Jump to content

Azot vs Aer in pneuri


mahabidi

Recommended Posts

Doar o parere..... am bagat azot pe antiaeriana acum o luna jumate... si eu la fiecare doua saptamani ma duc sa verific presiunea in roti( un fix de al meu)... am verificat de trei ori pana acum si nu am nici o variatie de presiune.... specific ca inainte cand erau umflate cu aer la doua saptamani trebuia sa fac o mica "ajustare" de presiune 0,2...0,3 bari in special pe fata... am mers si merg pe aceleasi drumuri si prin aceleasi gropi :) ....este doar o parere pro si atat
Link to comment
Share on other sites

"Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, c�nd variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.

 

Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.

Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.

 

Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul. "

 

Sursa... zĂŁ internet!

Link to comment
Share on other sites

cum ai bagat azot, prin ce metoda?

 

e f mult 0.2-0.3 la 2 saptamani. eu nu am azot acum si nu am asa variatie la 6 luni. am avut si azot, dar nu am sesizat nici o schimbare, asa ca la ultima verificare a jantelor, am pus aer.

 

 

Metoda a fost simpla....a bagat ceva care a tras aerul din roata... cat a putut bineinteles... la un moment dat in unele parti aproape se lipise zona lata a cauciucului de janta.... apoi a bagat azot.... si chiar era azot..am vazut butelia si sigiliul. Extra eu am cerut sa imi verifice echlibrarea rotilor am avut impresia ca sa miscat cauciucul pe janta.

Eu am fixul asta cu presiunea de cand era sa ma "duc"..... cu un 525i la 160 la ora .... asa arata roata spate dreapta... a pierdut presiune exact cand nu trebuia :)

 

Link to comment
Share on other sites

ma intreb cati conduc masini de curse aici sau cati pot sesiza diferente de coroziune la jantele lor pe o perioada de 10 ani.

 

problema majora la aer, e apa pe care o contine si nimic mai mult. daca chiar credeti ca azotul contribuie la ceva, atunci puneti azot, nu-i bai. totusi, cineva care pierde aer atat de mult, are o problema.

 

cum ai bagat azot, prin ce metoda?

 

e f mult 0.2-0.3 la 2 saptamani. eu nu am azot acum si nu am asa variatie la 6 luni. am avut si azot, dar nu am sesizat nici o schimbare, asa ca la ultima verificare a jantelor, am pus aer.

 

 

Metoda a fost simpla....a bagat ceva care a tras aerul din roata... cat a putut bineinteles... la un moment dat in unele parti aproape se lipise zona lata a cauciucului de janta.... apoi a bagat azot.... si chiar era azot..am vazut butelia si sigiliul. Extra eu am cerut sa imi verifice echlibrarea rotilor am avut impresia ca sa miscat cauciucul pe janta.

Eu am fixul asta cu presiunea de cand era sa ma "duc"..... cu un 525i la 160 la ora .... asa arata roata spate dreapta... a pierdut presiune exact cand nu trebuia :)

 

 

 

si eu am acelasi fix, verific rotile periodic si inainte de un drum mai lung. de fapt am un fix cu anvelopele in sine, doar atat ne leaga de asfalt pana la urma.

 

urat moment. totusi ma repet, sa pierzi 0.3 la 2 saptamani mi se pare enorm. bine ca acum e ok, indiferent de metode. cine stie, poate data viitoare bag azot la loc, dar diferente chiar nu am vazut si nu ma uit la masina.

Link to comment
Share on other sites

ma intreb cati conduc masini de curse aici sau cati pot sesiza diferente de coroziune la jantele lor pe o perioada de 10 ani.

 

la fel de multi ca cei care simt diferenta intre placutele de frana ATE si Textar, intre lichidul de frana de la ATE si cel de la Castrol, intre debitmetrul OEM si cel Bosch...etc :)

Link to comment
Share on other sites

Doar o parere..... am bagat azot pe antiaeriana acum o luna jumate... si eu la fiecare doua saptamani ma duc sa verific presiunea in roti( un fix de al meu)... am verificat de trei ori pana acum si nu am nici o variatie de presiune.... specific ca inainte cand erau umflate cu aer la doua saptamani trebuia sa fac o mica "ajustare" de presiune 0,2...0,3 bari in special pe fata... am mers si merg pe aceleasi drumuri si prin aceleasi gropi :) ....este doar o parere pro si atat

 

Daca ai cauciucuri bune (si montate calumea) nu trebuie sa faci nici o ajustare nici pe aer.

Link to comment
Share on other sites

"Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, c�nd variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.

 

Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.

Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.

 

Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul. "

 

Sursa... zĂŁ internet!

E plin netu' de prostii ...

Link to comment
Share on other sites

Am azot, nu e nicio diferențĂŁ.

Am cĂŁutat pe net, niciun studiu nu confirmĂŁ beneficiile umflĂŁrii cauciucurilor cu azot.

Pentru 99.99% din cazuri aer=azot.

Diferențele apar când vrei sĂŁ aterizezi cu nava spațialĂŁ sau avionul comercial pe pistĂŁ.

Sau când te intereseazĂŁ sĂŁ prezici fluctuațiile de 0.01 bari ĂŽn timpul unei curse NASCAR.

 

Surse: PRO: http://www.getnitrogen.org/why/index.php

CONTRA: http://www.straightdope.com/columns/read/2...-instead-of-air

Link to comment
Share on other sites

Fraza asta este eronata :

"2. Treaba cu temperatura mai scazuta nu se datoreaza azotului in sine ci faptului ca acesta este pur. Nu oxigenul din aer (21%) provoaca incalzirea cauciucurilor la rulare ci apa din aer."

 

In primul rand ca se pleaca de la premisa ca anvelopa umflata cu azot - fie el pur sau nu - ar fi mai rece decat cea umflata cu aer. Total fals.

In al doilea rand este gresita presupunerea ca umiditatea din aer ar influenta incalzirea cauciucurilor.

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut azot +un gaz special (nu mi-a spus ce fel de gaz este ,cel de la vulcanizare a spus ca este secret) ,am o pisica 318i care batea 0-100 km/h cam in 12 sec pe cesurile de bord, vreau sa impartasesc cu voi ce minune s-a intamplat dupa ce am bagat azot in loc de aer(nu am bagat eu ci domnu' de la vulcanizare, mie mi-a fost frica nici macar nu am fumat langa el in timpul operatiunii) :

 

-masina pleaca la ralanti chiar si cu treapta II

-simt orice denivelare la nivel de volan...da nu in sensul rau ,cu alte cuvinte simt mai bine masina

-consumul a scazut cu1% in oras

-am scor 10 sec 0-100

-franeaza mult mai eficient

-iar viteza maxima 250km/h pe probate

-numai bat tachetii

-etc.

Am spus la inceput ca este vorba de un gaz mai special combinat cu azotul...vecinul meu cand a aflat de performantele masinii mele mi-a spart toate rotile ,si din pacate vulcanizarea a dat faliment si ,baiatu(vulcanizatorul) a fost asasinat in ferentari...deci gazul secret s-a dus in mormant cu el. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut azot +un gaz special (nu mi-a spus ce fel de gaz este ,cel de la vulcanizare a spus ca este secret) ,am o pisica 318i care batea 0-100 km/h cam in 12 sec pe cesurile de bord, vreau sa impartasesc cu voi ce minune s-a intamplat dupa ce am bagat azot in loc de aer(nu am bagat eu ci domnu' de la vulcanizare, mie mi-a fost frica nici macar nu am fumat langa el in timpul operatiunii) :

 

-masina pleaca la ralanti chiar si cu treapta II

-simt orice denivelare la nivel de volan...da nu in sensul rau ,cu alte cuvinte simt mai bine masina

-consumul a scazut cu1% in oras

-am scor 10 sec 0-100

-franeaza mult mai eficient

-iar viteza maxima 250km/h pe probate

-numai bat tachetii

-etc.

Am spus la inceput ca este vorba de un gaz mai special combinat cu azotul...vecinul meu cand a aflat de performantele masinii mele mi-a spart toate rotile ,si din pacate vulcanizarea a dat faliment si ,baiatu(vulcanizatorul) a fost asasinat in ferentari...deci gazul secret s-a dus in mormant cu el. :)

 

si marmota?

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut azot +un gaz special (nu mi-a spus ce fel de gaz este ,cel de la vulcanizare a spus ca este secret) ,am o pisica 318i care batea 0-100 km/h cam in 12 sec pe cesurile de bord, vreau sa impartasesc cu voi ce minune s-a intamplat dupa ce am bagat azot in loc de aer(nu am bagat eu ci domnu' de la vulcanizare, mie mi-a fost frica nici macar nu am fumat langa el in timpul operatiunii) :

 

-masina pleaca la ralanti chiar si cu treapta II

-simt orice denivelare la nivel de volan...da nu in sensul rau ,cu alte cuvinte simt mai bine masina

-consumul a scazut cu1% in oras

-am scor 10 sec 0-100

-franeaza mult mai eficient

-iar viteza maxima 250km/h pe probate

-numai bat tachetii

-etc.

Am spus la inceput ca este vorba de un gaz mai special combinat cu azotul...vecinul meu cand a aflat de performantele masinii mele mi-a spart toate rotile ,si din pacate vulcanizarea a dat faliment si ,baiatu(vulcanizatorul) a fost asasinat in ferentari...deci gazul secret s-a dus in mormant cu el. :)

 

si marmota?

 

aia cu tachetii e super tare :lol:

Link to comment
Share on other sites

azotul polueaza.....=> nu e bine pt mediu :)

dar asta... ? :lol:

 

constat ca multi confunda azotul in stare de agregare gazoasa cu azotul lichid... :)

 

azotul lichid e cel care mentine rece orice recipient, daca si gazul e mentinut in conditii de presiune si temperatura constante... :lol:

 

azotul gazos pentru umflat roti este, asa cum am mai spus, o mica-mare "jmekerie" sa ia banii lumii la umflatul rotilor...

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut azot +un gaz special (nu mi-a spus ce fel de gaz este ,cel de la vulcanizare a spus ca este secret) ,am o pisica 318i care batea 0-100 km/h cam in 12 sec pe cesurile de bord, vreau sa impartasesc cu voi ce minune s-a intamplat dupa ce am bagat azot in loc de aer(nu am bagat eu ci domnu' de la vulcanizare, mie mi-a fost frica nici macar nu am fumat langa el in timpul operatiunii) :

 

-masina pleaca la ralanti chiar si cu treapta II

-simt orice denivelare la nivel de volan...da nu in sensul rau ,cu alte cuvinte simt mai bine masina

-consumul a scazut cu1% in oras

-am scor 10 sec 0-100

-franeaza mult mai eficient

-iar viteza maxima 250km/h pe probate

-numai bat tachetii

-etc.

Am spus la inceput ca este vorba de un gaz mai special combinat cu azotul...vecinul meu cand a aflat de performantele masinii mele mi-a spart toate rotile ,si din pacate vulcanizarea a dat faliment si ,baiatu(vulcanizatorul) a fost asasinat in ferentari...deci gazul secret s-a dus in mormant cu el. :)

Din pacate sunt doar iluzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Tari de tot trebuie sa fie cei care au venit cu ideea de a umfla cu azot rotile de automobile. Cred ca nu mai stiau cum sa scoata bani de la "omul de tip nou" dar uite ca le-a sclipit beculetul ... si ideea a prins excelent. Nu exista nici un avantaj de care poti beneficia de pe urma azotului folosit in rotile de automobil.

 

Unii se uita la tine ca la un prost daca nu bagi azot in cauciucuri, "omul de tip nou" te convinge cu fel si fel de argumente. Ei sunt bine intentionati, dar de vina este invatamintul de tip nou si reformele sale....

