Jump to content

E34 525i 24V (1992)


Piovra

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

In mar sau apr 2008 am stat pe ganduri daca sa montez aer conditionat masinii sau sa renunt la ea. Urma sa vina vara. Am ales sa montez aer conditionat si aici s-a rupt filmul ca sa zic asa, si am inmultit cheltuielile pentru restaurarea ei.

 

De atunci si pana acum am facut vreo 11 mii km in care masina a fost santier. Inca nu am terminat.

 

Aerul conditionat l-am luat de pe un 520i 24v touring de Italia. Montajul mi l-a facut cineva: compresor de A/C, radiator de apa (era mai mare decat la varianta fara aer), radiator de freon, "paharul" acela cu rol de filtru, conducte, tulumba mare centrala inlocuita cu totul (cea cu cu incalzire cu cea cu A/C), conducte de aer catre zona picioarelor si catre spate. Montajul in compartimentul motorului a fost facut ok, la interior nu mi-a placut, asa ca am demontat eu inca o data totul si am pus la loc dupa vreo 3 luni, timp in care am probat functionarea si am mai schimbat becuri, rotita cu 0,1,2,3,4, grila de mijloc centrala, care are actionare electrica.

 

Am mai schimbat cu piese noi "paharul" acela cu rol de filtru si senzorul de 90/98 grade din radiator pentru ventilatorul auxiliar.

 

post-1853-1230474799_thumb.jpgpost-1853-1230474805_thumb.jpgpost-1853-1230474812_thumb.jpg

post-1853-1230474475_thumb.jpgpost-1853-1230474485_thumb.jpg

 

Asa am mers cu masina cam 3 luni:

 

post-1853-1230474271_thumb.jpg

 

Am incercat sa curat praful de peste tot, unele piese din bord, intrerupatoare, contacte le-am desfacut si curatat cu bete de urechi si WD-40.

 

In aug 2008 i-am montat si instalatie de spalat faruri.

 

Cand am montat aerul am cumparat si proiectoarele de pe masina de Italia, pe care le-am inlocuit apoi cu unele noi Hella si cu o folie protectoare 3M peste.

 

Am mai schimbat oglinda retrovizoare cu una electrica cu rabatare automata.

post-1853-1230474833_thumb.jpgpost-1853-1230474612_thumb.jpgpost-1853-1230474619_thumb.jpg

 

Bobinele de la bujii erau de vreo 3-4 feluri diferite, le tot schimbasem ca se crapau si scapau scanteie. Am luat de la un neamt un set sh Beru in stare buna. Cu ele motorul merge mult mai rotund.

 

I-am mai luat 2 cauciucuri noi de vara pe fata, bara centrala de directie, 2 capete de bara LemfĂśrder, semicaseta de directie originala, bucsi de punte spate LemfĂśrder, bucsi bara stabilizatoare fata si spate originale.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Sep 2008. Niste poze inainte de o excursie la munte.

 

Proiectoare noi si instalatia de spalat faruri montate. Bara fata este aceeasi, i-am dat eu gaurile. Becuri argintii de semnal.

 

Jantele sunt pe 16, cu cauciucuri de vara. Sunt de E39, le-am luat din Germania de la un neamt, si merg foarte bine cu niste inele de centrare de plastic.

Pe fata Goodyear Eagle F1 noi, pe spate Pirelli P6000 inca bune, luate cu jantele.

 

De asemenea, bordul pus la loc total, pana la cea mai mica clema si surub, scaunele de M5 montate, la fel manseta noua de piele de la schimbator (originala).

 

Stergatoarele care se vad sunt niste chinezarii luate de pe ebay.co.uk, niste porcarii, le-am schimbat mai apoi cu unele originale. Am avut probleme si cu un stergator original, pe care l-am mai cumparat a doua oara ca primul era prost. :) Asta dupa ce am incercat si varianta sa-i schimb numai lamela.

