Jump to content

Rotatia cauciucurilor


deathrow

Recommended Posts

Cum? cand? si de ce? se face?

67781[/snapback]

in principiu (sau cel putin eu nu vad alt motiv) se face sa sa uzezi cauziucurile uniform, sa nu trebuiasca sa le schimbi pe toate cind unele inca "ar mai merge". oricum, daca nu se uzeaza uniform (de ex se uzeaza mai mult interiorul sau exteriorul), atunci asta e de fapt un semna ca ai o problema cu suspensia/directia si ar trebui facuta o geometrie (e alta poveste ca daca nu se mai poate aduce masina in parameterii rezonabili la reglajul geometriei rotilor atunci va trebui mai inainte sa schimbi una, alta la suspensie/directie).

 

acum, daca masina are roti+cauciucuri la fel pe toate patru rotile, si daca cauciucurile nu sint directionale (cele de iarna sint), atunci citisem ca se recomanda rotirea in X (stinga fata merge in spate dreapta, etc.). daca sint directionale, atunci nu se schimba intre parti, doar intre fata, spate. iar daca nu sint dde aceeasi dimensiune in fata si spate, atunci nu se schimba deloc :blink:

 

o alta problema legata de uzura, insa simetrica, a cauciucurilor este cind se merge cu cauciucurile sau prea umflate (caz in care se uzeaza centrul cauciucului) sau prea dezumflate (caz in care se se uzeaza exterioarele, pe amble laterale a fiecarui cauciuc). astea nu se pot rezolva cu rotatii de cauciucuri. asigurati-va ca circulati cu cauciucurile corect umflate (si nu-i credeti pe cei de la vulcanizari ca instrumentele lor indica presiunea aiurea rau), e foarte important si pentru siguranta.

 

mai citeste si aici: thread

Link to comment
Share on other sites

acum, daca masina are roti+cauciucuri la fel pe toate patru rotile, si daca cauciucurile nu sint directionale (cele de iarna sint), atunci citisem ca se recomanda rotirea in X (stinga fata merge in spate dreapta, etc.). daca sint directionale, atunci nu se schimba intre parti, doar intre fata, spate. iar daca nu sint dde aceeasi dimensiune in fata si spate, atunci nu se schimba deloc :blink:

mai citeste si aici: thread

67807[/snapback]

Confunzi "directional" (cu marcare de sens) cu "asimetric" (cu marcare de inside/outside).

1. Daca sunt directionale *doar*, poti sa le schimbi stg cu dr, dar fara sa le rotesti pe punte = interiorul de pe stanga devine exterior pe dreapta si vice-versa (asta inseamna dejantare+rejantare).

2. Daca sunt asimetrice *doar", poti de asemenea sa le inversezi stg cu dr, dar prin rotire pe punte (interior stanga devine interior dreapta, exterior stanga devine exterior dreapta => nu mai trebuie dejantare/rejantare).

3. Daca sunt si directionale si asimetrice, s-a terminat cu stg-dr. Doar schimbare intre punti (daca ai aceleasi dimensiuni fata-spate) adica stanga fata cu stanga spate si dreapta fata cu dreapta spate.

4. Daca sunt si asimetrice, si directionale, si diferite fata spate ca latime, nu mai ai nici o bataie de cap - nu se pot roti.

 

Sper ca nu am gresit - altfel astept corectii :-)

Link to comment
Share on other sites

Confunzi "directional" (cu marcare de sens) cu "asimetric" (cu marcare de inside/outside).

1. Daca sunt directionale *doar*, poti sa le schimbi stg cu dr, dar fara sa le rotesti pe punte = interiorul de pe stanga devine exterior pe dreapta si vice-versa (asta inseamna dejantare+rejantare).

2. Daca sunt asimetrice *doar", poti de asemenea sa le inversezi stg cu dr, dar prin rotire pe punte (interior stanga devine interior dreapta, exterior stanga devine exterior dreapta => nu mai trebuie dejantare/rejantare).

3. Daca sunt si directionale si asimetrice, s-a terminat cu stg-dr. Doar schimbare intre punti (daca ai aceleasi dimensiuni fata-spate) adica stanga fata cu stanga spate si dreapta fata cu dreapta spate.

4. Daca sunt si asimetrice, si directionale, si diferite fata spate ca latime, nu mai ai nici o bataie de cap - nu se pot roti.

 

Sper ca nu am gresit - altfel astept corectii :-)

67821[/snapback]

 

 

pare destul de clara treaba...

