Jump to content

Ce reprezinta norma de poluare Euro3/Euro4


catalin_moto

Recommended Posts

Pornesc acest topic numai sa-mi satifac curiozitatea si sa inteleg pentru ce anume platim noi acele sume imense la RAR.

Ce reprezinta normele de poluare? Ca sunt ele Euro1 2 3 4 sau 5, asta nu conteaza. Eu vreau niste date, care sunt emisiile de poluare la fiecare norma in parte. Si cum se poate ajunge de la euro 1 la euro 2 sau euro 1 la euro 4. Asta daca se poate bineinteles. Nu intreb pentru nici o taxa sau inmatriculare, acum pun intrebare doar ca un simplu om care sa saturat de atata poluare.

M-am saturat de raspunsuri de genu "domne a ta e euro 3 ca e din nu stiu ce an....", consider ca e un raspuns de om prost si care nu face altceva decat colecteze bani pentru un guvern care si asa nu-l intereseaza soarta tarii/populatiei.

Pun aici aceasta intrebare, fiindca stiu ca majoritatea ati trecut prin "testele" celor de la RAR. SI daca nu avem printre noi un individ specializat in asa ceva, va intreb pe voi : Cat v-au iesit noxele, ce model de masina aveti (an de fabricatie), si ce norma de poluare detine (euro 1,2,3,4....).

Va astept raspunsurile.

Link to comment
Share on other sites

un prim factor ce influenteaza norma de poluare ar fi timpi de ardere si eficienta arderii, urmat de tipul de catalizator si tipul de combustibil folosit.

dupa cate stiu eu cam acestia sunt principalii factori necesari la stabilirea normei de poluare si nu varsta. de obicei folosesti anul vehiculului pentru a-i estima norma de poluare.

Link to comment
Share on other sites

si eu sunt curios... am cautat pe google dar n-am gasit un raspuns

deci pt ca o masina sa fie etichetata drept euro 1 , cate grame de CO2/km trebuie sa emita o anumita masina...??

sper sa fi inteles voi ce vreau sa intreb... ca nici eu nu stiu cum sa formulez intrebarea...

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca normele se diferentiaza numai dupa cantitatea de CO2, sunt sigur ca se masoara si alte noxe iar media acestor emisii determina norma. astept si eu un raspuns mai clar in caz ca cineva are informatii mai exate referitoare la ce parametrii si ce formule se folosesc pentru a stabilii norma. Edited by S Razvan
Link to comment
Share on other sites

Cat v-au iesit noxele, ce model de masina aveti (an de fabricatie), si ce norma de poluare detine (euro 1,2,3,4....).

Va astept raspunsurile.

 

Salut,

 

Astazi am fost la Circa Financiara si am aflat cat am de platit pentru inmatriculare.

 

Masina este 325I E46 (i.e., 2494 cmc, benzina) din anul 2002 si norma de poluare Euro 4.

 

Uite un extras din documentul primit de la Circa Financiara:

 

======

/../

La stabilirea taxei s-au avut in vedere urmatoarele:

A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, expr in grame/km: 217

B = taxa specifica exprimata in euro/1 gram CO2(col 3 din Anexa 1): 4

C = cilindrree (capacitatea cilindrica) 2494

D = taxa specifica pe cilindree, prevazuta in col 3 din Anexa 2: .6

E = cota de reducere a taxei prevazuta in col 2 din Anexa 4: 49%

SUMA DE PLATA = 2239 RON.

/../

=======

 

Asadar, 217 g/km de CO2 emise se incadreaza in EURO 4. Nu stiu insa limitele inferioare/superioare ce definesc fiecare interval EURO si/sau daca acestea sunt suficiente pentru a defini intervale EURO. Poate ca in aceste definitii sunt luate in consideratie si alte variable necunoscute mie. :twoup:

 

Marius

Link to comment
Share on other sites

A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, expr in grame/km: 217

 

C = cilindrree (capacitatea cilindrica) 2494

D = taxa specifica pe cilindree, prevazuta in col 3 din Anexa 2: .6

ceea ce nu inteleg ... dc cifra este data , 217 g/km, ce treaba mai are cilindreea?...dc un motor de 3.5l sa zicem produce 217 g/km si altul de 2.5l produce tot 217g/km mi s-ar parea logic sa fie aceeasi taxa... de ce ne tot ametesc astia cu atatea alineate, anexe si alte "submenu-uri" d-astea... :twoup:

Edited by dallexxis
Link to comment
Share on other sites

si M50B25 din 92 are emisii de ~218g/km si este euro 2(desigur in aceasta situatie masina are catalizator euro2). deci clar ca se ia in considerare mai multe noxe la stabilirea toxicitatii si a normei.

 

sper sa posteze cineva o formula de calcul a normei.

Edited by S Razvan
Link to comment
Share on other sites

despre diferentele intre normele germane D3/D4 si normele de poluare EURO....

 

Dupa aderarea la Uniunea Europena, cea mai adanca enigma auto pe piata second hand o reprezinta normele germane de poluare D3 si D4. Ce-i cu ele? De ce RAR nu face echivalenta intre D4 si Euro4?

Ce inseamna de fapt D3 si D4?

Legatura intre norma D3 (Deustche3) si E3 (Euro3) este foarte stransa, ambele fiind recunoscute de autoritatile europene. Normele germane au aparut in anul 1996, la momentul implementarii Euro2, cu scopul de a incuraja protectia mediului prin oferirea de reduceri de taxe. La vremea respectiva, Euro3 si Euro4 se aflau abia in proiect, iar multi dintre constructorii auto aveau mari rezerve ca aceste standarde ar putea fi indeplinite vreodata. Pe acest fond, legiuitorul german a imaginat cele doua norme, D3 si D4, dupa “chipul si asemanarea” viitoarelor Euro3 si Euro4. Ideea a fost aceea de a incuraja achizitionarea masinilor mai putin poluante, adica neamtul care isi achizitioneaza o masina norma D3 se bucura de reduceri de taxe, la fel intamplandu-se si cu D4.

 

Deci, D3 = Euro3 si D4 = Euro4… Gresit !

 

Normele D sunt norme de impozitare fiscala si nu norme de evaluare a poluarii chimice !!!

 

Norma D3 prevede exact aceleasi praguri pentru poluanti ca si Euro3, iar D4 aceleasi praguri cu Euro4. Datorita acestei aparente identitati intre cele doua tipuri de norme, pe piata noastra (evident cea de SH, a masinilor cumparate din Germania sau alte state care au adoptat sistemul) a aparut o confuzie majora. Cele doua norme par identice, dar nu sunt. Pai, daca sunt identice la noxe admise, unde apar diferentele? Pentru a da raspuns la aceasta intrebare, trebuie sa va amintesc principala diferenta intre normativul Euro2 si Euro3. Odata cu normele Euro 3, noxele emisiilor auto au inceput sa fie standardizate si “la rece” (motorul de dimineata), nu doar “la cald” (motor in regim normal de temperatura), asa cum fusese in cazul Euro2. Mai tarziu, la momentul Euro4, a aparut o regula noua – masina trebuie sa isi respecte standardul de emisii pentru cel putin 100.000 km, in loc de 60.000 km cum era la Euro3. Ei bine, ideea este ca la implementarea fiecarei norme Euro au existat proceduri de masurare a noxelor din ce in ce mai complicate (din punct de vedere tehnic), renumite “Cicluri Euro”.

 

Norma Euro2 a fost implementata prin masuratori in Ciclu Euro2, Euro3 a venit cu Ciclul Euro3, iar Euro4 cu Ciclul Euro4. Aceste cicluri au devenit din ce in ce mai complexe si mai dure pentru masini. Duritatea crescuta a acestor Cicluri de testare si masuratoare a standardelor Euro face diferenta dintre un D3 vechi, adica un Euro 3 masurat in Ciclu Euro2 si un Euro3 veritabil, adica Euro3 masurat in Ciclu Euro3.