 

post-1853-1230475564_thumb.jpgpost-1853-1230475554_thumb.jpg

post-1853-1230475546_thumb.jpgpost-1853-1230475538_thumb.jpg

post-1853-1230475507_thumb.jpgpost-1853-1230475500_thumb.jpg

post-1853-1230475530_thumb.jpg

 

Barele transversale sunt originale BMW, si suportii Thule, varianta de aluminiu.

 

Dupa ce m-am intors de la munte, m-am hotarat sa-i refac complet exteriorul masinii, inclusiv pragurile si pe dedesubt. In ultima poza, la blitz, chiar se vede aripa stanga fata de o culoare, capota alta nuanta mult mai matuita si plina de puncte de rugina de la bombaradamentul cu pietricele.

 

Se mai vede in poze ca centurile spate sunt demontate si bancheta spate era pusa la misto, inca e santier zona respectiva :)

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Mersi :) N-am de gand s-o vand. Chiar daca voi cumpara alta masina o voi tine. Probabil 2-3 ani cel putin. Toata lumea mi-a zis, n-are rost sa i-o dau altuia pe nimic. Acum ce va fi vom vedea.

 

Pai m-a dus cam mult, ca am luat-o de la @mariustxa, vroiam neaparat si poate n-am avut nici talent sa o negociez prea bine. Plus ca o duza mare am rupt-o la montaj si a trebuit sa o cumpar noua, iar duzele de la proiectoare erau ciobite si le-am luat si pe ele noi.

 

BTW, stiti nu, ca E34 are spalator si de proiectoare. Daca sunt farurile aprinse, le spala la cateva spalari de parbriz (cel putin 5, nu stiu cum calculeaza exact). Daca sunt proiectoarele aprinse, spala si proiectoarele, daca nu, nu.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Modele noi de la altĂŁ mĂŁrci inferioare.

 

Chiar, la E39 sunt stropite proiectoarele? Sincer nu stiu cum este.

 

frumoasa masina!

 

ps: pe unde te dai cu bicicleta? :)

 

mersi :) Bicicleta am luat-o de curand si m-am dat cu ea atunci cand am facut pozele de pe Cristianu Mare pana in Poiana si apoi pana in Brasov. Era sa-mi cam rup gatul :)

M-am mai dat cu ea si de 2 ori pana la AB Baneasa, ca sa nu pierd mult timp prin trafic.

In rest am mai fost prin parcuri, am auzit ca prin padurea Cernica ar fi drumuri frumoase pe langa Bucuresti, dar n-am fost pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

M-am mai dat cu ea si de 2 ori pana la AB Baneasa, ca sa nu pierd mult timp prin trafic.

In rest am mai fost prin parcuri, am auzit ca prin padurea Cernica ar fi drumuri frumoase pe langa Bucuresti, dar n-am fost pe acolo.

 

Offtopic:

E misto Cernica, dar fara un gps te cam pierzi si nu glumesc.. Sunt f.multe poteci facute de padurari.

Eu de regula intru in padure prin zona manastirii, o strabat, ies intr-un sat, apoi e o portiune de cativa km pe sosea dupa care se intra in padurea de la Branesti. Si de acolo spre Bucuresti pe sosea.. 35-50km are traseul..

Link to comment
Share on other sites

Si la proiectore??? Asta chiar nu stiam! Pe zi ce trece mai aflu cate un amanunt din asta si ma uimesc cat de avansat era E34 pentru vremea lui si inca mai este... Adica, un E34 ca nou, cu cateva chitibuseli, depaseste fara probleme modele "noi"... Smecher...

 

Subscriu cu totul la parerea asta. Si pe mine ma tot suprindeau amanunte din astea. Si in afara de microfiltru, imi place cum a fost gandit absolut totul la masina asta.

 

Ce mi-a mai placut e ca avea instalatia electrica prezenta pe masina pentru toate upgradeurile pe care le-am facut: proiectoare, oglinda rabatabila automat, perdeluta electrica spate, lampile de sub parasolar. Mai e si instalatie pentru geamuri electrice spate, dar imi sunt inutile, asa ca nu mai imi bat capul.