 

Azotul s-a introdus la rotile de avioane. Dupa aterizare daca se frineaza puternic frinele cu mai multe discuri din rotile de pe trenul principal (singurele care au frine) se incing puternic. Pentru a se elimina acel 21% oxigen din aerul din pneu (la presiuni de 6 - 8 - 10 bar!) s-a trecut la azot din 2 motive:

 

1 - siguranta - la temperaturi mari spre 60 - 100 grade C, dupa o frinare mai in forta, cauciucul nu se simte prea bine in contact cu oxigenul din aerul care umfla anvelopa. Presiunea crescind si datorita temperaturii la presiuni spre 10 bari cauciucul imbatrineste si se deterioreaza repede daca este in contact cu oxigenul si pe interior. Oricum el e in contact cu oxigenul din aerul inconjurator asa ca pe afara tot imbatrineste... O anvelopa de avion tine in medie citeva sute de aterizari, la un avion de linie folosit, se schimba in citeva luni.

 

2 - tot siguranta - cazul cel mai grav: o decolare ratata, cedare de motor inainte de desprindere si frina la limita sa nu iesi din pista. Dupa oprirea totala, toata energia cinetica a avionului (care poate ajunge la sute de tone la cele foarte mari) se transforma in caldura in frinele cu disc, acestea se incing la rosu aprins si radiaza si incing cauciucurile la temperaturi care aduc cauciucul in zona exploziei. Daca se foloseste azot cauciucul rezista ceva mai bine pe interior si cresc sansele sa nu explodeze anvelopele. Daca anvelopele sunt umflate cu aer - cum era in vechime - sansele de explozie sunt sensibil mai mari. Explozia anvelopelor sigur duce la stricarea jentilor, imobilizarea avionului, blocarea pistei pina faci rost de roti, pina le schimbi etc.... Se poate ajunge la distrugerea trenului de aterizare si blocarea aeroportului in cel mai bun caz.

 

Discovery a prezentat un film despre testele reale facute frinelor si anvelopelor Airbusului 380 care atinge spre 590 tone. Testul frinarii in decolare ratata pe pista reala a costat citeva milioane de euro (distrugere anvelope si roti).

Filme pe internet:

1- Youtube un filmulet: http://www.youtube.com/watch?v=m1dv_y_3EK0 - pe banc de testare sau

2- si mai clar http://www.youtube.com/watch?v=UocxPoUUnIQ&NR=1 explozia rotilor dupa frinare la A380

3 - la un B777 Boeing 777 rejected take off (RTO) http://www.youtube.com/watch?v=wXpjBxD0Rhg...feature=related

4 - si vechiul IL 18 - Ilyushin IL-18 Aborted take off http://www.youtube.com/watch?v=Ogb69OBceRI...feature=related

 

Sigur aceste filme explica mai bine decit mine de ce e necesar azotul la rotile avioanelor, de masini ca sa mai vorbim, filmele sunt clare.

 

Acestea sunt motivele pentru care s-a introdus azotul la avioane. Prima oara la aeronavele mari si treptat s-a extins metoda la toate avioanele sa nu se incurce sursele de presiune pe un aeroport.

 

Automobilele sigur n-au nevoie de azot, niciodata nu vor ajunge anvelopele la solicitarile anvelopelor de avioane, dar moda e moda. Doar cei care care dau drifturturi pot incinge rotile pina spre explozie. Nici macar frinarile extreme nu pot incinge anvelopele automobilelor prea mult. Masina are in principiu 4 roti cu care frineaza, avioanele frineaza doar pe trenul principal, frinele sunt mult mai mari si mai aerisite frinele avioanelor.

 

Poate trebuie o concluzie clara:

Azot sau aer in roti este exact acelasi lucru pentru anvelopa de masina; doar ca dam banii degeaba ne complicam inutil cu capacele verzi discutii inutile, explicatii etc .... cu ceva care chiar nu merita.

Ma intreb ce va mai apare in curind!

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.