 

Confuzia romaneasca din piata second hand a fost adancita si de faptul ca, odata cu intrarea in vigoare a normelor Euro 3 si 4, producatorii si-au aliniat Ciclurile in care au facut masuratorile cu Ciclurile tehnice Euro standard. Astfel, incepand cu Ianuarie 2000, norma D3 este perfect identica cu norma Euro3 (in timp de D4 a fost masurat in Ciclu Euro3), iar incepand cu Ianuarie 2005 norma D4 este perfect identica cu standardul Euro

Prin urmare:

- Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4.

- Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 sunt Euro3, indiferent de norma D.

- Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.

 

PRECIZARE IMPORTANTA: - In anul 2000 Ford Germania a trecut la Euro 3 doar pentru motorizarile benzina. Motorizarile diesel de la Ford au devenit Euro3 abia in 2001! Credem ca ar fi o sugestie buna pentru cei care isi cumpara masini SH (cele in ale caror carti de identitate nu apare explicit norma euro) sa pastreze in general o anumita rezerva fata de anul de productie 2000 (adica iunie 99 - iunie 2000). In aceasta perioada au fost epuizate stocuri de motorizari euro2, iar achizitionarea unei astfel de masini poate oferi surprize neplacute pentru cei care doresc sa plateasca in Romania taxe mai mici la inmatriculare.

 

In concluzie, norma D (2,3,4,5 sau 6) nu are nici o relevanta pentru legislatia romaneasca. Daca va aduceti masini din Germania (sau alte state care au asimilat norma D) singurul criteriu este acela al datei de fabricatie. Atentie mare – DATA FABRICATIEI si nu data inmatricularii, cea trecuta pe talonul strain.

 

Pentru a avea un tablou complet al acestei probleme, iata istoricul standardelor europene pentru emisiile masinilor mici (sub 3,5t) din vestul Europei:

 

- non-euro pana in Iulie 1992.

- Euro1 din Iulie 1992

- Euro2 din Ianuarie 1996

- Euro3 din Ianuarie 2000

- Euro4 din Ianuarie 2005

 

Si in viitor:

- Euro5 din Septembrie 2009

- Euro6 este in proiect, neavand inca o data finala de implementare.

 

Trebuie spus ca exista deja pe piata masini care indeplinesc normele nemtesti D5 si chiar D6, ambele mai dure decat Euro4, insa nimeni nu poate sti daca la data implementarii Euro5 si Euro6, D5 si D6 vor fi perfect echivalente Euro5 si 6. Vom trai si vom vedea. La sfarsitul lui 2009…

 

NOTA IMPORTANTA:

Unii producatori s-au aliniat la Euro4 mai devreme de ianuarie 2005, pe anumite motorizari (nu pe toate), iar datele exacte la care au facut trecerea nu au fost date niciodata publicitatii. Articolul are doar scopul de a pune la adapost pe cei mai putin informati. Este absolut sigur ca o masina D4 dupa 1 ianuarie 2005 este Euro4. Dar acest lucru nu exclude existenta unei motorizari D4=Euro4 si inainte de ian 2005. Acelasi lucru este valabil si pentru momentul trecerii de la Euro2 la Euro3 (respectiv D2/D3).

 

In primul rand trebuie spus ca anul de fabricatie 2000 incepe la jumatatea anului calendaristic 1999 si se termina la jumatatea anului calendaristic 2000. Practic, este un an de productie care incepe intr-un an calendaristic Euro2 si se termina intr-un an calendaristic Euro3. Acest decalaj intre anul de productie si cel calendaristic a creat la 1 ianuarie 2000 un efect surpriza. Cu toate ca in statele UE, adica inclusiv in Germania, a devenit oficial obligatorie norma Euro3, trecerea la noua norma nu a fost brusca. Motorizarile vechi trebuiau distribuite si vandute, iar acest lucru a durat mai multe luni.

 

Din aceasta cauza, Ford a reusit sa isi alinieze la Euro3 doar motorizarile pe benzina in 2000, cele diesel devenind Euro3 abia in 2001. Volkswagen a continuat sa-si echipeze masinile cu motorizari Euro2 pana la epuizarea lor in anul 2000. Trebuie spus ca la ora trecerii la Euro3 existau deja motorizari Euro4 produse de VW.

 

In absenta unui inscris Euro clar, avand doar norma D in cartea de identitate (brief), este dificil de ales o masina Euro3 cunoscand doar anul de productie 2000, un an de tranzitie tehnologica prelungita. Exista totusi un instrument ajutator, un tabel RAR suficient de explicit pentru a face diferenta intre Euro2 si Euro3. Este vorba despre vechiul tabel folosit de RAR pentru a permite inmatricularea unui autoturism minim Euro3. Daca exista codul motor al masinii alese in tabel, inseamna ca masina este minim Euro3. Daca nu e maxim Euro2, tabelul poate fi vizualizat/descarcat de aici: http://www.rarom.ro/Liste_euro3.pdf

 

Pentru a identifica o motorizare Euro3, trebuie sa existe o identitate multipla, si anume la toate din urmatoarele caracteristici: denumirea exacta a modelului, codul motor, cilindree exacta (in cmc), putere in kW, viteza maxima a masinii (cea din prospect, nu cea inscrisa pe vitezometru), tipul cutiei de viteze manual/automat si numarul de trepte de viteza (doar inainte). Puteti trage o concluzie corecta doar dupa ce toate aceste caracteristici corespund cu cele din tabel.

 

Recomandarea este aceea de a evita totusi acest an de productie 2000. Puteti scapa de orice neplacere cumparand din UE masini minim 2001, care sunt majoritatea Euro3.

 

BAFTA MAXIMA TUTUROR !~

 

PS : acum sper ca lucrurile sunt mai clare ///

Norme_de_Poluare.jpg

Link to comment
Share on other sites

- non-euro pana in Iulie 1992.

- Euro1 din Iulie 1992

- Euro2 din Ianuarie 1996

- Euro3 din Ianuarie 2000

- Euro4 din Ianuarie 2005

 

sa inteleg ca de la euro 1 in sus, data reprezinta termenul limita pana in care s-a permis fabricarea masinilor cu standard mai mic decat cel indicat ? sau doar data in care acesta a intrat oficial vigoare ?

Edited by S Razvan
Link to comment
Share on other sites

si la unii au iesit Euro 3 din 1999, sunt multe e46 cu Euro3 , ca sa nu zic ca din 2000 sunt si cu euro 4 :wacko:iar eu la X5 deesi este din 2005 are D4 si o sa fie euro 3...deci tot pe acolo ajungem.......fiecare face cum vrea la RAR Edited by paco_wonderboy
Link to comment
Share on other sites

- Euro1 din Iulie 1992

- Euro2 din Ianuarie 1996

 

 

Si totusi cum unora cu masini din 93,94,95 le-au iesit Euro2 ? :twoup:

Ne luam masina si ne trezim ca e si non euro :twoup:

foarte simplu!

eu de ce am pe masina motor de Z3?

pt ca fabricantul poate asambla, la un anumit moment in timp (anul de fabricatie), motoare de generatii diferite...

Link to comment
Share on other sites

tipul si codul motorului face incadrarea intr-o norma de poluare chimica Euro...

anii de fabricatie au importanta atata timp cat esti sigur ca un fabricant a inceput echiparea unei caroserii, la un anumit moment dat in timp.

 

pt cei care vor sa cumpere un BMW, cel mai util este sa introduci seria de caroserie pe www.realoem.com, sa obtii codul de motor si sa afli daca are sau nu nush ce norma Euro...

Link to comment
Share on other sites

e46 320d 11.2004...euro 4...153gCO2/km

 

Asta e a mine, acum 2 saptamani am fost la rar sa-mi scrie emisiile in cartea masinii si asta au scris. Daca vrei date cat mai concrete, ar fii bine fiecare sa dea un raspuns in functie de ce este scris in cartea masinii personale!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.