 

eu din pacate le-am rotit de mama focului intre ele, ca nici nu mai stiu cum erau la inceput. nici nu m-am uitat daca sunt de vreun fel sau altul. in orice caz, au aceeasi latime, de asta sunt sigur. sper sa nu ajung prin balarii la ceva franare mai zdravana...

Link to comment
Share on other sites

Bai nene hai ca m-ati bagat in ceata cu "directionale" si "asimetrice" asa ca am sa va intreb direct... Eu am Dunlop Winter sport M3 pe masina si au vreo 5000 de km. Se poate face rotatia? daca da cum?

67886[/snapback]

nu vad ce nu pricepi.

 

directionale inseamna ca au fost proiectate sa se roteasca intr-o anumita directie. asa sint cele de iarna. de obicei modelul pe astea este simetric pe toat latimea cauciucului. astea daca vrei sa le muti de pe stinga pe dreapta, le dai frumos jos de pe janta si le pui invers.

 

asimetrice inseamna ca modelul cauciucului nu este simetric (de ex. cu zimti pe exterior si cu canale pe interior). asa sint din cite stiu eu toate continentalurile. astea sint proiectate sa fie tot timpul cu o anumita parte in exterior. dar se pot roti in ambele directiile. deci pot fi montate si pe stinga, si pe dreapta, fara sa le dai jos de pe janta.

 

evident, mai sint unele care-s si derectionale, si asimetrice. cum ar fi ale mele de iarna, ceva continentaluri. restul restrictiilor se aplica cum au fost descrise mai sus.

Link to comment
Share on other sites

De ce?

67803[/snapback]

 

 

Cauciucurile se uzeaza in mod diferit,punte fata ,punte spate,dupa cum stim.Pe langa asta se uzeaza diferit si stanga ,dreapta.Daca se schimba cauciucurile intre ele ,dupa ce uzura inegala a aparut ,va dura ceva timp pana se va compensa uzura respectiva.Masina nu va mai fi la fel de stabila .

In principiu schimbarea ar trebui realizata la fiecare 5000-6000 de km,pana ca uzura sa fie evidenta.Nu prea merita,timp,bani...etc.

 

Eu asa stiu,cand se uzeaza le schimb :blink:

Link to comment
Share on other sites

4. Daca sunt si asimetrice, si directionale, si diferite fata spate ca latime, nu mai ai nici o bataie de cap - nu se pot roti.

 

Sper ca nu am gresit - altfel astept corectii :-)

67821[/snapback]

 

Asta ar insemna ca trebuie sa fie cauciucuri de stanga si cauciucuri de dreapta. Pana acum nu am auzit da asa ceva. Exista oare ?

Edited by bimmer
Link to comment
Share on other sites

Da.Exista.Sunt diferite ca marime ,fata ,spate.A zis :blink:

68071[/snapback]

 

Ca marime diferita fata spate ,ok, nu le pot schimba intre punti.

Ma refeream strict la asimetric - adica nu pot sa-l schimb de pe stanga pe dreapta dacat daca-l rasucesc. Dar daca e si directional prin rasucire i-as gresi sensul. Deci nu-l pot pune decat pe o parte.

In functie de cum a fost facut ar trebui sa existe cauciuc de stanga si cauciuc de dreapta in cazul asta.

Edited by bimmer
Link to comment
Share on other sites

Ca marime ok.

Ma refeream strict la asimetric - adica nu pot sa-l schimb da pe stanga pe dreapta dacat daca-l rasucesc. Dar daca e si directional prin rasucire i-as gresi sensul. Deci nu-l pot pune decat pe o parte.

In functie de cum a fost facut ar trebui sa existe cauciuc de stanga si cauciuc de dreapta in cazul asta.

68072[/snapback]

 

 

Normal ca se pot schimba,stanga cu dreapta ,dar trebuie sa le demontezi si sa le pui invers deoarece sunt directionale.

 

Sunt cam derutat de intrebarea ta :blink:

Link to comment
Share on other sites

Normal ca se pot schimba,stanga cu dreapta ,dar trebuie sa le demontezi si sa le pui invers deoarece sunt directionale.

 

Sunt cam derutat de intrebarea ta :blink:

68073[/snapback]

 

Pai exact asta e. Daca il demontez sa fie ok cu directionalul se strica asimetria, nu ?

Edited by bimmer
Link to comment
Share on other sites

Pai exact asta e. Daca il demontez sa fie ok cu directionalul se istrica asimetria, nu ?

68074[/snapback]

 

 

Pai nu cred.Dupa cate stiu eu cauciucurile astea au o sageata pe o parte, alta pe cealalta.In functie de cum le montezi merg pe dreapta sau pe stanga.

