Jump to content

Masina se adapteaza stilului tau de condus ?


Andrei92

deci ?  

678 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

100% de acord cu ce a descris mai sus Florin legat de e60. cred ca toti posesorii de steptronic stiu asta. in schimb la e46 am avut cutie manuala si oricat de agresiv am mers cu masina respectiva tot nu am scos-o din ritmul ei ... a mers la fel tot timpul. stiu ca am incercat si o resetare descrisa pe un forum dar nu s-a simtit nimic. deci cred ca e valabil doar la cutiile automate.
Link to comment
Share on other sites

Eu unul am votat DA.

 

Acum catova ani, unchiul meu a schimbat parcul auto pentru agentii de distributie, a luat cateva Peugeot Partner 1.4 HDI ( Diesel, dar fara turbo ! ).

 

O masina a ajuns pe mana unui agent 'maniac' si cealalta sub funduletul unei domnite.

 

Am avut ocazia sa conduc ambele masini si am simtit pe pielea mea, masina condusa de 'maniac' a fost mult superioara din toate punctele de vedere.

 

Este drept ca totul depinde si de intretinerea masinilor. Cele in cauza aveau parte de service si reparatii prompte.

 

Culmea culmilor, dupa aproximativ un an de zile, domnita a demisionat si a plecat din tara. Avand km la bord mai putini iar masina fiind intretinuta mult mai bine la interior, 'maniacul' a reusit sa obtina un 'schimb' intre masini. Bine inteles ca a regretat acea alegere si tot timpul imi spunea ca orice ii face, nu reuseste sa o faca pe acea masina sa mearga ca si fosta ( care din pacate a ajuns pe mainile altui agent ).

 

 

P.S. Rodajul la ce va ajuta ? "Sa se aseze piesele?"

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

100% de acord cu ce a descris mai sus Florin legat de e60. cred ca toti posesorii de steptronic stiu asta. in schimb la e46 am avut cutie manuala si oricat de agresiv am mers cu masina respectiva tot nu am scos-o din ritmul ei ... a mers la fel tot timpul. stiu ca am incercat si o resetare descrisa pe un forum dar nu s-a simtit nimic. deci cred ca e valabil doar la cutiile automate.

 

inseamna ca nu a fost "invatata" bine de noua <_<

Link to comment
Share on other sites

votat Da. am facut aceasta proba si cu prima mea masina un Tico :) si cu celelalte care le-am avut un opel omega 2.5 6 V si cu logan si cu un peugeot 206 si cu masina de la munca WV T 5 si cu Motanul meu si toate mi-au raspuns la aceasta intrebare cu Da. Nu vreau sa intelegeti ca mi-am insirat toate masinile pe care le-am avut...ca nu are nici o importanta...ideea este ca am incercat aceasta treaba cu toate. Ex : plec deacasa...adormit plictisit bla bla...merg "batraneste"...ma deranjeaza unu in trafic ...cand plec de la semafor nu pleaca sportiv...pur si simplu...daca pe loc o turez 10-15 de sec pana la 5-6 k ture...si plec de la semafor... pleaca sportiv...daca vreau sa plec direct sportiv...nu "trage" asa cum ar trebui. nu stiu daca sint foarte coerent si nici sa va dau o explicatie nu pot...doar pot sa spun ca Da masina se adapteaza stilului de condus.

 

Cred ca v-am plictisit de moarte <_<

Link to comment
Share on other sites

Florinel promptitudinea raspunsului pedalei de acceleratie, depinde de turatia la care esti si daca ai cuplu maxim sau nu... si normal ca daca ai 1000 rpm, si dai talpa.. sa nu simti nimic... ca masina are 5 cp....(nu am stat sa calculez), dar daca ai 2000 de rpm, si ai cuplu maxim 450 ? zic bine ? atunci normal sa simti ca pedala + masina raspunde prompt...

 

Sunt foarte curios de explicatia fenomenelor ce fac masina sa invete, din pura curiozitate as vrea sa posteze careva informatia, daca o detine.... nici nu-mi pot da seama.. cum ar putea sa invete.... ... daca e condusa de un babalac.. citeste.. "pedala de acceleratie" pe 1000000 de biti... daca e condusa de un racer.. citeste pe 2 biti.. adica frana-blana ? aia nu inteleg.. ca raspunsu mai prompt eu il inteleg in felu urmator.. la babalac.. acceleratie sa mearga imaginativa ceva in genu.. 1 2 3 4 5 -100... la un racer.. acceleratia sa mearga.. 5 10 15 20 25 - 100... si atunci raspunde mai prompt.. daca nu are atatea variatii.. direct ce e peste 5.. se pune defapt 10.. ce e peste 20.. se pune 25.. si tot asa.. si apoi sa zicem peste 50%.. se merge din 10 in 10 in loc de 5 in 5... Asta ar fi ce-mi pot eu imagina... si s-ar putea implementa... cu cititul raspunsului pe mai multi/mai putini biti.. in functie de ce invata masina.... dar astept explicatiile adevarate

Link to comment
Share on other sites

Eu unul am votat DA.

 

Acum catova ani, unchiul meu a schimbat parcul auto pentru agentii de distributie, a luat cateva Peugeot Partner 1.4 HDI ( Diesel, dar fara turbo ! ).

 

O masina a ajuns pe mana unui agent 'maniac' si cealalta sub funduletul unei domnite.

 

Am avut ocazia sa conduc ambele masini si am simtit pe pielea mea, masina condusa de 'maniac' a fost mult superioara din toate punctele de vedere.

 

Este drept ca totul depinde si de intretinerea masinilor. Cele in cauza aveau parte de service si reparatii prompte.

 

Culmea culmilor, dupa aproximativ un an de zile, domnita a demisionat si a plecat din tara. Avand km la bord mai putini iar masina fiind intretinuta mult mai bine la interior, 'maniacul' a reusit sa obtina un 'schimb' intre masini. Bine inteles ca a regretat acea alegere si tot timpul imi spunea ca orice ii face, nu reuseste sa o faca pe acea masina sa mearga ca si fosta ( care din pacate a ajuns pe mainile altui agent ).

 

 

P.S. Rodajul la ce va ajuta ? "Sa se aseze piesele?"

 

Rodajul ajuta in principal sa se mai "lase" motorul .Motoare sunt destul de stranse cand sunt noi, in principiu dupa aprox. vreo 2000-3000 km incepe sa se simta ca se mai lasa , dar abia dupa vreo 10.000-15.000 km se lasa complet su poate chair mult mai mult.Oricum valoriile acestea difera in functie de tipul de motor.

Va zic din propria experienta pentru ca lucrez in domeniu, vand masini noi si deobicei cele demo le vad cum merg la inceput si cum de lasa motorul pe parcurs.Se mai simte diferenta si la cum intra in viteza dupa ce sunt rulate ceva, adica intra mai usor.

 

Florin

Link to comment
Share on other sites

Florinel promptitudinea raspunsului pedalei de acceleratie, depinde de turatia la care esti si daca ai cuplu maxim sau nu... si normal ca daca ai 1000 rpm, si dai talpa.. sa nu simti nimic... ca masina are 5 cp....(nu am stat sa calculez), dar daca ai 2000 de rpm, si ai cuplu maxim 450 ? zic bine ? atunci normal sa simti ca pedala + masina raspunde prompt...

 

Sunt foarte curios de explicatia fenomenelor ce fac masina sa invete, din pura curiozitate as vrea sa posteze careva informatia, daca o detine.... nici nu-mi pot da seama.. cum ar putea sa invete.... ... daca e condusa de un babalac.. citeste.. "pedala de acceleratie" pe 1000000 de biti... daca e condusa de un racer.. citeste pe 2 biti.. adica frana-blana ? aia nu inteleg.. ca raspunsu mai prompt eu il inteleg in felu urmator.. la babalac.. acceleratie sa mearga imaginativa ceva in genu.. 1 2 3 4 5 -100... la un racer.. acceleratia sa mearga.. 5 10 15 20 25 - 100... si atunci raspunde mai prompt.. daca nu are atatea variatii.. direct ce e peste 5.. se pune defapt 10.. ce e peste 20.. se pune 25.. si tot asa.. si apoi sa zicem peste 50%.. se merge din 10 in 10 in loc de 5 in 5... Asta ar fi ce-mi pot eu imagina... si s-ar putea implementa... cu cititul raspunsului pe mai multi/mai putini biti.. in functie de ce invata masina.... dar astept explicatiile adevarate

 

 

Nu era vorba neparat de reactia pedalei de acceleratiei la ture mici ci clar undeva unde intra turbo unde ai cuplu maxim.

Sunt diferente in functie de cum mergi cu ea chiar la turatie de cuplu maxim, am experimentat.

La cat e de avansata electronica si la cata electronica este in masina de ce vi se pare asa ciudat ca masina poate sa invete ce stil de condus ai si sa se adapteze dupa acesta.Pur si simplu citeste valoriile care se obtin in functie de cum mergi cu masina si le modifica ca atare.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles, ca poate citi, si manevra, da de unde stie ca fix atunci trebuie sa manevreze... daca maine te trezesti, si esti rupt de somn si mergi pe bajbaite.. si masina te tine tot lipit de scaun ? Eu am manuala... chiar nu stiu ce sa zic.. cand vreau sa simt ... o tin la 2500 cand dau talpa.. se simte instantaneu... cand bajbai cu masina.... nu stie nimeni in ce treapta sunt.. da nici nu am pretentii de depasiri kamikazze... imi vad de treaba mea pe prima banda..
Link to comment
Share on other sites

dar stiati ca daca-i vb frumos si o mangai pe bord ..si o pupi undeva ..masina simte ca o iubesti ? ...

<_<

 

 

:unsure: :blink: :)

 

Cea mai tare replica !! :bashwall:

Esti de-al meu, sau eu de-al tau, ca nici eu nu cred povestea asta...(doar la stepronic mai inteleg un pic)...aiurea rau...

Link to comment
Share on other sites

eu nu simt diferenta de cuplu sau de acceleratie. eu la a mea vad doar cutia. dupa un condus lent, linistit la o bruscare a pedalei de acceleratie (nu kickdown) masina nu schimba inferior ci pleaca progresiv ... lent. daca insist pe urma in condusul agresiv ... la a 3- a 4-a acelerare brusca masina schimba instantaneu in jos de unde rezulta si o plecare mult mai puternica.

 

acelasi lucru se intampla si daca trec de la un stil agresiv la unul lent. desi eu nu mai bruschez acceleratia si accelerez finut masina nu schimba decat la 3000 de ture, cand in mod normal schimba la 2000. cand schimba simt si un sut in fund ca si cum ar vrea sa plece ... dar nu o calc (ca si la manuala cand o duci in turatii dupa care schimbi rapid si nu mai apesi pedala de acceleratie ... simti ca masina parca vrea sa pece singura, dar apoi se "calmeaza"). la fel ... imediat ce "vede: ca am renuntat la stilul agresiv schimba normal la 2000 de ture si finut.

 

asta se simte in masina mea ... si o pot arata oricui la orice ora ... trecerea de la un stil la altul se face destul de rapid ... nu in timp de cateava zile. pe o portiune de 5 km cat fac eu de acasa pana la munca se adapteaza de cateva ori ... in functie de trafic si de dispozitia mea.

Link to comment
Share on other sites

dar stiati ca daca-i vb frumos si o mangai pe bord ..si o pupi undeva ..masina simte ca o iubesti ? ...

<_<

 

 

:unsure: :blink: :)

 

Cea mai tare replica !! :bashwall:

Esti de-al meu, sau eu de-al tau, ca nici eu nu cred povestea asta...(doar la stepronic mai inteleg un pic)...aiurea rau...

 

Nu intelege-ti pentru ca cunostiinte unora dintre voi sunt limitate si punct.

Scuze dar asa sta treaba.

Mangaiati-o in continuare pe bord eventual poate reusiti sa face-ti si dragoste cu ea.

Este valabil pentru cei care au masina si nu vorbesc asa sa se afle in treaba.

Link to comment
Share on other sites

Florinell : 1. ce dur poti fi...:)

2. La o masina cu cutie de viteze manuala, crezi ca se poata adapta dupa stilul de condus ? Hai sa nu luam E60, E90, sau de-astea noi.

Luam un E34, E30...masini mai vechi.

Astea-si schimba comportamentul ? Daca da, as fi foarte curios sa stiu ce piesa din masina provoaca acest comportament.

Multumesc ! :blink:

 

LE : Ziceai ceva mai sus de cei fara masina, hmm...chiar conteaza ? Adica, conteaza, nu zic ca nu, insa, daca nu am masina, nu pot posta pe forum, nu-mi pot exprima parerile si intrebarile ? Nu pot afla mai multe despre masini, despre BMW ?

Regulamentul spune ca pot...asa ca in continuare eu o s-o fac...fie ca convine sau nu userilor...:unsure:

 

LE 2 : Daca chiar sunteti asa deranjati de posturile sau topicurile mele, puneti conditie obligatorie de postat pe forum "Sa ai BMW"..si ne vedem peste ceva timp..:blink:

A nu se incurca cu "Sa ai masina", ca peste cateva zile as fi inapoi...<_< :bashwall: :wub:

Edited by Andrei92
Link to comment
Share on other sites

Fioreli: pai explica tehnic, poate pricepem, da nu avem informatiile... asa ca... pune explicatia, nu cum ar fi si ce s-ar intampla, pune informatia concreta... pana la urma si pedala de acceleratie e defapt potentiometru... peste tot se poate.. si volanu .... poate sa invete... si radio-u poate sa invete.... dar vrem sa vedem exact.
Link to comment
Share on other sites

Am votat DA si nu cred sunt sigur. Explicatia pe care o stiu eu este aceea ca ECU este inzestrat cu mai multe harti si in functie de stilul sofatului este aleasa una dintre harti. Mai stiam ca are si o harta default care este aleasa cand apar defectiuni la anumiti senzori ( debitmetru... ) sau sau cand acestia nu sunt simtiti. Asta ( adaptarea ) nu inseamna ca de fiecare data cand te trezesti tu mai agresiv sau mai nervos o sa ai o fiara sub pedaua de acceleratie. Am inteles ca trebuie resetat ECU pentru a-si alege o noua harta... La BMW nu stiu cum se face resetarea dar la alte modele de masini parca trebuie un repaos de vreo ora cu borna + a bateriei scoasa si apoi pornita 15 min la relantii dupa care o forja mica sa isi citeasca toti senzorii in toate stagiile de turatie....
Link to comment
Share on other sites

Daca da, as fi foarte curios sa stiu ce piesa din masina provoaca acest comportament.

Multumesc ! <_<

 

Nu vrei cumva sa iti trimita piesa prin posta ?

 

E foarte simplu, in lumea asta practica tot timpul va fi deasupra teoriei. Nu teoria a inventat fizica, nu teoria a extins matematica, etc.

Din moment ce ai atatea exemple la dispozitie, exemple PRACTICE, gaseste tu TEORIA, ca pe tine te intereseaza "ce piesa". Si accepta-ti pierderea pariului respectiv. Sti tu vorba iaa.. "Un om informat este.....".

Link to comment
Share on other sites

Teoretic poate fi adevarat. Un motor ce functioneaza mereu la turatii ridicate va avea o rugozitate mai mica a suprafetelor de contact a componentelor (cilindrii,, cuzineti, segmenti,etc), ceea ce duce la o frecare mai redusa . De aici si senzatia ca merge mai bine!

 

Totusi daca rugozitatea suprafetelor este foarte mica, atunci particulele de lubrefiant nu vor mai adera eficient la aceste suprafete, iar lipsa de lubrefiere va duce la distrugerea motorului.

 

De aceea in rodaj, este recomandat a se mentine anumite turatii maxime de mers (3-4000rpm - benzinar) nici mai mult, dar nici mai putin si folosirea franei de motor mai intens !

 

La modelel noi cu cutie steptronic, parca sa zic totusi ca faza cu resetarea nu este doar placebo!

Link to comment
Share on other sites

pai la cutie automata... poate sa invete.. ce inseamna kickdown la babalac/moderat/racer.... sau ce inseamna condus sportiv la babalac/moderat/racer/... ca din cate stiu eu... poti merge batraneste cu masina, poti conduce sportiv si schimba mai sus.. sau accelerezi brutal si retrogradeaza... ma gandesc ca poate sa "invete" ce inseamna "apasare batraneasca/brutala/sportiva" in functie de diferiti utilizatori... ma gandesc eu, dar as vrea sa vad documentatie..
Link to comment
Share on other sites

La BMW nu stiu cum se face resetarea dar la alte modele de masini parca trebuie un repaos de vreo ora cu borna + a bateriei scoasa si apoi pornita 15 min la relantii dupa care o forja mica sa isi citeasca toti senzorii in toate stagiile de turatie....

 

Da, si eu am facut asta la alte masini (doar scos borna fara statul la relanti si restul) si am simtit diferenta. Diferenta e relativ mica si trebuie sa-ti cunosti foarte bine masina ca sa o simti.

 

De aceea in rodaj, este recomandat a se mentine anumite turatii maxime de mers (3-4000rpm - benzinar) nici mai mult, dar nici mai putin si folosirea franei de motor mai intens !

 

Mai este ceva de adaugat aici si anume in rodaj sa nu depasesti o anumita sarcina. Sa calci pedala la fund la 1000 RPM e mult mai daunator pt un motor in rodaj (si nu numai) decat sa o duci accelerand treptat la 4000RPM. Acest sfat nu este prezent in sfaturile date soferilor obisnuiti pentru ca e mai greu sa le explici notiunea de "sarcina".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.