Jump to content

De ce 316i si nu 319?


alex 83

Recommended Posts

Am si eu o nedemuerire.Am un 316i e46 dar capacitatea motorului e de 1897cm3. De ce nu l-au numit 319i de exemplu sau 318i de ce nu i-au spus 310i.Cum e cu numerotarea asta de la BMW? :blink:

3135[/snapback]

 

 

In mod normal al tau ar trebui sa fie un 318i. Este interesant totusi. BMW are ultimele doua cifre pentru capacitatea motorului si in general respecta acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Din motive de marketing, desigur, pentru a sublinia mai bine ierarhia. Fiind mai multe motoare cu aceeasi cilindree, probabil celor de la BMW li se pare mai clara aceasta tipizare. Pe vremuri aveam modele precum 2002, 2002 ti si 2002 tii. Acum s-ar face 316i, 318i si 320i.
Link to comment
Share on other sites

In mod normal al tau ar trebui sa fie un 318i. Este interesant totusi.  BMW are ultimele doua cifre pentru capacitatea motorului si in general respecta acest lucru.

3160[/snapback]

nu e 318i

pe talon scrie model:316i

capacitate cilindraica 1897cm3 :blink:

Link to comment
Share on other sites

mda... motorul de 2200cmc pe seria 3 se numeste acum E46 320...

au vrut sa pastreze traditia numerelor... dar parerea mea este ca au facut o greseala istorica !

Daca ne uitam mai in ansamplu... tot istorie era si faptul ca BMW reusea de la generatie la generatie sa vina cu motoare mai mari dar la fel de usoare si cu acelasi consum... dar putere mai mare... astfel ca mai aparea un nou model cum a fost cazul lui 330i, sau 540i, 850i, sau 760i, etc.

 

o mare greseala istorica... BMW ar fi trebuit sa iasa la rampa acum cu noul 319i, noul 322i, si smecherul 335d :blink:

Link to comment
Share on other sites

E-90 va aparea in multe variante cred ca de la toamna 2005 sau nu stiu sigur apare si 335d sigur.Deci motorul incape nu e o problema dar BMW are politica ei si nu face cum am vrea sau gandim noi chiar daca gandim mai bine.Si apropo cred ca vor fii si 323 trebuie sa ma mai uit,dar acum am alte treburi ca uit de anumite modele.
Link to comment
Share on other sites

Modelul E46 316i cu motorul M43 de 1895cmc si 105 CP este in concordanta cu unul dintre obiceiurile BMW: acela de a oferi motoare cu puterea maxima redusa in mod voit, dar la care s-a optimizat cuplul motor si consumul, pentru valori mai bune decat ale unor motoare de cilindree mai mica.

Motor M43 de pe E46 316i, fabricat pana in 2001, are 2 supape pe cilindru (nu 4) si arbore de echlibrare. Functioneaza foarte silentios, are o mecanica simpla si scoate un cuplu maxim foarte bun, disponibil la o turatie joasa: 165 Nm la 2500rpm.

Din punct de vedere al puterii, se comporta ca un motor de 1.6l de la concurenta - un motiv foarte bun pentru a denumi modelul "316i". Din punct de vedere al cuplului motor si silentiozitatii, este insa net superior, fara a penaliza consumul.

Cine te vede pe strada cu 316i, se gandeste automat ca ai un motor de 1.6l. Numai ca acesta este superior majoritatii altor masini cu motoare 1.6l din aceeasi perioada, din motivele de mai sus :blink:

 

BMW a mai oferit motoare "dez-tunate" in anii '80, cu 325e si 525e, care dintr-un motor de 2.7l ofereau doar 122/129CP, insa cuplul era deosebit iar consumul foarte redus.

 

Un alt exemplu: seria 7 E23 745i, care in fapt avea un motor turbo, initial de 3.2l (M102), apoi de 3.4l (M106). In ambele variante, motorul oferea 252 CP, iar puterea sa era similara cu cea care s-ar fi obtinut, la vremea aceea, dintr-un motor aspirat de 4.5l.

De aceea modelul s-a numit "745i".

 

Desi denumirea modelelor respecta, in general, capacitatea motoarelor, totusi sunt luate in considerare si motivatii de marketing.

Link to comment
Share on other sites

motorul de pe 745i nu a fost de 3.5?

Si nu, si da :blink:

In plus, pe langa informatiile de aici:

 

E23 745i a avut doua motoare:

- M102, intre 1980 - 1983, de 3210 cmc (aproximat la 3.2l sau 3.3l, depinde cum faci rotunjirea). M102 nu este nimic altceva decat un M30 cu injectie L-Jetronic (practic, motorul de la 733i sau 732i), pe care s-a montat un turbo, evident, cu toate modificarile de rigoare.

- M106, intre 1983 - 1986, de 3430 cmc (aproximat la 3.4l sau 3.5l, tot asa, in functie de metoda de rotunjire). M106 este tot un M30 cu injectie Motronic (practic, motorul de la 735i varianta cu catalizator, care are raportul de compresie 8.0:1), pe care s-a montat un turbo.

Atat M102 cat si M106 sunt identice in ceea ce priveste puterea maxima. Totusi, M106 beneficiaza de un management electronic mai modern, deci este mai eficient (consuma mai putin) si mai usor de intretinut.

Link to comment
Share on other sites

Inca din 1975 a inceput BMW sa incalce "regula", atunci cand a aparut 1502 cu motor de 1,6. Deci, a fost o perioada mult mai lunga de timp in care regula nu a fost aplicata cu strictete.

 

Si in perioada antebelica s-a renuntat dupa relativ putini ani la regula.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nedemuerire.Am un 316i e46 dar capacitatea motorului e de 1897cm3. De ce nu l-au numit 319i de exemplu sau 318i de ce nu i-au spus 310i.Cum e cu numerotarea asta de la BMW? :blink:

3135[/snapback]

 

Alex,sa stii ca la e30,316 pana in 1987 are motor de 1766cc,adica cam 1800.diferenta intre acest 316 si 318 era ca 316 avea carburator,si 318-injectie,si clar ca si chiulasa era diferita datorita acestui lucru.316 avea 90cai si 318,105cp.Deci,probabil de aici a plecat si s-a pastrat si la e46 acest decalaj!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.