Jump to content

Upgrade sistem audio


Recommended Posts

Din dorinta de a mai mesteri ceva pe la masina, am desfacut grilele difuzoarelor de pe spate. Am vazut niste difuzoare "obosite", de carton, cu magnetul foarte mic. Acestea sunt puse intr-un "castron" dintr-un fel de carton. Acest castron este un fel de incinta (foarte mica) pentru difuzor.

Aveam in plan schimbarea difuzoarelor cu unele mai puternice, dar nu acum. Si uite asa mi-au venit niste idei. Poate sunt idioate, dar asta e motivul pentru care am facut topicul: sa va cer sfatul.

 

1. As vrea sa scot castronul acela pentru a lasa boxa mai libera si pentru a comunica (prin gaura aia un pic mai mare decat magnetul) cu portbagajul. Nu cred ca o sa ma deranjeze asa tare ca diminuez izolarea dintre portbagaj si habitaclu.

2. A 2-a ideea ar fi sa pun cateva picaturi de ulei de masina pe membrana aceea maronie si ondulata de sub conul difuzorului (dintre con si magnet). Am facut asta mai demult la niste difuzoare vechi si a ajutat in sensu ca a lubrifiat membrana aia uscata.

 

Astept pareri: este o pierdere de timp si de energie? sau ajuta la calitatea sunetului, macar un pic.

Link to comment
Share on other sites

nu comunica cu portbagajul, sub luneta ai 2 guri mari.. cu grilaj.. alea comunica cu portbagajul printr-un fel de labirint... si comunica prin 2 gauri.. o sa gasesti in topicul facut de mine.. exact cu care gauri comunica...., deci daca scoti "oala" de la difuzor nu rezolvi nimic, gaurile din portbagaj comunica DOAR cu gurile alea mari de aer de sub luneta..
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce masina ai tu, dar la mine (la cea din semnatura) am scos difuzorul afara si am vazut o gaura cam de 10cm in diametru prin care vedeam in portbagaj. De asemenea este un spatiu intre tabla dinspre portbagaj si capacul dinspre habitaclu.
Link to comment
Share on other sites

Am facut o proba: am lasat un dif cu castron si unul fara. Am oprit inaltele din player si am dat sa se auda numai pe spate. Am dat alternativ stanga/dreapta si am constatat ca se aude un pic mai "spart" fara castron. Dar o diferenta foarte mica. Asa ca le las cu castroane. Oricum, sunt foarte slabe difuzoarele astea originale. Tre sa vad spre ce ma orientez. Am playerul asta http://www.be-loud.ro/produse/CD_Playere_M...CDE-9870R_-_RM/ si sunt sigur ca poate mai mult. El merge la volum pana la 30 sau 35. Dar din cauza difuzoarelor nu pot sa dau mai tare de 20 si sa se auda bine.
Link to comment
Share on other sites

Am vazut niste difuzoare "obosite", de carton, cu magnetul foarte mic.

 

Difuzoarele care au membrana de hartie au cea mai buna fidelitate posibila, ca atare sa nu iti para rau ca sunt de hartie. Din pacate toate difuzoarele inclusiv cele de pe sisteme HK sunt slabute calitativ, ca atare un upgrade este binevenit. Eu am schimbat difuzoarele stock cu difuzoare aftermarket (Herz) si diferenta este indiscutabila.

 

Primele la schimb au fost tweeterele, de proasta calitate si in mod surprinzator pe 8 ohmi. Soclul de plastic in care este fixat tweeter-ul are diametrul de 2.54cm iar adancimea maxima pe care o permite difuzorul este de 1.27cm.

 

Difuzoarele pentru medii au membrana cartonata si sunt la fel ca tweeterele pe 8 ohmi. Diametrul acestora este de 7cm iar adancimea maxima de patrundere a magnetului este de 3.2cm.

 

Difuzoarele pentru bass au tot membrana de hartie dar sunt pe 2 ohmi :twoup: . Nu inteleg de ce au amestecat atatea impedante, da ma rog. Diametrul acestora este de 16 cm iar adancimea maxima este de 7cm.

 

Difuzoarele de sub luneta care redau frecvente de bass/medii au aceiasi membrana de hartie si sunt tot pe 2 ohmi. Diametrul este tot de 16cm iar adancimea maxima a magnetului este de 7.6cm. Aici poti obtine relativ usor un spatiu mai mare pentru magnet prin decupare, eu am preferat sa nu decupez.

 

Configuratia este pt e46 sedan cu amplif din fabrica, vechea masina.

 

In weekend-ul asta, daca nu celalat, am de gand sa operez aceleasi modificari pe actualul bmw e46 touring. Ma astept sa sune mult mai bine pe touring decat pe sedan datorita difuzoarelor suplimentare din portbagaj. Documentez activiteatea si revin cu un post.

