Jump to content

Cum se manifesta o pompa de injectie defecta


holby

Recommended Posts

Salut .

 

Daca stai sa analizezi din diversele "search-uri" dupa probleme la pompa de injectie si rezolvarile respective , sigur nu ajungi la o concluzie unanima . Cred ca foarte bine ar fi ca fiecare sa explice cum se manifesta masina - cum a ajuns la concluzia ca e pompa de injectie - si care a fost rezolvarea / unde si ce cost !!

 

Multumesc .

Link to comment
Share on other sites

La mine singurele defecte ale pompei de injectie, care se manifesta la majoritatea motoarelor m51 intr-o mai mare sau mai mica masura sunt mersul "la galop" la relanti cand sunt multi consumatori si binenteles capul hidraulic da semne de oboseala dar inca e in limitele tolerantei.

Mersul la galop sa speram ca o sa-l rezolv weekendul care vine cu ajutorul unui user de aici de pe forum care imi trimite comanda electronica de la pompa iar capul hidraulic in momentul in care o sa ma enerveze ca o sa dau la automat vro 2-3 secunde la cald :) .

In rest nu-mi dau seama cum ar putea sa se manifeste.La mine in sarcina trage bine.Ma gandesc ca daca ar avea ceva defect nu ar trage sau ar trage inegal si cu trepidatii.

 

Apopo ca o mica deviatie de la subiectul pompa la subiectul injectoare.Retururile de pe injectoare au un anumit sens de curgere?Ma refer la cele doaua canale de retur de pe fiecare injector.Adica se stie precis ca pe unu ar trebui sa intre motrina si pe altul sa iasa sau nu conteaza cum sunt legate?

Link to comment
Share on other sites

la mine cand am luato pornea greu la cald - dupa o curatare a sistemului de injectie si un mic avans la pompa de injectie este aproape perfect

- de curand repart pompa de injectie curgea la garniturile de la capace -din doua seturi de garnituri bosch am facut un set bun(70ron +70 ron) + manopera 150 ron

beleaua este ca e o mizerie crunta in pompa chiar dupa curatarea sistemului de injectie

bmw e 34 525 tds/1995

Link to comment
Share on other sites

Cu o seara inainte sa imi pice pompa, la relenti se auzea un zgomot ca de zornait de tinichele legate dupa masina.... Am zis ca sunt obosit, ca mi se pare etc... A doua zi nu a vrut deloc sa o mai ia la automat. Platforma, service, infarct etc ... tot tacamul! Inafara de acel zgomot, nu imi amintesc nimic anormal. Masina tragea bine, atat de pe loc, cat si in demaraje.
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut probleme la TDS , masina pornea si la rece si la cald la sfert de cheie , tragea normal , nu consuma , insa la relanti cand porneam consumatori se oprea . Consumatorii erau de gen aer conditionat si sistemele servo gen virare pe loc a volanului - stanga dreapta . Am fost cu ea la mecanic ,a verificato si mia spus ca pompa are o uzura nush exact unde , o poate calibra nu stiu exact cum , dar mai mult de 5000 km nu va tine si va face la fel . Asa a fost .... nu mam uitat exact la bord , dar dupa o buna perioada de timp in care am facut peste 4000 km , asa a fost .... a inceput sa se manifeste la fel .

 

Concluzia lui , ambele seturi de garnituri si o pompa SH veche de la care sa ia nu stiu ce piesa .

Link to comment
Share on other sites

Am gasit pe un forum din franta o documentatie destul de interesanta despre pomapa de injectie Bosch VP 15 care o gasim pe motoarele m51 zadica 2.5 td/tds.Acuma ma documentez si eu sa fac transplant la modulul electronic :) .

 

Sper sa va ajute sa intelegeti modul de functionare.

 

http://slharidon.club.fr/phpBB/viewtopic.p...a2dbaeebc5e59b0

 

Si aici inca un site fracez cu multe DIY pt M51/M41

 

http://www.darkgyver.fr/

 

Spoer sa va foloseasca.

