Jump to content

cauciucuri RUN-FLAT


andrew

Recommended Posts

exact <_< altfel mergi pe pana prea mult si nu e sanatos pentru cauciuc

 

apropo de asta, un prieten a lovit o piatra din cate am inteles care i-a retezat o bucata buna din anvelopa, a luat-o in lateral cumva. avand cauciucurile run-flat, evident nu avea rezerva...jante pe 19" (S klasse nou) ...concluzia...stat aiurea cateva ore sa gaseasca un cauciuc de schimb.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca sunt bune la mers mult pe autostrada unde nu poti opri imediat sa schimbi cauciucul , in rest nu prea se merita, mai ales la drumurile noastre. Din ce am observat nu prea se mai repara astea si nu sunt chiar ieftine.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mie imi convin RFT-urile ca mare parte din drumuri o fac in afara Buc. Si credeti-ma cateodata chiar sunt utile daca faci pana pe niste coclauri unde nu te incumeti sa opresti. Intradevar in Buc se simte la gropi, zgomot mie nu mi se pare ca fac. Mai tb tinut cont ca fiind mai grele (la mine si destul de late) consuma un pic mai mult la motorina in cazul meu.
Link to comment
Share on other sites

Si unde se poate gasi kitul asta in Romania sau ma rog de pe ce site din afara se poate comanda...eu nu am gas pe google <_<

se gĂŁsesc la hypermarket-uri, staĂžii de alimentare, magazine de piese auto spray-uri cu spumĂŁ Âşi presiune pt acoperirea gĂŁurii Âşi umflarea pneului gĂŁurit.

pe spray-uri spune sĂŁ scoĂži obiectul care a provocat gaura(cui, ciob etc). eu am Âşi un patent pt asta(am cauciucurile de iarnĂŁ normale, cele de varĂŁ sunt RFT)

e nasol dacã tai cauciucul mai serios, rãmâi cu maºina În drum...

Link to comment
Share on other sites

am reusit sa imi montez RFT

vin super frumos montate pe jantele de M

pe drum mai prost se simte si se aude destul de tare orice denivelare

dar imi ofera o siguranta mai mare, asa ca dau putin muzica mai tare, pe drumurile proaste

pe asfalt sunt super din toate punctele de vedere si eu nu am sesizat nici un zgomot cum spuneau uni

Link to comment
Share on other sites

am luat 2 continental-uri sa le schimb pe celelalte continental-uri cu care a venit masina acum 1 an jumate. Niste gunoaie, parca sunt magneti la cuie/suruburi. Pe fosta masina am avut toyo si n-am luat un cui/surub etc in 5 ani si merg pe aceleasi drumuri. Astea sunt muci....<_<
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Sunt extraordinar de rigide si zgomotoase. Cu o suspensie sport te simti ca in caruta. Aderenta proasta si tendinta de aquaplanare ridicata la viteze mari.

Eu le-am dat jos si am pus cauciucuri normale.

 

Si cum procedezi daca faci pana? Ai cumparat kit din acela de reparatie ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nu voi mai cumpara niciodata alte anvelope decat RunFlat.

Eu nu simt nicio diferenta intre ele si cele normale (la aceeasi presiune), iar confortul psihic pe care il ai atunci cand faci pana anuleaza orice dubiu.

Prin Bucuresti, daca fac pana, ma duc abia dupa cateva zile sa o repar. Nu mai vorbesc despre pana facuta in miezul noptii pe coclauri sau pe autostrazi in strainatate.

In plus, legat de siguranta, la RunFlat este aproape eliminat efectul de bruscare a directiei in caz de explozie.

Si in sfarsit, argumentul decisiv este pretul care a scazut foarte mult.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Personal sunt foarte multumit de RSC-uri,conduc zilnic 25km(inafara localitatii) spre locul de munca si nu simt nici o diferenta la zgomot fata de vechea masina care avea cauciucuri normale,inca nu am facut pana ca sa imi dau seama vreun dezavantaj atat de mare incat sa imi pun problema schimbatului cu unele normale.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Merg pe run-flat de 2 ani si vreo 8 luni si am avut pana acum Potenza (205/55/16) de vara si Michelin pentru iarna iar anul acesta am schimbat acele Potenza cu un set complet Michelin.

Concluziile sunt cam asa:

1. Michelin sunt mult peste Bridgestone cel putin la aceste dimensiuni si model de cauciucuri (RFT adica 205/55/16). Potenza erau foarte proaste pe umed plus ca aveai impresia ca mergi pe roti de plastic nu pe cauciuc. Acum de cand am Michelin pot spune ca simt masina mult mai bine si aderenta e mult mai buna.

2. Michelin sunt mai confortabile. In mod clar socurile sunt absorbite mai bine si masina e mai confortabila acum decat pe Potenza.

3. Am avut pana pe fiecare dintre ele si pot spune ca pe Potenza am mers 50 de kilometri cu pana pe spate cu vreo 60 km/ora si nu a fost nici o problema... Cu Michelin a fost ceva mai putin dramatic in sensul ca am luat un cui si am mers 2-3 zile cu el infipt pentru ca pierdeam presiune foarte putin si m-a sesizat alarma de pe bord. Am umflat cauciucul prima data si dupa 3 zile am avut iar alarma. S-a reparat pana cu petic pe interior si nu e nici o problema...

4. Chiar si cu Michelin masina e totusi foarte rigida. Asta deranjeaza la coloana (ceva dureri dupa condus foarte mult mai ales in oras).

 

In acest context intreb si eu, ce sa fac pentru ca masina mea sa fie ceva mai confortabila? exista vreun pachet la BMW pentru drumuri mai proaste, ceva care sa faca masina ceva mai putin rigida, ceva de genul arcuri mai lungi, suspensie adaptata? e o idee sa pun cauciucuri normale pe masina in loc de run-flat? care ar fi riscul daca pun cauciucuri normale? stiu ca se pot sparge si altele dar sa fim seriosi, am mers toti ani de zile pe cauciucuri normale pana am descoperit Run-Flat si a fost OK. Deci, ati pus cauciucuri normale pe masini ce vin echipate standard cu RFT? E masina mai confortabila asa? E masina mai instabila? Nu sunt nemultumit de RFT in mod special doar ca atunci cand faci 25 000 de kilometrii pe an si 20 000 sunt in oras te cam rupe spatele la un moment dat...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut, vad ca nu s-a mai scris de mult pe aici, dar am si eu o intrebare.

Am un 320 d, din 2004. Pentru inceput, va spun ca am 2 ierni de mers cu run on flat (Dunlop) 225,50,17. Nu am avut nici o problema cu ele. Sunt din 2007 luate second hand, acum 3 ani, dupa cum am zis. Unul are un petic pe interior. Zgomotul este intr-adevar foarte putin mai mare, decat la unele normale (am observat din prima iarna).In fine, foarte multumit de ele, dar e ultima iarna, ca deja sunt la 50%. Nu am senzori de presiune pe masina.

Intrebarea mea este adresata celor care au masini echipate din fabrica cu run flat-uri, ce presiune scrie ca trebuie bagate in ele, deoarece eu am functionat cu presiunea pentru cauciucuri normale pana acum (cea trecuta pe stalpul usii), dar acum la vulcanizare, cei de acolo mi-au spus ca orice run flat trebuie sa aiba presiune de 1,9 -2 bari, deoarece ele fiind mai rigide, trebuie bagat mai mica presiunea bla, bla, bla... Deci, as dori sa stiu, daca stie cineva sigur, cat ar trebui sa bag presiune in ele, desi dupa 2 ierni in care nu am patit nimic, nu cred ca mai conteaza, dar as vrea sa stiu asa pentru viitor. Am uitat sa mentionez ca fac cam 10.000 km pe iarna.

 

Multumesc

Edited by plat_inio
Link to comment
Share on other sites

Salut, vad ca nu s-a mai scris de mult pe aici, dar am si eu o intrebare.

