Jump to content

Anvelope montate gresit?


Recommended Posts

Mi-e destul de greu sa expun problema.

Va fi o poza atasata si voi explica "pe poza" care e problema.

Am cumparat 4 gume cu profil asimetric, 215/55-R16. Pana acuma, toate bune.

 

Respectand indicatiile de la gume, acestea s-au montat pe jante si puse pe masina.

Mentionez ca gumele nu indica nicaieri un sens de rotatie, ci indica doar care este partea exterioara care trebuie respectata la montarea pe jante.

 

Asadar, respectand exteriorul indicat in poza, gumele 1 si 2 au venit montate pe partea stanga a masinii, fata/spate. Gumele 3 si 4 au venit montate pe partea dreapta a masinii, fata/spate.

 

Acuma, vine problema:

Gumele 3 si 4 au trebuit intoarse, fata de cum sunt orientate in poza, ca sa se respecte indicatie de "exterior" trecuta pe ele. Cu alte cuvinte, profilul acela "semi V" se invarte cu spatele inainte.

 

Ca sa exemplific, am desenat cu portocaliu acel profil "semi V" dupa montarea pe jante, din cauza caruia acuma, dupa montarea pe masina, gumele practic se invart invers fata de sensul de deplasare.

 

Acuma, intrebarea:

Am eu pitici pe creier sau ceva chiar nu e bine?

Asa cum sunt montate acuma, practic gumele 3 si 4 nu ar mai putea evacua eficent apa prinsa intre crestele alea, nu?

 

Am dilema asta fiindca de cand am pus gumele de vara, am impresia ca masina nu mai merge drept. Nu trage numai stanga sau numai dreapta, e efectul acela de "tremlining" de care am mai citit pe forum. Practic, tot timpul trebuie sa fac mici corectii din volan.

Link to comment
Share on other sites

am impresia ca la mine e invers ... cu profilu` cu crampoane nu cel cu jumatate de v in exterior , dar sper sa nu vb prostii adica exact astea sunt anvelopele ce le am http://koleso.topof.ru/files/cooper_zeon_xtc.jpg ... <_< chiar am sa ma uit , cat despre anvelopele tale , daca asa scrie atunci asa o fii Edited by 22WTF
Link to comment
Share on other sites

am impresia ca la mine e invers ... cu profilu` cu crampoane nu cel cu jumatate de v in exterior , dar sper sa nu vb prostii adica exact astea sunt anvelopele ce le am http://koleso.topof.ru/files/cooper_zeon_xtc.jpg ... <_< chiar am sa ma uit , cat despre anvelopele tale , daca asa scrie atunci asa o fii

 

Concluzia mea este ca astea 4 gume ale mele ar merge pe 2 masini, pe partea stanga fata/spate.

Este singura conditie prin care s-ar respecta atat partea exterioara a gumelor, cat si directia profilului.

Link to comment
Share on other sites

Inteleg ce spui. Si eu mi-am luat cauciucuri noi si au un profil asemanator. Adica au un semi-V. Si la mine e aceeasi chestie. Cred ca e ok asa. Banuiesc ca cele cu profil V au si specificatia "left" sau "right". Eu diseara ma duc la AutoSoft pe dudesti sa mi le echilibreze calumea (nu sunt multumit de ce mi-au facut cei de unde le-am luat) si o sa-i intreb si chestia asta. Din cate am auzit, sunt destul de buni.
Link to comment
Share on other sites

E bine sa le pui exact cum scrie, practic daca e specificat exteriorul inseamna ca trebuie sa se respecte acest lucru astfel exteriorul cauciucului sa corespunda cu al jantei. Indiferent daca pozitia profilului pare ciudata. Asa am avut si eu un Dunlop SP 01. Practic cel de la vulcanizare a respectat ce scrie si pe masina 2 anvelope aveau striatiile in V in sensul de rotatie al masinii si alte 2 in sensul opus, dar acest model de anvelope asa au fost gandite sa ruleze.

