Jump to content

Probleme iluminare stop spate stanga


Recommended Posts

Salut,

 

Problema mea la E46, 318i, 2002, 143CP:

Zilele trecute cand am dat cu spatele imi zice un prieten ca n-am decat o lampa de mers inapoi aprinsa, cea din dreapta. Cea din stanga nu merge. La cateva secunde mi se aprinde la bord un bec de culoare rosie corespunzand exact cu lampa de stop spate-stanga. Ei, zic, vre-un bec ars; las' ca-l schimb. :)

Astazi am avut timp si m-am apucat de treaba.

Dar surpriza mare a fost ca am vazut ca nu becul este de vina.

Cand pun luminile de pozitie, palpaie ambele becuri de la partea din spate, si cel de marsarier si cel de pozitie. Deci e un scurt undeva zic.. :)

Am schimbat blocul de lumini (cel de sus, de la portbagaj) din dreapta si l-am pus in stanga, sa verific daca blocul este de vina. Nu era. Blocul din dreapta facea la fel cu celalalt: cand am pus conectorul in bloc, doar cu luminile de pozitie aprinse ambele becuri s-au aprins si doar palpaiau. Am bagat in marsarier si blocul care initial l-am avut in stanga si acum era pus in dreapta funciona perfect.

Asta m-a facut sa ma gandesc ca e o problema la cablajul blocului de semnalizare.

Am scos conectorul si am scos toate cele trei fire din el. Aratau bine, n-aveau nimic, nu erau corodate, nimic...

Le-am pus la loc si am incercat iar cu schimbatorul de viteze in marsarier si contactul pus. La fel; dreapta functiona perfect, stanga nici vorba. Am miscat de fire, le-am sucit, le-am invartit,..., nimic.

Deci e clar de la circuitul de alimentare al blocului de pozitie ceva.

 

Nu sunt deloc un specialist in electrica auto asa ca va rog spuneti-mi si mie daca mai pot face eu ceva, inainte de a apela la un meserias (electrician auto)? :)

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca semnalizarea merge corect, poti sa tragi de la celalat stop dubluri la fire, renuntand la vechiul cablaj.... Stopul asta cu probleme e la capat de cablaj? Ai incercat sa tragi o masa separata la acest stop?

Succes...

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspuns iulian518i,

Da, stopul cu probleme este la capatul cablajului. Este vorba de cel de pe portbagaj, cel mic, care include lampa de mers inapoi. N-am incercat sa trag cum spui tu, nici o masa separata; dupa cum am spus, nu sunt nici pe departe un cunoscator in electrica auto... :)

Totusi nu as vrea sa fac "tiganeala" cu fire trase si adaptari. As vrea sa rezolv problema intr-un mod profesionist, asa ca se pare ca tot un electrician auto va trebui sa se uite la problema, daca nu o sa mai primesc si alte idei de pe Forum...

Link to comment
Share on other sites

Verifica masa....nu faci tiganiada daca refaci cablajul intr-un mod ingrijit, adica firele le izolezi frumos intr-un band-izoler si le treci tot pe traseuk pe care era si vechiul cablaj....

Eu zic sa verifici cu un bec daca se aprinde la mufa aia care intra in stop...e greu de explicat....usor de facut o verificare....succes la electrician ...daca se aprind slab ambele eu zic ca e de la masa...

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat-o! :)

 

Am fost la un electrician meserias si mi-a gasit problema in 5 minute; nu exagerez.

Problema era la manunchiul de fire de la burduful de cauciuc din partea dreapta, cum ridici capacul portbagajului.

In interiorul acelui burduf de cauciuc este un manunchi de fire care pleaca la toate stopurile din spate.

Cand a scos burduful de cauciuc inauntrul caruia erau firele electrice (vre-o 10 -15 fire, sau poate chiar mai multe), am vazut vre-o doua fire complet retezate (intrerupte), altele cateva care aveau si ele mansonul de plastic ciupit de se vedeau firele metalice si alte cateva care mai aveau putin si ajungeau si alea in aceeasi stare.

 

Ca urmare, firele care erau deja retezate le-a prelungit si le-am izolat ca la carte;

Cele care aveau si ele mansonul de plastic ciupit, in functie de cat de rau a fost, le-a facut prelungire cu izolatie de izolier band ca la carte sau doar le-a izolat;

Pe celelalte le-am izolat la fel, bine de tot.

 

Asa ca problema mea s-a rezolvat. :)

 

Electricianul meu mi-a spus ca este o problema destul de frecventa la BMW-uri chestia asta; si nu numai la BMW-uri, ci si la alte masini care au acest tip de sistem cu stopuri si pe capacul portbagajului.

Datorita ridicarii si inchiderii portbagajului de atatea ori, dupa un timp acele fire din burduful respectiv de cauciuc cedeaza si apare problema asta.