 

Daca nu era protectionismul asta idiot al industriei "interne" (a se citi franceze) de automobile si a altor interese, mi-as fi putut lua un E34 calumea din Germania.

 

E misto Cernica, dar fara un gps te cam pierzi si nu glumesc.. Sunt f.multe poteci facute de padurari.

 

As incerca si eu Cernica, dar in sezonul primavara-vara :)

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Ce mi-a mai placut e ca avea instalatia electrica prezenta pe masina pentru toate upgradeurile pe care le-am facut: proiectoare, oglinda rabatabila automat, perdeluta electrica spate, lampile de sub parasolar. Mai e si instalatie pentru geamuri electrice spate, dar imi sunt inutile, asa ca nu mai imi bat capul.

poti explica te rog? cum adica rabatabila automat? e vb de oglinda retrovizoare din interior? ca am vz ceva poze mai sus..

Link to comment
Share on other sites

Hehe cat m-am documentat si eu sa aflu exact despre ce e vorba inainte sa ma hotarasc sa o iau. Nici n-am reusit din poze si alte documente si nici de pe e34.de sa aflu cum arata mufa ei sa vad daca se potriveste, neamtul mi-a zis ca se potriveste pe nu mai stiu ce interval luna/an de fabricatie. Bine, am luat-o la pachet de pe ebay.de cu bobinele Beru, lampile de citit fata/spate si frana de mana cu tot cu manson din piele.

 

Deci au existat 3 tipuri de oglinzi retrovizore pe E34:

 

- cea rabatabila manual, pe care o am si eu in prima poza

 

- cea rabatabila automat. Are niste celule fotoelectrice pe fata si spate, care in functie de cat e impins sliderul ala acolo unde scrie AUTO rabateaza electric oglinda. Am luat-o de moft recunosc, de fapt mai mult de curiozitate. Teoretic reglezi acolo sliderul pe o pozitie care iti convine si cand vine unu cu faruri mai puternice din spate, ti-o rabateaza automat. Eu o folosesc insa tot manual, adica o tin pe minim, cand sta in pozitie normala, si cand vine unu cu faruri puternice din spate, imping sliderul si se rabateaza singura. E intr-un fel funny si necesita mai putina atentie / efort decat cea manuala

 

- cea "electrocrom", asemanatoare masinilor de generatie actuala. Cand detecteaza lumina mai puternica, se inverzeste mai tare si atenueaza lumina

 

Ultimele doua au mufe diferite si nu se pot interschimba, adica cea electrocrom a fost succesoarea celei rabatabile automat, care a fost fabricata in jur de 2 ani parca.

 

 

Later edit: in poze nu se vede ca are si o mufa care este ascunsa in "piciorul" oglinzii. Eram foarte contrariat cand m-am uitat la pozele pe ebay, nu intelegeam cum o conectez la instalatia electrica si unde e mufa.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

O chestie pe care am uitat-o. Din 2007 am o suspensie completa Weitec, o divizie a lui KW. Arcurile lor verzi -35 fata / -35 spate (cea mai mica coborare pe care am gasit-o pe piata) si cu niste amortizoare tot de la ei, la pachet. Desi in Germania kitul a costat numai 454 EUR, sunt multumit de el pana acum.

 

Masina este putin coborata si mai rigida decat de fabrica.

 

Stabilitatea in curbe la viteze mari nu este ea excelenta, dar masina se descurca ok. Rotile sunt totusi cu balon destul de mare, pe 16. Ce ma enerveaza e ca si caseta asta SH pe care am pus-o are ceva joc care imi cam sta pe creier. La un moment dat ma batea gandul sa-i iau o caseta noua + toate bratele de directie de pe fata noi originale. Exista un Autohaus BMW care vinde membrilor forumului e34.de cu discount destul de mare, mi-au oferit 17% la caseta si 35% la brate. Am abandonat insa ideea...

