BMWClub: Becuri HID ! Care? - BMWClub

Jump to content

  • 6 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Becuri HID ! Care? Osram, Hella...4300k, 5000K,...?

Poll: Becuri HID! Care?

Care culoare vi se pare mai potrivita ca raport vizibilitate/design ?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Ce marca este cea mai buna?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#41 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 25 March 2009 - 23:44

Cele OEM au 4300K.

Cel mai bine este să le schimbe pe amândouă.
Chiar dacă ar găsi un bec aftermarket de aceeaşi temperatură, becurile vor avea culori diferite datorită uzurii diferite.

This post has been edited by Ciupanezu: 25 March 2009 - 23:45

0

#42 User is offline   Remus_bv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 125
  • Joined: 02-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov - Prahova

Posted 27 June 2009 - 21:00

Bun am comandat pe 2 kituri de h1 6000k 35w aftemarket, pentru a le monta pe e36-ele meu..

Cautand pe google am gasit raspunsul la urmatoarele intrebari

Culoare??- 4300k oem si de preferat si pt aftermarket, culoarea albastra generata de farurile oem este doar un efect optic generat de luma se numeste "culoare inversa" (asta in traducere libera)

Se pot monta direct? desigur desigur deoarece majoritatea becurilor hid sunt becuri DS2 cu "talpa" schimbata si ambalate frumos in diverse cutiute....

Rezista instalatia electrica pentru alimentarea balasturilor? da si nu... instalatiile mai vechi, balasturile, la aprindere au un varf de curent de aprox. 40A coborand imediat in "balance" la un curent de 4-8A. Sigurantele de pe scurta si lunga pt e36 sunde 7,5A deci nu necesita inlocuire, problema constituindo sectiunea cablurilor care ar putea ceda in locurile slabe la aprinderea repetata a farurilor intr-o perioada mica de timp "flash-uri".... Se poate corecta cu o instalatie suplimentara de protectie ( relee + cabluri mai groase ). In schimb balasturile de generatie mai noua "promit" cel puti sa nu sara de 8-10A in faza de incarcare. Atentie ce alegeti!!!

Sunt mai eficiente decat Halogenele??? Depinde... pe farurile fara lupa nu... dece?? din cauza focalizarii gresite a punctului de lumina (adica becul hid este mai lung decat cel clasic, prin urmare se afla pozitinat mai in fata decat ar trebui). Pe faruri cu lupa se obtine o oarecare inbunatatire a lumini totul datorat lupei, dar si in acest caz punctul de focalizare este pozitionat gresit, si nu se va obtine niciodata dunga de lumina dreapta caracteristica farurilor hid oem. Montarea unor kituri aftermarket pe faruri oem hid este ok, diferente fiind doar de fiabiliate si cost.


Acum revenind la e36 ce rezulate ati obtinut dupa montare kitul HID pe faza scurta si lunga?
Exista pe net tutoriale despre integrarea proiectoarelor HID in locul celor halogen la farurile e36, a incercat cineva?

http://www.youtube.c...h?v=gWGNMbkbv0A
http://www.youtube.com/watch?v=qqJ8T-GLayI...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mWAgWl73ugo...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=TfhP5yUoc3M...feature=related
0

#43 User is offline   alexrosiu 

  • Senior
  • Group: Contributors
  • Posts: 815
  • Joined: 30-January 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest, RO

Posted 28 June 2009 - 22:16

View Postgp6722, on 6/May/2008, 13:56, said:

View PostCC23298, on 6/May/2008, 12:46, said:

Daca o iei din treapta in treapta, nu sunt diferente prea mari. In cazul acesta 5000 este "alb", 6000 este "alb-arctic".

4300k este cel mai alb si mai recomandat pt o lumina optima. 5000k e deja catre albastru iar 6000 este mai mult decit "alb-arctic". E albastru arctic. Peste 6000k e suparator pt sofer. Se vede din ce in ce mai rau.
Astpectul de lumina foarte puternica care se observa la kiturile de xenon "no name", se datoreaza in principiu farurilor pe care sint montate. Majoritatea sint faruri simple fara lupa. Combinatia dintre lupa si xenon face ca suprafata luminoasa, vizibila pt soferii ce vin din sens opus, sa fie mai mica si implicit mai putin deranjanta. Farurile fara lupa, chiar daca sint bine reglate si lumineaza undre trebuie, au suprafata luminoasa mare si combinata cu xenon pot sa dea impresia de foarte luminos si sa deranjeze pe cei din fata. De aceea o masina cu xenon din fabrica are faruri cu lupa.


gp6722 zice bine ce zice.

4300K este "alb" pur, tot ce este peste fiind spre albastru, respectiv mov la temperaturi ale culorii de peste 8000K, iar ce este sub 4300K este spre galben. Da, exista xenon galben si are - exact cum zicea MAS - 3000K. Teoretic, cu cat lumina este mai galbena, ochiul uman este capabil de a deslusi mai bine obiectele iluminate, capacitate care scade pe masura ce lumina este mai albastra. Pe langa teoria asta, vreau sa mai spun din proprie experienta (avand atat 4300K cat si 6000K, atat pe E46 cat si pe Audi A4), diferenta intre cele doua nu este sesizabila, deci ramane o decizie mai mult bazata pe gust. Acum am din nou 4300K.


Faptul ca suntem deranjati de kiturile Xe aftermarket nu este din cauza becurilor, ci din cauza ca ele se monteaza de obicei in faruri cu reflector si nu cu proiector ("lupa" cum se zice in popor). Din cauza asta, lumina proiectata pe carosabil nu are un "cutoff" binedefinit, ci este o "pata". Pentru cei ce vin din sens opus, acest lucru inseamna orbire. In aceeasi idee mai vreau sa zic ca instalatia de spalat faruri mi se pare o chestie strict legala, cu o utilitate minima.

Nu as recomanda becuri chinezesti deoarece cred (subliniez - CRED) ca nu sunt atat de riguros testate din punct de vedere al pozitionarii filamentului (relativ la focarul lentilei, esential pentru o iluminare buna), dar si al caldurii emanate (care nu are nicio legatura cu 4300, 6000, 8000 Kelvini). Probabil cu totii stim cat de sensibile la caldura sunt oglinzile din farurile OEM ZKW de pe E46... si este deci preferabil sa le protejam cat putem. Repet, va rog sa luati acest paragraf ca pe o parere personala, si chiar as fi bucuros sa fiu contrazis de cineva care stie mai bine.

Atentie la marci gen "SiemensHID", pentru ca nu au nicio legatura cu Siemens. Marca este SiemensHID, citit ca un cuvant intreg. E un fel de Puna, Adibas sau Mike. <_<

This post has been edited by alexrosiu: 28 June 2009 - 22:17

1

#44 User is offline   Rares_CJ 

  • FUN
  • Group: Banned
  • Posts: 2276
  • Joined: 18-September 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:www
  • Interests:15%

Posted 01 July 2009 - 14:35

De unde fac si eu rost de 2 becuri H8 35W 12V (3000K) sa imi pun in proiectoare?
0

#45 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 17 August 2009 - 21:57

View Postalexrosiu, on 28/Jun/2009, 23:16, said:

Nu as recomanda becuri chinezesti deoarece cred (subliniez - CRED) ca nu sunt atat de riguros testate din punct de vedere al pozitionarii filamentului (relativ la focarul lentilei, esential pentru o iluminare buna), dar si al caldurii emanate (care nu are nicio legatura cu 4300, 6000, 8000 Kelvini). Probabil cu totii stim cat de sensibile la caldura sunt oglinzile din farurile OEM ZKW de pe E46... si este deci preferabil sa le protejam cat putem. Repet, va rog sa luati acest paragraf ca pe o parere personala, si chiar as fi bucuros sa fiu contrazis de cineva care stie mai bine.


