Jump to content

Serie sasiu stearsa?


bmw_faner

Recommended Posts

Mda, nu am o hartie de genul ala, acum ma duc la Pipera sa iau numere pe 30 de zile, sper sa fie ok, cred ca aici voi afla si daca actele sunt ok sau nu.

 

Daca s-a facut ceva similar cu ce ai spus tu, ce pot face? Eu nu am dovada ca s-a repoansonat la un service :|

 

 

Pana la urma daca masina e ok, si seria de sasiu e buna(citita din misterioasele alte locuri) nu sunt problmee cred, poate umblatura si cheltuiala, dar macar sa scap cu atat.

 

Ah, si inca ceva, poate repoansonarea s-a facut inainte de 1996 :)

Edited by bmw_faner
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ca pont: sunt peste 5 repetitii partiale ale numarului de identificare pe toata suprafata caroseriei/sasiului...

 

exista si repetitii totale dar acestea se fac de regula la loc vizibil:

- seria poansonata/gravata (care se gaseste intotdeauna pe partea dreapta a vehiculului, sau central/dreapta)

- placuta constructorului (amplasata in compartimentul motor, sau pe stalpii de rezistenta ai masinii - poate fi autocolanta sau metalica)

- repetitii pe diverse colante si, mai nou, sub parbriz.

- repetitii in computerele de bord.

 

ce e mai important e ca NIMENI nu stie toate repetitiile numerelor de identificare, locurile de amplasare fiind parte integranta a politicilor de securitate ale fabricantilor !

 

end of story !

Link to comment
Share on other sites

Daca tot se vorbeste despre VIN ma prezint si eu cu o intrebare. Pe vremea cand aveam E39-le doream sa aflu daca masina a fost dotata din fabrica cu Webasto(avea eticheta pe contra-aripa insa vroiam sa fiu sigur) asa ca m-am dus la TradoMotors(BMW in Iasi). Acolo mi-au luat ceritifcatul au introdus seria(nu stiu daca toata seria sau doar VIN-ul) si mi-au printat o lista cu toate detaliile masinii mele...atat detaliile date de realoem sau ETK cat si toate optiunile pe care masinea le avea pe ea din fabrica(AC, geamuri electrice, scaune sport...etc). Are idee cineva ce program folosesc baietii aia? Sau e vreo baza de date nedisponibila publicului larg?
Link to comment
Share on other sites

e o baza de date a fabricantului, in care apar toate dotarile masinii din fabrica...

realoem da dotarile/reperele intregului model de masina, si nu cele individualizate de VIN...

 

OFF TOPIC: tocmai tu, din Iasi, ne intrebi pe noi de VIN ? e atat de aproape Cotnari-ul ala...

Link to comment
Share on other sites

e o baza de date a fabricantului, in care apar toate dotarile masinii din fabrica...

realoem da dotarile/reperele intregului model de masina, si nu cele individualizate de VIN...

 

OFF TOPIC: tocmai tu, din Iasi, ne intrebi pe noi de VIN ? e atat de aproape Cotnari-ul ala...

 

OFF Topic :) Pai acuma is in Bucuresti! Abia vineri ajung la un VIN de Cotnari in Iasi! Merci de raspuns :) !

Edited by f1bogdan
Link to comment
Share on other sites

e o baza de date a fabricantului, in care apar toate dotarile masinii din fabrica...

realoem da dotarile/reperele intregului model de masina, si nu cele individualizate de VIN...

 

OFF TOPIC: tocmai tu, din Iasi, ne intrebi pe noi de VIN ? e atat de aproape Cotnari-ul ala...

OFF TOPIC: As fi vrut si eu sa primesc asemenea raspunsuri la unele intrebari pe care le-am pus pe forum, foarte docuemnat si la obiect. foarte profi. :)

Link to comment
Share on other sites

Am gasit seria de sasiu in alte doua locuri, pe bancheta spate e o hartie prinsa cu toate datele masinii, antet, stampila de la uzina BMW si in spatele scaunului soferului, pe metalul podelei este un sticker cu aceeasi serie. Am fost la Pipera, am luat numere, maine ma pornesc la R.A.R. Totul ok pana acu...Problema e ca placutele de frana fata sunt terminate si as fi vrut ca masina sa fie cat mai ok. Actele masinii sunt ok, parerea mea, s-au uitat si aia la pipera pe ele, masina nu e anuntata ca furata, etc, de aici cred ca VIN decoderul are o problema, chiar daca seria de sasiu a fost pusa pe masina asta de niste rusi pusi pe fapte rele, de ce exista aceasta contradictie intre luna de fabricatie din seria sasiului si luna fabricatiei din acte. Eu cred ca la un moment dat in existenta acestei masini, seria de sasiu nu a mai putut fi citita, omul a vrut sa vanda masina si cumparatorul i-a facut figuri. Au mers la un service oarecare, sau chiar la BMW, tipii de acolo au poansonat-o iar(in Germania nu este considerata treaba asta ca fiind cine stie ce) si asta a fost tot.