 

Din cate vad jantele din primul plan al pozei sunt montate invers.

Link to comment
Share on other sites

acest model de anvelope asa au fost gandite sa ruleze.

Sincer m-as mira sa fie asa, hai sa zicem ca la om is numai jumate, dar tot V-ul?

Nu stiu, dar nu mi se pare corect, daca ar fi dupa mine as zice ca ar trebui sa existe inca un set care sa fie "in oglinda", eu zic sa cauti un pic pe net, sa vezi daca intr-adevar asa se instaleaza. Probabil pe la vreun magazin au comandat 4 cauciucuri si nu perechi de 2.

 

Poate mai este cineva care are cauciucurile invers si se intreaba acelasi lucru <_<

Si oricum daca intr-adevar sunt montate direct prea mare problema nu o sa ai, doar ca se uzeaza mai repede, si au aderenta mai mica :)

Edited by Mihai Viteazul
Link to comment
Share on other sites

Uite cum sunt montate ale mele ... la vulcanizare omul care le-a pus pe janta a spus ca sunt OK, nu au sens de rotatie sau altceva.

Sunt Michelin 205/60/R15 ... si acea corectie pe care o faci cu volanul o fac si eu non-stop pe drumurile denivelate ... un prieten cu Bertone tot cu suspensie sport pateste la fel, invarte serios din covrig s-o pastreze pe sosea pe la 80-120km/h. In schimb pe un drum cat de cat nou merge perfect dreapta si la viteze astronomice. Pana in Buc am de facut 4 km dintre care 2Km de sosea veche unde stau cu mana bine infipta in volan si inca 2 km cu asflat proaspat unde merg si cu un deget fara probleme. Joc la directie nu am.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Pe una din parti scrie "exterior" sau "outside", cu partea aia le pui in exterior, indiferent de partea pe care le pui!

Exact asa sunt si ale mele....asimetrice! Pe dreapta striatiile au un sens, pe stanga au sensul invers!

Michelin Primacy 195/65/15 sunt ale mele

Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am pus pe fata doua bridgestone, au venit montate tot asa fiindca am respectat indicatia outside=in exterior si am avut aceeasi dilema, imi venea sa imi smulg parul din cap ca le luasem de pe net. <_< Am vreo 2.000 de km cu ele si nu am avut nici o problema, nici nu am simtit vreun comportament ciudat, asa ca as zice sa nu iti faci griji.
Link to comment
Share on other sites

Va recomand CONTINENTAL SPORT CONTACT. Pe ele scrie "made in germany". Au specificatie outside/inside dar nu sens de rotatie. Am pe masina asa ceva (225/45/17 fata si 245/40/17 spate si sunt super multumit de ele (frana, directie, viteza, aderenta = excelent). Sunt foarte incantat si de faptul ca cele de pe fata le-am cumparat de noi iar acum au cam 20.000 km si mai au inca muuuulta "carne".
Link to comment
Share on other sites

Recomandati-mi un service serios. Ma gandeam sa merg la Auto Soft, pe dudesti, ca am auzit ca fac treaba buna. Dar au niste preturi <_< Nu mai zic ca tre sa platesti separat montatul si echilibratul. Dar, daca iese treaba bine, nu mai zic nimic. Voi ce spuneti? Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

Uite cum sunt montate ale mele ... la vulcanizare omul care le-a pus pe janta a spus ca sunt OK, nu au sens de rotatie sau altceva.

Sunt Michelin 205/60/R15 ... si acea corectie pe care o faci cu volanul o fac si eu non-stop pe drumurile denivelate ... un prieten cu Bertone tot cu suspensie sport pateste la fel, invarte serios din covrig s-o pastreze pe sosea pe la 80-120km/h. In schimb pe un drum cat de cat nou merge perfect dreapta si la viteze astronomice. Pana in Buc am de facut 4 km dintre care 2Km de sosea veche unde stau cu mana bine infipta in volan si inca 2 km cu asflat proaspat unde merg si cu un deget fara probleme. Joc la directie nu am.

