Jump to content

Diferential, cutie viteze, dimensiune jante


Gabi_323i

Recommended Posts

Care este combinatia ideala pt a obtine un raport bun pt o acceleratie buna cat si pt un top speed. Din cate am inteles daca pui jante mai mari pierzi acceleratie insa creste top speedul. Daca pui jante mai mici ai acceleratie mai buna insa top speedul este mai mic. daca montezi un diferential mai cu raport mai mare (ex : 323i e21 3.45 si 318i si 320/4 3.91) creste acceleratia dar scade top speed, iar daca montezi un diferential cu un raport mai mic ai acceleratia mai slaba insa un top speed mare, diferential lung

320/6 e21 avea 3.64, fata de 323i care avea 3.45 pt ca avea cutie in 4 trepte si avea nevoie de un diferential un pic mai "mic" ca sa nu fie prea lung in combinatie cu cutia. cum putem sa calculam cel mai bine toate aspectele? raport dif, dimensiune janta, trepte cutie viteza. un prieten a avut un 318i e30 m40 1989 i-a pus jante pe 17 si diferential de 3.45 de pe 320 si rezultatul era exceptional, maasia urca super in ture in ciuda motorul mic.

 

cine crede ca am zis ceva gresit rog sa ma contrazica, eu inca mai am de invatat :blink:

Link to comment
Share on other sites

Gabi, m-a chinuit si pe mine problema. Chiar am umblat (si inca nu mi-am scos definitiv din cap) sa gasesc un diferential 3.45 limited slip pentru masina mea (cel original are raportul 3.25).

 

Pana la urma, insa, am acceptat faptul ca BMW-urile mai vechi de 15 ani (cum ar fi al meu, sau al tau), oricat ne place sau nu, nu prea mai sunt competitive, comparate cu masinile moderne. Orice masina noua cu motor pe benzina de peste 180CP, sau orice Diesel de peste 130CP, ne pune probleme.

Sigur, poti sa alegi diferentialul astfel incat sa favorizezi acceleratia, si vei fi foarte rapid in plecarile de la stop, in oras. Dar, la drum intins, tot vei perde "intrecerea" cu ceilalti. Iar consumul, sensibil mai mare.

Situatia sta exact invers cand instalezi un diferential care sa favorizeze viteza maxima in detrimentul acceleratiei.

 

Nu uita insa ca, oricat de fiabile ar fi motoarele BMW, dupa cateva sute de mii de Km au adunat o uzura semnificativa. Poate nu este cea mai buna idee sa le turezi in mod organizat. De aceea am decis sa pastrez diferentialul original. Cand BMW a decis sa instaleze un 3.25 pe 535i E28, probabil ca au facut ceva calcule. Consum mai putin, uzez mai putin motorul, pot sa merg cu o viteza de croaziera mai mare - in schimbul unei usoare penalizari a demarajului.

 

Totusi, pentru fun, gasesti atasat un fisier Excel prin care poti calcula viteza in functie de anumiti parametri: marimea rotilor, raportul diferentialului, rapoartele cutiei de viteze, turatia motorului.

Link to comment
Share on other sites

apropos, in legatura cu lsd, am aflat ca la 323i era optional

cum aflu daca am asa ceva?

am inteles ca daca ridici o roata de pe spate si invarti de ea trebuie sa mearga un pic mai greu, masina fiind scoasa din viteza si cu frana de mana lasata jos

 

eu am 2 323-uri, chestia asta am incercat-o ridicand la ambele roata dreapta : la cel care are cutie automata cand incercam sa invart de roata intr-o parte, nu mai retin exact care mergea greu, iar in celalat sens nu, la cel cu cutie manuala mergea usor in ambele sensuri.... parca :blink:

 

la cel automat, tineam pe frana si am apsat acceleratia, si ambele roti au inceput sa se miste, oare e lsd? :)

Link to comment
Share on other sites

cum aflu daca am asa ceva?

Ridici ambele roti ale puntii spate sus, scoti din viteza si (evident) frana de mana jos. Daca atunci cand rotesti de o roata, cealalta se invarte in acelasi sens, ai LSD. Daca se invarte in sens invers, ai diferential normal.

Atentie: daca faci testul cand este frig afara si uleiul din diferential este prea vascos, este posibil ca rotile sa se invarta in acelasi sens si in cazul unui diferential normal (practic, uleiul vascos actioneaza similar unui disc de frictiune din LSD). Deci, ca sa fie relevant, testul trebuie facut fie cand e cald afara, fie dupa ce masina a mers suficient cat sa incalzeasca uleiul din diferential.

 

diferentialul tau e de 3.25? nu ai acelasi diferential de pe 635CSi de 3.07 LSD?

Pe E24 635 CSi si E28 535 CSi au fost disponibile diferentiale de 3.07 LSD, 3.25 LSD si 3.45LSD, din cauza ca au fost doua tipuri de motoare de 3.5l: unul cu compresie mare (10:1) de 218CP, precum si unul cu catalizator (cu compresie 8:1) de 185CP.

Diferentialul de 3.07 este pentru versiunile cu motorul de 218 CP. Diferentialul de 3.25 este pentru cele cu motorul de 185 CP. Exceptie: modelul M535i cu catalizator (185 CP), care are un 3.45.

De aceea inca nu mi-am scos definitiv din cap ideea de ca instala un 3.45 LSD - dar este practic imposibil de gasit.

In plus au fost doua variante de cutii de viteze: una "normala" - Getrag 260 / 265 si una sport - Getrag 262 (cea care are treapta I de viteza in jos). Cea sport are treapta a Va de priza directa (raport 1.00), pe cand cea normala are treapta a IVa de priza directa iar a Va este subunitara (0.81). Cutia sport era optionala si imperecheata, de regula, cu un 3.07.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.