Jump to content

Tips'n tricks E60


Recommended Posts

la relanti si motor rece amestecul este bogat pentru a incalzi si a amorsa mai repede catalizatoarele, la fel si in plina sarcina dar aici este pentru a raci colectorul de evacuare - probabil se va gasi cineva sa se intrebe cum sa racesti ceva cu mai multa benzina - e adevarat :)

 

 

La rece amestecul este bogat pentru a incalzi catalizatoarele?Pai dupa aia ai spus ca un amestec bogat raceste, deci cum se incalzesc catalizatoarele daca sunt racite? :lol:

 

am spus 'relanti si motor rece' 'si' se traduce prin '+' nu prin 'sau', si am spus ca un amestec bogat raceste in plina sarcina! citeste cu atentie te rog.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

la relanti si motor rece amestecul este bogat pentru a incalzi si a amorsa mai repede catalizatoarele, la fel si in plina sarcina dar aici este pentru a raci colectorul de evacuare - probabil se va gasi cineva sa se intrebe cum sa racesti ceva cu mai multa benzina - e adevarat :)

 

 

La rece amestecul este bogat pentru a incalzi catalizatoarele?Pai dupa aia ai spus ca un amestec bogat raceste, deci cum se incalzesc catalizatoarele daca sunt racite? :lol:

 

am spus 'relanti si motor rece' si se traduce prin + nu prin 'sau', si am spus ca un amestec bogat raceste in plina sarcina! mai studiaza te rog.

 

Deci amestecul bogat raceste sau incalzeste in functie de sarcina.Am inteles.

Ma duc sa studiez acum, am citit destule ineptii pentru o singura zi. :)

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

la relanti si motor rece amestecul este bogat pentru a incalzi si a amorsa mai repede catalizatoarele, la fel si in plina sarcina dar aici este pentru a raci colectorul de evacuare - probabil se va gasi cineva sa se intrebe cum sa racesti ceva cu mai multa benzina - e adevarat :)

 

 

La rece amestecul este bogat pentru a incalzi catalizatoarele?Pai dupa aia ai spus ca un amestec bogat raceste, deci cum se incalzesc catalizatoarele daca sunt racite? :lol:

 

am spus 'relanti si motor rece' si se traduce prin + nu prin 'sau', si am spus ca un amestec bogat raceste in plina sarcina! mai studiaza te rog.

 

Deci amestecul de benzina raceste sau incalzeste in functie de sarcina.Am inteles.

Ma duc sa studiez acum, am citit destule ineptii pentru o singura zi. :)

 

dupa ce termini de studiat te rog sa ne luminezi si pe noi

 

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

"la relanti si motor rece amestecul este bogat pentru a incalzi si a amorsa mai repede catalizatoarele"

 

Cand motorul este rece amestecul ar fi sarac daca nu ar fi injectata benzina suplimentara(fata de cazul cand ar fi cald), din motive evidente. Astfel se va injecta mai multa benzina cand motorul este rece, pentru a compensa eventualul amestec sarac.Strategia pentru incalzirea catalizatorului este destul de complexa, insa factorul principal este intarzierea avansului care duce la reducerea eficientiei motorului, respectiv la cresterea temperaturii gazelor de evacuare.Pe langa asta, pompa de aer secundar introduce aer in catalizatoare tocmai pentru a arde benzina nearsa.Amestecul bogat ar raci catalizatoarele.

Link to comment
Share on other sites

"la relanti si motor rece amestecul este bogat pentru a incalzi si a amorsa mai repede catalizatoarele"

 

Cand motorul este rece amestecul ar fi sarac daca nu ar fi injectata benzina suplimentara(fata de cazul cand ar fi cald), din motive evidente. Astfel se va injecta mai multa benzina cand motorul este rece, pentru a compensa eventualul amestec sarac.Strategia pentru incalzirea catalizatorului este destul de complexa, insa factorul principal este intarzierea avansului care duce la reducerea eficientiei motorului, respectiv la cresterea temperaturii gazelor de evacuare.Pe langa asta, pompa de aer secundar introduce aer in catalizatoare tocmai pentru a arde benzina nearsa.Amestecul bogat ar raci catalizatoarele.

 

la cele care au pompa secundara de aer, si care ar fi greseala? ca nu am specificat si avansul? mai sus vorbeam despre rapoarte stoichiometrice.. aer-benzina samd

Link to comment
Share on other sites

La relanti : dozajul va corespunde unui amestec ceva mai bogat decât ideal, pentru cã umplerea cilindrilor este deficitarã iar un amestec sãrac nu arde (lipsa de presiune).

 

La fel ĂŽn cazul pornirilor la rece, trebuie adoptatĂŁ o strategie particularĂŁ pentru a avea o imbogĂŁĂžire a amestecului, deoarece camera de ardere este rece iar turaĂžia motorului este scazutĂŁ. AceastĂŁ situaĂžie nu favorizeazĂŁ combustia (condensarea benzinei si umplere deficitara ).

 

Ai spus ca amestecul bogat este pentru a incalzi si amorsa mai repede catalizatoarele.

Ma rog, nu conteaza.

 

ok, ai dreptate, amestecul bogat la relanti nu este pentru a amorsa catalizatoarele, mea culpa.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Acum doua zile am reusit sa intru in meniul ascuns dupa procedura descrisa de Bala, am vazut temperatura apa, incarcare baterie, etc. Deci am intrat si le am vazut cu ochii mei. Acum nu mai reusesc oricat as incerca. Am incercat prin aceeasi metoda cred ca de vreo 50 de ori. Nu mai vrea si pace. Fac ceva gresit? As vrea mai mult sa controlez nivelul incarcarii bateriei, ca am vazut ca arata 15V. Am controlat cu un aparat de masura si mi arata 14,4V. Deci, ce nu fac bine? Masina este E60 525d 2004.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dragi colegi forumisti, cu bucurie va anunt ca in dimineata aceasta am incercat si eu tips'n trick-ul prezentat de Bala.

It works :)

Afara era o temperatura de 11.5 grade Celsius. Am facut un drum prin oras de vreo 5-6 km, dupa care am ajuns undeva pe la 70-72 de grade. Apoi, inainte sa o opresc, am mai turat-o la ralanti pana am ajuns la 92 de grade.

Cred ca imi functioneaza toate termostatele ; am scapat de inca o grija pentru iarna aceasta.

 

Merci Bala ptr. instructiuni.

P.S. Mi le-am scris pe o hartie si le tin in torpedou...just in case :thumbsup:

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi forumisti, cu bucurie va anunt ca in dimineata aceasta am incercat si eu tips'n trick-ul prezentat de Bala.

It works :)

Afara era o temperatura de 11.5 grade Celsius. Am facut un drum prin oras de vreo 5-6 km, dupa care am ajuns undeva pe la 70-72 de grade. Apoi, inainte sa o opresc, am mai turat-o la ralanti pana am ajuns la 92 de grade.

Cred ca imi functioneaza toate termostatele ; am scapat de inca o grija pentru iarna aceasta.

 

Merci Bala ptr. instructiuni.

P.S. Mi le-am scris pe o hartie si le tin in torpedou...just in case :thumbsup:

Nu neaparat.Si mie la relanti imi ajungea la 92 grade dar la drum lung nu-mi crestea mai mult de 78 grade.Cel mai bine iti dai seama la drum lung cu o viteza constanta.

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am un 520dA 177cp 12/2007. Problema mea este: cirlig actionat electric, de ceva timp nu mai functioneaza motorasul care scoate/stringe cirligul sub masina. A ramas in pozitia deschis (in afara) si nu ma deranjeaza dar apare in bord mereu avertizarea "cirlig defect". Vreau sa scap/anulez avertizarea si am fost la BMW am facut test/diagnoza si vor sa cumpar alt motoras... cam scump. Este cineva maestru al testerului ca sa imi stearga avertizarea si sa nu mai apara in bord sau vreo idee? Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat.Si mie la relanti imi ajungea la 92 grade dar la drum lung nu-mi crestea mai mult de 78 grade.Cel mai bine iti dai seama la drum lung cu o viteza constanta.

Voi face si acest test, la un drum mai lung, dar cred ca este ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
La mine la e60 daca ies direct pe un drum extraurban cu motorul rece...oricat as merge in afara nu se ridica apa mi mult de jumatate...undeva 50 60 grade, Daca merg doar in oras...apa se ridica un pic mai greu,,,,dar se ridica la nivelul maxim la 90 grade si asa ramane oricat de repede sau incet as merge si nu mai scade. Care din termostate sa fie cu problema ?
Link to comment
Share on other sites

La mine la e60 daca ies direct pe un drum extraurban cu motorul rece...oricat as merge in afara nu se ridica apa mi mult de jumatate...undeva 50 60 grade, Daca merg doar in oras...apa se ridica un pic mai greu,,,,dar se ridica la nivelul maxim la 90 grade si asa ramane oricat de repede sau incet as merge si nu mai scade. Care din termostate sa fie cu problema ?

ti-am explicat aici

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ti-am explicat aici

Salut,

De o saptamana de cand cu temperaturile astea siberiene imi baga foarte putina caldura (parbrizul este mai mult inghetat cu ventilatia la maxim). Am verificat temperatura prin metoda descrisa la inceput si nu imi sare de 55-60 grade. Intrebarea mea este ce ar trebui sa verific intai? mentionez ca pana acum o saptamana (-5,-7grade) totul era ok. Multumesc

525D E60 2004

Edited by abell
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Monitorizarea temperaturii motorului in timp real

 

Salut,

 

am vazut ca multa lume incearca sa vada temperatura apei la E60. Am fost si eu in aceiasi situatie pana de curand.

 

In continuare este descrisa pas cu pas intrarea in meniul de diagnoza a calculatorului de la bord si modul in care se poate face ca temperatura apei sa fie afisata "live" pe bord:

 

Se introduce cheia in contact dupa care:

 

a. se tine apasat butonul de reset km aproximativ 6 secunde

b. cand apare scris pe bord de genul

01.__

FGSTNR

dati drumul butonului

c. dupa o secunda, meniul va arata:

01.00

FGSTNR

CW72489 (sau un alt numar, specific fiecarui autoturism)

d. se calculeaza un cod adunand cifrele din numarul afisat la pasul anterior. De ex pentru acel numar: 7+2+4+8+9 = 30. Se tine minte rezultatul !

e. se mentine din nou apasat butonul de reset aproximativ 2 secunde pana cand meniul va afisa

01.__

f. imediat dupa ce el arata ca mai sus, incepeti sa introduceti impulsuri din butonul de reset pana cand meniul ajunge la

19.__

g. cand ati ajuns la 19, se elibereaza aprox o secunda butonul pana cand pe ecran apare:

19.00

LOCK:ON

CODE: 00

imediat introduceti impulsuri dupa ce a aparut meniul anterior. La fiecare impuls, numarul din dreptul CODE: se incrementeaza. Trebuie sa introduceti atatea impulsuri pana cand in dreptul CODE: apare numarul calculat de voi de la punctul d. si lasati butonul

h. meniul sare inapoi la

01.00

i. se tine pasat butonul aprox o secunda dupa care meniul va apare

01.__

apoi introduceti impulsuri pana cand ajungeti la

07.__

eliberati butonul iar dupa o secunda va apare temperatura apei...

 

La pornirea motorului, temperatura apei va fi afisata pana cand veti opri motorul.

 

In descriere:

-imediat inseamna sub o secunda deci trebuie sa fiti foarte atenti altfel va trebui sa o luati iarasi de la capat;

-introducerea codului calculat la punctul d. duce la deblocarea meniului ascuns. Dupa ce ati oprit motorul si scos cheia, meniul isi va reveni la starea initiala;

-meniul 07.00 este destinat afisarii temperaturii motorului dar si celalalte meniuri pot afisa o gramada de indicii interesante si ... poate utile, de ex: tensiunea bateriei, litri de combustibili ramasi in rezervor, viteza reala etc.

 

Cred ca aceasta informatie poate fi utila mai ales celor care considera ca motorul li se incalzeste prea mult, functioneaza in regimuri de temperatura anormala etc.

 

Poate puteti salva niste banuti in loc sa mergeti la service !!!

 

Daca mai trebuie adaugat ceva sau mai bine explicat va rog sa o faceti.

 

Numai bine,

 

Bala

 

Salut,

Am incercat de nenumarate ori procedura pentru afisarea temperaturii apei. Totul merge bine pana la meniul 19, acolo introduc acel cod (suma ultimelor 6 cifre din seria de sasiu), revine la meniul 01, urc la meniul 07, eliberez butonul, iar dupa o secunda... revine la afisajul standard. Oare de ce nu afiseaza temperatura apei?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.