Jump to content

Ce motorina folositi ?


Myx

ce motorina folositi!  

1848 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

sti am avut un prieten ce lucra la Rompetrol si pana acum 6-7 ani spunea ca rompetrolul avea una dintre cei mai curati carburanti din lume se alimentau numai de la midia dar lucrurile s-au schimbat , dupa cum am inteles acuma majoritatea se alimenteaza din acelasi loc si doar aditivi fac diferenta
Link to comment
Share on other sites

eu cred ca motorina ce-a mai proasta este defapt ce-a mai buna, mai ales pt masini mai vechi

asa ca am ales lukoil... folosesc cam de un an motorina de la ei si mi se pare motorul mai "diesel" adica mai suna mai bine, se simte mai uns , etc

totul a inceput cu al meu pejou 407 2.0hdi, care era cam pretentios, de oriunde alimentat era cam zgomotos si urca in ture ca si cum n-ar avea ulei, adica era pur si simplu aspru

la regenerari de gatuia foarte tare... pana cand am inceput sa alimentez numai lukoil, s-a schimbat totul

acum si la bmw tot lukoil alimentez, si motorul merge perfect suna absolut de ma unge pe inima , si porneste la sfert! nu stiu ce sa zic despre alta motorina pt ca la bmw n-am incercat si nici nu o sa incerc,

 

aceasta teorie mi-au zis-o si cateva ateliere service cum ca anume, cea mai proasta motorina aia este cea mai buna

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

eu cred ca motorina ce-a mai proasta este defapt ce-a mai buna, mai ales pt masini mai vechi

asa ca am ales lukoil... folosesc cam de un an motorina de la ei si mi se pare motorul mai "diesel" adica mai suna mai bine, se simte mai uns , etc

totul a inceput cu al meu pejou 407 2.0hdi, care era cam pretentios, de oriunde alimentat era cam zgomotos si urca in ture ca si cum n-ar avea ulei, adica era pur si simplu aspru

la regenerari de gatuia foarte tare... pana cand am inceput sa alimentez numai lukoil, s-a schimbat totul

acum si la bmw tot lukoil alimentez, si motorul merge perfect suna absolut de ma unge pe inima , si porneste la sfert! nu stiu ce sa zic despre alta motorina pt ca la bmw n-am incercat si nici nu o sa incerc,

 

aceasta teorie mi-au zis-o si cateva ateliere service cum ca anume, cea mai proasta motorina aia este cea mai buna

 

 

tata are golf 4 sdi si de 7 ani baga numai lukoil

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu folosesc pt masina din semnatura doar evo diesel de la mol.Parca consuma un pic mai putin decat cu alte tipuri de motorina (am mai incercat tempo de la mol si efix de la rompetrol) si motorul este mai silentios.

 

Ps: incerc pe cat posibil sa bag de la statii cu flux mare de masini

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca motorina ce-a mai proasta este defapt ce-a mai buna, mai ales pt masini mai vechi

asa ca am ales lukoil... folosesc cam de un an motorina de la ei si mi se pare motorul mai "diesel" adica mai suna mai bine, se simte mai uns , etc

totul a inceput cu al meu pejou 407 2.0hdi, care era cam pretentios, de oriunde alimentat era cam zgomotos si urca in ture ca si cum n-ar avea ulei, adica era pur si simplu aspru

la regenerari de gatuia foarte tare... pana cand am inceput sa alimentez numai lukoil, s-a schimbat totul

acum si la bmw tot lukoil alimentez, si motorul merge perfect suna absolut de ma unge pe inima , si porneste la sfert! nu stiu ce sa zic despre alta motorina pt ca la bmw n-am incercat si nici nu o sa incerc,

 

aceasta teorie mi-au zis-o si cateva ateliere service cum ca anume, cea mai proasta motorina aia este cea mai buna

 

Ce spui tu este aberant. Diferenta se face intre aditivi. La masinile mai vechi e recomandat sa bagi motorina standard (nu cea premiun mai scumpa). Dar asta nu inseamna ca aia proasta ii mai buna. In momentul de fata MOL si Rompetrol au combustibil ok.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc pt masina din semnatura doar evo diesel de la mol.Parca consuma un pic mai putin decat cu alte tipuri de motorina (am mai incercat tempo de la mol si efix de la rompetrol) si motorul este mai silentios.

 

Ps: incerc pe cat posibil sa bag de la statii cu flux mare de masini

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

1. Masina din semnatura? Cred ca semnatura nu apare daca scrii de pe Tapatalk sau ai uitat sa-ti modifici semnatura.

2. Asta cu sunetul motorului in functie de tipul motorinei cred ca este autosugestie, personal nu cred in asa ceva.

3. Am mai scris si cu alte ocazii, marii "benzinari" (Mol, Petrom, Rompetrol si Lukoil) fac schimb de produse intre ei. Va dati seama cat costa transportul motorinei de la Rompetrol (Navodari/C-ta) pana la Oradea? Din cauza asta, Rompetrol vinde in zona Oradea motorina adusa din Ungaria, iar Mol-ul vinde in Dobrogea motorina produsa de Rompetrol. Eventual mai baga ceva aditivi, dar baza de aditivare este aceeasi. Restul e marketing ...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si cum ai stabilit tu treaba asta, Radu?