 

Sper sa iti fie de folos dimensiunile daca ai de gand sa modifici sistemul. Sa nu alergi dupa membrane de cauciuc, kevlar sau alte ciudatenii pentru ca sacrifici mult din calitatea sunetului. Membranele din caucioace au nevoie de surse serioase de amplificare in spate ca sa poate vibra, in timp ce cele de hartie au nevoie de foarte putin curent ca sa vibreze. Recomand cu toata increderea Herz. Sunt ceva mai scumpe dar fac tot banii.

 

Era sa uit

 

http://www.youtube.com/watch?v=9UIPUD6H4Ak...feature=related

 

Video tutorial on how to change e46 speaker :twoup:

Edited by Ender
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Ender

 

Tot respectul pentru un post bine scris. :twoup:

 

Si eu intentionez sa schimb mizerabilele difuzoare stock cu asa ceva:

 

Fata: Alpine SXE-1750S

http://www.alpine.de/typo3temp/pics/5fccb8a594.jpg

 

Spate: Alpine SXE-1725S

http://www.alpine.de/typo3temp/pics/4dd0b9cbd8.jpg

 

Pentru cine nu stie, seria SXE de la Alpine este gandita ca "replacement for OEM", deci ar trebui sa fie Plug&Play.

Nu ma astept la minuni, stiu ca pentru a obtine un sistem audio bun este nevoie de o investitie sanatoasa, in special in cazul E46-ului, care nici macar nu are niste incinte decente sau o montare corespunzatoare a difuzoarelor. Sper sa merite investitia (mica... 125 EUR, inclusv adaptoare). In orice caz, abia astept curierul :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Si eu caut de atunci ceva suited pentru montaj si am dat peste niste difuzoare clarion.

 

http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare_au...larion/SRS1726/

 

40w in loc de 30w (alpine), ma rog nerelevant, dar raspunsul in frecventa e mult mai bun la clarion: Alpine are 45Hz-21kHz, Clarion are 28Hz – 35 KHz. Ce mi se pare ciudat este pretul...144 RON/set. Ieftin ca braga. Si in plus are si gauri care permit montarea in 3 puncte standard ca la bmw.

 

Ce nu imi place mie insa si o sa imi dea bataie de cap este faptul ca tweeter-ele nu sunt integrate in panoul lateral, care se da jos usor, ci sunt parte integranta a unui panou suplimentar care integreaza chederul. Oricum, promit ca revin cu pozne on how to, o sa si filmez si daca nu reusim sa facem o zona de download mai de calitate pe forum, uploadez pe youtube.

 

Alpine link, sa fie mai usor de comparat spec-urile.

 

http://caraudiosecurity.com/shop/product/p...cts_id/508.html

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

Si eu caut de atunci ceva suited pentru montaj si am dat peste niste difuzoare clarion.

 

http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare_au...larion/SRS1726/

 

40w in loc de 30w (alpine), ma rog nerelevant, dar raspunsul in frecventa e mult mai bun la clarion: Alpine are 45Hz-21kHz, Clarion are 28Hz – 35 KHz. Ce mi se pare ciudat este pretul...144 RON/set. Ieftin ca braga. Si in plus are si gauri care permit montarea in 3 puncte standard ca la bmw.

 

Ce nu imi place mie insa si o sa imi dea bataie de cap este faptul ca tweeter-ele nu sunt integrate in panoul lateral, care se da jos usor, ci sunt parte integranta a unui panou suplimentar care integreaza chederul. Oricum, promit ca revin cu pozne on how to, o sa si filmez si daca nu reusim sa facem o zona de download mai de calitate pe forum, uploadez pe youtube.

 

Alpine link, sa fie mai usor de comparat spec-urile.

 

http://caraudiosecurity.com/shop/product/p...cts_id/508.html

Pana-i lume nu scoti frecvente de 28Hz.. din difuzor mai mic de 10" , parerea mea modesta, ca daca ai posibilitate, concentreaza-te sa scoti din difuzoarele din masina.. medii si inalte cat mai bune, si pentru bas montezi in portbagaj subwoofer...

Link to comment
Share on other sites

Nu am vise erotice legate de bass mai ales la ce incinte acustice avem la dispozitie... Still...clarion e brand de top iar raspunsurile in frecventa nu cred sa fie tactate gresit. Am montat in studentie alarme si clarion audio si ce am montat clarion erau de calitate. Ce-i drept, pretul e foarte ciudat...Oricum mare pierdere nu e. O sa ma duc pe clarion daca tu mergi pe alpine si cu un spl metru putem masura la o intalnire sa vedem daca e vre-o diferenta. Sper sa nu ma intep, nu de alta dar nu imi place sa tot desfac masina. All in the name of science; @ lifestyle - rezultatele le facem publice numai la o bere :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Ender:) SPL si frecvente peste 20 hz, faci numa de la 10" in sus.. daca e sa fim seriosi putem zice ca numa de la 12" in sus.

Diferenta intre sistemele voastre o sa fie data de tweetere :twoup: sper ca le schimbati toate 4 pe fata... la medii/bas.. eu zic ca nu os a fie diferenta intre Alpine si Clarion

Link to comment
Share on other sites

Pai la banii aia nu ma astept la mare lucru. Iar o investitie mai mare, fara modificari serioase pentru imbunatatirea rigiditatii usilor (Dynamat etc), fabricarea unor incinte, respectiv inele MDF, nu se justifica achizitionarea unor difuzoare "adevarate" (gen Focal, DLS etc).

 

Un review bun al sistemului audio de pe E46 se gaseste aici: http://www.jumboprawn.net/jesse/projs/bmw_e46_audio.htm.

 

Apropos de ce zicea Lifestyle... din cate am "studiat" eu, nu este prea indicat sa montezi un subwoofer in portbagaj la E46 (si alte sedan-uri BMW in general) din cauza antifonarii, care va atenua mult bass-ul... doar daca scoti difuzoarele din spatele banchetei, pentru a obtine doua gauri prin care habitaclul sa comunice cu portbagajul. O amplasare destul de eficienta pentru un subwoofer ar fi sub torpedou, la E46 cel putin e suficient loc acolo ca sa nu deranjezi pasagerul.

Link to comment
Share on other sites

Acuma depinde si ce anume vrei sa faci la masina. Eu unul prefer sa nu mai trag firararaie suplimentara. Pe Terrano in schimb am pus o instalatie audio Herz full activ cu woofer, condensator si celelalte acareturi, dar am lucrat 2 zile numai la antifonare. Pe BM mi-e cam nu-stiu-cum sa desfac masina sa trag cablaraie. Si asa ca sa ajungi la difurile din spate de la touring trebuie desfacut tot portbagajul. Intre timp am facut comanda pentru clarioane sa vedem ce se intampla.
Link to comment
Share on other sites

Daca masina are ski sac, totul este mult mai simplu.

 

Asta daca mergi cu cotiera spate coborata tot timpul.

Apropos, imi amintesc ca am vazut o solutie aftermarket cu un aspect foarte "clean" care implica montarea unui subwoofer in spatele cotierei... interesant. Parca era pentru E39.

Link to comment
Share on other sites

Daca masina are ski sac, totul este mult mai simplu.

 

Asta daca mergi cu cotiera spate coborata tot timpul.

Apropos, imi amintesc ca am vazut o solutie aftermarket cu un aspect foarte "clean" care implica montarea unui subwoofer in spatele cotierei... interesant. Parca era pentru E39.

 

pentru e46 nu este sistem cu DSP ? si subwoofer OEM ? , la e39 cel putin , eu am optat pentru "Upgrade M Sound System" (exista subwoofere OEM de 10" care merg in locurile alea din portbagaj) adica in loc de subwooferul OEM, in spatiul lui pecial din portbagaj, am montat 2 subwoofere 10" in acelas loc, atata ca la e39 sunt gauri predefinite, astupate cu dopuri... prin care portbagajul comunica cu interiorul, in cazul unor subwoofere Free air + antifonarea foarte buna a portbagajului + labirintu prin care comunica cu interiorul , da rezultate foarte foarte bune

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

HK nu are subwoofer in portbagaj in ceva compartiment ? compartimentu din portbgaj dreapta ?

Se poate realiza asa ceva foarte lejer... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=65&fg=20

foarte frumos si elegant, pe fir, amplificator de maxim 40-50 W pe canal, e vreo 30 lei un amplificator din ala..

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

Daca masina are ski sac, totul este mult mai simplu.

 

Asta daca mergi cu cotiera spate coborata tot timpul.

Apropos, imi amintesc ca am vazut o solutie aftermarket cu un aspect foarte "clean" care implica montarea unui subwoofer in spatele cotierei... interesant. Parca era pentru E39.

 

 

Sub scaunele din fata se pot monta subwoofere. :twoup:

Ca pe E60...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Daca masina are ski sac, totul este mult mai simplu.

 

Asta daca mergi cu cotiera spate coborata tot timpul.

Apropos, imi amintesc ca am vazut o solutie aftermarket cu un aspect foarte "clean" care implica montarea unui subwoofer in spatele cotierei... interesant. Parca era pentru E39.

 

 

Sub scaunele din fata se pot monta subwoofere. :twoup:

Ca pe E60...

 

Alea-s o gramada de bani....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.