Jump to content

filtru de particule e60


teddy_ghe

Recommended Posts

filtrele in general se schimba nu se curata.. mentalitatea romanului este sa "curete" totul.. sa aiba masina scumpa care sa consume putin, sa fie f puternica si sa il coste intretinerea mai "eftin" ca la logan..

Sincer, daca tot cureti, de ce nu cureti si filtrul de aer, cel de ulei sau cel de motorina? :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Citisem pe un site care prezenta functionalitatea filtrului de particule, si ca acesta se cutata cu sisteme automate, doar ca trebuieste introdus aditiv in combustibil, acesta contribuind la curatare.

Filtrul este din ceramica cu caneluri micronice si practic la curatarea lui se inunda cu combustibil + aditiv, spatiul unde este amplasat, dupa care se aprinde mixtura respectiva si prin ardere se mai desfunda din canelurile filtrului.

Mai explicit: particulele rezultate in urma arderii combustibilului sunt de o anumite marime si acestea intamplator ajung sa blocheze canelurile respective. Se stie ca aceste particule sunt un rezultat al arderii incomplete, asadar prin arderea acestor particulelor care blocheaza canelurile rezulta alte particule dar cu o marime mai mica si care practic pot circula prin canelurile filtrului, astfel acesta desfundandu-se. :)

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu filtrul de particule este indicat sa fie schimbat la un anumit numar de km ( de fapt or sa si apara erori pe bord care sa iti spuna asta) .pana in momentul schimbarii se mai poate face completare cu aditiv in conditiile in care nivelul acestuia a scazut( se poate vedea la un test) si se poate face curatarea lui mergand la un drum mai lung si mergand cativa km buni cu masina turata( practic se face o reinitilizare a filtrului si a aditivului existent de catre computerul de bord si se elimina funinginea ramasa pe evacuare)
Link to comment
Share on other sites

Filtrul de particule la bmw se schimba la 200.000km,el nu se regenereaza ca la alte marci (la alte marci se regenereaza in mers dar exista alte probleme).

Si la BMW se "autocurata" in mers. Scrie si in manualul masinii ( vorbesc de E60 ).

 

la ce capitol scrie treaba asta???ca eu am crtea in germana si nu prea se intelege mare lucru :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu am schimbat filtru de particule. Cum am procedat?

Exista multe discutii despre filtru de particule si cam nimeni nu a zis exact cum a procedat ca sa iasa mai ieftin.

Un priten de-al meu are firma. Cu datele de firma, cineva care aduce masini din Germania, a intrat la o reprezentanta si a luat filtru fara TVA, fiindca pe firma nu se plateste TVA-ul. A costat 980 Eu filtru + garniturile 55 Eu, 1.035 Eu am iesit cu totul.

Aici la reprezenanta e cam 1520 Eu. Deci se castiga cam 500 de Eu daca il iei din Germania.

Edited by Forius
Link to comment
Share on other sites

Si eu am schimbat filtru de particule. Cum am procedat?

Exista multe discutii despre filtru de particule si cam nimeni nu a zis exact cum a procedat ca sa iasa mai ieftin.

Un priten de-al meu are firma. Cu datele de firma, cineva care aduce masini din Germania, a intrat la o reprezentanta si a luat filtru fara TVA, fiindca pe firma nu se plateste TVA-ul. A costat 980 Eu filtru + garniturile 55 Eu, 1.035 Eu am iesit cu totul.

Aici la reprezenanta e cam 1520 Eu. Deci se castiga cam 500 de Eu daca il iei din Germania.

la cati km ai schimbat filtrul de particule si de ce??

Link to comment
Share on other sites

La 200.000 de km, l-am schimbat pt ca zicea masina ca tre schimbat si pt ca nu-mi placea cum merge masina, mergea parca infundat. Desi asa cum am spus in topicul despre galeria de evacuare pb parca nu s-a rezolvat, nu stiu exact de la ce imi face figuri.

Cei de la Bmw zic ca nu tre schimbat numa daca ai simptome la masina, daca nu ai simtome poti sa-l resetezi (la reprezentanta) si sa mergi mai departe.

Link to comment
Share on other sites

La 200.000 de km, l-am schimbat pt ca zicea masina ca tre schimbat si pt ca nu-mi placea cum merge masina, mergea parca infundat. Desi asa cum am spus in topicul despre galeria de evacuare pb parca nu s-a rezolvat, nu stiu exact de la ce imi face figuri.