 

Motorina "aditivata" este mai aspra, recomandata pentru motoarele euro 4+. Motorina "neaditivata" este mai vascoasa, recomandata pentru restul motoarelor mai vechi. Si cand spun asta ma gandesc la injectoare. Ai tu de stabilit altceva? Poate ne ajuti 8)

Edited by Radu I
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Exista un singur standard european pentru motorina, SR EN 590/2013. Acesta este minimal si plecand de la el, rafinariile isi pot crea standarde proprii (au codificarea SF). Nu exista nicio rafinarie in lume care sa produca motorine recomandate motoarelor mai noi sau mai vechi. In plus, vascozitatea nu se regaseste printre analizele curente ale unei motorine. Cerinte de calitate care ar putea avea legatura cu vascozitatea sunt pentru TLF (temperatura limita de filtrabilitate - adica un fel de punct de congelare) si Putere de lubrifiere (minim 460 microni). Toate aceste motorine, aditivate mai mult sau mai putin (nu exista motorina care sa nu contina niciun aditiv), trebuie sa respecte aceleasi standarde.

Evident, motorinele "super" contin niste aditivi suplimentari cu rol de agent de spalare injectoare, controlul vitezei de ardere in cilindru, mentinerea urmelor de apa in motorina si, poate singurul aditiv important, cel pentru Cifra Cetanica (echivalentul Cifrei Octanice de la benzine). Dar asta nu inseamna ca sunt "proiectate" pentru motoare mai noi. Daca te pasioneaza subiectul, iti povestesc o saptamana :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mol evo mi se pare cea mai tare. Benzina sau motorina. Am facut comparatii cu alte companii, cu aceeasi masina am alimentat la plin cu evo si cu alti carburanti iar rezultatul a fost clar: cu evo motorul era mai silentios, tragea mai bine si mergeam mai multi km cu aceeasi cantitate de carburant.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Este vreun top al motoring proaste?

Parerea mea este ca depinde de statia de la care alimentezi si mai putin de reteaua respectiva.

 

Personal nu alimentez niciodata de la benzinariile "No Name" si de la Lukoil. Ambele nu dau doi bani pe standarde si calitate, tot ce conteaza e numarul de fraieri care cumpara de la ei. In rest, prefer Mol si OMV pentru un singur motiv: imi place cafeaua lor. :).

Nu am alimentat si nu voi alimenta niciodata de la benzinariile Rompetrol rebrenduite in Arte (parca asa le zice). Motivul n-are legatura cu calitatea produselor petroliere ci cu faptul ca noii proprietari ai Rompetrol au decis ca ar vinde mai bine daca numele nu va fi asociat cu Romania. Mi s-a umflat carotida cand un kazac scolit la Londra, mi-a explicat cum sta treaba.

Si sa va mai spun un secret al benzinariilor: profitul din vanzarea benzinei si motorinei este mizilic, adevaratii bani vin din magazinul aferent, unde se practica niste adaosuri nesimtite.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. Masina din semnatura? Cred ca semnatura nu apare daca scrii de pe Tapatalk sau ai uitat sa-ti modifici semnatura.

2. Asta cu sunetul motorului in functie de tipul motorinei cred ca este autosugestie, personal nu cred in asa ceva.

3. Am mai scris si cu alte ocazii, marii "benzinari" (Mol, Petrom, Rompetrol si Lukoil) fac schimb de produse intre ei. Va dati seama cat costa transportul motorinei de la Rompetrol (Navodari/C-ta) pana la Oradea? Din cauza asta, Rompetrol vinde in zona Oradea motorina adusa din Ungaria, iar Mol-ul vinde in Dobrogea motorina produsa de Rompetrol. Eventual mai baga ceva aditivi, dar baza de aditivare este aceeasi. Restul e marketing ...

 

1.Nu mi am dat seama ca nu apare de pe Taptalk. Scuze!

 

Masina este e90 lci 320d

 

2.Se poate sa fie o autosugestie cu sunetul motorului. Mai studiez problema... Am sa incerc iar tempo sa vad daca imi pare iarasi mai zgomotos.

 

3.Stiu ca se face schimb de combustibil... ai dreptate... Eu ma referam ca unde e flux mare de masini e bun combustibilul pt ca lumea tot alimenteaza si nu are probleme (am auzit ca sunt statii care au probleme cu bazinele de colectate ca s foarte vechi si apar impuritati in combustibil).

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

treaba asta cu lukoil a pornit de la un forum acum cativa , cu un tip care zicea ca a facut el nu stiu ce studiu, apoi a "scapat" ca ar fi vorba de lukoil .. e fix la fel peste tot. adica la fel de proasta. Nu as pune de la Lukoil ca sunt niste nenorociti deai lui Putin, si in plus niste evozionisti fiscali de prima clasa, nu degeaba au sub sechestru vreo 2 mld. de USD. ca de aia nu ai scoli si spitale in Romania..

