Jump to content

probleme mari la turbo


Recommended Posts

nu mai stiu ce sa fac...deci sa incep cu inceputul...am cumparat acu cateva zile un e39 530d din 2002 de la un prieten,masina nu trage,am fost pe tester nu-mi da nicio eroare totul functioneaza perfect,numai ca turbo nu baga presiune cat trebuie,exista un furtun deasupra motorului prin care trece aerul de la turbo,cand il turezi trebuie sa sa intareasca tare,la mine abia ca se simte ceva,masina cand o calci abia pleaca...am uitat sa spun ca e automata.in seara asta nu puteam sa depasesc un golf4 cu motor 1,9d...mai mare rusinea,am schimbat azi la un mecanic din buzau o valva care comanda turbo care era cica stricata sau blocata si a inceput sa se miste mai binisor motorul,adica se ridica mai repede in ture dar nu cat trebuia,ce sa fac sa schimb turbo?....cat drak o mai costa si ala,imi este frica sa iau unu nou si sa constat ca si ala merge tot la fel.eu stiu ca turbo cat ar fi el de obosit tot ar trebui sa functioneze putin....voi ce ma sfatuiti sa fac inainte de a lua turbo nou,poate o fi ceva din vacum,poate e un furtun spart sau putin crapat pe unde perde presiune....nu stiu ce sa zic...un service bun stiti in tara asta?...merci/
Link to comment
Share on other sites

Sunt 70% sigur ca ai problema cu furtunelul de comanda pneumatica de la turbo. Furtunul ala este de cauciuc cu manson de panza pe el ... cauciucul imbatraneste si pierde presiune.

Am intors pe fata si pe dos masina....din cauza problemei astea pana mi-a descoperit-o un inginer.

Simptome... se accelera doar ....cand vroia.... cand prindea suficienta presiune comanda la turbina.

Am inlocuit furtunelul ...si ...surpriza masina merge excelent, accelereaza in forta de fiecare data cand vreau fara ezitari <_<.

Furtunul trece exact pe sub capacul de plastic de la motor ... porneste de undeva din zona EGR si este prins in niste clemute de plastic ..pana la turbina, 1 metru jumate.

Mergi la un tester serios unde sa masoare debitul de aer al turbinei, nu testa...cu mana pe furtun ...ca nu e dacie !

Link to comment
Share on other sites

Da, este inmatriculata masina. Ca si dotari este aproape full(nu are masaj in scaune si memorii la caune si volan). Masina arata impecabil, si este f bine intretinuta. Cutia am inteles ca schimba normal, fara socuri, nu patineaza. Asta e singura problema a masinii....nu trage.....

 

Din cate stiu eu o turbina noua era in jur de vreo 40 milioane. Acum nu mai stiu cat este. Si e destul de costisitor sa te apuci sa schimbi cutare si cutare , ca asa a zis mecanicul X sau Y.

 

La fel, din cate stiu eu, la acea interogare i-a masurat si presiunea de la turbina si e mica tare. Este foarte clar ca turbina nu functioneaza cum trebuie. Insa asta nu inseamna ca turbina e stricata. Poate fi ceva care comanda regimul de lucru al turbinei. Nu prea ma pricep la mecanica, insa logic asa ar fi. Eu l-am sfatuit sa incerce o turbina second , sa vada cum merge cu ea. Macar se lamureste daca e turbina dusa. Numai ca nu stiu in ce consta manoperele de schimbare a turbinei, cat de greu se face, de aceea teoretic pare Ok ideea.

Link to comment
Share on other sites

Merci pentru indrumari dar am facut tot ce se putea face,am verificat inclusiv furtunelul ala care plecaca din egr....la masina asta a fost cu totul altceva...vechiul proprietar sa dus la un ``mecanic`` cica sa-i repare turbo dar i-a pus unu la fel de rau si pana la urma i-a zis ca nu e din turbo,acum am gasit turbina noua la pret de 700 euro si am convenit cu tipul care o are sa o probez inainte...acum astept sa se faca luni ca tare-s curios.
Link to comment
Share on other sites

Turbina se verifica altfel, nu asa din ochi. Daca nu are joc pe ax, nu papa ulei si nici nu-l arunca pe admisie, cauta in lata parte. Se poate verifica si daca baga presiune, la fel daca senzorul de presiune lucreaza.

Nu stiu daca masina asta are geometrie variabila. La cele cu geometrie variabila exista o piesa TRS (Turbocharger Regulation Solenoid) care regleaza geometria la palele turbinei. La Laguna 2 e frecventa bushirea TRS-ului sau sa sara unul din acele furtune care creaza vacuum si regleaza geometria. Efectele seamana cu ce descrii tu.

Mor pe mecanicii astia care pun diagnoza cu turbina bushita si ei habar nu au cum se verifica. Hop tzop, nu trage o masina turbo, gata e turbina. Aia se poate verifica foarte usor, ca nu-i o piesa care costa 5lei sa nu ne pese.

Link to comment
Share on other sites

sigur are turbina cu geometrie variabila iar dace se umbla la geometria ei nu mai poate fi reglata decat pe un banc specializat,problema e ca cineva si-a bagat nasu in ceea ce priveste geometria,acum turbina mea desckide tarziu la acceleretie si da foarte putin aer,ee se aude ca lucreaza dar nu cat trebuie,am fost la un mecanic bun si nu am pierderi la niciun vacum,totusi cand o turez se aude un suierat subtire ca si cum ar scapa aer pe undeva,daca apas pe pedala de acceleratie la fund are cateva secunde pana incepe sa traga dar incet,daca trece intr-o treapta anterioara motorul se tureaza dar nu dezvolta putere.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai la kickdown e normal un lag de o secunda, poate o secunda jumate, pana schimba cutia(uneori schimba chiar 2 trepte inferior) si ajunge motorul in turatie ca sa poata sa traga. Acest lag e normal. Doar ca dupa lagul asta, rotile din spate ar trebui sa scoata fum, nu alta.... La mine , cel putin asa e. Daca la 20-30 km/h ii dau kickdown, are lagul asta , dupa care inepe distractia...Noroc de asistenta electronica.
Link to comment
Share on other sites

Pai nu are ce sa regleze la geometrie. TRS-ul ala de care-ti spun exact asta face. E o piesa controlata de ECU, comportandu-se ca un electromagnet caruia ii aplici o tensiune. El deschide un vacuum care in functie de turatie si de ce comanda ECU regleaza palele turbinei, astfel ca la turatii mici cand viteza aerului din evacuare e mica palele sa se preia aerul mai bine si sa invarta axul cu viteza iar la turatii mari cand oricum viteza aerului e mare pe evacuare sa preia mai putin. Ceva in genul unui eleron reglabil. <_<

TRS-ul are un reglaj pe el, insa stiu ca nu se umbla acolo. La pale nu ai ce sa umbli, acolo pot doar sa ramana intepenite insa nu ai ce regla. TRS-ul ar trebui sa arate ca un tub de marimea unei brichete, cu 2 furtune in el si o mufa. Eu am patit la o Laguna sa-mi sara unul din furtunase si masina se comporta ca si cum nu mai era turbo. Eroarea era ceva de genul "1815 Pressure converter: boost pressure control".

Link to comment
Share on other sites

Pai la kickdown e normal un lag de o secunda, poate o secunda jumate, pana schimba cutia(uneori schimba chiar 2 trepte inferior) si ajunge motorul in turatie ca sa poata sa traga. Acest lag e normal. Doar ca dupa lagul asta, rotile din spate ar trebui sa scoata fum, nu alta.... La mine , cel putin asa e. Daca la 20-30 km/h ii dau kickdown, are lagul asta , dupa care inepe distractia...Noroc de asistenta electronica.

 

lagul ala e tot de la turbina si de la cutie ....

daca motorul nu ofera cuplul de care are nevoie masina la turatia respectiva... nici cutia nu functiineaza.

Comanada pneumatica a fost verificata cu un barometru .... atunci cand s-a constatat la mine, au pus un ceas pe ea.

O turbina defecta fluire urat rau de tot...ca si cum ai ...un borcan cu suruburi... si bagi un blender in ele <_< nu stiu cum sa iti explic...fluiera ragusit.

Demontarea turbinei ....si remontarea dureaza o ora doua...daca e facuta de cine trebuie :)) ....cine trebuie.... ii va lua 500 ron cam asta e pretul pt manopera.

La montarea unei turbine noi ...cumpara garnitura dintre turbina si bloc noua si garniturile de cupru de la traseul de ungere de inala presiune, alea sunt consumabile.

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

am mai descoperit ceva...maine inainte de a cumpara turbina ma duc la service sa cerific traseul care iese din turbina pana ajunde in motor(furtune,interculer)s-ar putea sa am spart una din ele....fasaitul care-l am cand accelerez in sacina e sigur de la o scapare de presiune....maine o sa verific si va spun.
Link to comment
Share on other sites

Tot ii dai cu turbina inainte... <_< Da-o jos sau verific-o pe masina daca-ti permite locul si poti ajunge la ax. Cere parerea altui mecanic daca ala pe care-l ai acum nu stie sa verifice turbina si te pune sa arunci banii aiurea.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.