Cei de la Bmw zic ca nu tre schimbat numa daca ai simptome la masina, daca nu ai simtome poti sa-l resetezi (la reprezentanta) si sa mergi mai departe.

aste e problema ca nu se stie care sunt simtomele :) la mine spre exemplu ce mi se pare ciudat este faptul ca atunci cand vin acas bag nasina in garaj opresc motoru si ma cobor, aud esapamentul cum trosneste incet :) e normal asa ceva??

Link to comment
Share on other sites

La 200.000 de km, l-am schimbat pt ca zicea masina ca tre schimbat si pt ca nu-mi placea cum merge masina, mergea parca infundat. Desi asa cum am spus in topicul despre galeria de evacuare pb parca nu s-a rezolvat, nu stiu exact de la ce imi face figuri.

Cei de la Bmw zic ca nu tre schimbat numa daca ai simptome la masina, daca nu ai simtome poti sa-l resetezi (la reprezentanta) si sa mergi mai departe.

aste e problema ca nu se stie care sunt simtomele :) la mine spre exemplu ce mi se pare ciudat este faptul ca atunci cand vin acas bag nasina in garaj opresc motoru si ma cobor, aud esapamentul cum trosneste incet :) e normal asa ceva??

 

da, e normal, si mie imi trosneste si cu filtru nou. cred ca e din cauza dilatarii/contractarii. acolo e o temp f mare si cand opresti, aerul rece actioneaza asupra esapamentului incalzit si se contracta, de aia suna, cel putin asa cred. oricum, daca numa asta simti nu ai de ce sa-l schimbi.

Link to comment
Share on other sites

La 200.000 de km, l-am schimbat pt ca zicea masina ca tre schimbat si pt ca nu-mi placea cum merge masina, mergea parca infundat. Desi asa cum am spus in topicul despre galeria de evacuare pb parca nu s-a rezolvat, nu stiu exact de la ce imi face figuri.

Cei de la Bmw zic ca nu tre schimbat numa daca ai simptome la masina, daca nu ai simtome poti sa-l resetezi (la reprezentanta) si sa mergi mai departe.

aste e problema ca nu se stie care sunt simtomele :) la mine spre exemplu ce mi se pare ciudat este faptul ca atunci cand vin acas bag nasina in garaj opresc motoru si ma cobor, aud esapamentul cum trosneste incet :) e normal asa ceva??

 

da, e normal, si mie imi trosneste si cu filtru nou. cred ca e din cauza dilatarii/contractarii. acolo e o temp f mare si cand opresti, aerul rece actioneaza asupra esapamentului incalzit si se contracta, de aia suna, cel putin asa cred. oricum, daca numa asta simti nu ai de ce sa-l schimbi.

ok mersi m-am mai linistit putin:putin pt ca becu de la bord tot nu se stinge ;sa vedem ce se intampla maine dup ce schimb galeria, :)

Link to comment
Share on other sites

La 200.000 de km, l-am schimbat pt ca zicea masina ca tre schimbat si pt ca nu-mi placea cum merge masina, mergea parca infundat. Desi asa cum am spus in topicul despre galeria de evacuare pb parca nu s-a rezolvat, nu stiu exact de la ce imi face figuri.

Cei de la Bmw zic ca nu tre schimbat numa daca ai simptome la masina, daca nu ai simtome poti sa-l resetezi (la reprezentanta) si sa mergi mai departe.

aste e problema ca nu se stie care sunt simtomele :) la mine spre exemplu ce mi se pare ciudat este faptul ca atunci cand vin acas bag nasina in garaj opresc motoru si ma cobor, aud esapamentul cum trosneste incet :) e normal asa ceva??

 

da, e normal, si mie imi trosneste si cu filtru nou. cred ca e din cauza dilatarii/contractarii. acolo e o temp f mare si cand opresti, aerul rece actioneaza asupra esapamentului incalzit si se contracta, de aia suna, cel putin asa cred. oricum, daca numa asta simti nu ai de ce sa-l schimbi.

ok mersi m-am mai linistit putin:putin pt ca becu de la bord tot nu se stinge ;sa vedem ce se intampla maine dup ce schimb galeria, :)

ar mai fi un semn de intrebare?? la alte masini de ce nu se intampla la fel??

Link to comment
Share on other sites

e normal sa trosneasca esapamentul..

BMW nu recomanda adaugarea de aditivi in combustibil.. ma gandesc ca puteau face bani frumosi din reclama daca recomandau o anumita marca de aditivi (asa cum e si cu uleiul Castrol) dar totusi au ales sa nu recomande adaugarea de aditivi in combustibil sau in ulei..

concluziile.. le trage fiecare..

Link to comment
Share on other sites

"fiindca pe firma nu se plateste TVA-ul."

Gresit! Il platesti cand dai banul pe produs, dar se deduce dupa aceia....