 

 

 

 

ce pot spune cu siguranta, testat pe fasiile de autostrada din romania, comparat cu consumul cu motorina din ro vs plin facut vest, e ca la viteza medie ceva mai mare afara, consumul e cam cu 0.5 % 1-l mai mic pe afara, inclusiv pe consumul instant pare ceva mai mic, . testat pe distante relativ mici in ro, aceasi masina u e nici una sa sara de 100 km legati, poate dar constanta - bucuresti.. , cam aceleasi conditii

la benzina, daca era proasta, simteam doar la relanti, era cateodata neregulat, sau mai zogomotos, nimic altceva, si era complet random, adica cateodata aveam problema asta, la petrom, cateodata la rompetrol, etc..

va bateti capul de pomana, cum spuneau si colegii, oricum motorina mol ungureasca gasesti si la statii rompetrol, si viceversa...

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Exista un singur standard european pentru motorina, SR EN 590/2013. Acesta este minimal si plecand de la el, rafinariile isi pot crea standarde proprii (au codificarea SF). Nu exista nicio rafinarie in lume care sa produca motorine recomandate motoarelor mai noi sau mai vechi. In plus, vascozitatea nu se regaseste printre analizele curente ale unei motorine. Cerinte de calitate care ar putea avea legatura cu vascozitatea sunt pentru TLF (temperatura limita de filtrabilitate - adica un fel de punct de congelare) si Putere de lubrifiere (minim 460 microni). Toate aceste motorine, aditivate mai mult sau mai putin (nu exista motorina care sa nu contina niciun aditiv), trebuie sa respecte aceleasi standarde.

Evident, motorinele "super" contin niste aditivi suplimentari cu rol de agent de spalare injectoare, controlul vitezei de ardere in cilindru, mentinerea urmelor de apa in motorina si, poate singurul aditiv important, cel pentru Cifra Cetanica (echivalentul Cifrei Octanice de la benzine). Dar asta nu inseamna ca sunt "proiectate" pentru motoare mai noi. Daca te pasioneaza subiectul, iti povestesc o saptamana :)

 

 

Lucrezi in domeniu? La OMV poate? Sau Rompetrol? ;)

 

Ca si benzina, motorina e produsa la "STAS"/standard. De acolo mai departe, fiecare firma introduce aditivul ei, mai mult sau mai putin bun.

Diferenta intre motorina "normala" si aia premium depinde de la firma la firma. Fie o fac cu cifra cetanica mai ridicata, fie o imbogatesc cu lanturi de carbon spre C15-20 vara sau C8-9 iarna. Mai era continutul de sulf, dar mai nou toate sint pe la 5-10ppm, deci nu mai diferenta intre ele.

Pe linga ce ai mentionat tu mai pune agenti de mentinere a suspensiilor/emulsie si de anti polimerizare, ceva baze pt neutralizarea eventualilor acizi organici, etc.

 

Din pacate piata de carburanti din Romania nu e chiar normala, asa ca nu poti sa dai nici un sfat. Folositi experienta:)

Link to comment
Share on other sites

Petrom si Rompetrol le combin, incerc sa nu mai bag de la aceeasi benzinarie dupa ce in trecut am avut probleme dupa ce am alimentat numai de la Mol 13 Septembrie(Bucuresti) numai Evo Diesel si mi-a mers masina numai in suturi, nu stiam ce sa-i mnai fac,am desfacut juma de motor...admisie, egr,etc...testere peste testere,pana am schimbat motorina si am facut un plin de la rompetrol si dupa un drum mai lung si-a revenit masina,asa ca acum combin motorina normala si extra...nu mai merg pe un tip si numai de la o benzinarie...
Link to comment
Share on other sites

DupĂŁ ce am pus mult timp de la Petrom, am zis sĂŁ schimb puțin și am bĂŁgat de la Mol cea Evo. Mașina o plimb ĂŽn mod special pe drumuri mai lungi, Sibiu - Cluj , Deva, Brașov, cât se poate de puțin prin oraș. Am observat cĂŁ folosind Evo, mașina pare mai silențioasĂŁ și parcĂŁ pedala este mai „moale” .

Când se terminĂŁ asta am sĂŁ ĂŽncerc și cea de la Rompetrol.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Alimentez de la Mol de cand am luat masina, cu motorina standard. Nu mi-a facut niciun fel de probleme nici la sunet/vibratii, nici la consum si nici la putere. Mai multi colegi de munca care au avut diesel de mai mult timp ca mine au criticat celelalte benzinarii din TL - CT, in special cea de la Lukoil. De MOL si OMV am auzit de bine.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Eu folosesc in principal Lukoil, nu am avut niciodata probleme si am avut 5 masini toate pe motorina, 3 din ele cu senzor de apa la filtru de motorina. La X1 am bagat Rompetrol, MOL, Petrom, OMW si Lukoil si varianta normala si premium. Nu am simtit nicio diferenta intre brandul de motorina sau intre premium si normala.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.