Jump to content

Intercooler curatat


nene

Recommended Posts

Nici water spray-ul intercooler-ului nu este o surpriza. Aceasta metoda este folosita destul de mult la masinile asiatice pregatite pentru diverse competitii.

Operatia ta de curatire a intercooler-ului este una de bun augur si ma bucur ca s-a gasit cineva sa aiba curajul sa o faca singur. Confirm si eu ca un intercooler cat mai curat contribuie la buna functionare a motorului. De asemenea, un tuning la motor des utilizat tot de asiatici este schimbarea intercooler-ului cu unul mai mare. Se pare ca aceasta solutie ofera rezultate viabile, mai ales combinata cu alte modificari (bineinteles nu si cazul in care se schimba si tubina cu una mai mare ca atunci este evidenta nevoia schimbarii intercooler-ului).

 

PS: o solutie de waterspray este destul de simplu de realizat. Iti trebuie o pompa de apa, un rezervor, furtune si duza. Dar daca nu mergi cu masina intr-un anumit stil, nu prea isi are rostul..

Link to comment
Share on other sites

o treaba buna curatarea asta! poate imi recomandati si mie un servis care si face chestia asta ? in bucuresti .. :twoup:

 

 

Eu am curatat intercoolerul la fostul Metro din Otopeni acum acolo este firma de SH Auto - Tiriac Auto Rulate - si au si service chiar in fostul Metro pe laterala din Nord.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mi-am curatat si eu intercooler-ul , intr-adevar parca ar fi o imbunatatire , referitor la disiparea caldurii , disipa mai bine caldura care vine din Intake manifold , aerul ajungand mai rece sau caldut la turbina.

 

nici nu ma pot exprima ce putea sa fie pe intercooler-ul ala (exteriorul lui) , in interior cred ca de 5 ori cel putin si cu solutii degresante l-am clatit si tot iesea apa murdara...

 

poze nu am ca si asa a fost destul de complicat demontajul/montajul si n-am mai stat sa pozez mizeria , oricum am avut experienta trecuta in a scoate aripa / electroventilatorul / nara de plastic si a fost un pic mai simplu , dar pentru cineva care incearca asta prima oara , ii recomand sa se apuce pe la 7 dimineata dureaza minim 6 ore pt inceput..mie mi-a luat cam 4 ore juma spre 5.

Edited by kretzu
Link to comment
Share on other sites

mi-am curatat si eu intercooler-ul , intr-adevar parca ar fi o imbunatatire , referitor la disiparea caldurii , disipa mai bine caldura care vine din Intake manifold , aerul ajungand mai rece sau caldut la turbina.

 

nici nu ma pot exprima ce putea sa fie pe intercooler-ul ala (exteriorul lui) , in interior cred ca de 5 ori cel putin si cu solutii degresante l-am clatit si tot iesea apa murdara...

 

poze nu am ca si asa a fost destul de complicat demontajul/montajul si n-am mai stat sa pozez mizeria , oricum am avut experienta trecuta in a scoate aripa / electroventilatorul / nara de plastic si a fost un pic mai simplu , dar pentru cineva care incearca asta prima oara , ii recomand sa se apuce pe la 7 dimineata dureaza minim 6 ore pt inceput..mie mi-a luat cam 4 ore juma spre 5.

 

Sigur este o imbunatatire si efortul tau va fi recompensat din plin prin performantele masinii (putere mai mare, acceleratie mai buna) si economicitate.

 

Ca veni vorba de economicitate, in concediu am fost pina la Paris cu masina, BMW 318d, am facut cam 5000 Km cu un consum mediu de 4,53%. (exact 5095Km cu 231.23 litri de motorina) sunt sigur ca acest consum mic l-am obtinut si datorita curatarii intercoolerului.

Link to comment
Share on other sites

mi-am curatat si eu intercooler-ul , intr-adevar parca ar fi o imbunatatire , referitor la disiparea caldurii , disipa mai bine caldura care vine din Intake manifold , aerul ajungand mai rece sau caldut la turbina.

 

nici nu ma pot exprima ce putea sa fie pe intercooler-ul ala (exteriorul lui) , in interior cred ca de 5 ori cel putin si cu solutii degresante l-am clatit si tot iesea apa murdara...

 

poze nu am ca si asa a fost destul de complicat demontajul/montajul si n-am mai stat sa pozez mizeria , oricum am avut experienta trecuta in a scoate aripa / electroventilatorul / nara de plastic si a fost un pic mai simplu , dar pentru cineva care incearca asta prima oara , ii recomand sa se apuce pe la 7 dimineata dureaza minim 6 ore pt inceput..mie mi-a luat cam 4 ore juma spre 5.

 

Sigur este o imbunatatire si efortul tau va fi recompensat din plin prin performantele masinii (putere mai mare, acceleratie mai buna) si economicitate.

 

Ca veni vorba de economicitate, in concediu am fost pina la Paris cu masina, BMW 318d, am facut cam 5000 Km cu un consum mediu de 4,53%. (exact 5095Km cu 231.23 litri de motorina) sunt sigur ca acest consum mic l-am obtinut si datorita curatarii intercoolerului.

si bineinteles nu numai din cauza asta , masina e in parametrii perfecti probabil :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 6 years later...

A montat intercoolerul si s-a simtit o imbunatatire destul de clara :twoup: a mersului motorului - se tureaza mult mai usor, accelereaza mai bine si se infige clar mai bine la viteza mai mare. Deocamdata nu am testat-o decit in Bucuresti si in aglomeratia asta nu am verificat-o si la viteza mare ci doar la demaraje.

 

Schimbarea "vizibila" cred ca va fi pe sosea - sau cele 2 "autostrazi", unde sigur intercoolerul isi va face mai bine datoria de a raci aerul comprimat de turbocompresor. Indepartarea stratului de mizga de ulei va permite un transfer mai bun al caldurii la aerul inconjurator si deci racirea aerului comprimat furnizat de compresor la viteza mare 150 - 200 ... Km/h.

 

Am sa explic "intuitiv- babeste" ce cistiguri aduce o curatire de intercooler si de ce creste putin puterea motorului.

 

1) Scade frecarea aerodinamica din intercooler si motorul se alimenteaza mai bine cu aer. Coeficientul de frecare dintre aerul comprimat si mizga de ulei este clar mai mare decit cel dintre suprafata de aluminiu curat si aer. Mizga neregulata este ca un "scotch" pentru curgerea aerului. Va creste deci coeficientul de umplere al cilindrilor si deci puterea motorului.

 

2) Creste volumul de rezerva a aerului comprimat cu aprox 0.3 litri prin inlaturarea stratului de mizga de ulei care acopera interiorul intercoolerului.

Un calcul simplu:

- suprafata de schimb de caldura este "groso modo" de aprox 1 m patrat, sa presupunem ca stratul de mizga avea cam 0,3 mm (10000 cm patrati X 0.03 cm = aprox 300 cm cubi).

Acest volum suplimentar de aer comprimat este disponibil imediat atunci cind turatia motorului creste.

Am sa fac o paranteza cu Audi A4 131 CP Pompe Duze din 2002 - acesta are pe traseul de aer comprimat un rezervor de aer comprimat care atenueaza si socurile din admisie, in plus permite alimentarea brusca a motorului cu acest aer cind turatia creste brusc. Pina creste turatia turbinei dureaza ceva, are si ea inertie, dar aerul comprimat deja este disponibil din acest rezervor. De aceea A4 are un "zvic" in acceleratie cam pina la 100Km/h pe ora, dupa aceea nu mai accelereaza tot asa trebuie reumplut acest rezervor. La ridicarea brusca a piciorului de pe acceleratie turbina la A4 furnizeaza ceva mai mult aer, el se "stocheaza" in acel rezervor inlaturind si fenomenul de pompaj al compresorului.

 

La BMW este putin invers, acceleratia creste pe masura ce prinde viteza masina si dupa 100 Km/h accelereaza ceva mai bine ca A4. Motorul de BMW "asteapta" turarea turbinei pentru furnizarea aerului comprimat.

 

 

O paranteza - la noul BMW 335d, un motor de 3000 cc cu 2 turbine, una de diametru mai mic si alta de diametru mai mare. Turbina de diametru mic are inertie mai mica si se tureaza imediat, ea asigura debitul de aer comprimat pina ce intra in functiune si cea cu diametrul mai mare. Aici este si o problema de gazodinamica curgerii aerului comprimat - sa nu se "incurce" cele doua compresoare legate in paralel.

 

3) Ultimul factor si cel mai important este scaderea temperaturii aerului comprimat. Scaderea temperaturii inseamna cresterea densitatii aerului. Crescind densitatea aerului comprimat, creste si debitul aerului aspirat si masurat de mult discutatul "debitmetru". Crescind debitul masic de aer se introduce mai mult combustibil si rezulta o putere ceva mai mare disponibila. Va creste in acest caz si debitul cazelor evacuate care vor accelera turbina ceva mai tare care la rindul ei va suplimenta putin debitul de aer. Concluzie: turbina se invirte ceva mai repede pina puterea consumata de compresor va fi egala cu furnizata de tubina. Deci motorul este supraalimentat mai bine. Presiunea, dupa compresor, la putere maxima este de aprox. 2 bar.

 

Mare Atentie! :twoup:

Daca va hotariti sa faceti aceasta operatie "cam murdara" la remontarea intercoolerului Atentie !!!. Furtunele de cauciuc sa fie foarte curate si uscate. Scopul este sa fie frecare mare intre intercooler si furtune. Daca sunt unse, furtunele se pot desprinde. Presiunea aerului comprimat la 2 bar tinde sa smulga din interooler cu forta de peste 60 - 70 Kgf !!! furtunele si poate sa le desprinda din coliere. Daca se desface un furtun, compresorul nu mai are rezistenta si turbina se va supratura si sunt sanse sa se distruga turbocompresorul.

Total gresit faza cu furtunele ca trebuie sa fie uscate. Trebuie aplicat pe garnituri la fiecare furtun pasta antigripaj. Edited by alinyda3000
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Aduc la viata un topic deschis mai demult. Daca tot facem curatenie la motor este randul intercoolerului. Stie cineva un DIY pentru asta?

 

Ai terminat de curatat admisia si EGR-ul cu racitorul de gaze, de intrebi de intercooler? :rolleyes:

 

Pentru ce sa il cureti. Crezi ca este asa de infundat. Stii ce rol are intercooler-ul? Iti spun sigur ca nu merita sa il cuteti.

Edited by radu95
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

@Andrei 525 - 30 zile pauza pt jigniri si limbaj (ai mai fost sanctionat pt acelasi lucru, dar tu recidivezi)

 

@radu95 - avertisment pt flame... cand cineva te jigneste, folosesti functia report, nu ii raspunzi

 

Postarile inutile au fost sterse.

Link to comment
Share on other sites

Intercooler se merita curatat deoarece de foarte multe ori se intampla sa fie imbacsit de praf,nisip,murdarie, clar nu curatat in interior, e vorba sa-l demontezi din locul lui si sa-l cureti pe el si in spatele lui in locul respectiv, am vazut intercoolere care stateau efectiv in namol si paie si apareau probleme la motor din cauza racirii insuficiente.
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@anormsl, indiferent cat de utile crezi xa sunt comentariile tale, te apropii foarte tare de limita regulamentara a flame-ului sustinut fata de userul Andrei525.

 

AdicĂŁtelea, vezi ce mai comentezi sa nu te trezesti cu vacanta peste tine.

 

@anormsl, indiferent cat de utile crezi xa sunt comentariile tale, te apropii foarte tare de limita regulamentara a flame-ului sustinut fata de userul Andrei525.

 

AdicĂŁtelea, vezi ce mai comentezi sa nu te trezesti cu vacanta peste tine.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Cititnd topicul asta mi-a dat o idee sa verific si eu radiatoarele daca tot am bara jos si trimisa la vopsit.

Am gasit primul radiator cel pentru AC cam ciuruit de insecte, al doilea care ste pentru racire motor plin de insecte, pamant si chestii dubioase care formau un fel de invelis si maine incerc sa vad intercoolerul daca are sau nu ulei in interior. Nu m-am gandit niciodata ca poate exista asa ceva in masina mea.

post-90715-0-60270200-1550675103_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cititnd topicul asta mi-a dat o idee sa verific si eu radiatoarele daca tot am bara jos si trimisa la vopsit.

Am gasit primul radiator cel pentru AC cam ciuruit de insecte, al doilea care ste pentru racire motor plin de insecte, pamant si chestii dubioase care formau un fel de invelis si maine incerc sa vad intercoolerul daca are sau nu ulei in interior. Nu m-am gandit niciodata ca poate exista asa ceva in masina mea.

e o problema comuna , trebuie curatat anual sau max 2 ani , altfel vei avea temperaturi ridicate la ulei si apa vara , cel putin vezi pe indicatorul de temperatura ulei ca se duce peste zona normala .La mine a fost curatat de fostul proprietar dar ma gandesc sa repet in primavara

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Daca vreti cu adevarat sa curatati eficient si SA CRESTETI CU ADEVARAT EFICIENTA si chiar fiabilitatea compresorului faceti ce face tipul asta (mecanic adevarat) in clipul de mai jos:

 

Explica sau mai degraba dovedeste ce se intampla in ACul masinii.

El insasi a aflat de la un alt tehnician frigotehnist cum procedeaza ei sa mareasca eficienta aerului conditionat curatand periodic prin spalare cu acea solutie.

Racirea motorului ... poate fi imbunatatita indirect prin aceeasi metoda, pentru ca acea solutie curata eficient aluminiu fara al afecta.

 

Daca sunt prea multe muste sau lamelele dintre tuburile/tevile radiatorului AC (sunt strambe..) se pot reface, este recomandabil, acele lamele in Z.. pentru ca astfel ajunge mult mai mult aer la radiatorul din spate, care este cel al motorului..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ideea este buna dar la proba practica cum indrepti inapoi acele lamele?La surubelnita nici gand. Mai bine cumpar radiator nou. Ce solutie gasim la noi sa fie echivalenta celei din clip? Aceasi procedura poate fi buna si la curatirea pe interior a radiatoarelor odata la 2-3 ani.

pare ceva spuma activa

Link to comment
Share on other sites

Am desfacut intercooler si avea fagurele cam murdar si statea pe frunze. Nu stiu de unde atatea frunze si pamant ca la mine a stat masina doar in garaj. Poate a ramas de la primul proprietar ma gandesc.

Nu prea pare a masina tinuta sub copaci.

L-am spalat pe interior. Desi parea curat, a iesit solventul ingalbenit bine de la uleiul dinauntru.

 

Pentru exterior ma poate sfatui cineva cu ce se curata mai bine? Ceva gen din videoclipul lui bimmer90f30 care sa se gaseasca si la noi?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Am desfacut intercooler si avea fagurele cam murdar si statea pe frunze. Nu stiu de unde atatea frunze si pamant ca la mine a stat masina doar in garaj. Poate a ramas de la primul proprietar ma gandesc.

Nu prea pare a masina tinuta sub copaci.

L-am spalat pe interior. Desi parea curat, a iesit solventul ingalbenit bine de la uleiul dinauntru.

 

Pentru exterior ma poate sfatui cineva cu ce se curata mai bine? Ceva gen din videoclipul lui bimmer90f30 care sa se gaseasca si la noi?

 

Ai simtit vreo diferenta la motor dupa curatare intercooler?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.