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

felicitari.. dar este doar o masina vechiutza.. urata ca forma.. dupa parerea mea.. si ce ai facut tu.. a fost doar s-o folosesti si s-o repari pentru ca multe piese erau proaste.. nu ai facut nimic in plus..doar ai schimbat niste piese uzate.. reconditionare... eu asta am facut la 6 masini la toate care le-am avut.. + la multe tuning.. si tot nu ma laudam asa:)
Link to comment
Share on other sites

Mersi de felicitari :)

 

Cat priveste criticile :) exact asta am si spus din titlul topicului. Am reconditionat o masina veche in timp ce am si mers cu ea, pe parcursul a doi ani. In plus de asta, dau in masina si in motor cat pot de tare (mai putin in gropi) si nu-l menajez de loc.

 

Forma ma atrage la nebunie :) eu nu suport formele lui E60 si E90. Dupa cum nu suport BMW fara autoblocant. Mi se pare boring.

 

Am facut in plus upgradeurile, de la o masina aproape cheala, i-am pus multe din "dotarile" unui M. Ii lipseste motorul (este doar 525, o "jumate de motor" cum spunea cineva) si articulatia.

 

Tuning nu ma intereseaza absolut deloc. Imi place cand vad unele masini, putine ce-i drept, dar pe mine nu ma intereseaza si mi se pare pierdere de vreme.

 

Si nu mai am chef de reconditionat masini alte masini in afara de aceasta. Asta a fost prima si va fi si ultima.

 

 

Plus ca inainte sa am masina asta, nu prea stiam asa multe si nu prea montasem / demontasem mai nimic cu mana mea. M-a ajutat sa invat multe, inclusiv sa-mi reimprospatez cunostintele de germana, la cat am rascolit forumul e34.de

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Poze din dec 2008 cand m-am hotarat sa fac topicul asta.

 

Intai cum arata spatele pana ieri. Totul desfacut pentru a monta perdeluta electrica. Perdeluta am luat-o SH, cel care mi-a vandut-o n-a fost in stare sa-mi dea si cablul ei, si a trebuit sa-l cumpar nou ca sa o pot monta. Cablul l-am tras frumos exact pe unde trebuie sa vina, prin canalele lui pe sub mocheta.

 

post-1853-1230993724_thumb.jpgpost-1853-1230993733_thumb.jpg

 

Dupa cum stiu cei care s-au mai lovit de problema asta, toate motorasele de perdelute de E34, E32, E31 si E38 sunt dupa folosire indelungata stricate, in sensul ca au o rotita de plastic care isi toceste dintii in zona unde perdeluta se apropie de nivelul minim cand coboara. Pe forumul e34.de e un user care confectioneaza acea rotita din metal, dar iti trebuie mare atentie si indemanare pentru a desface motorasul, scoate toate componentele si pune la loc, are un arc care se pune greu la loc. Sau cel putin cere indemanare cu care eu n-am fost dispus sa imi bat capul. De la un anumit an de fabricatie, materialul rotitei din motoras a fost schimbat cu unul mai rezistent. BMW vinde motorasul nou cu totul si costa cam 130 EUR in Germania.

 

Din cauza dintilor uzati ai rotitei de plastic din motoras, perdeluta pacane destul de tare vreo 10s cand ajunge la nivelul de jos, deoarece calculatorul nu isi da seama ca s-a terminat coborarea si nu mai e nevoie sa dea curent.

 

Intre a da banii pe un motoras nou / a lua rotita de la userul de pe e34.de si a demonta motorasul / a suporta pacanitul, am ales sa suport pacanitul si sa o cobor / ridic de putine ori, cel mai bine ridicata la venirea verii si coborata la terminarea ei :) La un moment dat se va strica de tot motorsaul si oricum perdeluta e doar un moft.

 

--------------------

 

post-1853-1230993743_thumb.jpgpost-1853-1230994019_thumb.jpg

 

In poze se mai vede si alt upgrade: un sac de schi. Luat de pe un E34 avariat si curatat si rascuratat pe toate partile.

 

Am o intrebare pentru cine mai are sac de schi pe E34. Cred ca ar mai trebui sa mai aiba o piesa pe partea din interior, un cadru care sa-l tina cumva sa nu intre in masina cand e cotiera coborata. Si cred ca am uitat sa iau acel cadru. Cum este de fapt ?

 

--------------------

 

Cheia reconditionata.

 

vechi

post-1853-1230994371_thumb.jpg

 

nou

post-1853-1230994438_thumb.jpgpost-1853-1230994378_thumb.jpg

 

E schimbata doar partea cu emblema, bec si baterie. Cea veche n-avea emblema colorata,avea becul ars si bateria moarta.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Masina vopsita complet. Bandourile care erau stricate, de pe usa si de pe aripi de la praguri, sunt schimbate. Cele mici noi, cele mari am avut noroc si le-am gasit sh. Emblemele noi. Balama noua la usita de la alimentarea rezervorului. Suportul de plastic de pe portbagaj din spatele numarului de la un M5.

 

Spalasem masina cu 10 minute inainte sa-i fac poze dar din pacate era ud pe jos si s-a mai stropit.

 

post-1853-1230999296_thumb.jpgpost-1853-1230999306_thumb.jpg

post-1853-1230999314_thumb.jpgpost-1853-1230999324_thumb.jpg

post-1853-1230999341_thumb.jpgpost-1853-1230999353_thumb.jpg

post-1853-1230999364_thumb.jpgpost-1853-1230999374_thumb.jpg

post-1853-1230999382_thumb.jpgpost-1853-1230999398_thumb.jpg

post-1853-1230999551_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Farurile si proiectoarele Hella, luate la un pret foarte foarte bun de pe ebay.de, la fel ca si stopurile. Magazinul de unde le-am luat nu mai are faruri demult, restul le are inca de vanzare.

 

Semnalele fata sunt insa no-name.

 

Pe fiecare far si proiector e aplicata o folie protectoare 3M luata de la bavauto.com.

 

Scuze de stropii de apa, era mult noroi pe strada. :)

 

faza scurta post-1853-1231003696_thumb.jpg

faza lunga post-1853-1231003707_thumb.jpg

proiector post-1853-1231003727_thumb.jpg

stop spate post-1853-1231003735_thumb.jpg

 

Si cu riscul de a-i supara pe altii, nu suport farurile de tuning si nici angel eyes pe E34.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Nu tin sa te supar, avem doar gusturi diferite si mi-am asumat riscul :)

 

Poze cu interiorul, partea din fata. Cea din spate este inca in lucru.

 

Presurile sunt unele temporare imprumutate de la spalatorie, ale mele le spalasera cu presiune si nici dupa trei zile nu se uscasera afara.

 

Scaunele erau foarte murdare cand le-am luat, pe margine este piele intoarsa, pe mijloc textil. Le-am dus la spalatorie sa le curete si le-au frecat baietii de le-a venit rau. Dupa aceea mi-am dat seama ca pielea intoarsa nu trebuia frecata, bineinteles ca s-a deteriorat, dar per total tinand cont ca acum am scaunele curate si n-am muncit deloc sa le curat, a meritat. Daca ar fi sa le spal din nou nu le-as mai duce insa la spalatorie. De fapt dupa ce le-au spalat acolo, m-am simtit vinovat ca am agresat pielea intoarsa si am tratat-o succesiv intai cu un spray de curatare KIWI si apoi cu un spray protector (aqua and dirt stop), tot KIWI.

 

Intai am fost la cei de la Mania Detailing, dar au zis ca n-au cu ce sa curete scaunele, ca nu au solutia speciala de piele intoarsa si nu vroiau sa le strice.

 

post-1853-1231005218_thumb.jpgpost-1853-1231005481_thumb.jpg

post-1853-1231005494_thumb.jpgpost-1853-1231005512_thumb.jpg

post-1853-1231005530_thumb.jpgpost-1853-1231005564_thumb.jpg

post-1853-1231005649_thumb.jpgpost-1853-1231005575_thumb.jpg

post-1853-1231005659_thumb.jpgpost-1853-1231005686_thumb.jpg

post-1853-1231005704_thumb.jpgpost-1853-1231005778_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.