 

Urmarea...maine :)

Link to comment
Share on other sites

cu riscul de a ma repeta iti spun pentru ultima oara: :)

 

BMW nu a inserat anul sau luna de fabricatie in componenta numarului de identificare !!!

 

asta e valabil la alte marci germane, toate din grupul VAG, Ford, etc... NU si pt BMW!!!

 

e bine ca ai gasit acele repetitii, de fapt e bine ca sunt aceleasi cu ce ai poansonat pe masina... mai sunt vreo 3...

 

sper ca nu ai dezlipit etichetele sau altceva de genul asta...

 

multa bafta maine ! :)

Link to comment
Share on other sites

Ms ms ms ms ms ms ms, o sa am nevoie, zici ca nu e data, dar cand folosesc VIN decoder imi arata data fabricatiei. Nu, nu am dezlipit nimic, nu sunt nebun :)

 

Sa zicem ca masina e ok, ce dificultati pot intampina si cum se pot rezolva? Dar, despre astea vorbim maine :) . Trebuie sa ma grabesc cu inmatricularea, taxa se mareste de 3 ori de la 15 decembrie :)((((((((((

Link to comment
Share on other sites

Ms ms ms ms ms ms ms, o sa am nevoie, zici ca nu e data, dar cand folosesc VIN decoder imi arata data fabricatiei. Nu, nu am dezlipit nimic, nu sunt nebun :)

 

Sa zicem ca masina e ok, ce dificultati pot intampina si cum se pot rezolva? Dar, despre astea vorbim maine :) . Trebuie sa ma grabesc cu inmatricularea, taxa se mareste de 3 ori de la 15 decembrie :)((((((((((

oricum interesanta poveste ai.

chiar este un subiect interesant, este prima oara cand aud de asa ceva, asteptam vesti, iti urez multa bafta si sper sa nu ai probleme, sa te bucuri de masina in liniste. :)

Link to comment
Share on other sites

Ms ms ms ms ms ms ms, o sa am nevoie, zici ca nu e data, dar cand folosesc VIN decoder imi arata data fabricatiei. Nu, nu am dezlipit nimic, nu sunt nebun :)

 

Sa zicem ca masina e ok, ce dificultati pot intampina si cum se pot rezolva? Dar, despre astea vorbim maine :) . Trebuie sa ma grabesc cu inmatricularea, taxa se mareste de 3 ori de la 15 decembrie :)((((((((((

 

Salut

Suntem curiosi in legatura cu rezultatul de la RAR. A iesit totul Ok?

Link to comment
Share on other sites

una e data fabricatiei si alta e data omologarii de tip care apare pe brief...

 

Pai pe brief ce date apar ? nu apare data fabricatiei si pe ultima pagina.. datele la care s-a inmatriculat ?

Data care zic eu ca ar fi data fabricatiei este data omologarii de tip ? ce inseamna omologare de tip ? se face la fiecare autoturism ?

Link to comment
Share on other sites

data omolgarii de tip trebuie sa apara tiparita pe Brief... acolo unde apare si denumirea exacta a fabricantului

 

data fabricatiei nu apare pe Brief, este intotdeauna confundata cu data omologarii de tip... uneori ele corespund (ca luna si an)... oricum sunt relativ apropiate.

adevarata data a fabricatiei o are doar fabricantul, in momentul in care aplica Q (de la Quality/Qualitaet) la iesirea masinii pe poarta fabricii...

documentele masinii se tiparesc mai tarziu.

de aceea realoem sau VIN-decoderele scot in evidenta date care difera de cele tiparite pe brief.

 

data primei inmatriculari este stampilata si e cea mai importanta pentru nemti, fiind cea in functie de care se calculeaza taxele si impozitele... pentru romani se ia in considerare si cea a omologarii care e confundata ca fiind cea a fabricatiei...

 

cam atat...

Link to comment
Share on other sites

da asa este, pe brief este doar data primei inmatriculari. la mine era trecut 9 martie '94 si apoi dupa ce am bagat VIN-ul pe realoem.com mi-a arata ca data fabricatiei masinii era 2.1992. multi o confunda, mai ales ca nu pres sunt multi stiutori de germana, daca te uiti pe brief pe partea unde sunt trecuti proprietarii ai sa vezi ca si acolo e trecuta data primei inmatriculari, adica la mine era aceeasi data ca si pe partea cealalata a briefului.
Link to comment
Share on other sites

da asa este, pe brief este doar data primei inmatriculari. la mine era trecut 9 martie '94 si apoi dupa ce am bagat VIN-ul pe realoem.com mi-a arata ca data fabricatiei masinii era 2.1992. multi o confunda, mai ales ca nu pres sunt multi stiutori de germana, daca te uiti pe brief pe partea unde sunt trecuti proprietarii ai sa vezi ca si acolo e trecuta data primei inmatriculari, adica la mine era aceeasi data ca si pe partea cealalata a briefului.

