Jump to content

Valva CDV


BeRnEk

Valva CDV - Clutch Delay Valve  

173 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

M-am uitat si eu pe tutorialul ala si pare foarte simpla treaba. Singura problema (in cazul meu) este ca nu am rampa. Nu stiu daca voi putea face operatiunea fara o rampa. Dar chiar as vrea sa o dau jos sa vad cum merge fara. In care caz este uzura mai mare la ambreiaj? Cu sau fara valva? Sunt consecinte negative daca o dau jos? Masina va trage mai greu? Va atinge mai greu suta?

 

Inca ceva: exista si pe masina mea, nu? E46 318i 99

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

criss: da click pe video ala ca sa intelegi cum functioneaza.

 

http://auto.howstuffworks.com/clutch.htm#

 

 

Citeste dupa ce ai vazut videoul:

 

Tu apesi pedala, de fapt, apesi manerul rosu din video prin intermediul lichidului de ambreiaj(principiul ca la frana, deoarece lichidul e incompresibil). Acum, cand lasi pedala, daca ai CDVul instalat, placa de presiune va apasa discul de ambreiaj pe volant(flywheel), dar il va patina usor(deoarece ai reducerea aia de debit), ca sa nu iti smuceasca masina si sa nu primeasca transmisia socuri. Scoti CDVul si apasarea discului o poti controla mult mai bine, deoarece ai tot debitul. Poti sa nu mai patinezi degeaba ambreiajul, poti sa scartai rotile, poti sa schimbi de nici sa nu se simta ca ai schimbat viteza .. e mult mai placut.

Link to comment
Share on other sites

CDVul nu e o chestie de activat. E pur mecanica si ce face e ca reduce debitul lichidului de ambreiaj. Evident ca daca lasi brusc ambreiajul, va smuci. Noi l-am scos pentru a avea un control mai bun al ambreiajului.

 

Hai ca intre timp am dat un search si am vazut si ce este si cum se da jos (http://m3.madrussian.net/diy_cdv.shtml). Dar nu prea am inteles ce face. Adica, ai spus tu ca reduce debitul lichidului. Dar care este efectul? Ca pe unele site-uri am gasit ca daca ai montata aceasta valva, treptele se schimba mai lin, pe altele am citit ca se schimba mai brusc, te smuceste. Si nu stiu cum este de fapt. La masina mea am constatat ca ma cam smuceste cand schimb. Trebuie sa fiu foarte atent ca sa nu se prea simta schimbarea. Si as fi interesat sa corectez aces lucru (mai ales daca este atat de simplu). Si as vrea sa stiu daca apar efecte nedorite. Se uzeaza ceva mai repede (ambreiajul sau transmisisa)? Sau scad performantele? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Deci, ceva nu se leaga. La mine simptomele sunt asa: cand schimb cam smuceste. Trebuie sa am mare grija cu pedala de ambreiaj, daca ii dau drumul prea repede bruscheaza. Nu simt absolut deloc ca ar patina ambreiajul. Deci vezi, la mine sunt prezente ambele simptome. Si nu stiu daca am sau nu aceasta valva.

 

Deci la mine se intampla si sa bruscheze, pot si sa scartai rotile, si nu pot schimba treptele fara sa se simta..

Link to comment
Share on other sites

@criss: la fel avea probleme si bernek. Scoate CDVul si ai sa vezi ca se rezolva.

 

Tu lasi ambreiajul fin, dar el nu e cuplat inca, deoarece il mai patineaza CDVul(impropriu spus, dar ca sa intelegi) Iar cand prinde te smuceste putin. Asta cred eu ca se intampla. Eu de cand am scos CDVul, cand merg mai tare in 1/2/3 si schimb efectiv imi propulseaza brusc masina in fata. Asta pentru ca beneficiez de tot debitul si ambreiajul e mai putin patinat.

 

Pentru cine nu stie daca are sau nu CDV, exista realoem. Daca nu va descurcati, imi ziceti modelul masinii si ma uit eu :)

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Daca te smuceste cu CDV, te va smuci si mai tare fara el... Intr-adevar ai un control mai bun fara CDV dar inseamna sa fii atent cam tot timpul cu ambreajul ca sa nu simti socuri... Daca schimbi perfect si te descurci f bine cu ambreajul, este mai fain fara CDV dar daca nu, nu !

 

La a mea (E60) este dar nu as vrea sa-l scot. Imi place asa cum este iar sa scartaie masina nu ma prea intere :)

Link to comment
Share on other sites

Daca te smuceste cu CDV, te va smuci si mai tare fara el... Intr-adevar ai un control mai bun fara CDV dar inseamna sa fii atent cam tot timpul cu ambreajul ca sa nu simti socuri... Daca schimbi perfect si te descurci f bine cu ambreajul, este mai fain fara CDV dar daca nu, nu !

 

La a mea (E60) este dar nu as vrea sa-l scot. Imi place asa cum este iar sa scartaie masina nu ma prea intere :)

 

Nu se mai simte nici un soc. Fara CDV e ca si cum ai schimba fara ambreiaj. Poti schimba 1-5 fara sa se simta ca ai schimbat vitezele, pana si la cutie automata se simte cand schimbi, fara CDV, nu.

Link to comment
Share on other sites

@criss: la fel avea probleme si bernek. Scoate CDVul si ai sa vezi ca se rezolva.

 

Tu lasi ambreiajul fin, dar el nu e cuplat inca, deoarece il mai patineaza CDVul(impropriu spus, dar ca sa intelegi) Iar cand prinde te smuceste putin. Asta cred eu ca se intampla. Eu de cand am scos CDVul, cand merg mai tare in 1/2/3 si schimb efectiv imi propulseaza brusc masina in fata. Asta pentru ca beneficiez de tot debitul si ambreiajul e mai putin patinat.

 

Pentru cine nu stie daca are sau nu CDV, exista realoem. Daca nu va descurcati, imi ziceti modelul masinii si ma uit eu :)

am 318 i din 92. la plecare de pe loc nu pot sa o scartai...crezi ca daca scot chestia aia va scartai?

Link to comment
Share on other sites

@criss: la fel avea probleme si bernek. Scoate CDVul si ai sa vezi ca se rezolva.

 

Tu lasi ambreiajul fin, dar el nu e cuplat inca, deoarece il mai patineaza CDVul(impropriu spus, dar ca sa intelegi) Iar cand prinde te smuceste putin. Asta cred eu ca se intampla. Eu de cand am scos CDVul, cand merg mai tare in 1/2/3 si schimb efectiv imi propulseaza brusc masina in fata. Asta pentru ca beneficiez de tot debitul si ambreiajul e mai putin patinat.

 

Pentru cine nu stie daca are sau nu CDV, exista realoem. Daca nu va descurcati, imi ziceti modelul masinii si ma uit eu :)

am 318 i din 92. la plecare de pe loc nu pot sa o scartai...crezi ca daca scot chestia aia va scartai?

nu o spun din postura unui cunoscator, dar ai dezactivat ASC-ul inainte de a incerca asta?(cred ca ASC-ul era atunci, acum este DSC-ul)

eu nu am incercat asta, nu ma pasioneaza. mai asteapta si raspunsul celor mai invatati.

Link to comment
Share on other sites

Daca te smuceste cu CDV, te va smuci si mai tare fara el... Intr-adevar ai un control mai bun fara CDV dar inseamna sa fii atent cam tot timpul cu ambreajul ca sa nu simti socuri... Daca schimbi perfect si te descurci f bine cu ambreajul, este mai fain fara CDV dar daca nu, nu !

 

La a mea (E60) este dar nu as vrea sa-l scot. Imi place asa cum este iar sa scartaie masina nu ma prea intere :)

 

Nu se mai simte nici un soc. Fara CDV e ca si cum ai schimba fara ambreiaj. Poti schimba 1-5 fara sa se simta ca ai schimbat vitezele, pana si la cutie automata se simte cand schimbi, fara CDV, nu.

 

Din moment ce schimbi intr-o treapta de viteza pt care turatia motorului nu corespunde cu viteza de deplasare a masinii si lasi ambreajul, cu CDV se simte o smucitura. De ex la 50km/h bagi brusc a doua din a 3-a fara a compensa din acceleratie. Se va simti o smucitura fiindca motorul fusese la o turatie mica fata de treapta de viteza selectata si viteza masinii. Dupa aceea smucitura motorul functioneaza la o turatie mai inalta...

 

Din moment ce CDV nu mai este, in loc sa alunece un pic ambreiajul, nu se va mai intampla asta. Ce se intampla? Motorul este acelasi, inertia lui si a masiniii aceiasi. Inteleg sa fie o smucitura mai scurta dar unde dispare smucitura? Cine o preia?

 

Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic ci vreau si eu o explicatie...

Link to comment
Share on other sites

O sa o scot si eu ca sa observ comportamentul (ca doar este o operatiune reversibila, nu?). Dar banuiesc ca trebuie sa ridic masina pe o rampa. Altfel se poate? Adica, cat de bun este accesul la aceasta valva? Oare pot pune masina cu rotile de pe stanga pe o bordura ca sa pot lucra sub ea?
Link to comment
Share on other sites

Daca te smuceste cu CDV, te va smuci si mai tare fara el... Intr-adevar ai un control mai bun fara CDV dar inseamna sa fii atent cam tot timpul cu ambreajul ca sa nu simti socuri... Daca schimbi perfect si te descurci f bine cu ambreajul, este mai fain fara CDV dar daca nu, nu !

 

La a mea (E60) este dar nu as vrea sa-l scot. Imi place asa cum este iar sa scartaie masina nu ma prea intere :)

 

Nu se mai simte nici un soc. Fara CDV e ca si cum ai schimba fara ambreiaj. Poti schimba 1-5 fara sa se simta ca ai schimbat vitezele, pana si la cutie automata se simte cand schimbi, fara CDV, nu.

 

Din moment ce schimbi intr-o treapta de viteza pt care turatia motorului nu corespunde cu viteza de deplasare a masinii si lasi ambreajul, cu CDV se simte o smucitura. De ex la 50km/h bagi brusc a doua din a 3-a fara a compensa din acceleratie. Se va simti o smucitura fiindca motorul fusese la o turatie mica fata de treapta de viteza selectata si viteza masinii. Dupa aceea smucitura motorul functioneaza la o turatie mai inalta...

 

Din moment ce CDV nu mai este, in loc sa alunece un pic ambreiajul, nu se va mai intampla asta. Ce se intampla? Motorul este acelasi, inertia lui si a masiniii aceiasi. Inteleg sa fie o smucitura mai scurta dar unde dispare smucitura? Cine o preia?

 

Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic ci vreau si eu o explicatie...

 

Inteleg ideea, dar tu vorbesti de altceva aici. La orice frana de motor exista smucitura, nu e normal sa fie asa? Ce spui tu devine particularizare, nu generalizare.

 

Eu vorbesc de parcari, de mers normal prin oras, schimbat frumos 1-2-3-4-5, mers in trafic infernal, plecari de pe loc, cam tot ce faci zi de zi.

Link to comment
Share on other sites

Daca te smuceste cu CDV, te va smuci si mai tare fara el... Intr-adevar ai un control mai bun fara CDV dar inseamna sa fii atent cam tot timpul cu ambreajul ca sa nu simti socuri... Daca schimbi perfect si te descurci f bine cu ambreajul, este mai fain fara CDV dar daca nu, nu !

 

La a mea (E60) este dar nu as vrea sa-l scot. Imi place asa cum este iar sa scartaie masina nu ma prea intere :)

 

Nu se mai simte nici un soc. Fara CDV e ca si cum ai schimba fara ambreiaj. Poti schimba 1-5 fara sa se simta ca ai schimbat vitezele, pana si la cutie automata se simte cand schimbi, fara CDV, nu.

 

Din moment ce schimbi intr-o treapta de viteza pt care turatia motorului nu corespunde cu viteza de deplasare a masinii si lasi ambreajul, cu CDV se simte o smucitura. De ex la 50km/h bagi brusc a doua din a 3-a fara a compensa din acceleratie. Se va simti o smucitura fiindca motorul fusese la o turatie mica fata de treapta de viteza selectata si viteza masinii. Dupa aceea smucitura motorul functioneaza la o turatie mai inalta...

 

Din moment ce CDV nu mai este, in loc sa alunece un pic ambreiajul, nu se va mai intampla asta. Ce se intampla? Motorul este acelasi, inertia lui si a masiniii aceiasi. Inteleg sa fie o smucitura mai scurta dar unde dispare smucitura? Cine o preia?

 

Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic ci vreau si eu o explicatie...

 

Inteleg ideea, dar tu vorbesti de altceva aici. La orice frana de motor exista smucitura, nu e normal sa fie asa? Ce spui tu devine particularizare, nu generalizare.

 

Eu vorbesc de parcari, de mers normal prin oras, schimbat frumos 1-2-3-4-5, mers in trafic infernal, plecari de pe loc, cam tot ce faci zi de zi.

 

 

A, ok. Acum am inteles. O sa fac si eu un test sa vad cum e cu si fara dupa ce trece garantia...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.