Jump to content

Recommended Posts

cum pot sa determin ca trebuiesc inlocuite si centurile dupa declansarea airbag-urilor?ele se trag si se retrag normal dupa accident,iar martorul de centura nu este aprins in bord.exista ceva vizibil la care as putea sa ma uit.e un e 46 din 99.si cablul de baterie se schimba sau doar borna de + cu capsa pirotehnica in ea?
Link to comment
Share on other sites

cum pot sa determin ca trebuiesc inlocuite si centurile dupa declansarea airbag-urilor?ele se trag si se retrag normal dupa accident,iar martorul de centura nu este aprins in bord.exista ceva vizibil la care as putea sa ma uit.e un e 46 din 99.si cablul de baterie se schimba sau doar borna de + cu capsa pirotehnica in ea?

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...fg=05&hl=21

 

piesa 2 daca a puscata

 

in teava exista material pirotehnic cauta ca vei vedea urme de la detonare daca au fost declansate

 

dar daca bine stiu ele apar ca eroare la o diagnoza

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=61&fg=10

 

asta se schimba la baterie

Link to comment
Share on other sites

Dar dupa accident (al meu!!!), daca farurile au ramas aprinse, geamul mergea ridicat, si acum dupa reparatie imi functioneaza tot, cablul acela de la baterie mai trebuie schimbat???? Practic merge tot, el nu ar fi trebuit sa intrerupa curentul sau ........ nu shtiu ..... sa mai fie un semn ceva....... :twoup:

Iar centura eu nu am avut-o in momentu declansarii airbag-ului! :twoup:

Va spun toate astea deoarece si eu am fost sa imi reseteze airbag-ul dupa reparatie, si mi-au spus ca trebuiesc aceste elemente schimbate!!!

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Dar dupa accident (al meu!!!), daca farurile au ramas aprinse, geamul mergea ridicat, si acum dupa reparatie imi functioneaza tot, cablul acela de la baterie mai trebuie schimbat???? Practic merge tot, el nu ar fi trebuit sa intrerupa curentul sau ........ nu shtiu ..... sa mai fie un semn ceva....... :twoup:

Iar centura eu nu am avut-o in momentu declansarii airbag-ului! :twoup:

Va spun toate astea deoarece si eu am fost sa imi reseteze airbag-ul dupa reparatie, si mi-au spus ca trebuiesc aceste elemente schimbate!!!

Multumesc.

 

 

daca au ramas farurile aprinse dupa accident capsa de la baterie nu a sarit deci nu ai ce schimba la ea

 

ce priveste centura nici ea nu trebuie schimbata daca centura nu e pusa contactul nu se inchide deci nu se declanseaza partea pirotehnica

 

dar asta mai bine verifici de ce pt ca contactul din locasul unde bagi centura poate sa fie blocat/stricat s.a.m.d

 

e simplu de verificat cu o lanterna te uiti si daca vezi urme pe mocheta din dreptul tevi sau in teava inseamna ca a sarit

 

daca totul e in regula si se sterge eroarea care determina LED-ul sa se aprinda el va ramane stins dar in memoria ECU airbag va ramne "at least 1 crash stored" <- ceva de genu scrie daca nu il schimbi si pe el; asta "for the history"

Link to comment
Share on other sites

in mod normal, daca ti-a puscat capsa la centura ea trebuie sa fie mai sus decat cealalta.Daca sunt egale inseamna ca sunt ok. Ce e ciudat e faptul ca ori ai avut un accident usor ori ai ceva probleme daca nu ti-a puscat capsa cealalta, de la baterie...inseamna ca poate a mai avut careva accident inainte cu ea si a legato pe direct.Mai verifica,
Link to comment
Share on other sites

Dar dupa accident (al meu!!!), daca farurile au ramas aprinse, geamul mergea ridicat, si acum dupa reparatie imi functioneaza tot, cablul acela de la baterie mai trebuie schimbat???? Practic merge tot, el nu ar fi trebuit sa intrerupa curentul sau ........ nu shtiu ..... sa mai fie un semn ceva....... :twoup:

Iar centura eu nu am avut-o in momentu declansarii airbag-ului! :twoup:

Va spun toate astea deoarece si eu am fost sa imi reseteze airbag-ul dupa reparatie, si mi-au spus ca trebuiesc aceste elemente schimbate!!!

Multumesc.

