Jump to content

Formalitati pentru schimbare motor


andrei318ti

Recommended Posts

in locul tau l-as schimba fara nici cea mai mica problema si fara nici macar un aviz...

1-la o masina mai veche cat de cat nu se uita nimeni niciodata la asa ceva

2-nu am auzit sa te caute cineva la seriile de motor eventual ale caroseriei si asta cand am trecut frontiera si in foarte rare cazuri, in rest nimik!!!!

3-in vest motorul e considerat piesa de schimb asa ca in briefurile germane cel putin nici nu e trecuta seria motorului, putand sa il schimbi cand vrei si cum vrei... la noi se intodusese in trecut chestia asta ca erau prea multe furturi, dar acum s-a potolit treaba cat de cat, cam 30 de bmw -uri pe an se fura in Romania, in special cele fara cip, fara alarme, in comparatie cu tarile din occident unde se fura sute si chiar mii!!!

Concluzia: pute-ti motorul si nu mai da bani pe la altii....

Link to comment
Share on other sites

Pai in primul rand, ca sa poti schimba motorul si sa il treci pe carte, tre sa iei stamplia de la Furturi Auto. Si pentru asta, tre sa prezinti actele de unde ai motorul, factura, acte vamale etc.

 

Eu am schimbat motorul la un 520i. Am primit de la dezmembrarea de unde l-am luat, o copie dupa actele de la vama pe intreg transportul pe care il adusesera, plus factura si chitanta. Am fost la RAR, au verificat aia seriile la motor, si m-au trimis cu procesul verbal de RAR, la Furturi Auto sa imi dea aia stampila ca motorul nu e furat. La nesimtitii aia de la Furturi Auto, au inceput sa o dea in figuri cu mine, ca imi trebuie acte vamale pe motor, nu pe tot Tiru ala care il adusesera cei de la dezmemebrari. Am sunat la aia, mi-au zis ca sa stau linistit ca sunt aia nebuni la politie, ca probabil vor ceva, in fine, le-au trimis la politisti fax cu actele de la vama, intr-un final si cu mari figuri si impresii, mi-au pus stampila. Era absolut imposibil sa imi dea act doar pe motor, ca aia adusesera un TIR intreg de motoare, si se specifica fiecare motor in parte ce fel e si ce serie are.

 

Asta s-a intamplat in 2002, de atunci pana acuma, nu mai stiu ce s-a modificat, dar la fel tre sa fie.

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat in anul 2000 un motor de BMW de 2.300 cc (in actele masinii era 1600)cu unul de 2000 injectie cu cca 4 ani mai tanar decat masina. Am fost la RAR sa-l omologhez caci nu-mi facea nimeni ITP-ul pe motivul seriei de motor. Acolo le-am spus ca este un motor facut de mine cumparat de la un amic, (aveam o factura de vanzare-cumparare intre pers fizice, cu serii de BI, etc) si reparat capital. Variantele oferite de ei au fost.

1. Mergi cu amicul la politie de unde iei o deverinta cum ca motorul ala nu este furat si/sau nu este dat in urmarire, apoi la un notar public unde dam cate o declaratie pe propria raspundere cum ca nu avem cunostinta ca motorul sa fie furat. Balamuc prea mare.

2. Vii dumneata cu o factura de o firma de dezmembrari de unde ai cumparat un bloc motor si gata.

Am optat pentru a doua varianta, am dus factura, a trecut la toate testele iar la identificare a aparut urmatoarea problema.

Cu toate ca motorul era identic la marime, prindere, cutie, etc si el s-a montat pe caroseria aia dar abia dupa doi ani de la data fabricatiei masinii mele, au spus ca in cataloagele lor, pe acel tip de caroserie in acel an, BMW nu a echipat-o cu acest tip de motor. A urmat procedura de omologare artizanala individuala, exact ca si cum era un motor de mercedes si nu de bmw, niste hartii si taxe in plus. Mi-au modificat cartea de identitate, adica au taiat tot pe era scris in stanga si au trecut in dreapta noii parametri modificati am masini, cc,serie,kw,viteza,cauciucuri,etc, folie peste ea si gata.

Totul legal si fara spaga.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat eu un motor la o Vectra A. (1,6i in 2,0i) in 2005 la inceput.

 

Ce trebuie avut:

1 - Factura pe noul motor (cu seria in clar)

2 - Actul de vama a acelui motor - (dezmembrarile de unde l-am luat aveau o declaratie vamala pe vre-o 20 de motoare, mi-au dat o copie legalizata)

 

Alte necesitati:

3 - Motorul nou NU TREBUIE SA AIBA O NORMA DE POLUARE MAI SLABA decat a motorului vechi. Egala sau mai buna este ok, altfel nu. (Chestia asta era sa ma incurce, ca nu o stiam si nu mi-a zis-o nimeni; 1,6i-ul era EURO2, iar 2,0i putea fi EURO 1 sau EURO2. Am avut bafta si am aflat ca era EURO2 si asta nou, ca altfel trebuia sa il dau jos)

4 - Daca motorul nou a fost pus pe tipul tau de mashina si de catre fabrica, costurile te duc cu tot cu verificare pe la 300 lei. Daca nu a fost pus de fabrica, intra la artizanal si te duce pe la 5-600 lei.

 

 

Ca o paranteza, prostia umana a capatat o noua culme in momentul in care mi-am luat E34-ul asta:

 

La indentificarea de inmatriculare, agentul de la RAR vede ca PE CARTEA DE IDENTITATE NU AVEA SERIA LA MOTOR SCRISA; i-a zis lui taicamiu (ca pe el l-am trimis la identificarea asta - bagamiash - om corect) ca s-a mai intamplat, ca seria se vede greu la motorul asta; il intreaba: "Daca vreti, totushi, eu o pot gasi si o pot trece pe cartea de identitate"

 

Ghicitzi voi ce a raspuns taicamiu.

 

:blink: :) :) :) :)

 

Nu puteam eu sa am acum BMW E34 inmatriculat cu un motor fara serie? Of...

Edited by MuadDib
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.