Jump to content

Serie sasiu stearsa?


bmw_faner

Recommended Posts

Salut,

 

Mare nevoie de ajutor...Mi-am adus un BMW 318i, 1993, din Germania. Atunci cand am ajuns la handler era seara pe la 5-6 si nu am verificat decat seria sasiului de pe placuta prinsa cu nituri de pe contraripa. Astazi nu stiu ce mi-a venit sa caut seria care e poansonata sub parbriz si stupoare...este poansonata dar...mai sus e o zona de aceeasi lungime si latime care a fost stearsa cu ceva, de parca acolo ar fi fost alta serie, si noua serie ar fi fost scrisa dedesubt. Iata si poze cu seria sasiu poansonata si cu placuta. Credeti ca e ok? pot fi probleme la rar? Mai exista un alt loc unde e scrisa seria de sasiu????? pls help... :|

post-19890-1228318884_thumb.jpg

post-19890-1228318906_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ATENTIE: nu este o operatiune autorizata, indiferent ce ti s-ar spune!!!

 

TUV-ul, ca si RAR, atunci cand rescrie o serie prin repoansonare, nu sterge definitiv caracterele, cum arata in pozele tale, ci dimpotriva, X-eaza fiecare digit in parte, dupa care repoansoneaza seria noua mai jos, sub cea initiala, alaturi de un marcaj specific.

 

@bmw-faner: mai exista unele locuri, ascunse, in care se pot gasi repetitii ale numarului de identificare, dar in niciun caz nu le vei afla pe un forum... la vedere mai gasesti doar acel autocolant e care l-ai fotografiat deja !

 

imi pare rau pt tine, dar vei intampina probleme foarte mari la RAR...

nu cred ca o interventie neautorizata (o modificare artizanala) asupra seriei de caroserie poate fi recunoscuta de RAR.

 

@Felix: recarosarea in Germania nu se face astfel, decat doar daca e facuta in curtea unui turc sau sarb !!!

Link to comment
Share on other sites

mda, poate si rus, croat, polonez, etc...

 

On TOPIC: nu poti afla alte locuri ascunse unde exista repetitii ale numarului de identificare !

 

la RAR vei solicita in cadrul omologarii individuale stabilirea autenticitatii autoturismului, ceea ce inseamna ca vei intra la comisia mixta !

 

pana se va stabili care este istoria repoansonarii seriei si in ce masura corespunde cu seria motor va dura ceva timp, iar pana atunci vei sta pe numere de export sau provizorii (rosii)...

 

din pacate, placuta constructoare este metalica, ceea ce iti ingreuneaza procesul de autentificare (cele metalice pot fi mutate foarte usor si renituite pe alte masini)...

 

mai exista un cod din 7 cifre (PKN) poansonat la vedere pe suportul amortizorului stanga fata...

el reprezinta un cod unic de fabricatie, in afara de numarul de identificare, pe baza caruia fabricantii germani (si nu numai) isi individualizeaza autovehiculele !!!

 

acest cod este cheia succesului in cazul tau ! :)

Link to comment
Share on other sites

comisia mixta = o comisie formata din experti RAR + politie

de ce politie? pentru ca in fapt, seria de sasiu/caroserie reprezinta un inscris oficial, iar falsificarea acestuia face obiectul unui eventual art.288 Cod Penal (fals material in inscrisuri oficiale)...

 

nu te speria, nu ti se intampla nimic, doar ca vei fi nevoit sa astepti pana se va clarifica situatia juridica a masinii...

 

o curiozitate: pe documentele masinii e ceva scris despre repoansonarea aia? te intreb, pentru ca e posibil ca repoansonarea seriei sa se fi facut totusi intr-un mediu autorizat (e totusi putin probabil, dar...) si sa fie si mentionata in documentele masinii... iar marcajul celui care a facut repoansonarea sa fie aplicat intr-un alt loc.

 

desi, sincer, vad ca poansoanele sunt tot cu caractere BMW, ceea ce ma duce cu gandul la o contrafacere...

 

acum, daca tot am adus vorba, sa nu te bagi cumva in seama printre cei de la RAR cu expresia PKN, pentru ca in general sunt foarte iritati de toti cei care stiu mai multe decat ei... :)

 

au procedurile lor specifice, asa ca stiu ce au de facut !

 

multa bafta !

Link to comment
Share on other sites

@bmw-faner: mai exista unele locuri, ascunse, in care se pot gasi repetitii ale numarului de identificare, dar in niciun caz nu le vei afla pe un forum...

 

 

nu poti afla alte locuri ascunse unde exista repetitii ale numarului de identificare !

 

 

aaaa m-ai pierdut :) :) :) deci mai exista alte locuri ascunse in care se pot gasi repetitii,dar nu le putem afla.cine le poate afla?

Edited by alex_maniacu_91
Link to comment
Share on other sites

sunt cunoscute doar de expertii RAR specailzati in autentificarea vehiculelor, dar si de anumiti ofiteri criminalisti din cadrul Politiei!

 

@Alex: de ce esti asa surprins? BMW a inserat repetitia VIN chiar si in computerul de bord... nu mai e secret de mult ca ultimele 5 caractere ale VIN se pot evidentia din OBC...

 

alti fabricanti au trecuta toata seria (grupul VAG)...

 

iar modalitatile de identificare al unui autoturism "piratat" sunt multe :)

Link to comment
Share on other sites

pe bancheta spate stiu sigur ca exista o hartie cu seria masinii ... eu am un amic care si'a luat o masina prin 97 de la bavaria brasov, masina noua si a avut probleme cu rar-ul tocmai din cauza acelei etichete de pe bancheta spate ...... nu corespundea !! nu;mi mai aduc aminte alte detalii, dar stiu ca de atunci am aflat ca exista hartia aia sub bancheta.
Link to comment
Share on other sites

"desi, sincer, vad ca poansoanele sunt tot cu caractere BMW, ceea ce ma duce cu gandul la o contrafacere..."

 

Totusi...daca repoansonarea a fost facuta la un service autorizat, e normal sa fie facuta cu caractere bmw. Am mai vazut cateva posturi pe net cu masini la pcare ruginise seria de sasiu, poate si aici a fost ceva oarecum similar si s-au chinuit ca idiotii sa o curate cat mai bine, dar parca tot e prea bine curatata de nu se vede nimic.

 

Am cautat un VIn decoder si am aflat ca din seria de sasiu masina e fabricata in aprilie 93, dar in acte apare sept 93, rezulata ca si actele sunt false? par originale, am mai vazut acte de Germania si totul e in regula, zic eu...,pe urma la digitul care corespunde anului de fabricatie apare un O, O care nu apare in pozitia respectiva in nici un VIN decoder.

 

O sa va tin la curent cu ce se intampla, asta daca mai apuc dupa Vineri :)

 

Si totusi, sa zicem masina furata, ptr ce? 1000E? Nu cred ca un handler, fie el si rus, isi risca business-ul ptr un nimic ca asta, poate la o masina de 15.000 E da. Poate a fost recarosata, dar nu la un service, a avut accident a reparat-o cum a putut si a vandut-o, dar iarasi nu are sens, e suma prea mica. Prin urmare, de ce e seria stearsa? In fine, o sa vad ce zic astia de la R.A.R....

Link to comment
Share on other sites

Am cautat un VIn decoder si am aflat ca din seria de sasiu masina e fabricata in aprilie 93, dar in acte apare sept 93, rezulata ca si actele sunt false? par originale, am mai vazut acte de Germania si totul e in regula, zic eu...,pe urma la digitul care corespunde anului de fabricatie apare un O, O care nu apare in pozitia respectiva in nici un VIN decoder.

 

1. masina poate fi fabricata in aprilie 93 si data primei inmatriculari (Erstzulassung Datum) sa fie in septembrie 93... invers nu era in regula !!!

 

2. BMW nu a inserat anul de fabricatie in componenta VIN !

 

dintr-un VIB decoder e care il am acum la indemana rezulta ca masina ta e urmatoarea:

BMW VIN: WBACA31050FB76145

COUNTRY OF ORIGIN GERMANY

MANUFACTURER BMW

MODEL 318I 4DR

BODY STYLE STANDARD

CONSTANT CONSTANT

CHECK DIGIT RESULT AVAILABLE IN COMMERCIAL VERSION

CONSTANT CONSTANT

ASSEMBLY PLANT MUNCHEN GERMANY

SEQUENCE NUMBER SERIAL NUMBER

 

daca poti, pana vineri, pune aici o copie a Fahrzeugbrief-ului... acolo trebuie sa mai scrie ceva, nu doar datele masinii ! :)

 

Postează ultimele 7 caractere din VIN.

poti sa le vezi impreuna cu restul seriei in fotografiile de mai sus :)

Link to comment
Share on other sites

X X L trebuie sa-ti mai multumesc inca o data pentru lamuririle aduse de tine! Sunt atat de suparat si zapacit incat nu am facut diferenta intre data fabricatiei si data primei inmatriculari. Acum m-am uitat pe brieful mare si data fabricatiei este aprilie '93, iar data primei inmatriculari este septembrie '93.

 

Tind totusi sa cred ca data fabricatiei este inscrisa in VIN, pentru ca imi apare atunci cand folosesc diferite Vin-decodere si este si corect.

 

Cred ca am stabilit, cel putin pana acum, ca actele sunt OK. Problema este daca placuta de identificare si numarul poansonat apartin intradevar acestei masini.Observ ca literele si cifrele poansonate corespund standardului BMW iar treaba pare sa fie bine facuta.

 

Ce alte date sunt cuprinse in copia de pe brief pe care vrei sa o postez si la ce mi-ar putea folosi? Crezi ca scrie ceva de poansonare?

Link to comment
Share on other sites

e trecuta in ultimele 7 caractere, nu te stresa, cum ti-a zis si XXL nu-ti ia nimeni masina, atata ca o sa ti se impuna niste conditii cand o sa-ti inmatriculezi masina, si foarte probabil procedura o sa dureze mai mult.... cat poate dura o verificare la autoritatile straine despre istoricul masinii tale..

 

pai daca faci poze , cineva care e mai familiar cu actele, poate observa mai usor, anumite mentiuni despre trecutul masinii care sunt inscrise pe brief...

 

Cine stie poate ai pe brief trecuta recarosarea....

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Hello iar,

 

Aseara nu eram acasa si am presupus ca data fabricatiei poate fi aprilie, dar nu este, data fabricatiei de pe brieful mare este 9.07.93, deci nu se pupa cu seria de sasiu, ori greseste VIn decoderul ori sunt actele de vina ori e vreo editie mai speciala ori cine stie...

 

 

Am facut o poza dupa brieful mare si am niste nelamuriri:

 

1. Ce inseamna treaba cu erstzulassung bis 31.12.1994?

2. Ce inseamna ZIFF 13, 14 etc, a. felge mi-am dat seama, dar restul?

3. Ziff. 27? si 28? acolo nu am mai priceput nimic.

post-19890-1228380432_thumb.jpg

Edited by bmw_faner
Link to comment
Share on other sites

sunt modificari care apar in brief, asa era si la mine, vezi la campul nr 27 si 28 sunt niste nr, iar cele de jos sunt modificari. ca la observatii la noi, e aceeasi treaba.dar ce anume inseamna exact nu stiu. dar eu aveam cred ca cam aceleasi cifre trecute acolo si nu au fost probleme la RAR, deci nu-ti fa griji in privinta asta. Edited by Fane_05
Link to comment
Share on other sites

nicio recarosare nu presupune stergerea brutala a unei serii si repoansonarea alteia...

 

Hello iar,

 

Aseara nu eram acasa si am presupus ca data fabricatiei poate fi aprilie, dar nu este, data fabricatiei de pe brieful mare este 9.07.93, deci nu se pupa cu seria de sasiu, ori greseste VIn decoderul ori sunt actele de vina ori e vreo editie mai speciala ori cine stie...

 

 

Am facut o poza dupa brieful mare si am niste nelamuriri:

 

1. Ce inseamna treaba cu erstzulassung bis 31.12.1994?

2. Ce inseamna ZIFF 13, 14 etc, a. felge mi-am dat seama, dar restul?

3. Ziff. 27? si 28? acolo nu am mai priceput nimic.

 

VIN-decoderul NU GRESESTE !!!

 

1. masina poate fi inmatriculata pe baza acelui Brief pana in 31.12.1994... ulterior ar fi presupus efectuarea altei inspectii tehnice, alta decat cea initiala, de fabrica ...

2. se refera la dimensiunile specifice ale masinii, alte jante admise etc. NU ARE IMPORTANTA!

3. campurile 27 si 28 se refera la masa remorcabila si la remorci in general, deci iarasi NU AU IMPORTANTA!

 

in acest caz, iti doresc multa bafta !!!

Link to comment
Share on other sites

Ăn 1996 am luat din Germania o maşină, un Nissan Patrol, la care am observat că nu se mai distingea seria de pe şasiu (ĂŽn acest caz seria era marcată chiar pe şasiu). Am mers la o firmă Nissan din apropiere, mai ĂŽntâi ĂŽn Munchen, unde lucra chiar un român, ce mi-a spus că e perfect OK să ĂŽmi repoansoneze seria, dar că nu are toate poansoanele (unul fiind stricat, iar câteva ĂŽmprumutate..exact ca ĂŽn banc) şi să vin mâine cu 140 marci...pe drumul spre lucul unde stăteam am mai văzut o reprezentanţă, unde a doua zi mi-au repoansonat seria eliberându-mi şi o hartie, de gen adeverinţă, ĂŽn care era menţionată operaţiunea şi data la care a fost efectuată....am ĂŽnmatriculat maşina fără nici o problemă...

 

..operaţiunea s-a efectuat polizându-se locul unde era seria anterioară, după care s-a repoansonat ĂŽn acelaşi loc, aplicându-se mai apoi un lac peste....

 

Mă gândesc că ar trebui să ai şi tu o hârtie sau ceva la mână.....poate la un moment dat, a ruginit tabla acolo şi, fiind subţiat materialul ţi-a rebătut seria mai jos, după cum se observă şi ĂŽn poză.

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

1996... ehe, ce vremuri !

 

acum suntem in 2008 si imediat in 2009...

s-au mai schimbat de atunci lucrurile...

 

in cazul repoansonarii directe pe sasiu (pe lonjeron adica) sau pe caroserie (pe tabla) se imprima alaturat si marcajul celui care a repoansonat seria...

 

in Romania doar RAR poate repoansona numere de identificare... daca acest lucru s-a efectuat in strainatate, e nevoie de certificare scrisa, verificabila prin EUCARIS (EUropean CAR Infomation System).

 

@bmw-faner: sper sa ai mult noroc maine !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.