Am becuri no name și sunt foarte ok.

Farurile nu se încălzesc mai mult decât cu cele originale de 4300 k, luminează foarte bine și au o culoare frumoasă, sunt de 6000 k.
0

#46 User is offline   CC23298 

  • DOJO KUN
  • Group: Members
  • Posts: 2926
  • Joined: 23-July 07
  • Gender:Male
  • Location:RO / S / OPEC
  • Interests:martial arts, music, travel, books, picture/video

Posted 16 April 2010 - 08:15

View Postszabo dinu, on 15/Aug/2009, 19:41, said:

am avut hella de 35 de w 6000 k si la drumuri lungi pe ploie nu prea se vedeau iar daca era asfaltul negru era belea,intradevar erau superbe dar primordial era sa vad deci dupa un an le-am schimbat si am pus siemens de 55w 4300 k ce sa mai superbe ,nu mai sunt as de frumoase dar vezi brici.


Ai dreptate, si eu am observat asta. Dar majoritatea celor care cumpara peste temperatura de culoare recomandata, le cumpara doar pentru ca arata mai bine masina, mai cool. In plus, cred ca nici nu prea circula cu masina inafara localitatilor, altfel ar realiza ce gunoaie au in far. Ar trebui interzise chinezariile astea, la urma urmei este vorba de siguranta traficului.

This post has been edited by BOGDANIEL: 16 April 2010 - 08:22

1

#47 User is offline   sby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 139
  • Joined: 19-June 08
  • Gender:Male
  • Location:DE

Posted 28 July 2010 - 11:32

Scurta intrebare: becurile xenon OEM de pe E 60 sunt cumva DS2? Tocmai mi s-a ars unul si l-as schimba eu...

This post has been edited by sby: 28 July 2010 - 11:34

0

#48 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 July 2010 - 11:52

Da.
0

#49 User is offline   sby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 139
  • Joined: 19-June 08
  • Gender:Male
  • Location:DE

Posted 28 July 2010 - 12:02

Merci mult... astia de la reprezentanta mi-au cerut 900 Ron sa-mi schimbe un bec...
0

#50 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 July 2010 - 12:04

Uită-te pe proxenon.ro, au becuri ieftine & bune, oferă garanție un an.

Am cumpărat și eu de la ei.
0

#51 User is offline   sby 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 139
  • Joined: 19-June 08
  • Gender:Male
  • Location:DE

Posted 28 July 2010 - 12:12

Chiar acolo ma uitam, si cu ocazia asta am comandat si doua LED-uri sa inlocuiesc becurile normale de la angel... sunt curios cum arata...
Merci mult inca o data..
0

#52 User is offline   Alexxx 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2524
  • Joined: 06-February 06
  • Gender:Not Telling

Posted 28 July 2010 - 12:46

Se vede ce useri... cunoscatori sunt pe forum prin prisma rezultatelor!

Clar OSRAM sunt cele mai bune becuri xenon (montate din fabrica pe majoritatea BMW-urilor); pe locul 2 ar fi Philips (deasemenea montate in unele cazuri de producator) -dar Osram au cele mai putine voturi-
RESTUL sunt foarte proaste, in mod special Hella care majoritatea sunt fabricate in Ungaria! Dar pe forum, logic... e pe locul 2! De mult timp forumul nu mai e o sursa de informare...
Userii care aveau cunostinte nu mai intra!

