Jump to content

Tacanit la motor dimineata


deathrow

Recommended Posts

Salut.

 

Cand pornesc masina dupa o perioada in care nu a mai fost pornita (minim 24h), se aude de la motor un tacanit destul de tare ce dureaza vreo 1-2 secunde... E ca si cum ar veni de la tacheti (pe unde or fi ascunsi si aia). Dupa ce trec acela 1 sau 2 secunde, totul reintra in normal.

 

Am stat eu asa si m-am gandit shi am ajuns a concluzia ca poate cumva nu mai ramane ulei p-acolo din cauza ca se scurge tot in baie shi cele 1-2 secunde in care se aude tacanitul e necesar pompei de ulei sa pompeze uleiul inapoi in motor.

 

Uleiul de-abia l-am schimbat acum vreo 500 km si am pus Castrol RS Racing 10W60, deci nu cred sa fie problema de ulei prost.

 

Banuiesc ca zgomotul nu e normal si ca uleiul ala ar trebui cumva sa stea p-acolo prin partea superioara a motorului chiar daca nu e pornit timp de o saptamana. Adica daca era normal acest zgomot, banuiesc ca masina trebuia sa vie cu vre-un soi de invertor de fortza gravitationala (macar optional) sau scria pe undeva prin manual sa parchezi masina cu rotile in sus... da eu n-am gasit :blink: :)

 

Any opinions? cam ce-ar putea fi? Un blitz diagnostic din tasta? A mai avut cineva problema asta? a rezolvat-o? cum? :)

 

Merci!

 

PS: 316i '99 motor 1.9l

Link to comment
Share on other sites

Uleiul de-abia l-am schimbat acum vreo 500 km si am pus Castrol RS Racing 10W60, deci nu cred sa fie problema de ulei prost.

61054[/snapback]

Nu prea ai ales bine uleiul. E prea vascos la rece (iarna), chestie care poate (nu exclusiv insa) sa explice tacanitul, mai ales daca a aparut recent. Sincer nu prea inteleg de ce ai luat 60 la cald, poate numai daca iti manca ulei? Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai ales bine uleiul. E prea vascos la rece (iarna), chestie care poate (nu exclusiv insa) sa explice tacanitul, mai ales daca a aparut recent. Sincer nu prea inteleg de ce ai luat 60 la cald, poate numai daca iti manca ulei?

61060[/snapback]

Din punctul meu de vedere pot fi 2 motive :

 

1. pompa de ulei mai lenesa (amorseaza mai greu tachetii)

 

2.o cantitate destul de mare de mazga depusa pe canalele de circulati a uleiului

 

(mazga poate fi si pe fundul baii de ulei la sorb pmpei de ulei )

 

oricum recomad si eu schimbarea uleiului cu 5w40 iarna si 10w40 vara(castrol de preferinta)

Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai ales bine uleiul. E prea vascos la rece (iarna), chestie care poate (nu exclusiv insa) sa explice tacanitul, mai ales daca a aparut recent. Sincer nu prea inteleg de ce ai luat 60 la cald, poate numai daca iti manca ulei?

61060[/snapback]

 

Masina nu mananca nici un strop de ulei... Uleiul asta mi-a fost recomandat... shi am dat 480.000 pe litru... deci tre sa fie bun...

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere pot fi 2 motive :

 

1. pompa de ulei mai lenesa (amorseaza mai greu tachetii)

 

2.o cantitate destul de mare de mazga depusa pe canalele de circulati a uleiului

 

(mazga poate fi si  pe fundul baii de ulei la sorb pmpei de ulei )

 

oricum recomad si eu schimbarea uleiului cu 5w40 iarna si 10w40 vara(castrol de preferinta)

61065[/snapback]

 

 

Ok... deci basically shi tu crezi ca e vb de faptul ca nu se face ungerea calumea in primele secunde de functionare a motorului...

 

As vrea sa stiu... cat de nociv este pt motor sa aiba ungerea asta proasta timp de 1-2 secunde de fiecare data cand o pornesc dimineata?

 

Despre vascozitatea uleiului am luat la cunostinta... La urmatorul schimb am sa tin cont.

Edited by deathrow
Link to comment
Share on other sites

Ok... deci basically shi tu crezi ca e vb de faptul ca nu se face ungerea calumea in primele secunde de functionare a motorului...

 

As vrea sa stiu... cat de nociv este pt motor sa aiba ungerea asta proasta timp de 1-2 secunde de fiecare data cand o pornesc dimineata?

 

Despre vascozitatea uleiului am luat la cunostinta... La urmatorul schimb am sa tin cont.

61067[/snapback]

de principiu uzura cea mai mare a motorului apare la pornire deoarece primele secunde functioneaza fara ulei dar in cazul tau nu cred ca trebuie sa te ingrijorezi

,la tine este vorba despre unul dintre tacheti si nu despre faptul ca motorul nu are ungere,daca si dupa schimbarea uleiului mai apare acel zgomot recomand un control la tacheti si poate o verificare a gradului de depunere in motor a uleiului uzat

si eu am avut aceasta problema dar cu solutia Dura.L. a disparut

Link to comment
Share on other sites

de principiu uzura cea mai mare a motorului apare la pornire deoarece primele secunde functioneaza fara ulei dar in cazul tau nu cred ca trebuie sa te ingrijorezi

,la tine este vorba despre unul dintre tacheti si nu despre faptul ca motorul nu are ungere,daca si dupa schimbarea uleiului mai apare acel zgomot recomand un control la tacheti si poate o verificare a gradului de depunere in motor a uleiului uzat

si eu am avut aceasta problema dar cu solutia Dura.L. a disparut

61072[/snapback]

 

 

De dura lube sa fie vorba?

 

Shi daca da, de care dintre ele??? Aditivul de ulei? ce scrie pe sticla?

 

am sa incerc shi asta sa vad...

Link to comment
Share on other sites

Masina nu mananca nici un strop de ulei... Uleiul asta mi-a fost recomandat... shi am dat 480.000 pe litru... deci tre sa fie bun...

61066[/snapback]

 

Pai e un ulei foarte bun, dar nu pentru masina ta. E ulei recomandat pentru M3,M5, motoare de inalta performanta. La tine cel mai bine ar fi un 0W50.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa protejezi motorul, dimineata, inainte de-a-i porni motorul, da-i 2-3 chei astfel incat sa invarta un pic demarorul, dar fara sa porneasca motorul, doar sa miste un pic pistoanele... astfel, uleiul de jos este urcat de pistoane un pic. Ai sa observi ca dupa ce faci asta, o sa aiba o pornire cu mult mai "unsa" decat atunci cand te urci in masina si pornesti motorul de la prima cheie...

61078[/snapback]

corect

Link to comment
Share on other sites

luat la cunostinta...

 

Ma gandeam io ca nu scrie degeaba "Racing" pe uleiu asta... oricum cred ca e pt aia de schimba pe la 6000 rpm... io ma limitez la 4000

 

Am sa incerc treaba cu cheile dimineata... e destul de logic :)

 

Merci

61084[/snapback]

adevarata treaba cu invarteala inainte de pornire dar asta nu inseamna ca se amorseaza mai repede tachetii(cel mai bun efect este ca rupe pelicula de ulei) :blink:

Link to comment
Share on other sites

care-i treaba  cu ruperea asta a peliculei de ulei, ca tot aud de ea...??? adica asta ar trebui sa fie un lucru bun sau cum???

61088[/snapback]

 

da,este foarte buna deoarece dupa prin rupere se intelege in termeni cat mai simplii amestecarea piftiei(uleiul arata ca o piftie prin invartit strici piftia ) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Uleiul de-abia l-am schimbat acum vreo 500 km si am pus Castrol RS Racing 10W60, deci nu cred sa fie problema de ulei prost.

 

Banuiesc ca zgomotul nu e normal si ca uleiul ala ar trebui cumva sa stea p-acolo

61054[/snapback]

 

 

Daca schimbi uleiul ,este posibil sa dispara zgomotul.In principiu, zgomotul (tachetii)respectiv nu afecteaza durabilitatea motorului.

 

Eu zic sa stai departe de TWS si de aditivi. :blink:

 

Castrol RS 10w60 nici nu este recomandat ptr BMW.

Link to comment
Share on other sites

Daca schimbi uleiul ,este posibil sa dispara zgomotul.In principiu, zgomotul (tachetii)respectiv nu afecteaza durabilitatea motorului.

 

Eu zic sa stai departe de TWS si de aditivi. :blink:

 

Castrol RS 10w60  nici nu este recomandat ptr BMW.

61102[/snapback]

 

 

Am schimbat uleiul... si la fel face... din pacate.

 

Intr-adevar castrol RS Racing nu mai e recomandat de BMW, dar daca ai sa cauti bine ai sa vezi ca pana de curand era... mai precis pana la aparitia TWS de la acelasi producator... ulei care acum e recomandat in locul lui RS. Marketingul bata-l vina...

Link to comment
Share on other sites

Eu am 246.000km cu a mea si nu i-am bagat nici strop de aditiv, si motorul nu s-a plans si nici nu da semne c-ar vrea s-o faca...

Oricum, fiecare face cum vrea...

61148[/snapback]

intrebare :

 

- Masina este la tine de noua( 0 km) ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.