Link to comment
Share on other sites

Foarte utile link-urile , multumesc Bogdan , se pare ca si userul Dany Arad se confrunta cu aceeasi problema , chiar am vb cu el amanuntit despre aceasta problema , sper sa gasim rezolvarile cat mai simple si eficiente .

 

Bafta si tinem legatura pentru a vedea cum rezolvam problemele cu pompa de injectie .

Uff .... diesel-urile astea ne mananca zilele . :)

Link to comment
Share on other sites

Acuma ma documentez si eu.Vreau sa gasesc exact piesa care face figuri de pe pompa care am primit-o.Maine vreau sa fac operatiunea asa ca in noaptea asta studiez.

 

Ma bucur ca am gasit link-urile si ca v-a ajuta.Greu se gaseste documentatie pt motoarele astea.Bafta!!!

Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat azi modulul electronic si chiar daca pompa de injectie de pe care l-am luat era pentru m51 pana in 01/94 iar a mea este mai noua merge brici.M-am chinuit un pic cu reglajul avansului dar acum merge brici si au disparut si trepidatiile. :) .Deci ala era de vina.
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca nu , uite o discutie intre mine si userul Dany Arad care a avut aceeasi problema si se pare ca a gasit explicatia pentru defetele modului electronic :

 

"Si eu zic ca o parte electronica ori merge ori nu, dar am fost putin contrazis de singurul mecanic care mi-a putut spune exact ce are masina.

Se pare ca fluctuatia la relanti / oprirea in mers (si eu mai patesc) este din vina unui senzor cu graphit din partea electronica si care este uzat in portiunea de jos si nu mai este "citit" corect, si astfel masina nu poate sa-si mentina turatia la relanti."

Link to comment
Share on other sites

Va salut.Hai sa va impartasesc din exeperienta mea in legatura cu pompa de injectie Bosch vp15 de pe motoarele m51.

Dupa cum vedeti pompa asta e o pompa hibrid,jumatate mecanica jumatate electronica.Daca a-ti intrat pe link-urile de mai sus pe care le-am postat probabil ca a-ti vazut diferite sectiuni atat prin partea mecanica a pompei cat si prin cea elctronica.In fond si la urma urmei este cam aceeasi pompa de pe 2,4 td (partea mecanica) doar ca acceleratia si avansul sunt comandate elctronic de catre "modulul electronic".Daca va uitati bine pe sectiuni o sa vedeti cum se face si acceleratia .E chiar foarte simplu cand te prinzi.

Acuma sa trecem la defecte.De fectul acesta al modulului electronic se manifesta prin flectuatii de turatie la relanti cand sunt porniti multi consumatori sau cateodata nu e nevoie decat sa invarti volanul.La unele se manifesta mai tare (le moare motorul) la altele vibreaza si suna ca un tractoras(penibil,dar asa facea si a mea).Pe tester o sa dea eroare la "senzorul de viteza"sau senzor turatie(este vorba de senzorul de turatie de pe volanta).De obicei lumea inclina sa schimbe senzorul sau sa-i modifice pozitia insa va spun este degeaba.Capul senzorului nu se uzeaza decat daca e prea aprope de volanta si freaca aceasta in el.Va spun din experienta.Aici o sa gasiti discutii mai vechi tot de ale noastre(ca vad ca aceeasi oameni discutam in toate topicurile despre td/tds)in legatura cu senzorul respectiv:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...alanti&st=0

 

Dupa cum a-ti citit eu am reusit de am rupt un senzor si i-am pus altul(second hand).Nu s-a produs nici o inbunatatire.Exact la fel mergea.

 

In concluzie era clar modulu electronic.Lucru care de altfel mi l-au spus si la service-ul la care am fost sa-mi regleze pompa de injectie dupa ce am cumparat masina.

 

Din cate am inteles pe modulul respectiv exista un condensator care in timp se duce si prin urmare nu reuseste sa protejeze circuitele de pe modul de variatiile de tensiune de pe restul instalatiei electrice in momentul cand apar consumatori.Comanda electronica actioneaza un elctromagnet care misca un ax ce comanda acceleratia si avansul in pompa.Cand apar variatii de tensiune acesta incepe sa se invarta haotic si de aici apar diferentele de turatie.

Cam asta e teoria.

In practica sunt 3 modele de pompa VP 15 care au fost puse pe motorul M51 de-a lungul timpului.Nu mai stiu exact codurile pompelor(nu mai gasesc site-ul unde le-am vazut)dar stiu ca primul model sa pus pana in 01/94 urmatorul din 01/94-01/95(din asta am eu) iar ultimul din 01/95 pana la iesirea din productie a motorului.

Pompa care am primit-o eu e primul model si din cauza asta am avut mari emotii in legatura cu compatibilitatea ei cu cea de pe masina.Am schimbat la a mea doar partea care inglobeaza electronica corpul pompei si capacul ramanand de la cea de pe masina.

Am avut emotii mari la prima cheie dar a luat-o si dupa cam o ora de reglat foerte fin ala avansului din capac am reusit sa prind o pozite buna pe la 750 de ture.Zic buna pt ca daca avansul e prea mare motorul o sa isi revina greu de la 1200 de ture in jos(parca il tine accelerat) si da fum negru semn ca e prea multa motorina in comparatie cu aer care intra in camera de ardere,iar daca e prea jos avansul o sa se auda frumos dar in momentul in care apesi acceleratia nu o sa se accelereze decat foarte putin sau deloc.E bine cand se monteaza partea electronica sa se inceapa reglajul avansului cu capacul pe la mijlocul cursei care il poate face stanga dreapata pt ca daca e la maxim in dreapata se supratureaza motorul.Usor cu suruburile modulului electronic stranse f putin se loveste capacul cu un ciocan inspre patea stanga(catre fata masini)si turatia o sa scada treptat.Totusi e de avut grija pt ca se simte chiar si deplasarea cu un milimetru.

De aseamenea cand se strange trebuie strans treptat fiecare surub pt ca se misca capacul si o sa se modifice turatia daca nu.

 

De altfel toate indicatiile mele o sa le gasiti in al doilea link care l-am postam mai sus.E foarte bine descrisa operatiunea reglarii avansului.

 

Pun si cateva poze cu pompa primita si cea de pe masina desfacuta.

 

Sunt foarte multumit de rezultatele operatiunii si pe langa asta mi se pare ca masina trage mult mai bine decat inainte.A meritat efortul :)

Link to comment
Share on other sites

Reglajul avansului nu ar trebui sa se faca pe un banc ceva? Se face dupa ureche? Ce pret are un astfel de modul, ca nu se stie niciodata! Mai avem colegi pe aici care mai aduc piese pe OEM, daca avem un cod putem obtine mai multe informatii legate de pret.
Link to comment
Share on other sites

Reglajul avansului nu ar trebui sa se faca pe un banc ceva? Se face dupa ureche? Ce pret are un astfel de modul, ca nu se stie niciodata! Mai avem colegi pe aici care mai aduc piese pe OEM, daca avem un cod putem obtine mai multe informatii legate de pret.

 

 

Nu trebuie banc.Sincer am fost la o firma care se ocupa cu pompe de injectie si sunt cam cei mai buni prin Cluj.Si ei tot asa au facut reglajul pe masina.Il faci pe masina verifici turometru tre sa fie undeva pe la 750 rpm si verifici acceleratia sa isi revina frumos din ture la relanti.

Eu m-am inteles cu baiatul care mi-a trimis-o la 150 de euro.Mi-a trimis pompa completa.Mi-am luat ce am avut nevoie de pe ea si trebuie sa i-o trimit inapoi.

Problema e ca pe realoem nu da cod numai pe modul.Nu vine numai cu pompa completa.La fel si la second hand ,doar eventual daca gasesti vre-o pompa cu capul hidraulic terminat si o vinde cineva pe bucati poti sa iei numai modulul.Ideea e ca e bine sa auzi motorul mergand inainte sa dea jos pompa ca sa fi sigur ca e ok,sau mergi pe incredere cum am facut eu. :)

 

Modulul electronic e situat in piesa care e marcata cu sageata pe imaginea atasata.De fapt face corp comun cu carcasa metalica marcata fiind destul de greu de scos doar partea electronica fiindca sunt niste fire lipite acolo si din experienta mea(am lucrat inindustria cablajelor auto) arata a suduri cu ultrasunete.Ma gandesc ca niste lipituri cu cositor nu o sa tina.Asa ca mai bine o luati cu tot cu carcasa.

Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

Eram convins ca e piesa care are cablajul si mufa, cutia aceea neagra de pe lateral. :)

Pare complicat tare, sa gasesti o pompa cu capul hidraulic stricat sau cu joc mare, doar ca sa iei modulul. Si sa fie si rezonabil la bani, ca poate nu-i de acolo si arunci cu banii. Pe afara o pompa SH vad ca e pe la 300-400euro, noua pe la 900E. Te doare capul!

Link to comment
Share on other sites

Salutare

 

Am si eu o problema la care lucrez de zile bune si nu dau de urma.

 

Poate cineva ma poate ajuta.

 

Am un 525 TDS automat din 1993.

 

Problema a pornit de la faptul ca am facut plinul (80l) de la cineva (motorina ieftina cu care umblu cu 3 masini de 5 ani)

 

dupa 300 km s-a ridicat relantul pe la 1000-1100 rpm, facea fluctuatii si scotea fum, dar mergea de rupea asfaltul.

Dupa inca 100-200 km scotea fum de nu mai puteam parca cu spatele.

 

Masina a stat nemiscat vreo 10 zile am pornit si si-a revenit, relant 600 ca lumea, fum nimic.

 

Am mai adaugat motorina de la pompa sa se amestece ca banuiam ca era din cauza motrinei.

 

Am facut inca 200-300 km.

 

Intr-o dimineata masina a pornit la sfert de cheie dar nu se accelera de loc. Parca nici nu exista pedala de acceleratie.

Dupa 20-30 minute mers in relant si-a revenit. A doua zi la fel. A treia zi dupa 30 minute de incalzire dupa ce a revenit nu mai avea putere daca il bagam in viteza, abia am ajuns acasa.

De atunci nu vrea sa porneasca, chiar daca porneste se si opreste imediat, sau in cel mai bun caz merge in relant.

 

Am dat jost toata motorina.

Am pus 20 litri de motorina de la pompa + o solutie de curatat injectoare care trebuia pus la 250 litri.

Am pornit motorul (in 2 ore) pana sa reusesc sa mearga in relant, ca tot pornea si se oprea.

Am lasat sa mearga motorul vreo 6 ore pana s-a terminat motorina. (am schimbat si filtrul de motorina)

 

Am mai pus motorina to nu mergea.

 

Am sunat un mecanic cu testerul.

A venit a constata ca cutia ok, am probleme la un senzor de la pedala de frana,pedala de acceleratie ok, dar nu se conecteaza cu motorul...

 

Am desfacut capacul pompei de injectie (partea electronica) am curatat, am pus inapoi si am inceput sa-l reglez.

Motorul ori porneste usor se accelereaza si se opreste, ori porneste greu, merge in relant dar nu se accelereaza.

cand merge in relant daca apas de capac se tureaza pana un moment dat dupa care se opreste.

 

Am luat la masuratori.

 

Masuram supapa de motorina care este exact langa capacul pompei de injectie (care intrerupe alimentarea pompei can se scoate cheia)

 

La pornire este curent pana se accelereaza motorul pana la aprox 900-1000rpm cand se intrerupe si revine cand se opreste motorul.

 

Se aude un bazait interesant din capacul pompei de injectie can motorul se opreste.

 

Interesant este ca si pana cand mergea masina la pornire se simtea ca porneste se accelereaza pe la 800-900 se intrerupe si revine la 600.

 

Va rog sa ma ajutati.

 

Am incercat tot ce mi-a trecut prin cap.

Link to comment
Share on other sites

Ok , problema mea care tind sa cred ca are stricta legatura cu pompa. 525tdsa `97 230.000 km in bord. La rece la prima cheie motorul porneste la sfert urca in ture (soc automat?!) merge perfect, dupa 15-20 de sec. motorul scade la turatia de relanti si incepe sa tremure ...(tremura isi revine si iar tremura sa zic asa pana se incalzeste bine) Alte simptome la cald.... la relanti fluctuatii de turatie aproape insesizabile si piesa de rezistenta: motorul tinde sa se opreasca in momentul in care intervin consumatori (servodirectie , schimb de treapta din P in R sau din P in D , clima .....). Sincer imi da impresia ca pompa nu da debitul necesar imediat ce este comandat. Problema electronica sau mecanica? Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

va salut belele am avut si eu cu pompa inclusiv faptul ca mia curs pe la garnituri , am schimbat garniturile in rm valcea dar cand am plecat in bucuresti soc mia curs tot la garnituri si pana la bucuresti am mers cu motorina curgand dupa mine pe 170 km am consumat 50 l motorina :) dar bine ca nu am luat foc

in bucuresti mam dus la taji pe str cutitul de argint si deatunci este ok

reglarea sa facut tot pe masina daca nu sti sa o reglezi acasa mai bine nu te apuci

nam avut bani la mine ca schimbam toate garniturile din pompa

va salut si numai bine fara belele

acum imi pleaca turbo dupa 1700 de ture inainte dupa 2200 pleca , si fluiera nu gluma

Link to comment
Share on other sites

Va salut pe toti!Si sarbatori fericite in continuare!

@suncika:Motorele astea sunt destul de sensibila si te-as sfatui sa nu mai bagi motorina de calitate idoielnica.Parerea mea e ca modulul electronic al pompei este gata.Acesta comanda un electromagnet care la randul sau comanda o tija care misca un inel pe axul pompei acesta obtureaza canalul prin care intra motorina spre capul hidraulic si astfel se produce acceleratia.Studiaza un pic likurile care le-am postat ca sunt acolo poze si iti dai seama foarte usor de felul in care functioneaza pompa.Modulul tau a cam luat-o razna.si comanda pompa tot aiurea.Nu cred ca are legatura cu supapa care inchide alimentarea cu motorina.Toate felurile in care a mers motorul le-am vazut si simtit si eu la al meu in timp ce reglam pompa.De obicei cand este prea multa motorina in amestec aer/motorina motorul scoate fum mult si negru.

Parerea mea repet ca modulul sau comanda electronica a pompei este gata si accelereaza dupa cum vrea.

 

@Aki Ross:Daca o sa mai dai search pe forum o sa gasesti ceva topicuri de ale mele si de a lui Dany_Arad in care o sa vezi ca si masinile noastre se comportau exact la fel.Cu Dany nu am mai vorbit si nu stiu daca a rezolvat problema dar eu am schimbat modulul electronic am reglat avansul si merge foarte bine acum.Cred ca asta e si rezolvarea pt tine.

 

@addrian: e normal sa iti intre turbo mai jos in ture daca ti-a ridicat avansul un pic.De obicei cand ridici avansul intra mai multa motorina si automat si gazele au o densitate mai mare la acceasi turatie.Rezultatul se vede....presiune mai mare in gaze si automat presiune mai mare in turbo la acceasi turatie.Dar din pacate si un pic mai mult fum negru daca nu ai observat :) .De mers stiu ca merge super ca si puturosul meu de TD a prins suflet de cand am umblat in pompa.Asa accelereaza de nu imi vine sa cred. :)

 

Bafta la toti!!!

Link to comment
Share on other sites

"addrian" te rog lasa-ne si noua nr de telefon al lui Taji , am inteles ca e foarte ocupat si indicat ar fi o programare . Multumesc .

 

salut

0744875531 sau 0213371907

in zilele normale l-v 9-19

s 10-18

d inchis

dar suna

eu am sunat de pe autostrada si sunt o gramada de mecanici

Edited by addrian
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
la mine cand am luato pornea greu la cald - dupa o curatare a sistemului de injectie si un mic avans la pompa de injectie este aproape perfect

- de curand repart pompa de injectie curgea la garniturile de la capace -din doua seturi de garnituri bosch am facut un set bun(70ron +70 ron) + manopera 150 ron

beleaua este ca e o mizerie crunta in pompa chiar dupa curatarea sistemului de injectie

bmw e 34 525 tds/1995

salut imi poti spune si mie cum se da avans la pompa unde ar trebui sa o inclin si ce trebuie sa desfac sa pot face asta ????multumesc mult

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.