Am inteles ce vrei sa zici.Eu nu am auzit de asa ceva.

 

Nici nu se poate ,va fi simetric tot timpul,in functie de partea pe care ruleaza.De fapt daia il intorci.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu cred.Dupa cate stiu eu cauciucurile astea au o sageata pe o parte, alta pe cealalta.In functie de cum le montezi merg pe dreapta sau pe stanga.

Am inteles ce vrei sa zici.Eu nu am auzit de asa ceva.

 

Nici nu se poate ,va fi simetric tot timpul,in functie de partea pe care ruleaza.De fapt daia il intorci.

68075[/snapback]

 

Stai asa. Poate gresesc eu in rationament

Am marcata o fata care se pune la exterior ( adica e asimetric ) si am marcata si o sageata de sens ( adica e directional ).

Sa zicem ca e pus pe stanga.

Daca il iau cu tot cu janta si-l pun pe dreapta nu mai e ok cu sensul, ca pica invers.

Daca il dejantez si-l pun pe janta din dreapta ca sa respect sageata de directie atunci partea marcata ca exterior ar pica la interior, deci nici asa nu se poate.

Rezulta ca un asemenea cauciuc se poate pune doar pe o singura parte.

 

Cauciucul nostru buclucas e un sofism :blink:

Edited by bimmer
Link to comment
Share on other sites

Stai asa. Poate gresesc eu in rationament

Am marcata o fata care se pune la exterior ( adica e asimetric ) si am marcata si o sageata de sens ( adica e directional ).

Sa zicem ca e pus pe stanga.

Daca il iau cu tot cu geanta si-l pun pe dreapta nu mai e ok cu sensul, ca pica invers.

Daca il dejantez si-l pun pe jenta din dreapta ca sa respect sageata de directie  atunci partea marcata ca exterior ar pica la interior, deci nici asa nu se poate.

Rezulta ca un asemenea cauciuc se poate pune doar pe o singura parte.

 

Cauciucul nostru buclucas e un sofism  :blink:

68076[/snapback]

 

 

Daca scrie pe el , "outside only",se pune asa indiferent de partea pe care il pui,nu este directional.

Daca este directional,e clar,treaba cu sageata :)

 

Nu o sa vezi pe nici un cauciuc scris, se pune in afara si in acelasi timp sa aiba sageata,deci sa fie directional.E non sens.

 

Ma iei cu discutiile astea acum, cand sunt obosit si ma doare rau capul :)

Poate gresesc,dar la ora asta asa gandesc :)

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca indiferent ce ar fi si chiar daca cauciucurile permit tot nu merita rotatia. Ce castigi pe mere dai pe pere. Chiar daca ar tine un pic mai mult pierzi in siguranta. Si mai pierzi si timp si bani cu rotitul care cum zicea si bavaria se recomanda sa se faca des, intre 3000 si 5000 km.

La mine in manual se recomanda sa nu se roteasca deloc cauciucurile intre ele. Daca totusi "a cost advantage is anticipated" rotirea sa se faca doar fata spate, nu stanga dreapta. Asta daca fata si spatele sant identice.

Asa scrie in manualul meu.

Edited by bimmer
Link to comment
Share on other sites

Ca marime diferita fata spate ,ok, nu le pot schimba intre punti.

Ma refeream strict la asimetric - adica nu pot sa-l schimb de pe stanga pe dreapta dacat daca-l rasucesc. Dar daca e si directional prin rasucire i-as gresi sensul. Deci nu-l pot pune decat pe o parte.

In functie de cum a fost facut ar trebui sa existe cauciuc de stanga si cauciuc de dreapta in cazul asta.

68072[/snapback]

Absolut corect. Asa sint ale mele de iarna Continental dar nu stiu de care exact.

Link to comment
Share on other sites

ultima data cand am schimbat cauciucurile la un bmw a fost dezastruos. desi geometria era perfecta, masina trage in dreapta, asta din cauza uzurii neuniforme a cauciucurilor, care dupa niste echilibrari ale rotilor aia de la vulcanizare le-au pus de nu mai stiu nici ei cum, s-au amestecat intre ele si singura solutie a fost cauciucuri noi. chiar scrie intr-un topic mai vechi sa nu schimbi cauciucurile intre ele la bmw. convergenta trebuie sa fie 0.8 la geometrie fata de 0.6 la multe alte masini deci lasati cauciucurile asa cum sunt ele , mai tocite pe interior de regula... sau luati altele noi cand e mai bine
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.