Practic prietenul cu firma a pus din buzunarul lui TVA-ul, urmand sa-l deduca mai incolo.

Oricum nu vezi un ban in mana de la stat dupa, doar scutiri/diferente de la nust-ce taxa, impozit, etc...

Ce mai incolo si incoace, omu' ti-a facut un serviciu... :)

Link to comment
Share on other sites

La 200.000 de km, l-am schimbat pt ca zicea masina ca tre schimbat si pt ca nu-mi placea cum merge masina, mergea parca infundat. Desi asa cum am spus in topicul despre galeria de evacuare pb parca nu s-a rezolvat, nu stiu exact de la ce imi face figuri.

Cei de la Bmw zic ca nu tre schimbat numa daca ai simptome la masina, daca nu ai simtome poti sa-l resetezi (la reprezentanta) si sa mergi mai departe.

aste e problema ca nu se stie care sunt simtomele :) la mine spre exemplu ce mi se pare ciudat este faptul ca atunci cand vin acas bag nasina in garaj opresc motoru si ma cobor, aud esapamentul cum trosneste incet :) e normal asa ceva??

Confirm treaba cu "toznitul" esapamentului.

Unde lucram eu inainte patronul avea un Cadillac Escalade cu motor de vreo 4-5000Cm2, 8 in V, motor mare cemai..., cum le place ameriacanilor. Primul lucru cand oprea motorul, asta chiar si vara, incepeau trozniturile... :)

Link to comment
Share on other sites

"fiindca pe firma nu se plateste TVA-ul."

Gresit! Il platesti cand dai banul pe produs, dar se deduce dupa aceia....

Practic prietenul cu firma a pus din buzunarul lui TVA-ul, urmand sa-l deduca mai incolo.

Oricum nu vezi un ban in mana de la stat dupa, doar scutiri/diferente de la nust-ce taxa, impozit, etc...

Ce mai incolo si incoace, omu' ti-a facut un serviciu... :)

 

Gresit! :) atunci cand achizitionezi produse din tarile membre UE nu se plateste TVA daca firma este platitoare TVA. Este un sistem foarte bine pus la punct prin care vanzatorul verifica pe loc daca datele exista in baza de date si firma este reala. Daca totul este in regula atunci TVA nu se incaseaza ci doar valoarea fara TVA.

 

Exista si o logica in toate astea. Daca tu dai banii vanzatorului german care la randul lui va plati TVA statului german, iar tu deduci TVA in tara, statul roman ce castiga? Practic banii ar ajunge in bugetul statului german, iar ca sa nu se mai faca tranzactii aiurea intre state, s-a luat aceasta masura.

 

La randul tau vei plati TVA la vanzarea bunului respectiv, dar la valoarea amortizata inregistrata in contabilitate. Daca bunul este amortizat complet nu mai platesti nimic la vanzare; sau ca si in cazul de fata acel filtru a fost inregistrat pe cheltuieli si nu va mai fi vandut niciodata.

Edited by sos
Link to comment
Share on other sites

@foxygen, nu e greşit nimic din ce a spus omul...prietenul lui, a achiziţionat din Germania filtrul, pe firma lui românească plătitoare de TVA, cel care a mers ĂŽn Germania şi a luat practic filtrul, a cumpărat direct pe firma prietenului lui Forius (prezentând "Certificatul de ĂŽnregistrare ĂŽn scopuri de TVA")...deci, prietenul, nu a plătit şi nu a dedus (recuperat) TVA.....

 

..p.s. scuze, eram pe reply acum ceva timp şi mă ridicasem de la PC....acum am dat send şi am văzut că a răspuns şi @sos..:)

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

am mai postat asta intr-un topic, dar mi se pare ca aici ar trebui cel mai bine postat....

 

regenerarea filtrului se face fara nici o interventie fizica asupra lui sau folosirea vreunui aditiv special, etc. totul se face din tester.

 

se activeaza regenerarea de pe tester dupa care se merge cu masina intr-un loc unde se poate rula timp de aproximativ 30 minute cu o viteza cuprinsa intre 60 si 80 km/h. regenerarea porneste doar la viteza de 60km/h. este obligatorie mentinerea vitezei peste 60km/h. daca aceasta scade sub 60 intregul proces va fi compromis si filtrul distrus.

 

sansele de reusita nu sunt de 100%. depinde in ce stare se afla filtrul si daca au mai fost efectuate astfel de regenerarii inainte.

 

mi-a zis ca procesul se poate repeta de doua maxim trei ori, dupa care filtrul va fi obligatoriu schimbat.

 

la finalul procesului de regenerare in i-drive se vor seta automat 200.000 km.

 

sper ca nu am uitat nimic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.