Jump to content

DIY: Oglinda cu senzor antiorbire


cristivw

Recommended Posts

salutare , am un e36r, si de curand, am luat o oglinda de pe un e39 cu senzor antiorbire, am citit discutia voastra doar k , la ogklinda nu am doar 3 fire ci 7, ma poate ajuta cineva cu o schema? senzorul antiorbire il am jos pe mijloc,senzorul de pe spate pt ce e ? multam.

Din cate stiu eu cel de pe partea din spate masoara intensitatea luminii care vine din fata. Ma gandesc ca prin senzorul dinspre parbriz da informatii despre lumina din mediul in care te afli.

 

Ce explicatie, nici eu nu cred ca o inteleg dar ma uit la meci :twoup:

 

Senzorul de lumina este pe geamul oglinzii, si "simte" lumina masinilor din spate. Pe spatele oglinzii mai este ceva dar nu are nici o legatura cu senzorul. Si cele FARA senzor antiorbire au aceeasi chestie pe spatele oglinzii...

Legat de marsarier - cand vrei sa dai inapoi, seara, e posibil sa iti bata altii cu farurile in oglinda si ea sa se inchida iar in felul asta nu mai vezi nimic in spate. Din aceasta cauza, at cand dai in spate oglinda se dezactiveaza (e ca o oglinda normala) ca sa poti vedea in spate!

Daca ai 7 fire s-ar putea ca oglinda ta sa aibe si senzor de ploaie pe partea care se prinde de parbriz.

 

Legat de instructiuni...nici eu nu am gasit. Daca gasesti ceva, indiferent de model, posteaza aici :)

 

 

salut , oglinda a avut si senzori de ploaie doar k modulul pentru senzori de ploaie care venea lipit pe parbriz avea separat 4 fire ,cele 7 ies direct din oglinda .

 

sau poate imi spune cineva culorile la firele care sunt folosite, poate si la cele cu 3 sunt folosite aceleasi coduri de culori :)

 

ms

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Mi-am luat si eu astazi o oglinda cu senzor antiorbire pt e46 si are mufa cu 7 pini, cu senzor pe fata in mijloc si unul in spate. Stie cineva care din fire trebuie legate si unde? Deci pinul pt marsarier unde trebuie legat, si cel care vine la plus contact de unde se leaga? O poza ceva ar fi ideala sau macar firele unde se gasesc
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mi-am luat si eu astazi o oglinda cu senzor antiorbire pt e46 si are mufa cu 7 pini, cu senzor pe fata in mijloc si unul in spate. Stie cineva care din fire trebuie legate si unde? Deci pinul pt marsarier unde trebuie legat, si cel care vine la plus contact de unde se leaga? O poza ceva ar fi ideala sau macar firele unde se gasesc

up

Azi ma apucai sa o montez si legand firele din primul post, daca acopar senzorul din spate cu degetul (ca si cum ar fi noapte) se inchide un pic la culoare si daca pun o lumina puternica pe cel din fata (ca si cum m-ar orbii unu din spate) se inchide de tot, dar daca iau lumina nu isi mai revine la loc, numai dupa ce iau degetul de pe senzorul din spatele oglinzii. Nu mi se pare ca asa trebuie sa mearga normal, deci stie cineva unde se leaga firele alea la mufa cu 7 pini?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mi-am luat si eu astazi o oglinda cu senzor antiorbire pt e46 si are mufa cu 7 pini, cu senzor pe fata in mijloc si unul in spate. Stie cineva care din fire trebuie legate si unde? Deci pinul pt marsarier unde trebuie legat, si cel care vine la plus contact de unde se leaga? O poza ceva ar fi ideala sau macar firele unde se gasesc

 

cat a costat oglinda ?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Salut. Esti sigur ca asa sunt firele? Eu am o oglinda de e39 si are 5 fire, 3 ar fi cum ai zis tu plus contact, plus marsarier, masa si mai am 2.. sa fie de la ledul de alarma? ma intreb acum cele cu 7 fire ce mai au?