 

Pe brief sunt 2 date , data omologarii tip care apare pe prima pagina undeva jos, daca asa ii zice XXL, si data primei inmatriculari. care apare stampilata pe ultima pagina...si daca masina a avut 10 proprietari, apar si aia cu nume etc, dupa prima inmatriculare,

Link to comment
Share on other sites

Vesti? :)

 

 

Pfff, nu stiu cu ce sa incep, sa vedem:

 

-am fost la R.A.R si asa este, cum spune X X L, sunt la comisie luni sau marti sau cand o sa ma duc eu...Inginerul mi-a zis ca sunt sanse, dar nu mari si ca cei de la comisie dau greu drept de inmatriculare masinilor de genul asta. Din cate am vazut, nu s-a pus problema ca ar fi furata, ca nu ar corespunde, etc, ci doar ca e o chestie artizanala si ca ar fi buna o dovada din Germania, pe care sigur ca nu o am.

 

-la ITP mi-au gasit urmatoarele : stingator ioc, pivot roata dreapta, o bucsa in stanga, nu am solutie in rezervor de spalare parbriz, pierde ulei pe la cutia de viteze.

-legat de acte pe foaia respectiva scrie : serie polizata si poansonata artizanal in alt loc si fara serie motor.

-am fost la BMW de la Baneasa, am dat de un tip care il cam luase pe nu in brate, pana la urma l-am lamurit sa imi dea o foaie cu datele complete ale masinii, care de fapt nu-mi foloseste la nimic. L-am intrebat daca are istoricul masinii si mi-a zis ca se poate uita in baza de date germana. S-a uitat omul si nu a gasit nimic, cica masina nu a trecut deloc pe la BMW Germania, minciuna crasa pentru ca pe urma mi-am amintit ca masina are caiet de service si intr-adevar e de la BMW cu revizii, reparatii, etc. Nu am vazut nimc legat de o eventuala poansonare. Sau poate nu am citit bine. L-am batut la cap pana m-a lasat sa vin luni sau marti cu masina sa se uite cei de la sevice la ea, dar cica nu imi poate da nici o hartie. I-am zis ca mai sunt unele locuri secrete unde poate fi poansonata seria masinii, sa le caute cei de la service si sa imi dea o hartie ceva cu care sa ma prezint la R.A.R. A zis ca nu poate, ca nu are ce, in fine, o sa ma duc luni si o sa vad ce fac. Sigur ca nu o sa imi inmatriculeze R.A.R.-ul masina cu hartiile lor, dar macar am ceva pe care sa li-l bag in ochi.

 

 

Acum nu stiu cum sa procedez. Se nasc cateva intrebari:

 

Cei de la comisie se vor uita la seriile ascunse si daca masina e ok imi dau dreptul de a o inscrie? Daca singura problema e chestia cu serie artizanala, ce e de facut? De unde stiu ei ca e scrisa artizanal? Asa cum psunea cineva mai devreme, altfel s efaceau ttreburile acum 5-6-7 ani. Cum sa procedez cand vorbesc cu ei, etc? Ce sa zic si de fapt care e iesirea(daca e vreuna) ?

 

La BMW cum sa procedez, ce pot lua de la ei si cum ii pot convinge? Doar ati vazut ca sunt reticenti, poate nu toti, dar tipul asta cam era.

 

Orice sfat e binevenit, primul BMW nu vreau sa fie doar o amintire urata :).

 

p.s. X X L HELP!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

masina SIGUR NU a fost recarosata !

 

dupa cum ti-am spus, era singura posibilitate cu RAR-ul : comisia mixta!

 

in fine, inginerul de la comisie si politistul vor verifica masina "din bara-n bara", vor nota si fotografia orice element de identificare aparent sau ascuns, dupa care vor avea 2 situatii:

1. vor avea certitudinea ca numarul de identificare este autentic - caz in care iti vor elibera CIV-ul si ITP-ul

 

2. vor stabili ca numarul de identificare este contrafacut - caz in care masina se va bloca in baza de date si... "adios CIV!"

 

in prima varianta, lucrurile nu sunt deloc simple... urmeaza o expertiza traseologica in care se va stabili ce a fost poansonat initial... chiar daca a fost sters, se poate reconstitui tot numarul de identificare initial...

aici roaga-te sa fie cel care apare repoansonat mai jos! :)

 

in cazul in care reconstituirea seriei originale este imposibila, se va face o corespondenta cu fabricantul (in speta BMW) cu privire la celalalt numar de identificare unic (PKN)... acel numar va stabili cu exactitate ce numar de identificare a avut masina respectiva...

 

MOTORUL - trebuie cautata cu atentie seria motorului, pentru ca si asta te ajuta in identificarea masinii... seria motorului trebuie sa existe!

doar daca motorul a fost inlocuit sau are seria polizata (ceea ce e destul de greu, pt ca nu se poate sterge seria respectiva decat daca dai motorul jos de pe masina) ...

expresia "motor fara serie" este foarte des intalnita in CIV-urile BMW-urilor, pentru ca in general sunt expuse in mod evident coroziunii... si atunci domnii ingineri RAR care nu stiu sa reobtina seria initiala, prefera sa scrie "fara serie"...

chiar si tu, daca te chinui putin poti gasi si citi seria motorului... ai nevoie de o lanterna cu lumina puternica si o camera foto cu zoom mare.

locatia o gasesti in foto de mai jos...

 

SUCCES !

MotorNummer_184E1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.