This post has been edited by Alexxx: 28 July 2010 - 12:51

0

#53 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 28 July 2010 - 12:53

Niște becuri OSRAM nu luminează mai bine decât niște becuri xenon oarecare.
Diferența este de fiabilitate.
Niște becuri OSRAM vor avea o durată de viață mai lungă.
Problema este prețul.
0

#54 User is offline   marius_eugen 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 157
  • Joined: 07-April 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:BMW fan

  Posted 05 November 2010 - 22:02

Am gasit si eu cateva poze , care sper ca vor lamuri pe cativa , chiar si dintre cei care vor sa-si cumpere pe viitor Xenon . Trebuie inteles faptul ca , cu cat gradele Kelvin sunt mai mari , cu atat puterea/fluxul luminos este mai mic , apoi acei 6000 K nu sunt chiar atat de alb-albastru , iar in trafic , ori din fata , ori din spate sunt la fel de "albastrele" . Lumina de 6000 K nu este cea ODIHNITOARE , ci cu cat este mai mic gradul Kelvin este mai odihnitoare , adica intre 3500 - maxim 5000 K .
Mai trebuie explicat faptulc a orice xenon nu ajunge instantaneu la acea culoare K specificata de producator , ci are o anumita perioada in care se "incalzeste" si abia dupa 1-5 minute poate fi masurata si declarata ca avand temperatura data de producator , deci daca iesiti din parcare si imedait va opreste Politia si nu aveti lupa sau xenon din fabrica ... ramaneti fara talon !
Si la 4500 K - 5000 K , xenonul cand se aprinde este mai albastru , apoi trece din ce in ce mai alb rece . Aceasta "incalzire" este influentata si de puterea instalatiei electrice .
Este de preferinta sa ai 3000 - 3500 pe proiectoare si 4000 - 5000 pe faruri , iar masina arata ok , pentru ca exista o diferenta intre cele doua lumini , iar acel 5000 pe langa 3500-4000 de la proiectoare oricum arata mult mai alb .
Pentru cei care vor lumina si mai puternica , daca rezolvati problema cu racirea , puteti incerca noile Xenon de 55 W , dar mare grija la montaj si la racirea becurilor , sa NU atinga de nimic !
Ca proprie observatie va spun ca 6000K deranjeaza si nu este acel alb rece , indiferent ce faruri aveti !!!

Attached File(s)


This post has been edited by marius_eugen: 05 November 2010 - 22:04

0

#55 User is offline   Bela16 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 31
  • Joined: 03-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Posted 18 November 2011 - 02:16

Din pacate cu becurile originale nu vad mai mult de 10 m. sincer mi-e frica sa conduc noaptea din aceasta cauza.

acum am pus xenon atit pe faza scurta cat si faza lunga, la 4300 k e ceva...noname sunt foarte curios cum va arata masina.
0

#56 User is offline   Bala 

  • resistance is futile
  • Group: Moderators
  • Posts: 8104
  • Joined: 14-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Ghiroda

Posted 18 November 2011 - 09:53

Si eu sunt curios cum mai vad ceilalti participanti la trafic care vin din sens opus...

#57 User is offline   Bela16 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 31
  • Joined: 03-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Posted 18 November 2011 - 12:26

pai faza lunga doar unde nu mai e nimeni pe drum, nu am obiceiul de a aprinde becurile inainte cu 3 m de a trece pe langa alta masina, cum fac foarte multi, faza scurta coborata atit cat sa nu deranjeze pe ceilalti, dar suficient sa vad macar la 20 de m, bine.se pot folosi si in conditii normale cred eu, fara a deranja pe altii.
0

#58 User is offline   Bala 

  • resistance is futile
  • Group: Moderators
  • Posts: 8104
  • Joined: 14-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Ghiroda

Posted 18 November 2011 - 12:43

Daca ai trecut pe xenon si nu ai lupe, deranjezi pe ceilalti participanti la trafic indiferent pe ce faza esti.

Sa nu o mai lungim atat...

#59 User is offline   Bela16 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 31
  • Joined: 03-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Deva

Posted 18 November 2011 - 12:46

lupele au ramas la loc, nu le-am dat jos.
0

#60 User is offline   Bala 

  • resistance is futile
  • Group: Moderators
  • Posts: 8104
  • Joined: 14-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Ghiroda

Posted 18 November 2011 - 12:46

Perfect! E ok atunci.

Share this topic:


  • 6 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro