BMWClub: Care este temperatura optima functionare - BMWClub

Jump to content


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Care este temperatura optima functionare Motoare Rate Topic: ***** 1 Votes

#1 User is offline   micky 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 532
  • Joined: 05-July 05
  • Gender:Male
  • Location:Planet Pluto..
  • Interests:peace man..peace!

Posted 18 January 2009 - 01:19

care este temperatura optima de functionare a motoarelor si care sunt avantajele/ dezavantajele functionarii unui motor otto la o temperatura mai ridicata/ mai scazuta?? :)

As vrea sa posteze cei care cunosc mai bine aceste aspecte.

nelamurirea mea este si in ceea ce priveste faptul ca, termostatul masinii mele (original BMW) deschide la o temperatura de 102 grade C (cel putin asa scrie pe el), iar la vanzare pt acelasi motor (dar ca piese aftermarket) exista si termostate ce deschid la temperaturi de 92, 89 si 87 grade.

Pe internet am gasit diverse ipoteze..ca la o temperatura mai mare (dar in parametri)..motorul ar avea o putere mai mare...consum mai mic...uzura mai mica, respectiv la o temp mai mica.. doar putere mai mare, etc.. Lamuriti-ma si pe mine va rog :)

masina in cauza are motor M62 V8 3500cmc.

This post has been edited by micky: 18 January 2009 - 01:23

0

#2 User is offline   ovy318i 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1730
  • Joined: 14-March 07
  • Location:Botosani

Posted 18 January 2009 - 10:38

la e 46,e 105 grade,temperatura recomandata e cea la care a fost proiectat motorul,atunci va avea randament maxim,o data cu trecerea timpului,observ ca s-au facut motoare care functioneaza la temperaturi mai mari,s-a inceput cu termostate de 75,87,mult timp 95 de grade,cred ca e in avantajul randamentului.
0

#3 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 18 January 2009 - 10:44

un motor care functioneaza sub temp. normala de lucru se uzeaza mult mai rapid
0

#4 User is offline   cristimm 

  • -
  • Group: Members
  • Posts: 2917
  • Joined: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 18 January 2009 - 11:17

View Postovy318i, on 18/Jan/2009, 10:38, said:

la e 46,e 105 grade,temperatura recomandata e cea la care a fost proiectat motorul,atunci va avea randament maxim,o data cu trecerea timpului,observ ca s-au facut motoare care functioneaza la temperaturi mai mari,s-a inceput cu termostate de 75,87,mult timp 95 de grade,cred ca e in avantajul randamentului.


Da, asa este. Cu cat temperatura motorului este mai mare cu atat randamentul este mai mare. Explicatia este urmatoarea: daca camasa si pistonul sunt reci, o mare parte din energia arderii este absorbita de acestea sub forma de caldura si lucrul mecanic efectuat este mai mic. Cu cat camasa si pistonul sunt mai calde absorb mai putina caldura (energie).

Efecte negative: de cand motoarele lucreaza mai calde s-a introdus sistemul de presurizare al lichidului de racire (ca sa nu fiarba) - de aceea radiatoarele si furtunele de legatura se strica mai des. Uleiul se degradeaza mai repede la temperaturi ridicate. Diverse garnituri si piese din plastic de pe motor se vor strica mai repede.

View PostCalin78, on 18/Jan/2009, 10:44, said:

un motor care functioneaza sub temp. normala de lucru se uzeaza mult mai rapid


Este partial adevarat dar numai la temperaturi foarte joase, daca motorul daca motorul trece 60-70 grade uzura este normala. Diferenta pana la 100+ grade are de a face numai cu randamentul.
0

#5 User is offline   Bavaria 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 11425
  • Joined: 20-November 04
  • Gender:Male

Posted 18 January 2009 - 12:39

View Postmicky, on 17/Jan/2009, 18:19, said:

masina in cauza are motor M62 V8 3500cmc.



