Jump to content

mufa debitmetru scoasa


Gully

Recommended Posts

Am scos si eu mufa astazi....singura diferenta pe care am putut s-o sesizez este ca atunci cand sunt pe loc cu motorul pornit in relanti si accelerez mai tatre,incepe sa intrerupa si sa oscileze(nu f tare); iar in mers trebuie sa accelerez mai tare pt a nu se opri motorul,altfel daca incerc sa plec de pe loc si am sub 1300rpm,da un pic in nas si mi se opreste motorul. Alta chestie: am motorul pornit in relanti si apas puternic acceleratia si apoi o eliberez imediat,in momentul cand acul turometrului isi revine,nu se mai opreste le 800rpm,ci coboara pana aproape de 0 dupa care isi revine si se stabilizeaza, + ca mai oscileaza cateva secunde. Ce-am mai observat: am pornit motorul si cu el pornit am pus mufa inapoi,deja s-a schimbat mersul motorului(parca mai silentios, si a scazut f putin din turatii),dupa asta am accelerat din nou...deja acul nu mai coboara spre 0,ci ramane ferm la 800rpm iar oscilatia nu mai exista. Banuiesc ca inca e bun debitmetrul,insa nu stiu care e treaba cu pornitul greoi cand e cald afara si/sau cand e motorul cald. Voi ce parere aveti?

Si eu zic ca debitmetrul tau este bun...

Link to comment
Share on other sites

Mie mi-a tras greu masina, un 320d e46 2000 si am fost la un tester si tipul mi-a aratat ca accelera si nu se schimba valoarea inregistrata de debitmetru. A concluzionat ca sigur e dus debitmetrul. Am facut testul cu scosul, pe care l-am mai facut si cand am avut Vw Bora, si a mers mai rau, deci debitmetrul isi facea treaba, nu stiu in ce procent dar ceva facea. Am scos senzorul si l-am curatat cu o pensula cu spirt medicinal si masina a mers mult mai bine.Acum iar trage mai greu , cred ca voi repeta procedura cu curatatul. Am observat ca senzorul Maf are doua lamele de unde aduna informatii una sus si alta jos.
Link to comment
Share on other sites

Am scos si eu astazi mufa de la debitmetru , motorul merge prost sa zic asa cu mufa conectata dar cand am scos mufa de la debitmetru am pornit motorul se scutura de mama focului si oscila relantiul ca naiba cand dadeai sa acelerezi acelera si dadea in nas astea au fost efectele la mine motor m40b18 motor 1.8 e36
Link to comment
Share on other sites

Am scos si eu astazi mufa de la debitmetru , motorul merge prost sa zic asa cu mufa conectata dar cand am scos mufa de la debitmetru am pornit motorul se scutura de mama focului si oscila relantiul ca naiba cand dadeai sa acelerezi acelera si dadea in nas astea au fost efectele la mine motor m40b18 motor 1.8 e36

 

 

Idem.

Link to comment
Share on other sites

Eu am scos mufa de la debitmetru motorul a pornit ok nu a avut oscilatii dar la accelerare scoate un fum negru de zici ca masina merge pe pacura. Oare ii dus debitmetru sau sunt alte probleme? Dupa chestia asta am scos furtunul de vacuum de la EGR si se pate ca nu scoate fum mai deloc, se observa ceva fum putin dar nu in cantitati mari.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salutare,

incerc sa sciu in acest topic pentru a nu mai deschide inca unul legat de debitmetru. Pentru E46 1.9 benzina nfl, mufa de la debitmetru (hot film air mass meter) are 5 conectori. Dupa o lunga cautare pe net am gasit urmatoarele semnificatii ale pinilor: 1- MAF signal; 2- 5volts reference;3- ground; 4- 12 volts; 5- Thermistor. Pentru cei care vor sa verifice daca au probleme cu debitmetru trebuie sa verifice cu un voltmetru conectorii de la mufa ECU cu contactul pus in pozitia on.

Problema mea este ca am 5 volti intre conectorul 1 si ground la mufa ECU, aici ECU trebuia sa primeasca semnal de la debitmetru.

A mai facut care aceste masuratori sa am cu ce sa compar?

 

si inca ceva, tot cu un instrument de masura determinati si rezistenta intre pinul 1 si 3 de la debitmetru, care trebuie sa fie de 500KOhm (?), iar la mine e de numai 2.7 KOhm

post-14982-0-07118800-1318348711_thumb.jpg

Edited by SpeedFan
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut.

In primul rand cand se posteaza aici ar trebui spus despre ce masina vorbim pentru a stii daca ne putem raporta la o masina sau alta !

 

Am E46 320d an 2004,am facut o resoftare dupa care am inteles ca am undeva o problema...Am crezut ca este din cauza ca am filtru sport K&N,am luat unul Mann,dupa ce l-am pus pe cel Mann mi se parea ca era mai bine cu cel sport pentru ca pe el aveam facuta resoftarea si permitea trecerea unei mase mai mari de aer.Intre timp mi-a spus cineva pe tester ca imi da eroare la debitmetru.Azi am montat filtrul sport inapoi si m-am uitat si pe la debitmetru am mai curatat una alta,am observat ca pe tubulatura care iese din debitmetru si duce la turbina erau urme de ulei,este normal asa ceva?

Am montat totul al loc si sa vad acum diferenta,inainte de a pune filtrul sport simteam cum turbina intra in forta pana in 2000 rpm,acum parca intra mai tarziu undeva pe la 2500 rpm.

Ma intreb unde sau cu ce am gresit si descopar acest thream.Zic hai sa incerc si treaba cu mufa,pornesc,scot mufa si din momentul cand am scos mufa motorul functiona mai rotund,nu mai avea asa multe vibratii ca pana atunci=am obtinut un plus de 25% in functionarea motorului si diminuarea vibratiilor.

II dau talpa si constat ca trage mai liniar si mai prompt decat cu mufa bagata(sa fie oare doar in capul meu?).Bag mufa si imediat a inceput sa pruduca mai multe vibratii si mai mult zgomot,ii dau talpa si simt aceea intarziere in acceleratie.Repet procedura (baga mufa-scoate mufa) de 3-4 ori si constat ca in situatia mea cu mufa scoasa este un plus de 25% in diminuarea vibratiilor,fiabilitatea motorului si felul in care trage liniar.

 

Care ar putea fi problema?Debitmetrul?O curatare a turbinei?Sonda lambda?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

pana acum am inteles ca atunci cand scoti mufa e clar ca sa dus debimetrul...dar in cazul meu atunci cand scot mufa nu se intampla absolut nimic..trage lafel de pros ca si cu mufa pusa...ce explicatie ar putea fii?..este totusi debimetrul bun?

poate sa fie defect, iar daca scoti mufa nu vei observa nici o diferenta e normal ,am trecut prin asta, pe tester debitmetrul arata defect si cu mufa scoasa tragea la fel , am schimbat debitmetrul si s-a vazut diferenta, pota sa incerci sa il cureti cu putin diluant sau spray de contacte electrice poate pentru o perioada scurta iti dai seama de diferenta

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Am o problema cu un e46 318i din 2002 cu motorul n42b20A.

 

Imediat ce am schimbat recent ulei + filtre (inclusiv filtru benzina/ toate Mann), a inceput sa mearga inecata la turatii mici, iar prblema cea mai mare e ca de fiecare data cand scot pe liber din viteza la peste 3000 de turatii, cand scade turatia sa ajunga la cea de relanti, scade de tot si moare. Nu se mai opreste la cat trebuie sa stea la relanti. Si asta doar cand e peste 3000 de turatii si scot pe liber. E destul de stresanta si chiar periculos, ca la drum lung daca o tin mai turata in viteze si nu ma grabesc sa schimb treapta cand o scot din cea inferioara, pana o schimb in superioara imi moare motoru si raman fara servo.

 

Pe tester...imi aparea eroare ca amestecul de carburant e prea sarac, a fost dat reset si dupa ce am facut un test in mers si mi-a murit iarasi de 3 ori motorul, pe tester nu mai aparea absolut nici o eroare. Omu imi spune ca e pompa, dar m-am gandit ca pare mai mult problema de debitmetru. Am scos mufa de la debitmetru si surppriza...masina mai vioaie ca niciodata si a disparut si problema care ma stresa...ca murea cand scoteam pe liber.

 

Am mers o saptamana fara debitmetru pus, fara nici o problema si am dat comanda de debitmetru Pierburg, ca mi-a spus lumea ca ar fi mai fiabile decat Boschu original. Problema a fost ca debitmetrul Pierburg nu se potriveste in cilindrul debitmetrului de la Bosch si nici nu se gasesc cilindrii aceia special pt Pierburg. L-am dus inapoi si am luat tot un original Bosch dupa seria celui dinainte si dupa ce l-am montat, se comporta mai bine motoru in turatii mici dar tot imi moare motorul cand scot din viteza la turatii peste 3000.

 

Acum chiar nu stiu ce poate sa fie ca totusi fara debitmetru merge bine...si inainte sa schimb uleiul si filtrele mergea bine si cu debitmetrul Bosch.

 

 

Ce parere aveti ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.