Jump to content

Recommended Posts

Puteti sa-mi explicati si mie care este "intelesul" acelei clauze? Ma refer la "plata despagubirilor (...) se face prin plata in regie proprie". Eu nu inteleg nimic. Nick58, de ce spui ca este idioata? Fa-ma si pe mine sa inteleg, te rog...
Link to comment
Share on other sites

Puteti sa-mi explicati si mie care este "intelesul" acelei clauze? Ma refer la "plata despagubirilor (...) se face prin plata in regie proprie". Eu nu inteleg nimic. Nick58, de ce spui ca este idioata? Fa-ma si pe mine sa inteleg, te rog...

 

..Este f idioata clauza pt ca ....

 

Daca iubitul tau BMW este din 2003 nu vei putea sa-l duci la un service autorizat , agreeat , reprezentanta In schimb ei iti vor da ceva banuti dupa cataloagele lor idioate care nu arata de cate ori ai polishat tu masina sau ai schimbat piese la ea ..Adica iti arunca un 70 % din cat ar face de fapt reparatia intr-un service ..Ramane ca tu sa umbli de nebun sa-ti faci masina si sa tragi de bani , eventual sa mai si pui !...

 

PS ..Multi dintre noi nu citim clauzele cand semnam genul asta de contracte !..Se pare ca ar trebui citit indiferent de firma ..Probabil toti incearca tot felul de clauze idioate !...

 

Ma intreb daca e legala clauza aia a lor !..

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

Venind de la unul care n-are nici RCA (deci nu tin cu asiguratorii), ce vreau sa spun cred ca n-o sa fie inteles ca partizanat. Am intrebat daca poate cineva sa-mi explice ce inseamna sintagma respectiva, pentru ca EA NU INSEAMNA NIMIC. Ori e o greseala de redactare, ori imaginea in cauza este masluita. O plata n-are cum sa se faca ...in regie proprie. Si nu sunt de acord pur si simplu nici cu ce spuneti voi, intrucat nici despagubirea "in regie proprie" despre care se vorbeste in paragraful imediat urmator nu are absolut nicio conotatie... valabila. Nici despagubirea (ca operatiune) n-are cum sa se faca ...in regie proprie. Termenul de "regie proprie" este total antagonic celui de "plata" sau de "despagubire" (care si ea implica o plata). In plus, plata si despagubirea revin asiguratorului, si banuiesc ca astia nu au service propriu sa-i repare masina asiguratului.
Link to comment
Share on other sites

Venind de la unul care n-are nici RCA (deci nu tin cu asiguratorii), ce vreau sa spun cred ca n-o sa fie inteles ca partizanat. Am intrebat daca poate cineva sa-mi explice ce inseamna sintagma respectiva, pentru ca EA NU INSEAMNA NIMIC. Ori e o greseala de redactare, ori imaginea in cauza este masluita. O plata n-are cum sa se faca ...in regie proprie. Si nu sunt de acord pur si simplu nici cu ce spuneti voi, intrucat nici despagubirea "in regie proprie" despre care se vorbeste in paragraful imediat urmator nu are absolut nicio conotatie... valabila. Nici despagubirea (ca operatiune) n-are cum sa se faca ...in regie proprie. Termenul de "regie proprie" este total antagonic celui de "plata" sau de "despagubire" (care si ea implica o plata). In plus, plata si despagubirea revin asiguratorului, si banuiesc ca astia nu au service propriu sa-i repare masina asiguratului.

 

IN limbaj de Asigurator ,,,regie proprie inseamn un fel; de ..La tine acasa ..Te priveste ..treaba ta de unde si cum si ce ...Noi platit X suma raportat la un cuantum din cat ar face reparatia intr-un service autorizat cu piese originale sau cel putin noi !..Nu stiu daca faptul ca speculezi intelesul limbii romane conform DEX , te poate ajuta cu ceva !..

Link to comment
Share on other sites

Nu, myxage. Nu speculez DEX-ul. Juridic vorbind, clauza aia e lipsita de orice efect. Ma rog, am sperat s-o spuna altcineva.

 

 

Nu stiu exact pt ca nu sunt jurist ..dar e o clauza care reglementeaza cum despagubesc ei masinile mai vechi de 5 ani !. si personajul care s-a lovit de ea pe softpedia se pare ca i-a resimtit efectele din plin !.. In schimb clauza aia poate fi combatuta ca si verticalitate ...cum e cazul de mai sus 450 ron pt o bara fata la golf4 in conditiile in care nu exista vopsit piesa cu factura sub 100 E

Link to comment
Share on other sites

"regie proprie" ... asta inseamna ca degeaba ai platit asigurare casco, ca tot tu iti platesti reparatie din banii tai...

 

la capitol plata pentru reparatii am cunoscut doar 2 situatii:

 

reparatie aprobata de asigurator si bani avansati de client si apoi recuperati de la asigurator dupa reparatie

si

 

reparatie cu decontare directa intre service (agreat) si asigurator (client nu scoate nici un ban din buzunar)

 

or mai fi si alte posibilitati, nu stiu, insa reparatie in regie proprie... la ce-ti mai foloseste casco?

Link to comment
Share on other sites

REGIE PROPRIE : Plata catre pagubit a unei sume de bani cu care acesta sa isi repare masine unde si cum vrea muschiul lui! Aceasta suma de bani este calculata pe baza unor programe informatice specializate in emiterea de devize de reparatii auto. Pt calcularea acestui deviz sunt introdusi doi indici importanti: pret ora manopera si pret piese. Aceste preturi nu va asteptati sa fie corelate cu realitatea pietei.

Concret: Ai o dauna. Alegi regie proprie. Incasezi ipotetic 1000 euro.Realitate: cu banii astia nu iti va repara masina nici nea Gigi care are service in garajul din spatele blocului!

Link to comment
Share on other sites

Partea cu "regie proprie" nici eu nu o inteleg, e foarte ambiguu.

 

Ce am inteles eu este ca : la automobilele mai vechi de 5 ani, reparatiile le suporti din buzunarul tau urmand ca ei sa iti 'despagubeasca' un echivalent calculat de ei in functie de ora de manopera si uzura pieselor respective.

 

De asemenea, nu s-a mentionat nicaieri ca in calcul se ia in considerare varsta piesei, ci varsta masinii! Deci este posibil ca o piesa nou-nouta sa o valorifice la varsta masinii, la fel cum o piesa SH mai veche/uzata sa fie valorificata tot in functie de varsta masinii.

 

 

Nu sunt atat de mult impotriva clauzei, e chiar ok. La urma urmei, ce am face daca nu am avea nici atat suport din partea lor? In ziua de azi fiecare proprietar de auto exagereaza in privinta asigurarilor casco, si pentru cea mai mica zgarietura apeleaza la serviciile lor. Uite ca s-au saturat si au inceput sa deschida ochii. Acum au obisnuit clientela, au provocat dependenta, si sunt orientati pe profit.

 

In exterior, CASCO se face doar pentru FURT sau DAUNA TOTALA, si asta stiti de ce? Pentru ca sunt prea multe clauze orientate spre profitul asiguratorului, si nevoia asigurarii de fapt se reduce la furt si dauna totala. Daca este un proprietar/sofer constiincios, vei constata cu certitudine acest aspect. Daca nu, trezeste-te la realitate, ca nimeni nu o sa dea din buzunarul lui pentru mofturile tale.

 

Ar fi misto ca masinile sa fie tot timpul noi noute, dar asta nu este posibil.

Edited by MMarkus
Link to comment
Share on other sites

Am un prieten care si-a deschis un Birou pentru asigurari cu acesti DOMNI din Bulgaria .... azi am ramas si eu fara asigurare, a expirat dar decat sa imi fac la ei sa ma blesteme soferul pe care l-am lovit (Doamne fereste) mai bine stau pe dreapta 2 zile pana merg sa ii fac asigurare la Omiasig , apropo vreau sa imi fac asigurare numai pentru o luna stie cineva daca se poate? pentru ca nu vreau sa dau 3 4 5 mil pentru juma de an aiurea (masina am vandut-o si urmeaza sa o predau in luna Martie)
Link to comment
Share on other sites

Am un prieten care si-a deschis un Birou pentru asigurari cu acesti DOMNI din Bulgaria .... azi am ramas si eu fara asigurare, a expirat dar decat sa imi fac la ei sa ma blesteme soferul pe care l-am lovit (Doamne fereste) mai bine stau pe dreapta 2 zile pana merg sa ii fac asigurare la Omiasig , apropo vreau sa imi fac asigurare numai pentru o luna stie cineva daca se poate? pentru ca nu vreau sa dau 3 4 5 mil pentru juma de an aiurea (masina am vandut-o si urmeaza sa o predau in luna Martie)

 

Este pe forum la ...INSPECTOR ASIGURARI ... un subiect patit exact despre ce vorbesti tu. Am fost lovit de un asigurat ASITRANS.... deabia am gasit un service pe conventie sa lucreze cu ei ...dupa cateva unde m-au refuzat total ..ca nu platesc ...la timp....lucrarea s-a facut in cateva zile...dar plata a itnarziat 2 luni .,..noroc cu serviceul care a ales o alta varianta nu tocmai conventionala.... sa imi dea masina mai repede.

Dupa 2 luni plata s-a facut partial... restul fiind necesar sa scot eu din buzunar ...pentru ca nu stiu ce bandou nu trebuia inlocuit (desi era clar cromul atins ..zgariat)

Cu surle si trambite am reusit sa imi impun punctul de vedere ...si am reusit sa finalizez fara a plati o alta suma de bani pentru ca am fost lovit.... pagubit a fost service-ul...care nu a reusit nici pana acum sa scoata de la ei diferenta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hai sa va spun eu cum e cu regia proprie la euroins. ei au in program, inax se numeste. ceva gen audatex da cu niste preturi de rahat (ex.: tampon toba bmw 316 din 2000 costa conform inaxului asta 0,70 lei (700 lei vechi- fata de 22 euro cat e real). chiar eu ma lupt cu ei acum. din 192 mil din cat mi-a calculat un service cu audatexu ei imi platesc doar 69 mil. ca asa vor ei si programul ala al lor tampit. sa va mai dau exemple: usa spate 7 mil(20 mil), lampa semnalizare 2 mil(6 mil), aripa spate 4 mil (19 mil), toba intermediara 2 mil (60 mil), toba finala 5 mil (13 mil), senzor parcare 1,2 mil (4,5 mil), manopera 4 mil (audatex 22 mil fara vopsit) - in astea 4 mil daca nu ma insel intra si vopsitul care mai este si ala cam 22 mil

cam acestea "este"cu euroinsul.

 

desi in normele csa ordinul 20/2008, art 50, alin 7 spune clar: "Preturile partilor componente, ale pieselor inlocuitoare noi si ale materialelor sunt cele practicate de unitatile de specialitate"

si din acelasi articol 50 dar l apct 3 zice asa: "Cuantumul pagubei la vehicule este egal cu costul reparatiilor partilor componente sau ale pieselor avariate ori cu costul de inlocuire a acestora, inclusiv cheltuielile pentru materiale, precum si cele de demontare si montare aferente reparatiilor si inlocuirilor necesare ca urmare a pagubelor produse prin respectivul accident de vehicul, stabilite la preturile practicate de unitatile de specialitate, la care se adauga cheltuielile de transport ale vehiculului, precum si cele efectuate pentru limitarea pagubelor, dovedite cu documente justificative, potrivit art. 55. Prin unitati de specialitate se intelege persoanele juridice legal autorizate, care au in obiectul lor de activitate comercializarea de vehicule, parti componente, piese inlocuitoare si a materialelor pentru acestea, cu exceptia celor in regim de consignatie, si/sau executarea de lucrari de intretinere si reparatie la vehicule"

deci ei sunt obligati sa achite paguba cat este ea nu cat vor ei. daca nu le convine sa se duca pe alte piete. in congo de exemplu.

post-13919-1237187861_thumb.jpg

post-13919-1237187917_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cu euroins astia e o nebunie generala , eu ii suspectez de mari tepari , cunosc un tip care lucreaza la asigurari , am fost la el sa fac o asigurare RCA pe 6 luni , lucreaza la euroins si mia recomandat sa stau linistit daca fac asigurarea la ei si ulterior vand masina . Mia recomandat sa fac la ei pentru ca sunt ieftini si oricum vand masina dar mia spus clar - daca vrei pentru tine - masina ta - nu iti fac la noi , recomand sa iti faci asigurare la tiriac sau generali .

 

Mai multe nu stiu , nu am avut parte de probleme cu asiguratorii , Doamne Fereste-ma in continuare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.