M62 are un termostat electric care este comandat de computerul de injectie.El functioneaza ca un termostat mecanic, insa, in functie de situatie poate fi deschis/inchis in mod independent fata de temperatura lichidului de racire.
Deci temperatura la care lucreaza acest motor nu este constanta, depinde de la un regim de functionare la altul.
0

#6 User is offline   micky 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 532
  • Joined: 05-July 05
  • Gender:Male
  • Location:Planet Pluto..
  • Interests:peace man..peace!

Posted 18 January 2009 - 16:39

acum am inteles mai bine situatie!
Multumesc mult la toti.
Bavaria: ai dreptate ... intr-adevar am vazut ca pe termostat exista o mufa dar m-am gandit ca poate mai este inca vreo sonda de temperatura si acolo k maisina asta e plina de sonde de temperatura pe sistemul de racire.

Presiunea in sistem mi se pare f mare, chiar pe busonul vasului de expansiune scrie 200 (psi) presiune la care deschide supapa deci deabia la 13.78 bar se considera a fi presiunea foarte crescuta.
De multe ori am observat ca, la cald, dupa o tura de talpa, furtunele de apa sunt tari ca piatra...de aici numeroase presupuri...care pentru linistea mea, au dus la inlocuirea pompei de apa, vas+buson expansiune, termostat si lichid racire...

This post has been edited by micky: 18 January 2009 - 16:48

0

#7 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 18 January 2009 - 20:36

Nu ai de ce să te îngrijorezi, așa se întâmplă și la mine.

Și eu am schimbat vasul de expansiune acum o lună pentru că nu vroiam să mă lase în drum cine știe unde.
0

#8 User is offline   cristimm 

  • -
  • Group: Members
  • Posts: 2917
  • Joined: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 18 January 2009 - 22:37

View Postmicky, on 18/Jan/2009, 16:39, said:

Presiunea in sistem mi se pare f mare, chiar pe busonul vasului de expansiune scrie 200 (psi) presiune la care deschide supapa deci deabia la 13.78 bar se considera a fi presiunea foarte crescuta.


Pe undeva s-a strecurat o greseala 13 bar este enorm, presiunea in circuitul de racire este de 1-2 bar.
0

#9 User is offline   benkenobi 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 203
  • Joined: 28-September 08

Posted 18 January 2009 - 23:32

daca gandim fizic randamentul este miu=1-T1/T2, unde t2 este temperatura de functionare a motorului, t1 fiind temperatura ambientala. cu cat t2 este mai mare, cu atat raportul temperaturilor este mai mic ( si scazut din 1 va ramane o valoare mai mare).
cu toate acestea randamentul unui motor cu ardere interna in patru timpi este foarte mic situat intre 34-37%. randamentul este limitat atat de frecarile din sistem cat mai ales de limita superioara a temperaturii t2. in aceste conditii s-a incercat permanent gasirea unor solutii tehnice pentru functionarea motorului la temperaturi t2 cat mai ridicate, coroborat cu reducerea frecarilor, reducerea efectelor distructive generate de explozia amestecului carburant la temperaturi din ce in ce mai mari, reducerea dilatarilor termice si transmiterea catre roata a unui cuplu cat mai mare.
in ultima perioada au parut motoare rotative ( cu un randament mult mai ridicat).
0

#10 User is offline   Cristi.MD 

  • ...
  • Group: Members
  • Posts: 5035
  • Joined: 04-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Posted 18 January 2009 - 23:35

micky: si eu stiam aceeasi poveste de 90-102 grade etc... dar am testat cu afisaju ala din bord... acul ajunge la verticala si ramane acolo de la 75 de grade, chiar daca i-am dat in gura pe urcare, mai sus de 82 de grade nu a urcat... si acolo ramane 80-82 de grade.... nu stiu care e faza cu termostatele.. alea la 102 grade sau ce si cum..
0

#11 User is offline   cristimm 

  • -
  • Group: Members
  • Posts: 2917
  • Joined: 18-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 January 2009 - 10:02

Ceasul din bord este construit antiprost adica intre 75 si 110 grade (difera de la model la model), temperaturi considerate normale acul sta pe centru. Este o mare prostie dar au facut asa ca sa nu aiba multe plangeri la service ca le variaza temperatura.
0

#12 User is offline   micky 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 532
  • Joined: 05-July 05
  • Gender:Male
  • Location:Planet Pluto..
  • Interests:peace man..peace!