 

Cablul de la baterie a fost dezvoltat pentru a intrerupe legatura dintre baterie si alternator+electromotor, nu pentru a ramane in bezna dupa accident. :D

 

Centurile pentru masinile europene nu sunt monitorizate de computer, deci sar indiferent daca centura este purtata sau nu.

Daca a sarit airbag-ul au sarit obligatoriu si centurile.Ele sar oricum inaintea airbag-ului.

 

 

ce priveste centura nici ea nu trebuie schimbata daca centura nu e pusa contactul nu se inchide deci nu se declanseaza partea pirotehnica

 

Capsa pirotehnica sare in mometul in care este pusa centura, deoarece se inchide contactul in acel moment.

Funny :D

Link to comment
Share on other sites

Deci cel mai bine este sa le schimb si apoi sa merg din nou sa imi reseteze airbag-ul. Va multumesc!

capsa pirotehnica sare indiferent.sare o data cu air-bagurile.la fel si centurile.chiar daca nu le-ai avut puse.sunt patit.practic iti deconecteaza alternatorul de la baterie si nu o mai incarca.chiar daca o sa o pornesti impinsa.ea o sa o porneasca,dar o sa mearga pe bateria masinii pana o consuma si atunci o sa ti se opreasaca.dupa ce mi s-au declansat air-bagurile am inchis trapa si toate mergeau.dar toate mergeau pe baterie.centurile cica ar trebui schimbate indiferent.

Link to comment
Share on other sites

da cand sare capsa nu deconecteaza bateria de la instalatia electrica a masinii

 

de ce ar deconecta doar incarcarea :twoup: fara incarcare pornesti masina => tensiune ajunge la instalatia electrica

 

nu asta e rolul capsei se deconecteze bateria de la instalatia electrica a masinii pt a evita scurt -> scanteie-> si buuumm :twoup:

Link to comment
Share on other sites

nu asta e rolul capsei se deconecteze bateria de la instalatia electrica a masinii pt a evita scurt -> scanteie-> si buuumm :twoup:

 

Pai nu ala este rolul capsei.

Este destul de simplu daca te gandesti, se deconecteaza doar alternatorul si starterul deoarece numai acolo poate exista pericolul de scurt circuit.

Link to comment
Share on other sites

Bavaria daca "gandesti" cum spui tu -> de la baterie la starter este un singur fir gros de 10-15mm

 

de la plusul bateriei duce la plusul starterului si de la plusul starterului mai duce un fir de aceeiasi grosime la borna plus de langa galeria de admisie (gandita pt a porni masina de la sursa externa)

 

si mai duce un fir la alternator

 

deci "gandind" logic daca decplezi bateria ai eliminat orice sursa de electricitate din masina deci si orice sursa de scurt asta in cazul in care motorul se opreste

 

deoarece in majoritatea accidentelor motorul se opreste singura sursa de tensiune / scanteie este bateria deci ea e cea care trebuie eliminata din joc

 

de aceia e si "capsa pusa" in apropierea bateriei si nu la alternator sau starter pt a nu permite sa ajunga tensiune pe firul gros ce duce curent de pornire la electromotor pt ca firul suporta un curent enorm si de aici pericol de supraincalzire/foc in caz de scurt

 

in caz de accident pericol de scurt exista peste tot dealungul caroseriei pt ca fire sunt si de o parte se de cealalta a caroseriei pe langa praguri pe sub mocheta

 

deci nu numai la zona motor "gandind" logic

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Bavaria daca "gandesti" cum spui tu -> de la baterie la starter este un singur fir gros de 10-15mm

 

de la plusul bateriei duce la plusul starterului si de la plusul starterului mai duce un fir de aceeiasi grosime la borna plus de langa galeria de admisie (gandita pt a porni masina de la sursa externa)

 

si mai duce un fir la alternator

 

deci "gandind" logic daca decplezi bateria ai eliminat orice sursa de electricitate din masina deci si orice sursa de scurt asta in cazul in care motorul se opreste

 

Incerc sa iti mai explic inca o data, vad ca intelegi destul de greu.

Cand se decupleaza borna de la baterie nu inseamna ca nu mai exista curent in toata masina.

