Jump to content

Pedala de frana blocata la E39


Recommended Posts

Salut si La Multi Ani! As avea si eu nevoie de un sfat. Azi am pornit un E39 530D, care a stat nepornit cam 2 luni. Dupa ce i-am dat curent a pornit dar pedala de frana este complet blocata (nu se poate apasa pe ea si nu se aprind stopurile). Pe OBC nu apare nici o eroare. Aveti idee ce poate fi?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana este higroscopic. In timp atrage molecule de apa din aer, si asta ii schimba proprietatile fizice. BMW spune sa fie schimbat la 2 ani. Temperatura la care ingheata depinde si de cat de vechi este, adica cata apa are in compozitie. Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Frana merge vreun pic sau nu merge deloc? Daca merge totusi, pedala poate sa fie aparent tare si blocata si daca nu-ti merge servo.

 

Lichidul de frana este intradevar higroscopic, dar tot nu ingheata prea repede de la asta, nu apuca sa adune atata apa.

 

Efectele negative ale apei se vad in special la temperaturi ridicate, nu scazute. Apa din el se transforma in vapori si pedala devine elastica, frana ineficienta. Cel mai rau se simtea la dacii cand coborai vreun drum de munte. In conditii de solicitare intensa a franelor temparatura lichidului poate ajune la cateva sute de grade celsius.

 

Totodata apa din lichid provoaca coroziunea, nu lichidul devine extrem de corosiv datorita apei. Deci asa e, dar invers :).

Link to comment
Share on other sites

In partea stanga (partea soferului) scoate filtrul de polen cu tot cu carcasa si toarna apa fierbinte acolo, ai scurgerea infundata si a inghetat apa si totodata poma, toarna apa si baga o surubelnita lunga pesgurgere si desfund-o.

Adica sa se fi inundat tot acel compartiment si apa sa fi inghetat acolo? Cam intra ceva apa acolo :).

Link to comment
Share on other sites

Mai suntem unii cu e39 cu simptome asemanatoare. Initial, cand a plouat asta vara si masinile ne-au stat pe sub copaci, ne plangeam ca, la pornire, si cateva minute dupa, la apasarea pedalei de frana se auzea un bolborosit ciudat din zona ei. N-am apucat sa desfacem sa ne uitam sub filtrul ala de aer, insa vad ca, odata cu gerul asta ne-au lasat franele.

La mine pedala nu-i blocata, insa parca nu mai opune rezistenta normala, intra ABS-ul cand o apas, dar ma duc precum sania, pe asfalt uscat.

Face asa in special la viteze sub 60, daca apas pedala brusc parca iau viteza. Eu recunosc ca i-am banuit pe aia din service (a inceput sa faca dupa ce am scos masina de la revizie), mai ales ca anul asta am schimbat TOT sistemul de franare, inclusiv lichidul de frana de doua ori.

 

Ciudat, pompa aia nu mai functioneaza daca a inghetat in jurul ei?

Link to comment
Share on other sites

In partea stanga (partea soferului) scoate filtrul de polen cu tot cu carcasa si toarna apa fierbinte acolo, ai scurgerea infundata si a inghetat apa si totodata poma, toarna apa si baga o surubelnita lunga pesgurgere si desfund-o.

Adica sa se fi inundat tot acel compartiment si apa sa fi inghetat acolo? Cam intra ceva apa acolo :).

 

Mai mult ca sigur, vara cand ploua, cand intra apa si nu se scurge, nu prinde frana bine si cand calci frana se aude un zgomot de "parca dai in galeata" intelegeti la ce ma refer, fleosc-fleosc.

Link to comment
Share on other sites

Mai, mie mi se pare o chestie foarte grava. In definitiv pleci linistit, si la prima frana...maturi tot ce-i in fata. Pompa aia de frana chiar asa de prost a fost gandita?!

Dan: unde e senzorul ala de ABS? Sa-l curat si eu.

Link to comment
Share on other sites

Care a mai ramas cu pedata teapana, apasa mai cu putere sau fa ceva pedele acolo, probabil a inghetat sau a prins aer ceva. Asa am patit si eu, era teapana pedala, si cu eva forta mai mare s-a rezolvat. nepornita de ceva timp.

 

Nimic nu ramane nerezolvat. :)

Link to comment
Share on other sites

Mai oameni buni, ma speriasem crezand ca sunt singurul care a patit mizeria asta. Aveam de gand sa ai fac o" injectie "cu antigel la servofrana. Eram convins ca de vina e ceva apa condensata in tulumba de la servo. Conduc de 12 ani si cu toate ca am mers cu foarte multe masini asta nu mi s-a mai intamplat cu nici una. Am vorbit si cu mecanicul la care imi repar masina si mi-a spus ca a gasit la modele noi inclusiv coducte de plastic care s-au spart de la apa din condens inghetata,precum si supape de servo blocate tot cu gheata provenita din condens.

Oricum rusine pentru BMW. Se pare ca e vorba de o gresala de proiectare la care neamtu'nu s-a gandit si care ar trebui sa fie adusa la cunostinta tuturor posesorilor de e39. Mai devreme sau mai tarziu o poate fura oricine.

Link to comment
Share on other sites

as vrea sa schimb si eu lichidul acesta de frana ca nu a fost schimbat niciodata...

stie cineva cum se schimba... pe unde se scurge cel vechi mai exact?

Ms

 

 

ca la orice masina ..pe la etriere ...E bine sa mergi in service mai ales pe frigul asta ...

Link to comment
Share on other sites

Am revenit. Frana functioneaza normal acum, se pare ca a fost vorba de apa provenita din condens. Aceasta in contact cu antigelul nu mai ingheata. Va ramane asa pana la vara cand probabil voi demonta servofrana pentru o curatare temeinica.

Am citit mai sus ca intentionati sa schimbati lichidul de frana. Nu lichidul contaminat cu apa este cauza blocarii pompei. Ca sa ajunga sa inghete la -5C acel lichid ar trebui sa contina probabil 90% apa, lucru care nu este posibil. Este recomandat totusi sa schimbati lichidul o data la doi ani deoarece din cauza ca este avid dapa si o atrage, punctul de fierbere este mult mai apropiat de 100C si in acelasi timp devine si coroziv, lucruri mentionate si anterior de un coleg.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Eu am furat-o identic anul trecut! Erau temperaturi mult mai mici decat anul asta si stateam cu motorul pornit pana se dezgheta jucaria. Intr-un final am dar jos filtrul de polen cu tot cu carcasa de sustinere...e f simplu. La baza gasesti un mic furtun de scurgere, este din cauciuc si este curbat spre botul masinii. Am bagat o surubelnita si am impins un dop de mizerie...frunze...noroi...etc. Funtioneaza impecabil...la ploaie nu mai bolboroseste cand apas frana si implicit nu are ce sa mai inghete. Pare banal dar am trecut prin toate starile de nervi posibile. <_<
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.