 

Asa ca daca patiti si voi ceva de genul asta, acum mai aveti un pont unde sa va uitati si sa verificati :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salut,

 

Problema mea la E46, 318i, 2002, 143CP:

Zilele trecute cand am dat cu spatele imi zice un prieten ca n-am decat o lampa de mers inapoi aprinsa, cea din dreapta. Cea din stanga nu merge. La cateva secunde mi se aprinde la bord un bec de culoare rosie corespunzand exact cu lampa de stop spate-stanga. Ei, zic, vre-un bec ars; las' ca-l schimb. :)

Astazi am avut timp si m-am apucat de treaba.

Dar surpriza mare a fost ca am vazut ca nu becul este de vina.

Cand pun luminile de pozitie, palpaie ambele becuri de la partea din spate, si cel de marsarier si cel de pozitie. Deci e un scurt undeva zic.. :)

Am schimbat blocul de lumini (cel de sus, de la portbagaj) din dreapta si l-am pus in stanga, sa verific daca blocul este de vina. Nu era. Blocul din dreapta facea la fel cu celalalt: cand am pus conectorul in bloc, doar cu luminile de pozitie aprinse ambele becuri s-au aprins si doar palpaiau. Am bagat in marsarier si blocul care initial l-am avut in stanga si acum era pus in dreapta funciona perfect.

Asta m-a facut sa ma gandesc ca e o problema la cablajul blocului de semnalizare.

Am scos conectorul si am scos toate cele trei fire din el. Aratau bine, n-aveau nimic, nu erau corodate, nimic...

Le-am pus la loc si am incercat iar cu schimbatorul de viteze in marsarier si contactul pus. La fel; dreapta functiona perfect, stanga nici vorba. Am miscat de fire, le-am sucit, le-am invartit,..., nimic.

Deci e clar de la circuitul de alimentare al blocului de pozitie ceva.

 

Nu sunt deloc un specialist in electrica auto asa ca va rog spuneti-mi si mie daca mai pot face eu ceva, inainte de a apela la un meserias (electrician auto)? :)

 

Multumesc.

Sal..eu am un e46 din 2003...mi-a aparut pe bord ca am un bec ars pe stanga spate...le-am sch pe ama2 si a mers 2 sapr...acum am iar eroarea aia...uneori imi dispare eroarea de pe bord,dar nu pt mult timp...zici sa merg la un electrician sau ma poti ajuta??...nu prea am timp...mersi

Link to comment
Share on other sites

exact aceeasi problema intampin si eu. se aprinde beculetul de avertizare in stang spate dar numai atunci cand vrea el. nu e ars nimik. am incercat sa deschid stopul din interior, l-am admirat (ca oricum nu aveam ce sa-i fac, era ok dpdv vizual), am strans la loc plasticul ala de din interior si surpriza.... merge perfect de atunci... pana azi cand a facut aceeasi chestie.
Link to comment
Share on other sites

Pai cum am scris si in deschiderea topicului, incercati sa vedeti in ce stare sunt firele din manunchiul de fire din burduful de cauciuc de la portbagaj; in partea dreapta inspre spre luneta, cum deschizi portbagajul se vede un burduf mic de cauciuc. Desfaceti acel burduf si acolo sunt firele. Cu siguranta acolo e buba; vre-un scurt, vre-un fir intrerupt.

Se pare ca aceasta problema este destul de frecvent intalnita datorita uzurii care se produce tot ridicand si inchizand capacul portbagajului.

Iar acum pe gerurile astea, firele devin si mai "casante" si se pot rupe si mai usor daca sunt deja imbatranite...

Edited by Catzus
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Stiu ca sunt cam vechi postarile dar am avut si eu aceasta problema,la mine era un contact imperfect la mufa de la stopul din stanga,la mine imi arata in bord bec stanga ars dar nu tot timpul si semnalizarea clipea repede dar nu tot timpul.

Aveam unul dintre pini de la mufa de pe cablaj impins in interior si nu facea contact tot timpul.

l-am tras la loc,am dat cu sprei de curatat contacte si am mai pus putin super glue la baza pinului pentru a nu mai merge in jos la conectarea mufei.

Acum merge,e ok. :good:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

De curand am sesizat si eu ca acele sprancene de pe tripla dreapta-spate au o intensitate mai scazuta decat tripla din stanga. Care ar putea fi problema? Intensitatea difera, incat la marginea triplei toate sunt aprinse iar spre coltul de interior apar ca si stinse. Becurile din interior sunt toate ok.

Inca ceva: ce becuri as putea pune pentru o intensitate mai buna a triplelor? LED-Halogen?

post-76571-0-16650800-1463596232_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De curand am sesizat si eu ca acele sprancene de pe tripla dreapta-spate au o intensitate mai scazuta decat tripla din stanga. Care ar putea fi problema? Intensitatea difera, incat la marginea triplei toate sunt aprinse iar spre coltul de interior apar ca si stinse. Becurile din interior sunt toate ok.

Inca ceva: ce becuri as putea pune pentru o intensitate mai buna a triplelor? LED-Halogen?

 

 

In seara aceasta a inceput tripla din partea stanga spate sa`mi palpaie iar in bord sa`mi apara cam din 30 in 30 min eroare ( Rear fog light failure, impreuna cu un simbol galben) Aveti idee ce se intampla, a mai intampinat careva aceasta problema ? (E60 LCI)

Edited by Luc89
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.