Jump to content

Filtru epurator - localizare, ce rol are, cand trebuie schimbat


pavel_marius

Recommended Posts

Salutare,

 

Un pic cam vechi topicul dar poate ajuta pe cineva.

 

Si eu am un e90 din 2006, simptomele care le aveam eu:

 

1. Ma pomeneam cu niste fum care iesea de sub capacul motorulul

 

2. Un delay la accelaratia motorului in mers

 

Cand am desfacut epuratorul... surpriza era inca cel de model vechi care era facut din pasla, imbucurator de imbactis :)) l-am inlocuit cu unul de model nou cel de plastic

 

Acum totul este oky, pa pa fum de sub capac si masina raspunde oky acum cand accelerez

 

O zi buna!

Edited by jimie
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Am schimbat si eu azi filtru acela epurator,masina 320d e46 '04, am luat de plastic dupa am desfacut si observat ca am cu pasla...am luat cu pasla am montat si acuma ma tot gandesc oare nu trebuia sa schimb si carcasa filtrului avand in vedere ca si filtru si carcasa erau din 2004 de cand e masina? In carcasa in partea opusa filtrului se vede o membrana,un arc....
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu azi filtru acela epurator,masina 320d e46 '04, am luat de plastic dupa am desfacut si observat ca am cu pasla...am luat cu pasla am montat si acuma ma tot gandesc oare nu trebuia sa schimb si carcasa filtrului avand in vedere ca si filtru si carcasa erau din 2004 de cand e masina? In carcasa in partea opusa filtrului se vede o membrana,un arc....

Nu. Se schimba doar pasla/rola periodic. Eu am modelul fara pasla dar peste tot unde am citit se spunea sa fie schimbata doar pasla, daca nu schimbi filtru vechi pentru filtru "imbunatatit" constructiv.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Pe partea de aspiratie no sa fie in veci ulei, nici daca motoru ala are 5milioane km. Partea de aspiratie e locul pe unde turbina isi trage aer prin filtru de aer. N-am vazut in viata mea ulei pe traseul filtru-aer/turbina. Doar praf.

In schimb pe celalt traseu turbina/interculer/egr/admisie pot fi urme de ulei, e normal mai ales la motoarele cu ceva uzura

 

Uite ca eu am avut pe aspiratie ulei.

 

Din cauza ca era infundat filtrul epurator, a luat-o pe ulei. Turbina a scapat. In intercooler erau vreo 300 ml ulei.

 

Deasupra motorului, la injectoare tot la fel, mult ulei.

 

Atasat poza.

post-73183-0-87432700-1611165347_thumb.png

post-73183-0-44983600-1611165355_thumb.png

Edited by dimmu123
Link to comment
Share on other sites

Uite ca eu am avut pe aspiratie ulei.

 

Din cauza ca era infundat filtrul epurator, a luat-o pe ulei. Turbina a scapat. In intercooler erau vreo 300 ml ulei.

 

Deasupra motorului, la injectoare tot la fel, mult ulei.

 

Atasat poza.

Tu ai gasit ulei acolo pentru ca ai trecut cu motorul printr-o situatie exceptionala cu posibile repercusiuni catastrofice...

Ce a explicat userul caruia i-ai dat replica (lui din 2009..) a fost ca in mod curent, adica de uz normal, acolo nu are de ce sa fie ulei.

Situatii diferite, raspunsuri diferite.. la tine nu e firesc tocmai pentru ca turbina a luat-o pe ulei; iar uleiul si-a facut de cap..

 

Eu sa fiu tu as duce turbina la verificat, ca ea a "tras" cel mai mult in urma experientei prin care ai trecut.

Succes.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Tu ai gasit ulei acolo pentru ca ai trecut cu motorul printr-o situatie exceptionala cu posibile repercusiuni catastrofice...

Ce a explicat userul caruia i-ai dat replica (lui din 2009..) a fost ca in mod curent, adica de uz normal, acolo nu are de ce sa fie ulei.

Situatii diferite, raspunsuri diferite.. la tine nu e firesc tocmai pentru ca turbina a luat-o pe ulei; iar uleiul si-a facut de cap..

 

Eu sa fiu tu as duce turbina la verificat, ca ea a "tras" cel mai mult in urma experientei prin care ai trecut.

Succes.

 

 

Am carat toata vara si toamna materiale cu ea , cate 250-350kg:))

 

Ciudat, turbina nu are joc deloc.

 

Filtrul epurator l.am schimbat fix acum 1 an. Nu stiu de ce tot se aduna ulei langa el si injectoare. O sa stau atent sa vad daca se mai aduna acum.

 

Am tras o experienta urata, sa se tureze motorul singur cu cheia scoasa din contact, a trebuit sa o inec. Am bagat treapta 5, frana si s.a oprit.

 

Ce cauze banuiesti? Sa fi pus mecanicul prea mult ulei? Am facut schimbul acum 2 saptamani, iar faza cu luatul pe ulei s.a intamplat acum 1 saptamana. Fix 5 litri am pus.

