BMWClub: Masina se adapteaza stilului tau de condus ? - BMWClub

Jump to content

  • 20 Pages +
  • « First
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Masina se adapteaza stilului tau de condus ? Vrajeala, sau adevar ?

Poll: deci ? (655 member(s) have cast votes)

titlul topicului

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#361 User is offline   lucian81v 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1312
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 20 January 2011 - 12:17

View Postmaniac18, on 18/Jan/2011, 13:00, said:

masina se adapteaza la stilul de condus numai daca e stricata. am un passat 1,9tdi 131 de cai. daca merg cu el incet sa scot un consum cat mai mic pana fac drumu brsov sibiu masina pierde cel putin 20 de cai, adica daca vreau sa ies in depasire e moarta, ca sa isi revina trebuie sa merg putin cu ea mai fortat si isi da drumu.

Probabil cei 20 de cai se simteau inutili si o luau inainte daca vedeau ca tu n-ai nvoie de ei :twoup:
1

#362 User is offline   SorinT 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 539
  • Joined: 11-October 08
  • Gender:Male
  • Location:dragasani

Posted 22 January 2011 - 22:17

masinile ca masinile, dar caii sigur iti invata ''stilu''.
1

#363 User is offline   unvicont 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2099
  • Joined: 01-May 07
  • Gender:Male
  • Location:cj

Posted 25 January 2011 - 20:32

alea cu cutie adaptiva, da. :twoup:
manualelel.... le "manaresti" la fiecare utilizare. :)
0

#364 User is offline   mihai vigariu 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1802
  • Joined: 15-May 09
  • Gender:Male
  • Location:CRAIOVA

Posted 29 June 2012 - 13:34

Sigur ca se adapteaza, o sa vedeti ca masinile celor care sufera din cauza pretului carburantilor au tendinta de a consuma mai putin, pentru a nu-si supara posesorii, Se intampla uneori sa se ajunga pana acolo incat se inregistreaza consumuri sub cele specificate de producator.
1

#365 User is offline   dartagnan 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 64
  • Joined: 30-March 05
  • Gender:Male
  • Interests:Carti, reviste, calatorii.
    Tot ce inseamna motor
    pe pamant, in aer si in apa.

Posted 29 June 2012 - 17:20

"Pentru cine are urechi de vazut... sa simta!"...

Acceleratie controlata electronic

Pedala de acceleratie în cazul autovehiculelor echipate cu acest sistem produce un efect similar unui senzor. În functie de pozitia pedalei, acesta identificã direct puterea doritã de cãtre conducãtorul auto. Pornind de la acest semnal de iesire, sistemul electronic al motorului regleazã clapeta de acceleratie, presiunea de supra-alimentare si aprinderea. Acest sistem electronic înlocuieste tehnologia de transfer utilizatã pânã în prezent care apela la cabluri si oferã avantaje semnificative: îmbunãtãteste controlul electronic al motorului, reactioneazã mai rapid si este o conditie tehnicã necesarã pentru echiparea cu sistemul electronic de control al traiectoriei (ESP)

CAN-BUS

Componentele electronice ale unui autovehicul sunt tot mai numeroase. Având în vedere cã tehnicile obisnuite de cablare, cu distante lungi, nu mai pot face fatã acestui transfer de date, este utilizat CAN Data Bus. Termenul Controller Area Network (CAN) reprezintã un sistem BUS în serie, conceput pentru utilizarea în productia de autovehicule. CAN-Data Bus asigurã un transfer digital de date între senzori, actuatori, precum si echipamentele de comandã si asigurã prelucrarea informatiilor unui senzor cu ajutorul mai multor echipamente de comandã, cu posibilitatea de controlare corespunzãtoare a actuatorilor. Suplimentar fatã de reducerea distantelor de cablare, un avantaj special oferit de CAN este acela cã, în cazul defectãrii unei componente, sistemul continuã sã functioneze, fiind redus semnificativ în acest mod riscul unei defectiuni totale. Si vechile sistemele electrice sunt controlate tot mai frecvent prin intermediul CAN-Data Bus, ceea ce contribuie la îmbunãtãtirea sigurantei si a confortului. Un exemplu este reprezentat de întrerupãtorul de curent fãrã fir utilizat la modelul VW Golf 5. Prin acest întrerupãtor, conducãtorul auto nu trebuie decât sã selecteze modul de iluminare dorit, iar sistemul de comandã alimenteazã farurile cu energia necesarã. În acest mod pot fi realizate functii precum „Coming home”. Ca urmare a ratei diferite de repetare a semnalelor si de volumul de date generat, sistemele CAN-BUS sunt clasificate în trei categorii: CAN-BUS antrenare transmite, printre altele, semnalele unitãtii de comandã a motorului, a controlului adaptiv al cutiei de viteze si a unitãtii ABS/ESP. CAN-BUS confort are un rol decisivi de exemplu pentru controlarea echipamentului de climatizare, iar CAN-BUS Infotainment asigurã transferarea semnalelor radioului din autovehicul cu adaptarea volumului în functie de viteza de deplasare.

Cuplu motor

Cuplul motor reprezintã forta actionatã de o pârghie asupra unui punct de rotire (cuplu motor = forta x pârghie). Un motor cu ardere internã transformã miscarea de ridicare si coborâre a pistoanelor, prin intermediul bielei, într-o miscare de rotatie a arborelui cotit cu un cuplu motor util în capãtul arbelui cotit. Cutia de viteze transformã cuplul motor în fortã de propulsie. Unitatea fizicã pentru mãsurarea cuplului motor este newton-metru (Nm). Motoarele moderne dezvoltã un cuplu motor cât mai ridicat atât la limita inferioarã de turatii, cât si pe parcursul unei plaje cât mai extinse de turatii. Acesta este o caracteristicã necesarã pentru o elasticitate corespunzãtoare si permite conducerea unui autovehicul cu un numãr redus de schimbare a treptelor de vitezã, determinând un consum redus de carburant. În functie de putere (kW) si de cuplul motor (Nm) pot fi identificate caracteristicile unui motor. Aproape toate propulsoarele moderne sunt realizate tinând cont de cerintele necesare pentru cuplul motor, ceea ce înseamnã cã permit un regim de rulare care nu implicã schimbarea frecventã a vitezelor.

Management electronic al motorului

Sarcina principalã a managementului electronic al motorului este reprezentatã de coordonarea tuturor parametrilor - cu reglarea permanentã a proceselor, pentru a asigura o exploatare cât mai economicã si mai ecologicã a motorului. Sunt coordonate, de exemplu, momentul de aprindere, cantitatea de carburant injectatã, momentul la care se produce acest proces si recircularea gazelor de evacuare, precum si pozitia clapetelor de acceleratie, mecanismul de transmisie, geometria variabilã a turbinei si modificarea pozitiei arborelui cu came (la propulsoarele cu benzinã), etc. Pentru realizarea functiilor sale, managementul electronic al motorului identificã în mod suplimentar turatia, temperatura motorului, tipul de carburant (prin intermediul unui senzor) si pozitia pedalei de acceleratie. În cazul în care existã abateri de la regimul normal de functionare sunt pãstrate informatii corespunzãtoare în memoria de stocare a erorilor pentru a permite accesarea acestora cu ocazia urmãtoarelor lucrãri de service.

This post has been edited by dartagnan: 29 June 2012 - 17:33

1

#366 User is offline   bmw3er 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1413
  • Joined: 25-March 12
  • Gender:Male

Posted 03 October 2012 - 03:01

eu cred ca este adevarat, cand am cumparat prima data masina, un bmw318is raspundea foarte bine la accelerati, tragea mult mai bine.
dupa ce am condus cateva mii de km mers foarte batranesc, eu asa merg, nu depasesc 60-70 km/h in oras, parca raspunde mult mai greu la accelerati, si merge mai infudat
chestia este ca daca nu accelerezi serios mai mereu, se imbaxeste clapeta de acceleratie, plus catalizator, i-ar atunci raspunde mai greu atunci cand vrei sa-i dai gas. e logic nu?
1

#367 User is offline   Similea 

  • MUS
  • Group: Banned
  • Posts: 3686
  • Joined: 06-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Insula Serpilor
  • Interests:Ilknur Pintilie

Posted 03 October 2012 - 09:08

Foarte logic.
0

#368 User is offline   Sly 

  • primitiv
  • Group: Banned
  • Posts: 2750
  • Joined: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:hunedoara/cluj-napoca

Posted 03 October 2012 - 10:23

da e un fenomen destul de complex.pe langa asta,probabil tie ti e afumata si bujia
0

#369 User is offline   geniu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 20
  • Joined: 21-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Pe unde se poate in Bucuresti

Posted 03 October 2012 - 10:33

Placebo la masinile mai vechi. Generatiile noi posibil.....
Masina veche- Ce componenta a masinii memoreaza stilul de condus? Apesi pedala masina fuge....mergi la consum masina e lenesa. Ecuatie simpla? :))
-1

#370 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1915
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 03 October 2012 - 10:45

Mai exista si obisnuirea cu puterea in timp , am avut pe rand 100 - 115 - 120 - 131 - 165 - 200 si 240 cai , Cu toate m-am obisnuit si mi se parea ca nu mai trag dupa un timp , singura care ma mai surprinde e ultima :rolleyes: .
2

#371 User is offline   bricktop 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 347
  • Joined: 16-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 03 October 2012 - 11:08

se adapteaza, la mine se simte clar cand resetez pedala de acceleratie din cand in cand.
0

#372 User is offline   darius_x 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1623
  • Joined: 01-June 10
  • Gender:Male
  • Location:cluj_napoca

Posted 22 October 2013 - 19:47

e valabila afirmatia doar pentru masinile cu acceleratie electronica! la ford stiu ca se putea reseta daca deconectai bateria..
0

#373 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3217
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Cøpenhavn
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 October 2013 - 20:30

View Postdarius_x, on 22 October 2013 - 19:47, said:

e valabila afirmatia doar pentru masinile cu acceleratie electronica! la ford stiu ca se putea reseta daca deconectai bateria..


Posted Image...asa si? ce se intampla? detaliaza putin....
0

#374 User is offline   Alex Nastase 

  • DOCTOR
  • Group: Members
  • Posts: 1975
  • Joined: 16-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:ţâţe, buci si cluburi

Posted 23 October 2013 - 20:33

Fuge mai tare :laugh:
0

#375 User is offline   malasorte 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1697
  • Joined: 30-June 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta ROMANIA
  • Interests:Inovatie si cercetare automobilistica facuta cu simt de raspundere si cu respect pentru client

Posted 23 October 2013 - 20:35

Schimba altfel in caz daca ai cutie de viteze automata, banuiesc ca isi poate modifica parametri de injectie ...
1

#376 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3217
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Cøpenhavn
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 October 2013 - 20:46

View Postmalasorte, on 23 October 2013 - 20:35, said:

Schimba altfel in caz daca ai cutie de viteze automata, banuiesc ca isi poate modifica parametri de injectie ...


Eee pe naiba, nu stiu faratilor cum e, bmw-ul care l-am avut (530d e39) avea si cutie automata avea si acceleratie electronica, i-am si scos borna la baterie (de mai multe ori) si n-am simtit nicio schimbare...am vrut sa merg la "pohale" (linisteanu) am mers, i-am dat in p..da a mers....nu inteleg modul asta de adaptare....ce ori are buton sport ca la M5 sa zici ca poti s-o faci sa se adapteze in functie de cum conduci tu??? dpmdv e un mare BULSHIT.

This post has been edited by Catalin BMW: 23 October 2013 - 20:47

0

#377 User is offline   mas12 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 136
  • Joined: 07-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 23 October 2013 - 20:46

Nu vad de ce ar ascunde marii producatori de masini aceasta "extra optiune"! :pardon:
-1

#378 User is offline   unvicont 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2099
  • Joined: 01-May 07
  • Gender:Male
  • Location:cj

Posted 23 October 2013 - 21:08

View PostCatalin BMW, on 23 October 2013 - 20:46, said:

Eee pe naiba, nu stiu faratilor cum e, bmw-ul care l-am avut (530d e39) avea si cutie automata avea si acceleratie electronica, i-am si scos borna la baterie (de mai multe ori) si n-am simtit nicio schimbare...am vrut sa merg la "pohale" (linisteanu) am mers, i-am dat in p..da a mers....nu inteleg modul asta de adaptare....ce ori are buton sport ca la M5 sa zici ca poti s-o faci sa se adapteze in functie de cum conduci tu??? dpmdv e un mare BULSHIT.


scrie si in manualul de utilizare ... despre "adaptarile masinii" la stilul de condus

This post has been edited by unvicont: 23 October 2013 - 21:16

0

#379 User is offline   Myx 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 10126
  • Joined: 17-December 06
  • Gender:Male
  • Location:b

Posted 23 October 2013 - 21:13

e o diferenta la stil de condus lesinat sau mai agitat . daca merg mult timp mai lejer nu trag de ea , o simt ca raspunde incet apoi la calcari bruste , daca merg o perioada mai tare in turatii , ramane asa ,, agitata sa zicem , pedala raspunde imediat , dar cum am DS si Sport buton acum , nu mai are nici o sansa . :)))))))))))))
in principiu si traficul face stilul de condus ca degeaba vrei sa mergi daca nu ai unde , asa ca mai bine play safe de la mine , Extraurban e altceva , ii dau sa zaca :download:

This post has been edited by Myx: 23 October 2013 - 21:14

1

#380 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3217
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Cøpenhavn
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 October 2013 - 22:27

Io va spun sincer ca pe nicio masina n-am simtit niciun fel de schimbare a comportamentului masinii; la ce spuneti voi asta ar insemna ca de fiecare data cand mergi mai "iute" cu masina sa se modifice performantele masinii...adica daca 3 luni merg mai ceva ca pensionarii si daca-i dau 0-100 scot 9s, apoi daca ma hotarasc sa fiu un pui de sumahar si-o rup vreo 4 luni asa pai inseamna ca la 0-100 scot 8 sec ca doar s-a adaptat dupa stilul meu si raspunde mai promt acceleratia, nu?Posted Image
0

Share this topic:


  • 20 Pages +
  • « First
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro