Jump to content

Care este temperatura optima functionare


Recommended Posts

care este temperatura optima de functionare a motoarelor si care sunt avantajele/ dezavantajele functionarii unui motor otto la o temperatura mai ridicata/ mai scazuta?? :)

 

As vrea sa posteze cei care cunosc mai bine aceste aspecte.

 

nelamurirea mea este si in ceea ce priveste faptul ca, termostatul masinii mele (original BMW) deschide la o temperatura de 102 grade C (cel putin asa scrie pe el), iar la vanzare pt acelasi motor (dar ca piese aftermarket) exista si termostate ce deschid la temperaturi de 92, 89 si 87 grade.

 

Pe internet am gasit diverse ipoteze..ca la o temperatura mai mare (dar in parametri)..motorul ar avea o putere mai mare...consum mai mic...uzura mai mica, respectiv la o temp mai mica.. doar putere mai mare, etc.. Lamuriti-ma si pe mine va rog :)

 

masina in cauza are motor M62 V8 3500cmc.

Edited by micky
Link to comment
Share on other sites

la e 46,e 105 grade,temperatura recomandata e cea la care a fost proiectat motorul,atunci va avea randament maxim,o data cu trecerea timpului,observ ca s-au facut motoare care functioneaza la temperaturi mai mari,s-a inceput cu termostate de 75,87,mult timp 95 de grade,cred ca e in avantajul randamentului.
Link to comment
Share on other sites

la e 46,e 105 grade,temperatura recomandata e cea la care a fost proiectat motorul,atunci va avea randament maxim,o data cu trecerea timpului,observ ca s-au facut motoare care functioneaza la temperaturi mai mari,s-a inceput cu termostate de 75,87,mult timp 95 de grade,cred ca e in avantajul randamentului.

 

Da, asa este. Cu cat temperatura motorului este mai mare cu atat randamentul este mai mare. Explicatia este urmatoarea: daca camasa si pistonul sunt reci, o mare parte din energia arderii este absorbita de acestea sub forma de caldura si lucrul mecanic efectuat este mai mic. Cu cat camasa si pistonul sunt mai calde absorb mai putina caldura (energie).

 

Efecte negative: de cand motoarele lucreaza mai calde s-a introdus sistemul de presurizare al lichidului de racire (ca sa nu fiarba) - de aceea radiatoarele si furtunele de legatura se strica mai des. Uleiul se degradeaza mai repede la temperaturi ridicate. Diverse garnituri si piese din plastic de pe motor se vor strica mai repede.

 

un motor care functioneaza sub temp. normala de lucru se uzeaza mult mai rapid

 

Este partial adevarat dar numai la temperaturi foarte joase, daca motorul daca motorul trece 60-70 grade uzura este normala. Diferenta pana la 100+ grade are de a face numai cu randamentul.

Link to comment
Share on other sites

masina in cauza are motor M62 V8 3500cmc.

 

 

M62 are un termostat electric care este comandat de computerul de injectie.El functioneaza ca un termostat mecanic, insa, in functie de situatie poate fi deschis/inchis in mod independent fata de temperatura lichidului de racire.

Deci temperatura la care lucreaza acest motor nu este constanta, depinde de la un regim de functionare la altul.

Link to comment
Share on other sites

acum am inteles mai bine situatie!

Multumesc mult la toti.

Bavaria: ai dreptate ... intr-adevar am vazut ca pe termostat exista o mufa dar m-am gandit ca poate mai este inca vreo sonda de temperatura si acolo k maisina asta e plina de sonde de temperatura pe sistemul de racire.

 

Presiunea in sistem mi se pare f mare, chiar pe busonul vasului de expansiune scrie 200 (psi) presiune la care deschide supapa deci deabia la 13.78 bar se considera a fi presiunea foarte crescuta.

De multe ori am observat ca, la cald, dupa o tura de talpa, furtunele de apa sunt tari ca piatra...de aici numeroase presupuri...care pentru linistea mea, au dus la inlocuirea pompei de apa, vas+buson expansiune, termostat si lichid racire...

Edited by micky
Link to comment
Share on other sites

Presiunea in sistem mi se pare f mare, chiar pe busonul vasului de expansiune scrie 200 (psi) presiune la care deschide supapa deci deabia la 13.78 bar se considera a fi presiunea foarte crescuta.

 

Pe undeva s-a strecurat o greseala 13 bar este enorm, presiunea in circuitul de racire este de 1-2 bar.

Link to comment
Share on other sites

daca gandim fizic randamentul este miu=1-T1/T2, unde t2 este temperatura de functionare a motorului, t1 fiind temperatura ambientala. cu cat t2 este mai mare, cu atat raportul temperaturilor este mai mic ( si scazut din 1 va ramane o valoare mai mare).

cu toate acestea randamentul unui motor cu ardere interna in patru timpi este foarte mic situat intre 34-37%. randamentul este limitat atat de frecarile din sistem cat mai ales de limita superioara a temperaturii t2. in aceste conditii s-a incercat permanent gasirea unor solutii tehnice pentru functionarea motorului la temperaturi t2 cat mai ridicate, coroborat cu reducerea frecarilor, reducerea efectelor distructive generate de explozia amestecului carburant la temperaturi din ce in ce mai mari, reducerea dilatarilor termice si transmiterea catre roata a unui cuplu cat mai mare.

in ultima perioada au parut motoare rotative ( cu un randament mult mai ridicat).