 

El nu stie care ar fi cauza. Masina trage cum trebuie, merge fix cum mergea si inainte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Am tras o experienta urata, sa se tureze motorul singur cu cheia scoasa din contact, a trebuit sa o inec. Am bagat treapta 5, frana si s.a oprit.

 

Ce cauze banuiesti? Sa fi pus mecanicul prea mult ulei? Am facut schimbul acum 2 saptamani, iar faza cu luatul pe ulei s.a intamplat acum 1 saptamana. Fix 5 litri am pus.

 

El nu stie care ar fi cauza. Masina trage cum trebuie, merge fix cum mergea si inainte.

Nu stiu ce sa zic.. ciudata experienta. (Tipica reactia; asa se procedeaza de indata ce bagi de seama. Opresti bagin in viteza mare si asta e.)

 

Am inteles (recent) ca atunci cand "o ia pe ulei" turbina.., de fapt ea supraalimenteaza aprinderea prin admisie (si arde inclusiv uleiul de pe traseu unde a intrat in abundendenta). De aceea scade si uleiul din baie rapid..

 

Ai cumva acoperit radiatorul motorului (ca acum e frig si iarna..), circulatia aerului spre interior adica spre filtrul de aer al motorului? Asta ar putea fi o cauza..

 

Ultimile paragrafe sunt cam presupuneri..

 

Nu cred ca e de la ulei.

Axul turbinei, sau turbina, dupa asa experienta nu as verifica asa.. am zis mai sus.

Poate se blocheaza in alta parte, poate actuatorul da rateruri, nu mai aduce geometria turbinei inapoi, nu stiu..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic.. ciudata experienta. (Tipica reactia; asa se procedeaza de indata ce bagi de seama. Opresti bagin in viteza mare si asta e.)

 

Am inteles (recent) ca atunci cand "o ia pe ulei" turbina.., de fapt ea supraalimenteaza aprinderea prin admisie (si arde inclusiv uleiul de pe traseu unde a intrat in abundendenta). De aceea scade si uleiul din baie rapid..

 

Ai cumva acoperit radiatorul motorului (ca acum e frig si iarna..), circulatia aerului spre interior adica spre filtrul de aer al motorului? Asta ar putea fi o cauza..

 

Ultimile paragrafe sunt cam presupuneri..

 

Nu cred ca e de la ulei.

Axul turbinei, sau turbina, dupa asa experienta nu as verifica asa.. am zis mai sus.

Poate se blocheaza in alta parte, poate actuatorul da rateruri, nu mai aduce geometria turbinei inapoi, nu stiu..

 

Eu banuiesc ca s.a adunat ulei mult in intercooler.

 

Cauza ar fi ori din cauza filtrului epurator, ori e fisurat ceva la capacul culbutorilor. Tot se aduna ulei in zona injectoarelor, trebuie sa vad exact de ce.

 

Nu stiu daca de vina poate fi si cĂŁratul de greutati mari cu ea :))

 

Uite cam cat ulei e acolo... Ciudat rau. Filmarea a fost facuta acum 1 an, cand am schimbat prima data filtru epurator.

 

De atunci, tot s-a mai adunat.

 

Bine, merg si sportiv, pupĂŁ roșu la fiecare plimbare :D o am de 6 ani, am facut 100.000 km cu ea. Are 390.000 km batranica.

 

https://drive.google.com/file/d/1Xup1eV0VLuHRGsktJ8lZK8ZRmLMscF3f/view?usp=drivesdk

Edited by dimmu123
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic.. ciudata experienta. (Tipica reactia; asa se procedeaza de indata ce bagi de seama. Opresti bagin in viteza mare si asta e.)

 

Am inteles (recent) ca atunci cand "o ia pe ulei" turbina.., de fapt ea supraalimenteaza aprinderea prin admisie (si arde inclusiv uleiul de pe traseu unde a intrat in abundendenta). De aceea scade si uleiul din baie rapid..

 

Ai cumva acoperit radiatorul motorului (ca acum e frig si iarna..), circulatia aerului spre interior adica spre filtrul de aer al motorului? Asta ar putea fi o cauza..

 

Ultimile paragrafe sunt cam presupuneri..

 

Nu cred ca e de la ulei.

Axul turbinei, sau turbina, dupa asa experienta nu as verifica asa.. am zis mai sus.

Poate se blocheaza in alta parte, poate actuatorul da rateruri, nu mai aduce geometria turbinei inapoi, nu stiu..

 

Uite o explicatie care pare ok:

 

"Epuratorul de gaze trebuie sa tina inchis traseul dintre turbina si capac cu exceptia momentelor in care presiunea din carte > presiune turbo ...... De asemenea uleiul din gaze ar trebui sa condenseze in epurator cand masina ajnge la regim normal de temp....

Daca faci drumuri scurte sau probleme la termostat se intampla urmatorul fenomen....apa din aerul intrat in cilindri ajunge, in parte, in carter. Datorita temp scazute nu se vaporizeaza sa iasa prin epurator, se amesteca cu sulf din motorina si ulei si rezulta oxid de sulf care se depune in motor si mai ales in corpul epuratorului(mazga galbena) si urmeaza sa blocheze valva epuratorlui. Daca apuca sa se blocheze o sa trsga turbina aer din motor constant cu tot cu vapori de ulei....se uda furtunele la interior si se umple intercooler etc....lucruri departe de normalitate....sa fie urme f mici de ulei pe tubulatura de admisie poate fi considerat normal, de la picaturi de ulei in sus este o problema..."

 

 

Ce e drept, am facut multe drumuri scurte. Plus incarcaturi.

Link to comment
Share on other sites

Interesant ce ai citat in postul #159; o sa copii si eu ce spune acolo.

 

Da, merita verificat de ce se aduna uleiul ala langa injectoare numai cand a luat-o pe ulei practic turbina a ramas supra-alimenata cu ulei si cu vanele complet deschise, deci totul la interior iar tu nu mai vrei sa treci prin asa ceva cu aceiasi turbina..

eu cel putin as verifica bine turbina sau chiar schimba cu alta.

Dar probabil nu vrei sa o faci pentru ca motorul e batran.

 

(Daca tu ai ajuns la 390k km cu motor dus in rosu.. iti dai seama cat ar mai tine al meu care nu a vazut rosu inca?? :yahoo: :super: :drinks: Taria motoarelor vechi; tancuri nemtesti! A mea are cam 430k km.. ca am si uitat ;) )

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Interesant ce ai citat in postul #159; o sa copii si eu ce spune acolo.

 

Da, merita verificat de ce se aduna uleiul ala langa injectoare numai cand a luat-o pe ulei practic turbina a ramas supra-alimenata cu ulei si cu vanele complet deschise, deci totul la interior iar tu nu mai vrei sa treci prin asa ceva cu aceiasi turbina..

eu cel putin as verifica bine turbina sau chiar schimba cu alta.

Dar probabil nu vrei sa o faci pentru ca motorul e batran.

 

(Daca tu ai ajuns la 390k km cu motor dus in rosu.. iti dai seama cat ar mai tine al meu care nu a vazut rosu inca?? :yahoo: :super: :drinks: Taria motoarelor vechi; tancuri nemtesti! A mea are cam 430k km.. ca am si uitat ;) )

 

 

Turbina sigur nu are nimic, din epurator au iesit doar vapori de ulei catre turbina, care s-au adunat in intercooler. Motorul a inceput sa aspire uleiul din intercooler, si de acolo a inceput scandalul. Practic turbina s-a invartit ca si cum ar fi motorul in mers cu pedala la fund.

 

Mai duce 100.000 km :)) Oricum, de acum merg mai batraneste cu ea, 3500 rpm maxim.

Link to comment
Share on other sites

in general, doua sunt cauzele care duc la asa ceva:

- presiune mare in carterul motorului care poate duce la pierderea uleiului prin turbosuflanta;

- nivelul de ulei peste maxim, apar scurgeri de ulei in turbosuflanta;

 

 

- presiunea mare in carterul motor de la ce poate fi?

 

 

S-a nimerit sa schimb uleiul cu o saptamana inainte de eveniment.

 

Am pus ca de obicei, un bidon de 5L. Nu atat se pune la e46 320d 136 cp nfl?

Link to comment
Share on other sites

- presiunea mare in carterul motor de la ce poate fi?

 

...

 

Cel mai probabil segmentii fiind uzati, duc la presiune mare in carter.

 

Valva pcv (supapa de presiune) are rol de regla presiunea, dar la functionarea motorului in parametrii normali.

 

....

Am pus ca de obicei, un bidon de 5L. Nu atat se pune la e46 320d 136 cp nfl?

 

In cartea masinii e specificat 5,5 litri

Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil segmentii fiind uzati, duc la presiune mare in carter.

 

Valva pcv (supapa de presiune) are rol de regla presiunea, dar la functionarea motorului in parametrii normali.

 

 

 

In cartea masinii e specificat 5,5 litri

 

Daca ar fi segmentii uzati, ar trebui sa nu mai traga cum trebuie, nu?

 

Banuiesc supapele la culbutori

Link to comment
Share on other sites

....

 

Filtrul epurator l.am schimbat fix acum 1 an. ...

 

Ai schimbat doar elementul filtrant din pasla cod 11127793164(sau varianta mai noua cu vortex- piesa 15 din link) sau toata piesa nr 11 de aici ?

 

Capacul respectiv (piesa 11) are o supapa ce *regleaza* presiunea gazelor.

Garniturile 12 si 13 din link, probabil sunt duse ... daca ai balta de ulei sau s-a strans pana a crapat capacul de plastic

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.