Jump to content

Filtru epurator - localizare, ce rol are, cand trebuie schimbat


pavel_marius

Recommended Posts

am schimbat de curand ambreajul din cauza volantei, ajunsesem sa cred ca ca este o boala abmw ului,dupa schimbarea ambreajului am mai avut acelasi simptome dar mult mai fine o problema care multi o ignora ar fi filtrul epurator infundat. simptomele filtrului infundat sint putine; inmomentul accelerarii motorul nu raspunde f exact la comanda pedalei adica motorul intirzie putin accelerareai ar in momentul plecarii de pe loc cind se debraiaza putin mai repede motorul tinde sa moara pt ca este ipiedecat sa elimine gazele din cauza filtrului epurator infundat
Link to comment
Share on other sites

filtrul epurator nu are legatura cu ambreajul !!! eventual unii mecanici care iti schimba toatele piesele de la masina pana poate functioneaza, te fac sa crezi ca anumite simptome au legatura chiar cu masina vecinului !!! Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

filtrul epurator nu are legatura cu ambreajul !!! eventual unii mecanici care iti schimba toatele piesele de la masina pana poate functioneaza, te fac sa crezi ca anumite simptome au legatura chiar cu masina vecinului !!!

normal ca nu are legatura cu ambreajul dar contribue la slabirea arcurilor sau amortizoarelor din volanta eu amschimbat filtru epurator si masina merge cu totul altfel

 

v ati intrebat de ce sint atatea bmw uri cu amreajul cazut in comparatie cu alte masini de top

Link to comment
Share on other sites

Pai niste ulei care trece prin filtrul epurator intra in turbina ca ungere...nu ?

 

Filtrul epurator se schimba in functie de cat e de imbacsit. Daca faci schimburi de ulei la peste 15.000 km, atunci garantat ca la 25.000 filtrul este imbacsit. Daca uleiul nu isi mai pastreaza proprietatile initiale...si in el mai ajunge si pulbere metalica...toate astea se depun in acel filtru, nepermitand trecerea uleiului.

Eu ma uit la el din schimb in schimb de ulei.

Link to comment
Share on other sites

pai daca nu mai exista ungere ???

sau mai bine zis unde se duce uleiul din filtrul epurator ?

 

ce treaba are uleiul cu filtrul epurator? ala-i pt. gaze, n-are nici o treaba cu uleiu

 

 

Pai niste ulei care trece prin filtrul epurator intra in turbina ca ungere...nu ?

 

nevermind

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

pai daca nu mai exista ungere ???

sau mai bine zis unde se duce uleiul din filtrul epurator ?

 

ce treaba are uleiul cu filtrul epurator? ala-i pt. gaze, n-are nici o treaba cu uleiu

 

 

Pai niste ulei care trece prin filtrul epurator intra in turbina ca ungere...nu ?

 

nevermind

 

filtrul epurator este pentru vaporii de ulei. ca si piesa de schimb mai nou se vinde un decantor pe post de filtru...

Link to comment
Share on other sites

Din studiile facute pe un numar mare de motoare unul din elementele de baza care modifica substantial consumul de combustibil este presiunea din carterul motorului, presiune care poate fi observata pe aspiratia turbosuflantei.

Cel mai simplu este sa obervati daca pe aspiratia turbosuflantei este ulei. Elemantul care determina cresterea presiunii este FILTRUL EPURATOR care sa gaseste pe spatele motorului si care trebuie schmbat sau in cel mai rau caz spalat cu tricor etilena sau diluant. Prin acest filtru motorul respira si asigura o functionare buna. Presiunea din baie este sesizata de un senzor care este montat in apropierea filtrului epurator si este transmisa la calculator. Din constructie in memoria calculatorului sant introduse elemante de baza pentru comparatie presiunii din baie, in cazul in care aceasta creste, se datoreaza unor uzuri si imediat caculatorul comnda o crestere a cantitatii de combustibil pentru mentinerea constanta a regimului de lucru.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu este sa obervati daca pe aspiratia turbosuflantei este ulei.

 

Pe partea de aspiratie no sa fie in veci ulei, nici daca motoru ala are 5milioane km. Partea de aspiratie e locul pe unde turbina isi trage aer prin filtru de aer. N-am vazut in viata mea ulei pe traseul filtru-aer/turbina. Doar praf.

In schimb pe celalt traseu turbina/interculer/egr/admisie pot fi urme de ulei, e normal mai ales la motoarele cu ceva uzura

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg din poza care este filtrul propriu-zis:

 

http://www.autokarma.ro/detalii_fisa.php?filtru=016

 

Exista un interval de schimb obligatoriu sau se face la ureche? (eu am carte de service in germana)

 

Ca sa nu deschid un topic nou - ce marca de filtre imi recomandati? (filtru aer am selectat dar ma intereseaza si filtru combustibil, filtru polen)

 

- PRODUCATOR UFI 79.66

- PRODUCATOR KNECHT 81.92

- PRODUCATOR PUROLATOR 100.21

- PRODUCATOR BOSCH 102.19

- PRODUCATOR FRAM 104.05

- PRODUCATOR HENGST 117.67

- PRODUCATOR K&N

filtru.bmp

Link to comment
Share on other sites

1. piesa 11 de aici : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15

#11 BREATHER >>> 11127799224 [sPUI LA MAGAZIN ACEST PART NR.]

 

2. Filtrul il schimbi daca este imbacsit sau cu mult ulei in el. Deci desfaci si verifici.

3. Nu conteaza producatorul avand in vedere functia pe care o indeplineste. Poti sa iti faci singur acel filtru.

4. Filtru polen nu ai.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

salut tuturor!

Ca sa concluzionam si sa putem inchide topicul,ideea e in felul urmator.

 

Rol filtru epurator:

Vaporii de ulei se formeaza in baia de ulei in timpul functionarii motorului trec din baie in capacul culbutorilor,datorita presiunii create in baie(asta e un alt subiect pe care il putem dezvolta altadata) apoi dirijati in asa numitul filtru separator / condensator, cunoscut sub denumirile de breather / blow by filter.

O parte din vaporii de ulei care nu s-au putut condensa sunt trimisi in partea de admisie a motorului pentru a putea fi arsi in procesul de combustie normala.

Inevitabil intrebarea, cand se schimba? Teoretic atunci cand schimbi si curele motor,in documentatie nu este precizat un numar de km. Poti sa iti dai seama de starea lui dupa 'transpiratia' care apare pe tubulatura de refulare turbo, intecooler. Apare prematur de la stilul 'blana' de condus, stii la ce ma refer, e destul de evident!

Sigur 100% ce ai postat tu legat de volanta NU are legatura cu filtrul epurator.

O sa intrebi probabil dar dak merg asa? Pai simplu, vaporii care vor ajunge in admisie, vor fi aspirati de turbosuflanta care ii va introduce in toata tubulatura, traseu intercooler, imbacsi tot acest traseu, iar in final o sa te trezesti si cu un fum alb in evacuare tocmai din cauza vaporilor cu exces de ulei din admisie.

Am mai vazut postat aici un reply legat de faptul ca pe tubulatura de admisie nu gasesti ulei, pai simplu nu gasesti ptr ca acesti vapori intra din nou in sistem intre turbo si filtrul de aer, mai exact in spatele filtrului de aer, ma refer aici la traseu.

 

Asa k din punctul meu de vedere topic closed.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.