Am un 320 d, din 2004. Pentru inceput, va spun ca am 2 ierni de mers cu run on flat (Dunlop) 225,50,17. Nu am avut nici o problema cu ele. Sunt din 2007 luate second hand, acum 3 ani, dupa cum am zis. Unul are un petic pe interior. Zgomotul este intr-adevar foarte putin mai mare, decat la unele normale (am observat din prima iarna).In fine, foarte multumit de ele, dar e ultima iarna, ca deja sunt la 50%. Nu am senzori de presiune pe masina.

Intrebarea mea este adresata celor care au masini echipate din fabrica cu run flat-uri, ce presiune scrie ca trebuie bagate in ele, deoarece eu am functionat cu presiunea pentru cauciucuri normale pana acum (cea trecuta pe stalpul usii), dar acum la vulcanizare, cei de acolo mi-au spus ca orice run flat trebuie sa aiba presiune de 1,9 -2 bari, deoarece ele fiind mai rigide, trebuie bagat mai mica presiunea bla, bla, bla... Deci, as dori sa stiu, daca stie cineva sigur, cat ar trebui sa bag presiune in ele, desi dupa 2 ierni in care nu am patit nimic, nu cred ca mai conteaza, dar as vrea sa stiu asa pentru viitor. Am uitat sa mentionez ca fac cam 10.000 km pe iarna.

 

Multumesc

 

Ce scrie pe stalp ese perfect adevarat,nu te mai lua dupa toti "meseriasii".

p.s. baga 2.0 fata si 2.3 spate si e ok.

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

in primul rand 225/50 r17 nu sunt recomandate pentru masina ta,ai nevoie de 225/45 r17.

 

 

Stiu ca nu apare dimensiunea asta pentru modelul meu, dar in nici o situatie nu am avut probleme (de atins, de instabilitate sau de altceva). Si la cele de vara am, pe fata, aceeasi dimensiune. Am avut pe 45 si am facut 2 galme intr-o vara, din cauza gropilor sau a bordurilor, asa ca am zis sa maresc putin talonul (cu 11,25 mm). Na, teoretic stiu ca nu e bine, dar practica mi-a demonstrat ca nu a fost nici o problema.

 

Ce scrie pe stalp ese perfect adevarat,nu te mai lua dupa toti "meseriasii".

p.s. baga 2.0 fata si 2.3 spate si e ok.

 

 

Pe stalpul usii, nu am dimensiunea asta, si nu scrie nimic de run flat. Cea mai apropiata dimensiune ar fi 225/45/17, iar daca ma iau dupa asta, presiunea ar fi parca (nu mai retin exact, trebuie sa ma uit) de 2,2 fata cu 2,5 spate.

Eu oricum le tin cum le-am tinut si pana acum, eram doar curios daca la aceleasi dimensiuni trebuie presiuni diferite la anvelope normale fata de cele run flat

Link to comment
Share on other sites

Intrebare pt cei cu runflat pe masini: a facut cineva o pana si a fost nevoit sa parcurga o distanta mai mare fara presiune in roata respectiva?

Producatorii spun ca poti merge ~150km pe pana, insa am auzit mai multe cazuri in care, dupa 15-20km, anvelopa era deja facuta ferfenita.

 

ps: prin pana ma refer la cazul in care scapa toata/aproape toata presiunea din roata.

Link to comment
Share on other sites

Intrebare pt cei cu runflat pe masini: a facut cineva o pana si a fost nevoit sa parcurga o distanta mai mare fara presiune in roata respectiva?

Producatorii spun ca poti merge ~150km pe pana, insa am auzit mai multe cazuri in care, dupa 15-20km, anvelopa era deja facuta ferfenita.

 

ps: prin pana ma refer la cazul in care scapa toata/aproape toata presiunea din roata.

 

Ploiesti-Bucuresti pe pana(care oricum n-o vezi la ochiul liber).

Mergand ca "melcul"(maxim 80) am scos si consum bun :p

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.