Posted 19 January 2009 - 18:39

View PostCiupanezu, on 18/Jan/2009, 20:36, said:

Nu ai de ce să te îngrijorezi, așa se întâmplă și la mine.

Și eu am schimbat vasul de expansiune acum o lună pentru că nu vroiam să mă lase în drum cine știe unde.


Ce se intamplase cu vasul de l-ai schimbat, avea vreo fisura, busonul nu mai inchide..? sau doar vasul mai ramasese de schimbat...si ti-ai luat de o grija?
Furtunul ala gros de vine din pompa de apa in radiator (partea de sus, dreapta cum te uiti la motor) este tare ca piatra si la tine dupa ce vii cu masina din oras/ dupa o tura de talpa?
0

#13 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 20 January 2009 - 00:46

A fost doar o măsură de precauție.

Nu.
0

#14 User is offline   micky 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 532
  • Joined: 05-July 05
  • Gender:Male
  • Location:Planet Pluto..
  • Interests:peace man..peace!

Posted 20 January 2009 - 01:00

inseamna ca eu inca trebuie sa mai aerisesc !
0

#15 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 20 January 2009 - 01:37

Foarte posibil.
0

#16 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 20 January 2009 - 01:48

Probabil aerisirea nu ajuta. Daca ar fi avut aer in instalatie furtunele nu ar fi fost tari ca piatra.
0

#17 User is offline   the_rifle 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2376
  • Joined: 23-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 20 January 2009 - 02:53

View Postbenkenobi, on 18/Jan/2009, 23:32, said:

in ultima perioada au parut motoare rotative ( cu un randament mult mai ridicat).


.... si o uzura cu mult mai rapida....

Dupa parerea mea motorul rotativ e o mare pacaleala.....
Degeaba imi scoate 240 de cai din 1.3 litri daca-mi consuma tot cat pt 240 de cai ( si caii aia trebuie hranitzi... )
Un motor rotativ e considerat uzat la 50 de mii de Km.... deci unde e jmecheria ?

This post has been edited by the_rifle: 20 January 2009 - 02:58

0

#18 User is offline   benkenobi 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 203
  • Joined: 28-September 08

Posted 21 January 2009 - 21:49

the rifle- ma refeream strict la temperaturi ridicate de functionare a motoarelor si implicit la randament.
ca orice inovatie si motorul rotativ are de parcurs un drum mai lung sau mai scurt pana la gasirea optimului. nici motoarele otto nu erau prea performante la inceputuri. totdeauna este loc de mai bine.
in conditiile in care rezervele de combustibili fosili la nivel planetar sunt estimate a fi suficiente pentru inca 40-60 ani de acum inainte, este clar ca omenirea se va indrepta grabnic catre gasirea si promovarea unor noi solutii tehnice privind motricitatea autovehiculelor.
0

#19 User is offline   Ciupanezu 

  • *********************
  • Group: Members
  • Posts: 26982
  • Joined: 11-May 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 21 January 2009 - 22:56

View Postthe_rifle, on 20/Jan/2009, 02:53, said:

.... si o uzura cu mult mai rapida....

Dupa parerea mea motorul rotativ e o mare pacaleala.....
Degeaba imi scoate 240 de cai din 1.3 litri daca-mi consuma tot cat pt 240 de cai ( si caii aia trebuie hranitzi... )


Și plătești și impozit ca pentru un motor de 2.6 litri.
0

#20 User is offline   katz 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 207
  • Joined: 20-January 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Posted 22 January 2009 - 01:44

Rx8 are motor rotativ. Am vazut cu ochii mei si ....:)) nu prea l-am vazut.

Mic si rau. Pacat insa ca se duce asa rapid. Cred ca e mai mult o masina de alergat si nicidecum de mers cu ea prin oras. Si trebuie sa recunoastem ca sunt destule.:)


avantaje si dezavantaje
0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro