Jump to content

Lichid de frana


Rhaziel

Recommended Posts

pe etrieri la mine la 330i scria ate.....ma gandesc ca si lichidul era tot de la ATE, nu ?

in cazul asta, de ce ar baga cineva lichid BMW la 38 lei 330ml, cand un 1 bidonas de ATE original la 1 litru este 50 de lei ? doar din snobism presupun .

se pare ca lumea inca nu vrea sa creada ca BMW nu fabrica ambreiaje, nu fabrica placute de frana, amortizoare, ulei si lichid de frana.....sunt producatori mari care le fac si le stanteaza/inscriptioneaza/ambaleaza BMW.

 

eventual cum zicea cineva mai sus, ATE BLUE RACING FLUID, care la 1 litru costa 70 ron, oricum mai ieftin ca cel original BMW, si cu calitati superioare.

 

P.S.sa nu puneti dot5 in instalatie, daca masina nu a plecat din fabrica cu dot5.....acesta nu se amesteca cu dot 4.

post-6801-1271788773.jpg

Edited by mihai20
Link to comment
Share on other sites

puneti original bmw...nu e scump deloc...nu va lasati pacaliti de marketing si de cuvinte magice gen "racing"...btw...daca logica spune sa pui lichid ate pentru ca scrie ate pe etrier...pe placute scrie jurid...deci...ce pui...cand se proiecteaza franele nu se tine cont doar de marca producatoare a componentelor...daca vreti sa va ramana masina bmw...puneti componente si consumabile originale...asa e mai mica probabilitatea de a umple rubricile cu tot felul de probleme ciudate sau unicat
Link to comment
Share on other sites

:)  Lichidul original BMW crezi ca este lichid de parbriz? Daca vei face schimbul de lichid de frana la Bavaria ( Romania-Europa) iti pun lichid ORIGINAL. 

 

 

Unde ai gasit preturile alea astronomice? :twoup:) Un litru costa 30ron.

exact in topicul asta le-am gasit :( la cel OEM, iar la celelalte am zis cam care stiam eu ca sunt cele mai mari :) stiu ca se gasesc si muuult mai ieftin decat am zis eu .

daca e 30 ron , e ok cel original, la acelasi pret cu ate. ideea era ca tot de la ei e si cel original bmw, doar in alt ambalaj , atata tot. clar ca ei iti pun original , doar nu or pune ate din bidon pe care sa scrie VW :D) vor pune din ala pe care scrie BMW

 

zeronoo.....in ideea asta ar trebui sa nu punem vreodata jante pe 17 daca masina a iesit din fabrica cu 15,sa punem cauciucuri doar aceeasi marca cu cele care au venit standard, nu cumva sa luam vreun michelin PS3, sau GYf1, ca sunt proaste, nu .....pana si becurile ar trebui sa le schimbam la bavaria ca sunt mai bune cand scrie BMW pe ale :)

Edited by mihai20
Link to comment
Share on other sites

sunt convins ca ti-ai dat seama foarte bine ce voiam sa spun...una e tipul de lichid de frana, ulei, etc care a fost testat de o armata de ingineri care au ajuns la concluzia ca e cea mai buna alegere in configuratia de metale, cauciucuri, presiuni, temperaturi etc specifice si alta ce spui tu cu cauciucurile; btw, becurile originale sunt long life deci nu sunt chiar de duzina care costa 3 ron set de 2 la selgros sau metro
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

salut,

 

am si eu o nelamurire legata de lichidul de frana. am citit tot thread-ul dar nu am ajuns la nicio concluzie.

stiu ca in general la orice masina, lichidul de frana trebuie schimbat la 2 ani. din experienta personala, si de la mai multi prieteni/cunostinte, nu am auzit pe nimeni sa fi schimbat vreodata lichidul de frana. acum, nelamurirea mea este, daca e90 este cu ceva diferit fata de alte masini, incat necesita neaparat inlocuirea lichidului de frana la 2 ani. si inca ceva ce imi este putin neclar, la e90, lichidul de frana, este in acelasi timp si lichidul hidraulic pentru ambreiaj? in alta ordine de idei, mi-a aparut notificare de service in bord pentru lichidul de frana, si urmeaza sa ma duc sa il verific, si as vrea sa fiu cat de cat in tema.

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
dar am totusi o nelamurire. lichidul de frana, e folosit si pentru sistemul hidraulic de la ambreiaj? am facut programare si o sa ma duc maine sa il schimb, am gasit cu 70 ron lichid+manopera. nu pentru sistemul de franare imi fac griji. atata timp cat am frane, imi dau seama ca nu are ce se intampla brusc de la lichid. in cazul degradarii lui, franele ar incepe sa nu mai fie eficiente treptat. dar cred ca am citit pe undeva ca acelasi lichid e folosit si la ambreiaj, si ma gandesc ca in sistemul de transmisie e mai important sa fie in parametrii.
Link to comment
Share on other sites

Se inlocuieste deoarece este hidrofil (acumuleaza apa) si isi pierde proprietatile devenind si coroziv pentru sistem. Oricum masina, teoretic, avertizeaza cand trebuieste inlocuit (practic la 2 ani). Acelasi lichid de frana actioneaza si cilindrul receptor al ambreiajului care trebuieste de asemenea purjat la inlocuirea lichidului de frana.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 11 months later...
  • 4 months later...
Link to comment
Share on other sites

 

Am platit 125 RON pentru schimbul de lichid de frana si testare pe stand de frana dupa aceea la BMW Filaret. Eu zic ca te complici cumparand si mergand la un service de cartier :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.