Jump to content

Masina se adapteaza stilului tau de condus ?


Andrei92

deci ?  

678 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Schimba altfel in caz daca ai cutie de viteze automata, banuiesc ca isi poate modifica parametri de injectie ...

 

Eee pe naiba, nu stiu faratilor cum e, bmw-ul care l-am avut (530d e39) avea si cutie automata avea si acceleratie electronica, i-am si scos borna la baterie (de mai multe ori) si n-am simtit nicio schimbare...am vrut sa merg la "pohale" (linisteanu) am mers, i-am dat in p..da a mers....nu inteleg modul asta de adaptare....ce ori are buton sport ca la M5 sa zici ca poti s-o faci sa se adapteze in functie de cum conduci tu??? dpmdv e un mare BULSHIT.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Eee pe naiba, nu stiu faratilor cum e, bmw-ul care l-am avut (530d e39) avea si cutie automata avea si acceleratie electronica, i-am si scos borna la baterie (de mai multe ori) si n-am simtit nicio schimbare...am vrut sa merg la "pohale" (linisteanu) am mers, i-am dat in p..da a mers....nu inteleg modul asta de adaptare....ce ori are buton sport ca la M5 sa zici ca poti s-o faci sa se adapteze in functie de cum conduci tu??? dpmdv e un mare BULSHIT.

 

scrie si in manualul de utilizare ... despre "adaptarile masinii" la stilul de condus

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

e o diferenta la stil de condus lesinat sau mai agitat . daca merg mult timp mai lejer nu trag de ea , o simt ca raspunde incet apoi la calcari bruste , daca merg o perioada mai tare in turatii , ramane asa ,, agitata sa zicem , pedala raspunde imediat , dar cum am DS si Sport buton acum , nu mai are nici o sansa . :)))))))))))))

in principiu si traficul face stilul de condus ca degeaba vrei sa mergi daca nu ai unde , asa ca mai bine play safe de la mine , Extraurban e altceva , ii dau sa zaca :download:

Edited by Myx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Io va spun sincer ca pe nicio masina n-am simtit niciun fel de schimbare a comportamentului masinii; la ce spuneti voi asta ar insemna ca de fiecare data cand mergi mai "iute" cu masina sa se modifice performantele masinii...adica daca 3 luni merg mai ceva ca pensionarii si daca-i dau 0-100 scot 9s, apoi daca ma hotarasc sa fiu un pui de sumahar si-o rup vreo 4 luni asa pai inseamna ca la 0-100 scot 8 sec ca doar s-a adaptat dupa stilul meu si raspunde mai promt acceleratia, nu?wacko.gif
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nu stiu cum sunt ale voastre e39 dar al meu daca vreau sa merg usor cu 60 km/h in viteza a 3 a am consum de 4%, iar turatia sta la 2200. In momentul cand vreau sa ii dau blana si sunt in viteza a 3 a cu 60 la ora acceleratia raspunde ff bine, uneori chiar fuge spatele foarte putin cu tot cu dsc activat,dar daca merg constant cu 60 si ma opresc intr-o parcare pt a face cateva gogosi nu vrea nici in ruptul capului sa se invarta "ca la carte".Daca o fugaresc pana la locul unde vreau sa ma joc atunci se vede ca ii face placere sa se invarta :) .In concluzie, cred ca DA, se adapteaza ! Edited by urbanculture
Link to comment
Share on other sites

Nu scoti mai putin pana la suta, cum sa spui asa ceva? Performantele masinii nu se modifica

 

Ce se modifica e graficul logaritmic al pedalei.

 

Daca mergi lenes, o pedala apasata la 50% va corespunde, sa zicem, unei deschideri a clapetei de 30%.

 

 

Daca o resetezi (sau ai buton sport) atunci 50 va corespunde lui 50, 70 lui 70 si tot asa

 

Asa face ca senzatia sa se schimbe, nu performanta masinii!

 

Reseteaz-o si apoi primii 50 dr km conduce-o de parca ai furat-o, cum spunea cineva, si apoi o sa ramana mai intepata ceva vreme.

 

exista varianta cu resetul din cheie, dar cel mai tare se simte cand cu GT1 sau INPA ii dai clear all adaptions

 

100% pedala va fi intotdeauna 100% deschidere clapeta, no matter what!

 

 

PS: daca programele alea au optiune de resetare adaptari, asta inseamna ca ele exista!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

In caz ca uitati cum functioneaza o cutie automata aveti aici un rezumat:

Adaptive transmission control

As with earlier automatic transmissions, the 6-speed automatic transmissions offer the choice between a comfort

program and a sport program.

The adaptive transmission control (component of electronic transmission control) adapts the shift characteristics of the

comfort program and sport program to the driver's wish and the driving situation.

In both programs, the adaptive transmission control changes from a basic map to a performance-orientated map, as

required:

· Comfort program in selector lever position "D"

The comfort program is based on 2 maps: The XE map (extreme economy) and the E map (economy). The

EGS control unit normally selects the economical XE map (= basic map). In case of particular demands

(e.g. load requirements), the system will change to the performance-orientated E map. If the input signals

change in favour of a more gentle driving style, the system will change back to the more economical XE map.

· Sport program in selector lever position "M/S"

The sport program effects dynamic, sporty shift characteristics. In the sport program, there is the basic S map

(sport) and the performance-orientated XS map (extreme sport). If an extremely dynamic driving style is called

for, the system will change from the S map to the performance-orientated XS map.

The adaptive transmission control takes the following demands into account:

· Adaptation to driver type

· Driving uphill or trailer towing

· Driving downhill

· Braking deceleration and automatic upshift

· Winter program

  • Like 1
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

salutare tuturor,

 

Detin un BMW E90 320 diesel 163 cai si am apasat de cateva ori pe butonul de start, de la treapta unu a contactului la a doua cand se aprind toate releele pentru a amorsa pompele fara sa pornesc masina. Am facut asta de vreo 10 ori si cand am plecat cu ea de pe loc simteam ca trage un pic mai tare. Fac reviziile la 10 000 de km si cunosc masina aia pe dinafara si nu era infundata sau ceva de genul. Am impresia ca in oras parca devine mai lenesa daca schimb vitezele la 2000 rpm pentru un timp indelungat. Un tovaras zicea ca e posibil ca ECU-ul sa se adapteze mersului , gen daca o inveti lenesa e mai lenesa si daca o tii mereu in ture ramane mai agresiva. Nu stiu daca e un mit sau nu, cert e ca daca incercati aceasta operatiune de a apasa contactul de 10 ori si dupa o porniti si plecati cu ea de pe loc, veti observa o fff mica imbunatatire la demaraj. La mine cel putin, se aplica :)

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Eu am un e82 177cp si sesisez asta de fiecare data cand schimb fitrul de motorina, pentru ca atunci fac si operatia de care vorbesti tu cu contactul. O simt intr-adevar mai elastica, reactioneaza mai prompt la pedala, am pus totul insa pe seama filtrului nou...

 

Apropo de adaptare acum, citisem pe undeva ca ecu-ul asta de la n47 proceseaza nu stiu cate date pe milisecunda :) poate ne lamuresc colegii din domeniu; eu o utilizez de noua si acum am ajuns la 219.000 km si am aceeasi senzatie ca si tine. Daca merg mult timp usor parca are nevoie de o perioada sa devina racheta :)

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eu la fiecare revizie schimb toate filtrele pt ca o fac la 15000 si de fiecare data pun si iau contactul de minim 10 ori ca se se amorseze pompele ,etc . Si cred ca atunci se reseteaza ECU-ul si de aia are un pic mai multa forta :D ECU-ul intr-adevar proceseseaza foarte multe informatii si parametrii.

pana la urma la cati km faci revizia ca m-ai bagat in ceata (o data la 10.000 si a doua la 15.000) ?

Link to comment
Share on other sites

Eu la fiecare revizie schimb toate filtrele pt ca o fac la 15000 si de fiecare data pun si iau contactul de minim 10 ori ca se se amorseze pompele ,etc . Si cred ca atunci se reseteaza ECU-ul si de aia are un pic mai multa forta :D ECU-ul intr-adevar proceseseaza foarte multe informatii si parametrii.

Hotaraste-te, faci reviziile la 10 sau 15k ?? Mai sus ai zis ca faci reviziile la 10000 si acum la 15000...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

... Nu stiam ce tot incearca "Columbian Heaven" sa zica de vreo 2 ani :frantics: :wacko: .. Dar am aflat in postul#385.

 

Procesul incercat de el se numeste resetarea comportamentului (atitudinii) soferului/ECU-ului :download: :

1. Pune contactul dar nu porni motorul.

2. Apasa acceleratia la podea timp de 40-60 secunde.

3. Tinand inca pedala acceleratiei la podea ia contactul.

4. Elibereaza pedala si ASTEAPTA 2 minute.

 

Vei avea alta reactie a motorului in accelerari, mai ales daca a facut destule/multe drumuri in trafic..

 

Testat pe E90; functioneaza.

:drinks:

 

A, Columbian... inceteaza sa pui-scoti contactul de 10 (zeci) de ori.. :flowers: sper ca n-a stricat contactul intre timp ;) :drinks:

 

Sigur ca se adapteaza, o sa vedeti ca masinile celor care sufera din cauza pretului carburantilor au tendinta de a consuma mai putin, pentru a nu-si supara posesorii, Se intampla uneori sa se ajunga pana acolo incat se inregistreaza consumuri sub cele specificate de producator.

Mare Adevar!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Daca motorul tau nu bea ulei, schimba asa: 4 brate punte spate (pe fiecare parte), amortizoare si arcuri fata-spate, reconditioneaza turbina la cel mai renumit specialist gasit, curata admisia si EGRul, vezi ce erori sunt la debitmetru (MAF sensor) si schimba-l daca trebuie (nu uita readaptarea celui nou!)

si atunci BMW tau se va adapta la stilul tau de condus! ;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.