 

Salut. Esti sigur ca asa sunt firele? Eu am o oglinda de e39 si are 5 fire, 3 ar fi cum ai zis tu plus contact, plus marsarier, masa si mai am 2.. sa fie de la ledul de alarma? ma intreb acum cele cu 7 fire ce mai au?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Montare oglinda heliomata pe BMW E36 318 TDS din 1995

(Electro Chromatic Rear View Mirror, Auto Dimming Rear View Mirror)

 

Ieri am primit oglinda cu sensor de la colegul de forum `nailbombmax`, iar azi m-am pus sa o montez. Am facut si niste poze pentru a va prezenta pasii de urmat pentru o montare rapida (imi cer scuze pentru calitatea unor poze, dar am crapat ecranul de la aparatul foto mai demult si nu prea vad ce pozez, doar dupa ce le descarc).

Eu am alimentat oglinda de la becul din plafon. As fi vrut sa o alimentez cu energie electrica de la motorasul de la trapa, dar mi s-a parut prea delicata zona si am renuntat.

 

post-29613-0-31733000-1322321902_thumb.jpg

 

Pasul 1: Informarea.

Prima data am cautat o schema pentru a sti cum sa leg firele de la oglinda. Am gasit tabelul de mai jos si mi-a fost de ajuns pentu a-mi face o idee:

Sursa de inspiratie: http://www.bmwgm5.com/E46_Electrochromatic_Mirror.htm

Nr..........................................................................Wire Color...Internal Connection

1...Reverse signal (manual transmission only)..........Gray..............H1-5

2...FZV signal out to General Module........................Blue..............DWA-5

3...Power, Fuse 24, Switched with ignition switch.......Red...............H1-9

4...Unknown function (+O).........................................White.............H1-3

5...Unknown function (-O)..........................................Black.............H1-4

6...Unknown function (-O)..........................................White/Black...H1-1

7...Unknown function (+O)..........................................Green............H1-2

8...Power, Fuse 67, Constant.....................................Red/White.....DWA-4

9...DWA LED Signal....................................................Violet............DWA-3

10..Ground.................................................................Brown...........DWA-2

--..Ground.................................................................Black/Red.....DWA-1

--..FZV Antenna..........................................................Yellow..........DWA-6

 

Oglinda mea are doar 3 fire: pinii 1, 3 si 10. Nu mi-am propus sa desfac prea multe, sau sa trag fire de la bord pana la plafon (afara fiind -2 grade Celsius), asa ca am renuntat la firul ce se leaga la marsarier. Deci aveam nevoie doar de doua fire din plafon, si anume: masa (ground) si +12V.

 

Pasul 2: Demontarea.

Am desfacut oglinda pentru a avea loc. Bratul oglinzii se rasuceste cam 60 de grade inspre dreapta, dupa care se desprinde singura de surubul lipit pe parbriz. Am desfacut capacul de la becul din plafon, iar apoi am scos tot soclul si astfel am avut acces la firele ce alimenteaza plafoniera. Pe urma am desfacut cu grija capacul cu butonul de la trapa electrica. Dupa o scurta analiza vizuala am ajuns la concluzia ca e riscant sa alimentez oglinda de acolo pentru ca butonul de la trapa mi s-a parut prea fragil, asa ca am montat la loc capacul cu pricina.

 

post-29613-0-12674000-1322323362_thumb.jpg post-29613-0-78148200-1322323368_thumb.jpg post-29613-0-27213200-1322323389_thumb.jpg

 

Pasul 3: Conectarea oglinzii.

Asa ca am ramas cu cele trei fire ce intra in mufa de la plafoniera. Cu aparatul de masura am identificat cele doua fire de care aveam nevoie: masa (ground) firul din dreapta si +12V firul din stanga . Pe urma am dezizolat firul +12V pe o portiune de 1 cm si pe portiunea dezizolata am infasurat firul oglinzii care vine de la pinul 3. Am izolat locul cu banda izolatoare si am repetat operatia la firul din dreapta la care am legat firul oglinzii care vine de la pinul 10.

 

post-29613-0-45954600-1322323585_thumb.jpg post-29613-0-71337000-1322323590_thumb.jpg post-29613-0-75173800-1322323600_thumb.jpg post-29613-0-34349000-1322323607_thumb.jpg

 

Pasul 4: Montarea la loc a celor demontate.

Am prins firele de la oglinda de cele de la plafoniera cu fasete de plastic pentru a da un aspect comercial lucrarii si am conectat la loc mufa in soclul plafonierei, am montat plafoniera in locasul ei si am pus capacul plafonierei.

 

Pasul 5: Testul final

La lumina normala oglinda este clara.

Daca am acoperit senzorul din spatele oglinzii aceasta s-a intunecat avand o nuanta verde.

Dupa ce am eliberat senzorul din spatele oglinzii, aceasta a revanit la imaginea clara in vreo 7-10 secunde.

Cand am acoperit senzorul de pe sticla oglinzii, aceasta a devenit clara intr-o secunda.

 

post-29613-0-16365000-1322323964_thumb.jpg post-29613-0-74075600-1322323971_thumb.jpg post-29613-0-10501300-1322323978_thumb.jpg post-29613-0-89839900-1322323985_thumb.jpg

 

Prin urmare testul m-a multumit si m-am retras inghetat in casa. Toata lucrarea mi-a luat cam o ora, iar de acum astept sa verific oglinda in trafic.Sa-i vad acum pe cei cu farurile dereglate (intentionat sau neintentionat nu conteaza, efectul deranjant e acelasi) daca vor mai reusi sa ma deranjeze din spate.

 

Sper ca acest post va fi de folos celor care vor dori in viitor sa-si monteze o astfel de oglinda.

Deci si prin urmare cerevasazica spor la treaba :download:.

Ca pe urma 8) .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se desface cu mana in felul urmator: aplici presiune pe partea de jos a capacului spre parbriz/bord cu degetele mari si desfaci ca pe o nuca.

'b0gdan4you'--iti multumesc frumos pt sfaturi,oglinda asta chiar nu stiam cum se desface si e bine de stiut pe viitor

Link to comment
Share on other sites

Oglinda achizitionata de mine are doar un capac ce acopera mufa. Se vede in prima poza pusa de mine in partea stanga a cutiei de carton. Cred ca modelul oglinzii mele este unul mai vechi, de prin 1998. Acest tip de oglinda se poate desface si fara a scoate capacul de plastic, dar nu se recomanda, pentru ca ramane oglinda suspendata doar de firele din plafon. Acest capac de plastic se desface apasand cu degetul in partea de sus a capacului , dupa care se trage capacul spre oglinda. Odata capacul dat jos, se apuca mufa mama cu doua degete: unul inspre inaintea masinii, celalalt spre inapoia masinii si se apasa mufa pentru a se desface piciorusele ce o tin prinsa de mufa tata, dupa care se ridica in sus si mufa mama se desprinde. :download:

 

Pe net am vazut modele de oglinzi mai noi, cu doua capace de plastic. Acestea cred ca se demonteaza asa cum a descris colegul 'b0gdan4you', caruia trebuie sa-i super multumesc pentru sprijinul acordat :thumbsup: . Avand in vedere ca data trecuta doar i-am multumit atunci cand nu ne-a ajutat. :flowers:

Link to comment
Share on other sites

........

, iar de acum astept sa verific oglinda in trafic.Sa-i vad acum pe cei cu farurile dereglate (intentionat sau neintentionat nu conteaza, efectul deranjant e acelasi) daca vor mai reusi sa ma deranjeze din spate.

....

 

I-si face treaba corespunzator . Nici eu nu aveam cu senzor inainte. Sa legi si firul pe mersul inapoi, te ajuta !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.