Link to comment
Share on other sites

micky: si eu stiam aceeasi poveste de 90-102 grade etc... dar am testat cu afisaju ala din bord... acul ajunge la verticala si ramane acolo de la 75 de grade, chiar daca i-am dat in gura pe urcare, mai sus de 82 de grade nu a urcat... si acolo ramane 80-82 de grade.... nu stiu care e faza cu termostatele.. alea la 102 grade sau ce si cum..
Link to comment
Share on other sites

Nu ai de ce sã te Îngrijorezi, aºa se Întâmplã ºi la mine.

 

ÂŞi eu am schimbat vasul de expansiune acum o lunĂŁ pentru cĂŁ nu vroiam sĂŁ mĂŁ lase ĂŽn drum cine Âştie unde.

 

Ce se intamplase cu vasul de l-ai schimbat, avea vreo fisura, busonul nu mai inchide..? sau doar vasul mai ramasese de schimbat...si ti-ai luat de o grija?

Furtunul ala gros de vine din pompa de apa in radiator (partea de sus, dreapta cum te uiti la motor) este tare ca piatra si la tine dupa ce vii cu masina din oras/ dupa o tura de talpa?

Link to comment
Share on other sites

in ultima perioada au parut motoare rotative ( cu un randament mult mai ridicat).

 

.... si o uzura cu mult mai rapida....

 

Dupa parerea mea motorul rotativ e o mare pacaleala.....

Degeaba imi scoate 240 de cai din 1.3 litri daca-mi consuma tot cat pt 240 de cai ( si caii aia trebuie hranitzi... )

Un motor rotativ e considerat uzat la 50 de mii de Km.... deci unde e jmecheria ?

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

the rifle- ma refeream strict la temperaturi ridicate de functionare a motoarelor si implicit la randament.

ca orice inovatie si motorul rotativ are de parcurs un drum mai lung sau mai scurt pana la gasirea optimului. nici motoarele otto nu erau prea performante la inceputuri. totdeauna este loc de mai bine.

in conditiile in care rezervele de combustibili fosili la nivel planetar sunt estimate a fi suficiente pentru inca 40-60 ani de acum inainte, este clar ca omenirea se va indrepta grabnic catre gasirea si promovarea unor noi solutii tehnice privind motricitatea autovehiculelor.

Link to comment
Share on other sites

.... si o uzura cu mult mai rapida....

 

Dupa parerea mea motorul rotativ e o mare pacaleala.....

Degeaba imi scoate 240 de cai din 1.3 litri daca-mi consuma tot cat pt 240 de cai ( si caii aia trebuie hranitzi... )

 

ÂŞi plĂŁteÂşti Âşi impozit ca pentru un motor de 2.6 litri.

Link to comment
Share on other sites

Rx8 are motor rotativ. Am vazut cu ochii mei si ....:)) nu prea l-am vazut.

 

Mic si rau. Pacat insa ca se duce asa rapid. Cred ca e mai mult o masina de alergat si nicidecum de mers cu ea prin oras. Si trebuie sa recunoastem ca sunt destule.:)

 

 

avantaje si dezavantaje

Link to comment
Share on other sites

Rx8 are motor rotativ. Am vazut cu ochii mei si ....:)) nu prea l-am vazut.

 

Mic si rau. Pacat insa ca se duce asa rapid. Cred ca e mai mult o masina de alergat si nicidecum de mers cu ea prin oras. Si trebuie sa recunoastem ca sunt destule.:)

 

 

avantaje si dezavantaje

 

Decât să iei un RX-8 mai bine iei un M3 E46.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Rx8 are motor rotativ. Am vazut cu ochii mei si .... :) ) nu prea l-am vazut.

 

Mic si rau. Pacat insa ca se duce asa rapid. Cred ca e mai mult o masina de alergat si nicidecum de mers cu ea prin oras. Si trebuie sa recunoastem ca sunt destule. :)

 

 

avantaje si dezavantaje

 

Decât sã iei un RX-8 mai bine iei un M3 E46.

 

:) ...asta nici nu trebuia spus.... mie personal, jucariilor astora de la baietii cu ochi oblici, gen RX-8, Mazda6...etc imi place sa le zic "MASINI FARA PERSONALITATE", de exemplu daca incerci sa-ti amintesti forma exacta la un KIA C'eed sau un Hyundai de nustiu care, nu cred ca o sa poti... eu personal nu reusesc... asadar eu zic sa incercam sa evitam comparatiile gen M3 cu RX-8

 

PS sa nu mai zicem nimic de fiabilitate

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.