 

 

Fac asa de la gume proaste... + drum prost,

Link to comment
Share on other sites

Nici nu ma pricep eu la anvelope prea mult, dar nici nu pot spune ca am mai auzit de anvelope montate pe masina asa cum spuneti voi. Chiar saptamana asta am montat pe masina 4 anvelope ce au profil semi-v sau virgula, dar la absolut toate apare pe interior. Si de-a lungul timpului am avut pe masini anvelope cu profil asemanator si tot asa erau montate, cu profilul catre interior pe ambele parti.

 

Ori nu am inteles eu bine problema expusa...

 

 

LE: Uitandu-ma mai bine la pozele puse de initiator mi-am dat seama ca am inteles gresit. Eu le am montate pe toate cu semi-v-ul in interior.

Edited by T_o_r_q_u_e
Link to comment
Share on other sites

Hmm, SP 01, erau anvelope cu pretentii, dar depinde unde sunt fabricate si cum sunt exploatate. Ale mele erau made in Germany dupa 10.000km aratau foarte bine, plus ca aveau un comportament foarte bun pe sosea. A si erau si foarte silentioase. Ce-i drept le-am folosit constiincios fara sa invart anevelopa pe loc sau frane de neam prost. Una peste alta eu vad Dunlop ca anvelopa la nivel cu Continental si Brigstone sub Michelin dar peste Pirelli, Fierstone sau Goodyear asta cuprinzand cele mai populare marci de anvelope.

 

 

Pentru ca o anvelopa sa se comporte bine e nevoie de o alegere corespunzatoare cu scopul utilizarii, se va respecta inclusiv indicele de incarcare al anvelopei pe langa dimensiunea corecta si bineinteles indicele de viteza.

Link to comment
Share on other sites

Am sunat la auto soft si i-am intrebat ce-mi recomanda intre: Continental Premium Contact 2, Dunlop Fastresponse, Goodyear Excellence si Fulda Progresso. Toate erau cam la acelasi pret (fulda un pic mai ieftin). Si mi-au spus sa aleg Continental. Eu oscilam intre Continental si Dunlop.

 

De preturi ce parere aveti? Merita 260 lei anvelopa + vreo 100 lei montat si echilibrat si posibil indreptat o janta. Deci vreo 1150 lei. Mie mi se pare cam multicel pentru niste roti de tabla pe 15".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Nici eu nu am gasit nici un raspuns de ce profilul este invers pe o parte, ciudat. Am pus de 2 zile dunlop sport sp01 o sa revin cu detalii dupa ce ies la drum lung sa vad cum se comporta. Deocamdata in oras nu simt ca ar trage stanga -dreapta sau alte chestii. si totusi cum se poate un profil sa mearga in ambele sensuri si sa-si faca aceeasi treaba?
Link to comment
Share on other sites

Acuma, intrebarea:

Am eu pitici pe creier sau ceva chiar nu e bine?

Asa cum sunt montate acuma, practic gumele 3 si 4 nu ar mai putea evacua eficent apa prinsa intre crestele alea, nu?

 

Am dilema asta fiindca de cand am pus gumele de vara, am impresia ca masina nu mai merge drept. Nu trage numai stanga sau numai dreapta, e efectul acela de "tremlining" de care am mai citit pe forum. Practic, tot timpul trebuie sa fac mici corectii din volan.

 

 

NU ai pitici pe creier. Este un dezavantaj al anvelopelor asimetrice. Probabil ca nu ai mai condus cu astfel de anvelope, dar cu timpul te vei obisnui. Am mai scris asta cand solicita mirceagsm ajutor in alegerea unor anvelope. Intreaba-l pe el cum se impaca cu ele.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.