Jump to content

Limitare electronica de viteza


Recommended Posts

De curind am luat un BMW 520d din aprilie 2003 azi am iesit cu el pe autostrada sa vad ce poate.

Motorul trage foarte bine pentru cei 136 CP si masina accelereaza bine pentru 1600 kg. Credeam ca ajung repede la 200 km/h dar am avut surpriza sa nu depasesc 150 km/h.

La 150 Km/h debitul de motorina e limitat la 6 - 7 litri si doar mentine aceasta viteza.

Daca cobor spre 120 km/h si accelerez brusc initial accelereaza bine dar pe masura ce ajunge la 145 - 150 Km/h debitul de motorina scade si se plafoneaza viteza.

Nu cred ca este problema de putere, alimentare cu motorina sau debitmetru. Putere are, in accelerare intr-a II-a, a III-a debitul se duce rapid la 30 litri si da si ceva fum cind o calc tare. Motorina este Alpine Diesel Euro 5 de la OMW, rezervorul de motorina il mentin mai tot timpul plin.

 

Masina este luata din Belgia si am o banuiala ca belgienii astia i-au limitat viteza maxima.

Stiu un caz de BMW 320d de 150 CP (1995 cc) limitat la reprezentanta BMW din Belgia la 93KW - pentru a plati o taxa mai mica.

 

Am cautat pe forumuri dar n-am gasit inca informatii despre limitari de viteza e genul asta la 150 km/h.

 

Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca este limitata, probabil are masina o problema.Debitmetrul de exemplu ar putea cauza o asa problema, dar nu numai el.

 

Multumesc.

 

Cred ca am sa incep prin a demonta si curata prima oara debitmetrul inainte de alte investigatii sa vad daca obtin o cit de mica imbunatatire.

 

Ce ma intriga este ca stiu bine cum trage un BMW cu motor M47 si n-am simtit lipsa de putere.

Link to comment
Share on other sites

ExistĂŁ produse speciale pentru curĂŁĂžarea debitmetrului.

 

Ar fi o idee dacĂŁ ai cum sĂŁ achiziĂžionezi aÂşa ceva.

 

Multumesc de idee, am sa caut un spray curatator de contacte - contact cleaner - care sa nu atace cumva plasticul.

 

Pina acum am curatat corpul de plastic al debitmetrului cu alcool isopropilic, ceva periute (de dinti) si betisoare subtiri ajutatoare, fara sa afectez cumva rugozitatea suprafetelor care dirijeaza aerul. Calitatea suprafetelor aparatului de dirijare sigur afecteaza viteza aerului, racirea firului incalzit si deci masurarea debitului de aer.

Dupa aia am suflat cu aer tot corpul cu atentie pe fagurele care dirijeaza aerul.

Sezorul si chiar firul care se incalzeste l-am atins cu un betisor cu putina vata pe el - gen pentru curatat urechile dar mai subtire. Si el are un canal interior care conduce aerul in forma de "S".

 

Nu au fost imbunatatiri spectaculoase dar s-a simtit ceva totusi de fiecare data.

post-3516-1230350242_thumb.jpg

post-3516-1230350270_thumb.jpg

post-3516-1230350313_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am incercat iar masina pe autostrada, daca am schimbat vitezele la turatia maxima (4500RPM) a mers excelent, daca am incercat "tapla" de la 100 KM/h s-a plafonat odata la 130Km/h, atadata la 150Km/h - consumul instantaneu arata maxim 8 l/100km. Am incercat-o pina m-am lamurit ca e ceva aleatoriu si ca doar poate vibratiile si turatia maxima faceau motorul sa mearga in parametri.

 

Azi am fost cu masina la tester.

Problema gasita a fost convertorul de presiune care comanda turbina. Vacuumul pe care acest convertor il trimite capsulei vacuumatice a turbinei nu este tot timpul in parametri necesari. Si pe tester din 3 incercari (ambalari pe loc la 3000 RPM) la doua a functionat la una a dat un vacuum mai mare. Mai simpu convertorul de vacuum functioneaza aleatoriu si deci trebuie schimbat.

 

Cei de la service mi-au recomandat si curatatea injectoarelor si intregului sistem de alimentare cu o solutie speciala, pe masina, prin functionare. Am inteles ca alimentrea sistemului de combustibil se face dintr-un rezervor auxiliar.

A-ti auzit de asa ceva - din cite stiu BMW se opune folosirii aditivilor in motorina. Daca aveti informatii despre curatarea sistemului de alimentare cu motorina si a injectoarelor prin funtionare pe masina as fi recunoscator. Trebuie sa iau o decizie si in principiu as evita o astfel de curatire.

 

Sher - multumesc, asa e. Debitmetrul daca e indepartat din sistemul de management al injectiei (calculator), motorul trece pe un debit de avarie prescris de fabricant.

In acest caz calculatorul comanda debitul de motorina doar functie de:

- turatie,

- potentiometrul care e legat de pedala de acceleratie,

- presiunea din galeria de admisie si

- temperaturi (aer, motor),

nu mai masoara exact debitul de aer aspirat.

Un debitmetru iesit bine din parametri indica calculatorului sa comande un debit de combustibil mai prost decit cel de avarie - stabilit "groso-modo" de fabricant.

In acest caz motorul merge mai bine fara masuratorile eronate ale debitului de aer facute de debitmetru.

Practic tu te astepti la ceva de la masina - prin apasarea pedalei de acceleratie - si debitmetrul defect altereaza foarte mult debitul de combustibil pe care tu "l-ai ordonat" prin pedala de acceleratie.

 

Ce am mai facut (lucruri simple care fac motorul sa mearga bine nu legat neaparat de aceasta depanare): am curatat EGR-ul (vezi poze cu el curat).

post-3516-1230577566_thumb.jpg

post-3516-1230577591_thumb.jpg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat-o!

Azi am cumparat de la AB Pressure Converter-ul - 323.61 RON.

L-am montat, am schimbat si furtunul care face legatura cu rezervorul de vacuum. Timp de lucru aprox 1,5 ore - accesul este cam dificil la pressure converterul care comanda turbina.

 

Scute necesare: o cheie tubulara de 10mm cu un prelungitor aprox. 3 cm si declic pentru cele 2 piulite - e util si un mic cardan, un hexagon de 6 mm pentru demontat priza de admisie - 3 surubui cu imbus. O oglinda si o lanterna. Pentru a preveni scaparea piulitelor in scut am asezat sub zona de lucru o cirpa alba - s-a imbunatatit si vizibilitatea. Piulitele aveau saibele atasate asta ajuta foarte mult la montaj - lucru nemtesc bine gindit, bine facut.

 

Peste o ora a urmat testul, pe autostrada in aceleasi conditii. M-am grabit sa nu vina zapada nu mai puteam sa-i fac toate testele.

 

Sunt pe deplin multumit: accelereaza continuu nu are nici o intrerupere, nici o plafonare sigur ajunge pina la viteza maxima. Curatirea EGR-ului s-a simtit si ea. Dupa acesta interventie parca i-a scazut si putin consumul (la 95 - 100 Km/h stabilizat indicatorul instantaneu arata 4,8 - 4,9 l/100 Km - pentru un 520d cu roti in 17" e destul de bine).

 

Anexez o poza cu pressure converterul demontat.

post-3516-1230657448_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ai curatat injectoarele pana la urma?

 

Nu, nu sunt sigur daca curatarea prin functionare cu un solvent introdus in motorina face bine pompei de injectie si injectoarelor.

Daca de pe acest forum aflu ceva date in plus poate voi curata injectoarele prin functionare. Deocamdata nu.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.