

 

 

Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeazĂŁ prin executarea semnalelor regulamentare de cĂŁtre poliĂžistul rutier sau, dupĂŁ caz, de cĂŁtre poliĂžistul de frontierĂŁ, atunci când constatĂŁ ĂŽncĂŁlcĂŁri ale normelor rutiere ori ĂŽn situaĂžia ĂŽn care existĂŁ indicii temeinice despre sĂŁvârÂşirea unei contravenĂžii ori a unei fapte de naturĂŁ penalĂŁ, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte Âşi a bunurilor care fac obiectul urmĂŁririi, precum Âşi pentru verificarea deĂžinerii de cĂŁtre conducĂŁtorii vehiculelor a documentelor prevĂŁzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeazĂŁ Âşi ĂŽn condiĂžiile producerii unor calamitĂŁĂži naturale, dezastre sau a altor situaĂžii care pun ĂŽn pericol siguranĂža circulaĂžiei.

 

 

 

Atâta timp cât legea Îi oferã posibilitatea poliÞistului sã opreascã orice autovehicul pentru "pentru verificarea deÞinerii de cãtre conducãtorii vehiculelor a documentelor prevãzute de lege" nu mai putem discuta de oprirea fãrã motiv ºi alte legende urbane de acest gen.

 

 

 

 

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

 

 

 

Referitor la "ordinul de serviciu" o altã tâmpenie, ce nu are nici cea mai micã legãturã cu realitatea.

 

DacĂŁ cĂŁutĂŁm ĂŽn legislaĂžie vom gĂŁsi definiĂžia "ordinului de serviciu" ce spune cĂŁ este o dispoziĂžie scrisĂŁ datĂŁ de conducerea unei unitĂŁĂži prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate sĂŁ efectueze anumite acĂžiuni, pe o perioadĂŁ determinatĂŁ ĂŽn afara sarcinilor curente de muncĂŁ ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Ori controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale poliĂžistului rutier.

 

 

 

În plus, chestiunile ce þin de locul, data ºi activitãþile ce le desfãºoarã poliþistul sunt dispoziþii interne cu caracter secret, ce pot fi verificate doar de ºefii acestuia, nu de oricine de pe stradã.

 

Cei care susÞin aceste afirmaÞii, clar sunt victimele unor limitãri În privinÞa capacitãÞii intelectuale, pentru cã numai astfel de oameni deficitari la capitolul logicã κi pot imagina cã atunci când sunt opriÞi pentru control de poliÞist, Îl pot controla ei la rândul lor pe acesta.

 

DacĂŁ ar fi aÂşa, nu ar mai avea niciun rost existenĂža Âşefilor din poliĂžie, ĂŁstia nu ar mai avea ce sĂŁ facĂŁ, pentru cĂŁ oricum poliĂžistul ar fi verificat Âşi controlat de toĂži cetĂŁĂženii de pe stradĂŁ.

 

 

 

 

4. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).

 

 

 

O altã prostie, pentru cã NU existã nicio astfel de prevedere legalã. Costatarea unor abateri ce Încalcã normele legale se poate face oricând, nu existã nicio restricÞie În acest sens.

 

 

 

5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

 

 

Procesului verbal de constatare a contravenÞiei nu are nicio rubricã specialã pentru a recunoaºte fapta, existã doar rubrica "Alte menÞiuni" unde contravenientul poate solicita consemnarea opiniilor sale cu privire la conÞinutul actului de constatare, cum sunt eventualele obiectiuni sau completãri, etc. Mai jos pe tipizat contravenientul semneazã pentru cã a luat la cunoºtinÞã despre conÞinutul procesului verbal ºi În baza acestei semnãturi primeºte o copie a procesului verbal.

 

Despre "convocarea la Tribunal" nu pot sã spun decât cã este o stupiditate, pentru cã poliÞistul care Întocmeºte procesul verbal nu are calitate procesualã În cazul contestaÞiei procesului verbal, parte Într-un asemenea proces este instituÞia din care acesta face parte, respectiv unitatea/subunitatea de poliÞie.

 

 

 

 

 

6. Cel mai IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la "Capitala" si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal.

 

 

Despre sunatul la 112, e o mare tâmpenie ºi oricine se poate convinge singur dacã studiazã legislaÞia care prevede foarte clar:

 

Art. 32 din O.U.G. 34/2008

(1) Constituie contravenĂžii urmĂŁtoarele fapte Âşi se sancĂžioneazĂŁ dupĂŁ cum urmeazĂŁ:

a) apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei;

 

 

 

Tot În acest act normativ este prevãzut faptul cã apelarea la numãrul de urgenÞã 112 se face NUMAI pentru situaÞii de urgenÞã. Faptul cã eºti oprit de un poliÞist pentru control NU este o situaÞie de urgenÞã, puteÞi vedea aici: Ce este o situaÞie de urgenÞã.

 

 

 

 

7. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

 

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.

B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.

C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.

D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate "ordinul de serviciu"… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

 

 

 

În privinþa acestor documente "legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar" ori "legitimaþia care atestã dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne" ºi copia dupã certificatul metrologic, sunt doar afirmaþii infantile, similare cu cea privind "ordinul de serviciu" pentru cã e logic pentru orice om lucid cã asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de ºeful ierarhic al poliþistului.

 

Certificatul de verificare metrologicĂŁ se poate solicita doar de instanĂža de judecatĂŁ ĂŽn cazul ĂŽn care contravenientul formuleazĂŁ contestaĂžie ĂŽmpotriva procesului verbal, iar acest document se trimite ĂŽn copie instanĂžei, ĂŽn niciun caz conducĂŁtorului auto sancĂžionat.

 

 

 

 

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-l mai intrebi de ele, de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment

 

 

 

Fals! AfirmaÞia asta e chiar hilarã ºi dovedeºte habarnismul ce Îl caracterizeazã pe autorul textului. Cei care procedeazã aºa cum sunt ÎndrumaÞi În acest text, nu vor face decât sã-l enerveze inutil, sã-l provoace ºi sã-ºi asigure Înverºunarea poliÞistului de ai sancÞiona exemplar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.