Daca analizezi cu atentie plusul bateriei vei remarca ca sunt doua fire, nu unul singur, unul singur fiind conectat la capsa.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=61&fg=30

 

Daca nu intelegi nici acum lasa asa, inseamna ca este ca tine :twoup:

 

 

 

 

Uite iti pun totusi o poza, banuiesc ca sunt greu de inteles explicatiile mele iar pozele sunt mai pentru toti. :twoup:

Analizeaza cu mare atentie poza, vei vedea capsa de la baterie, si surpriza, mai exista un cablu de plus care ramane conectat la baterie dupa ce capsa este activata.

post-66-1211155914_thumb.jpg

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

in caz de accident pericol de scurt exista peste tot dealungul caroseriei pt ca fire sunt si de o parte se de cealalta a caroseriei pe langa praguri pe sub mocheta

 

deci nu numai la zona motor "gandind" logic

 

Acum am citit tot ce ai scris, imi cer scuze, de multe ori citesc pe sarite si raspund inainte de a citi totul.

Deci zici tu, poate exista pericol de scurt si dealungul :twoup: caroseriei deoarece exista fire.

Ai si tu dreptate in felul tau, insa imi dau seama de ce pui gandind intre ghilimele, poate pentru ca tocmai aia eviti sa faci.

Daca ne gandim logic :D , firele respective sunt protejate de sigurante, in caz de accident, de scurtcircuit, sunt protejate.

Firul de la alternator,electromotor este mai "rar" protejat de siguranta.

Probabil la asta nu te-ai "gandit". :twoup:

Bineinteles, gandind logic. :D

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

ai eliminat orice sursa de electricitate din masina deci si orice sursa de scurt asta in cazul in care motorul se opreste

 

Gandind tot logic, in caz de accident trebuie sa se deschida usile iar luminile sa functioneze pe avarie.In functie de masina si de tara de destinatie speri sa fie efectuat un apel catre urgenta, in cazul in care airbagurile au fost activate.

Poate este noapte afara, poate ai avut usile inchise si nu vrei sa mori ca un sobolan inauntru deoarece bateria este deconectata si nu mai exista curent in toata masina,poate vrei ca o alta masina sa vada avariile si sa te evite...

Asta se intampla doar daca gandesti, doar daca inginerii care au proiectat masina nu "au eliminat orice sursa de electricitate din masina".

Slava Domnului ca nu lucrezi in acest domeniu...

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Am avut curand accident si pot sa garantez ca in caz de accident se intrerupe curentul la motor, nu mai face scanteie bujia (eu vb de motor pe benzina, la diesel n-am idee) nu ca nu mai merge starterul, idee nu e sa intrerupa starterul (electromotorul) ci sa opreasca motorul.

 

Oricum, dupa accident toate sistemele electronice functionau doar ca la motor nu mergea de loc curent, invarteam cheia si nu misca nimic, nici macar un tic.

Link to comment
Share on other sites

da asa este Bavaria am omis faptul ca sunt 2 fire de la baterie

 

cel gros ce duce direct la electomotor ...

 

si cel ce alimenteaza electronica interioara :twoup: scuze, dar uite asa invata omul

 

merci pt explicatii sa stii ca o poza cateodata face cat 1000 de cuvinte

 

firul ce duce la electomotor e protejat de capsa "cateodata" :twoup:

 

ce am pus eu intre ghilimele nu am facut :D

 

stii cum e cu priceputul -> pricep preicep da nu inteleg :D)

 

inca o data mersi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
cum pot sa determin ca trebuiesc inlocuite si centurile dupa declansarea airbag-urilor?ele se trag si se retrag normal dupa accident,iar martorul de centura nu este aprins in bord.exista ceva vizibil la care as putea sa ma uit.e un e 46 din 99.si cablul de baterie se schimba sau doar borna de + cu capsa pirotehnica in ea?

Centurile se schimba in mod normal la 5 ani. Eu am 10 si functioneaza ok.

Link to comment
Share on other sites

misto chestia cu bateria...si eu credeam ,din auzite ,ca se deconecteaza tot curentul din masina...insa e normal sa deconecteze doar electromotorul si alternatorul(mai ales)...am avut o cunostinta, care saracu ,a murit electrocutat de un alternator(deoarece produce un curent mai puternic decat insasi bateria)... :twoup:

de aici probabil si capsa care e foarte desteapta si stie exact ce e important sa deconecteze... :twoup:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
salutare. ma poate lamuri si pe mine, ce inseamna ca am plusul de la baterie puscat. am fost cu masina la diagnoza, si asta s-a constatat. bateria mea este in fata in partea dreapta, am vazut ce este pe real oem, dar acolo scrie ca de fapt cablul cu pricina este doar pentru baterie care este montata in spate. rog daca stie cineva sa ma lamureasca. masina merge bine, habar nu aveam ca are probleme cu plusul de la baterie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.