Jump to content

mi-a curs lichid de la servo directie


Recommended Posts

salut! ieri cand am schimbat bieletele antiruliu si bucsele am pus cheia in contact ca sa deblochez volanul si am luat dreapta maxim ca sa am acces mai usor la bascula... masina era ridicata si cu motorul oprit... am observat ca in timp ce viram si cursa volanului ajunsese aproape la maxim spre dreapata se auzea un zgomot (asa ca un bolborosit) pe la pompa de la servo sau in rezervorul ala cu capac in forma de stea...

dupa ce am terminat cu roata din stanga m-am mutat la roata din dreapta si ca sa nu ma mai virez iar din volan am impins discul pana s-a virat maxim stanga... si de aceasta data s-a auzit acel zgomot (de vreo 2 ori chiar) cursa volanului fiind mai mare (de la dreapta maxim pana la stanga maxim)...

 

dupa ce am terminat si am montat rotile m-am uitat la motor si am vazut ca era ud scutul iar lichidul provenea de la capacul de la rezervorul de lichid de servo...

 

1 ce trebuie sa fac in situatia asta???

2 e grav ca se aude zgomotul acela cand virez in timp ce masina nu e cu rotile pe pamant si e motorul oprit??? se intampla ceva daca imping (trag) de discuri ca sa virez rotile???

3 ce lichid de servo trebuie sa cumpar daca vreau sa-l schimb sau sa mai completez???

4 daca nivelul lichidului din rezervor e intre limitele alea pot sa stau linistit???

5 e posibil sa nu fi fost bine strans capacul de la rezervor... sau trebuie schimbata garnitura???

 

PS: mentionez ca nu am scurgeri de lichid prin alte parti...

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

E normal . daca misti volanul cu motorul oprit iese lichid pe acolo.

asa am patit si eu , da m-au linistit niste mecanici.

Cumperi de la orice magazin de piese auto, ceri lichid de servo eventual castrol. Se uita ei dupa talon.

Completezi pana la limita superioara

Edited by Alex_E46 318
Link to comment
Share on other sites

Sa ai grija ce lichid bagi ca exact aceasi problema am patito si eu.

Lichidul de la mine din pompa este transparent si nu ai voie sa bagi decat culoarea care ii in ea.

Problema ii ca nu gasesc decat dincolo lichid transparent,la noi nu exista decat albastru sau verde.

Link to comment
Share on other sites

am citit ca aerisirea la servodirectie se face singura... Azi cand am desfacut capacul am observat ca are o gaurica ... E posibil ca pe tija capacului sa fi fost lichid si din cauza presiunii exercitate in timp ce viram si motorul fiind oprit sa fi aruncat lichid afara din rezervor...

Am observat ca pe tija capacului sunt 2 semne, nivelul lichidului fiind la semnul de jos... Trebuie sa mai completez?

Lichidul este transparent si are o nuanta rosie... Ce lichid ar trebui sa cumpar ca sa mai completez?

Link to comment
Share on other sites

okay! Am sa ma uit ce scrie pe capac si o sa intreb la magazin de piese auto!

Multumesc pt sfaturi!

...in legatura cu semnele alea de pe tija capacului... E la fel ca la joja pt ulei? Adica nivelul lichidului trebuie sa fie intre cele 2semne???

Link to comment
Share on other sites

am mai citit intr-un topic despre directie ca se poate strange un surub cativa mm si nu o sa mai fie joc in volan...

Ieri am schimbat bieletele antiruliu si bucsele si parka nu s-a intarit deloc directia...am dat si scutul jos dar nu am gasit acel surub... In capatul coloanei de directie am gasit doar 1surub de 22mm dar nu e cel care trebuie.. Multi spun ca la BMW nu se vireaza chiar asa usor... La mine se invarte volanul foarte usor... E posibil sa am joc in volan? Unde este acel surub ca sa-l strang putin sa vad ce se intampla???

Link to comment
Share on other sites

merci! Poza aia am mai vazut-o cand am citit tot topicul ala... La mine in loc de surubul ala e un capac de cauciuc... Poate nu m-am uitat eu bine si capacul ala e vreun element de protectie...

O sa desfac iar maine si sa ma uit mai bine!

Link to comment
Share on other sites

pei ce rezolv daca schimb doar lichidul din rezervor??? ca ramane lichid vechi in instalatie...

parerea mea e ca ori il schimb pe tot.. ori doar completez pana cand strang bani sa ma duc la service ca sa-l schimb pe tot in mod profesional...

 

...daca golesc rezervorul imi pot da seama de ce cantitate e acolo si cat ar trebui sa mai completez ca sa nu depasesc limita superioara <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
salut si scuze pt posibilul offtopic. Am un 118d din 2006 si am observat recent ca in partea dreapta la motor, intre radiator si motor, sunt niste pete ca de ulei. Am inteles ca in drepta se afla rezervorul de lichid pt servodirectie... Ar putea ca petele alea sa fie de la servodirectie? Aici este subiectul deschis de mine, si am pus si niste poze.
Link to comment
Share on other sites

Salut,am si eu un e36 320i...si a-si dori sa ai completez cu lichid de servo,bun sa zicem ca scrie pe capac ce lichid ai trebuie eu iau din acela da dar daca respectivul care a avut masina inainte a pus altceva si eu iau din ala ce scrie pe cap si se face o amestecatura acolo,si daca sunt 2 tipuri diferite de lichid ce poate sa afecteze?cum spunea cineva mai sus sa trag cu siringa ,sa golesc pe acolo,nu a-si mai sta de asa ceva....,deci daca pun alt tip de lichid peste celalalt aflat in instalatie ce se poate intampla?
Link to comment
Share on other sites

Salut,am si eu un e36 320i...si a-si dori sa ai completez cu lichid de servo,bun sa zicem ca scrie pe capac ce lichid ai trebuie eu iau din acela da dar daca respectivul care a avut masina inainte a pus altceva si eu iau din ala ce scrie pe cap si se face o amestecatura acolo,si daca sunt 2 tipuri diferite de lichid ce poate sa afecteze?cum spunea cineva mai sus sa trag cu siringa ,sa golesc pe acolo,nu a-si mai sta de asa ceva....,deci daca pun alt tip de lichid peste celalalt aflat in instalatie ce se poate intampla?

 

 

Cand scoti capacul vasului in care se afla uleiul servo, ai sa gasesti o joja agatata de el. Pe ea sunt marcate nivelul maxim si minim. Verifici unde se afla si poti decide daca se completeaza sau nu....Daca nu sti ce ai acolo si e sub nivel, mai bine schimbi tot...Daca nu (adica daca nivelul este bun), pui capacul la loc si lasi masina in pace ca nu ai nici o problema

Link to comment
Share on other sites

Ideea e urmatoarea:tot circitul de servodirectie are auto aerisire.Daca vrei sa aerisesti pornesti motorul si cu rotile din fata suspendate rotesti de cateva ori stanga dreapta.Exact asa se face cand schimbi uleiul de servo ca sa scapi de aer.Aerul o sa iasa prin rezervorul de in care este lichidul atf.Asta e ste si motivul pentru care are gaura in capac.

Atentie:un servo bun nu o sa puste niciodata din cauza ca este prea mult lichid in vas.Nivelul lichidului este mai mic decat capacitatea rezervorului tocmai pentru ca in momentul in care sistemul se aeriseste sa nu bolboroseasca si sa arunce lichidul afara prin gaura respectiva din capac.Sistemul are o valva care permite lichidului sa intre doar cand sunt scaderi de presiune(scurgeri).

 

Problema cu matzele este ca la majoritatea le cam curge caseta de directie si la tine e posibil ca atunci cand ai miscat rotile sa fi intrat aer care ulterior a iesit pe sus prin vas.Daca ai avut si prea mult lichid in vas nu ar fi de mirare ca a curs.

 

In legatura cu faptul ca e prea moale directia nu stiu ce sa zic.Inca un coleg cu un 325td mi se plangea de acelasi lucru.Eu am un 318is coupe si mi se pare ca merge ok.Adica e destul de greu ca sa pot merge linistit cu viteze mari si destul de usor ca sa nu ma doara mainile in oras.Am condus si 320i coupe si e tot asa "tarisoara" directia.

 

Verifica lichidul regulat si cauta eventuale scurgeri sub masina chiar de unde se prind bieletele(la burdufuri).Tine lichidul intre limitele de pe joja.Asta pt ca sunt sigur ca iti curge caseta si daca nu ii completezi tot timpul o sa pui pompa de servo in cap.Eu am pus si la e36 si la e34 ATF 22 de la aral.E maro transparent.Mai este ceva atf de la castrol care are culoarea rosie dar nu am folosit din ala inca.

 

BAFTA!!!!

Link to comment
Share on other sites

Salut,am si eu un e36 320i...si a-si dori sa ai completez cu lichid de servo,bun sa zicem ca scrie pe capac ce lichid ai trebuie eu iau din acela da dar daca respectivul care a avut masina inainte a pus altceva si eu iau din ala ce scrie pe cap si se face o amestecatura acolo,si daca sunt 2 tipuri diferite de lichid ce poate sa afecteze?cum spunea cineva mai sus sa trag cu siringa ,sa golesc pe acolo,nu a-si mai sta de asa ceva....,deci daca pun alt tip de lichid peste celalalt aflat in instalatie ce se poate intampla?

nu pune alt tip...eu am pus <_< ...si-a trebuit sa schimb pompa de servodirectie....de lene sa dau o fuga la filaret, udeva la 5 minute de mers cu masina :) am cumparat de la benzinarie(la coltu strazii)...

nu puneti decat de la reprezentanta...uleiul de servo nu e scump....undeva la 20 roni bidonasul de juma litru...poate intre timp a crescut pretul, dar nu o avere....

Link to comment
Share on other sites

Da ai dreptate.Este recomnadat sa schimbi cu totul uleiul de servo si dupa aceea sa completezi cu acelasi tip.Nu e neaparat sa te duci in reprezentanta pt ca daca pe rezervor scrie ATF e clar ca orice ATF. de buna calitate merge.

 

Este bine sĂŁ respecĂži recomandĂŁrile producĂŁtorului.

 

La E36 este recomandat Dexron II.

Link to comment
Share on other sites

Salut,pai degeaba scrie pe capac atf de ex. pt. ca ai nesiguranta ca in instalatie cel care a avut masina a pus alta marca de lichid,si ca sa dai lichidul jos din insatalatie pana se goleste,pana al umpli,pana al aerisesti ati ia o zi,cine stie ce probleme mai apare pe acolo,daca te duci la un service din asta normal astia nu se baga la asfel de masini ca nu vor sa se complice, ai stiu bine.......cum fac,ma gandeam ca nu conteaza poti sa pui orice indiferent daca le amesteci.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.