Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Adica tu ai schimbat de atatea ori tipul de ulei?

Cred..adica mai mult ca sigur am sa aleg Castrol ca mai toata lumea il foloseste.

Si inca ceva acelasi tip de ulei pe orice  fel de vreme??

22768[/snapback]

 

Pana acum nu am schimbat uleiul la acelasi motor.La primul 520i am mers mult cu Penzoil,apoi am schimbat motorul,am bagat Mobil1 pentru primii 500km ca sa se curete,iar apoi Esso.Acuma in 535 am bagat numai Castrol.

Link to comment
Share on other sites

Pana acum nu am schimbat uleiul la acelasi motor.La primul 520i am mers mult cu Penzoil,apoi am schimbat motorul,am bagat Mobil1 pentru primii 500km ca sa se curete,iar apoi Esso.Acuma in 535 am bagat numai Castrol.

22771[/snapback]

Inteleg insa nu mi-ai spus daca acelasi tip de ulei in functie de vreme(anotimp).Ca tot aud e prea subtire cand e vara si e prea gros cand e iarna

Link to comment
Share on other sites

Inteleg insa nu mi-ai spus daca acelasi tip de ulei in functie de vreme(anotimp).Ca tot aud e prea subtire cand e vara si e prea gros cand e iarna

22773[/snapback]

 

Nu am schimbat uleiul in functie de vreme.Cu uleiul actual am 12000km de un an si un pic.O sa fac schimbul curand si bag tot Magnatec.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca trebuie sa dai mai multe detalii... Fum albastrui, stil de condus? Eu unul folosesc Castrol TXT si este ok! Am folosit ARAL si m-am ales cu depuneri si uzuri in palier :)

22710[/snapback]

 

Nu scoate pic de fum e motorul super (130.000 km), stilul de condus este cu mici exceptii :blink: unul linistit

Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit ani la rand Castrol RS 10W60. Ulei foarte bun, dar peste masura de scump.

Asa ca m-am luat dupa sfaturile de pe acest forum si din alte parti si am trecut (acum 1000 Km) la Castrol Magnatec 10W40. E prea devreme sa-mi dau cu parerea - motorul pare insa multumit :blink:

Pe mine m-a costat schimbul (6l ulei si manopera bonus la AMI Baneasa + filtrul Mann de la Auto-total) 2 milioane in cap. Totusi, mi se pare ca gasesti uleiul mai ieftin la Metro.

Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit ani la rand Castrol RS 10W60. Ulei foarte bun, dar peste masura de scump.

Asa ca m-am luat dupa sfaturile de pe acest forum si din alte parti si am trecut (acum 1000 Km) la Castrol Magnatec 10W40. E prea devreme sa-mi dau cu parerea - motorul pare insa multumit :blink:

Pe mine m-a costat schimbul (6l ulei si manopera bonus la AMI Baneasa + filtrul Mann de la Auto-total) 2 milioane in cap. Totusi, mi se pare ca gasesti uleiul mai ieftin la Metro.

23241[/snapback]

 

hmm...pana aici pare ok. ma intreb doar: de ce data trecuta a fost pus ulei 15W, mecanicul de la un service bun uitandu-se intr-un ghid care in functie de anul de fabricatie, tipul masinii/motorului si nr. de km parcursi , spunea ce vascozitate trebuie sa aiba uleiul... asta e nedumerirea mea cea mai mare: 15 W sau 10 W? care ar fi ratiunile pentru folosirea unuia sau a celuilalt?

Link to comment
Share on other sites

Povestea e lunga - practc interminabila. Vei ajunge la concluzia ca, in materie de uleiuri, fiecare are propria teorie / parere.

In acest spirit, parerea mea este urmatoarea:

Fiecare tip de motor a fost proiectat intr-o anumita perioada si, evident, s-au luat in considerare tipurile de ulei disponibile in acea perioada. Aceasta inseamna ca jocurile / tolerantele din motor s-au calculat tinand cont de vascozitatea uleiurilor respective.

 

Un ulei 10W40 va fi mai putin vascos la rece decat un ulei 15W40. Aceasta inseamna, pe de o parte, ca va fi pompat mai repede, deci va asigura o ungere mai buna (mai din timp) la pornirea la rece. Din punctul asta de vedere, cel putin teoretic, este preferabil sa ai un ulei cat mai putin vascos la rece (de exemplu, 0W40). Practic insa, un OW40 este prea putin vascos pentru un motor proiectat cu tolerante mai mari, deci din aceasta cauza pot apare batai intre diversele piese in contact unele cu altele (in lagare, de exemplu). Batai care sparg pelicula de ulei si provoaca uzura.

Similar, un ulei 15W50 va fi mai putin vascos, la cald, fata de un ulei 15W40. Aceasta inseamna ca, atunci cand motorul este incins (in special vara cand este foarte cald), uleiul 15W50 va avea o vascozitate mai buna, deci va fi capabil sa unga mai bine in conditiile unui motor cu jocuri / tolerante mai mari.

Teoria asta este valabila pentru motoarele proiectate in anii '60 .. '80. Mie, personal, vascozitatea ideala pentru motoarele M30 si M20 mi se pare a fi 15W50. Din pacate, in afara de unele uleiuri minerale, nu prea mai este de gasit aceasta vascozitate. Uleiurile 10W** sunt la limita de jos a vascozitatii la rece, pentru aceste motoare, dar se dovedesc utile atunci cand pornesti dimineata si e frig afara. Uleiurile **W40 sunt la limita de jos a vascozitatii la cald.

De aceea am preferat Castrol RS 10W60 (ful sintetic), care acopera cu brio orice solicitare a motorului, indiferent de conditiile termice. Castrol Magnatec 10W40 (semisintetic) este, pentru motorul meu, un compromis bun. Dar cu siguranta o sa am grija sa nu trec de 4000rpm la vara, cand vor fi afara 35+ grade Celsius. O alternativa ar fi Castrol GTX3 15W40, care este (se spune) cel mai bun ulei mineral de pe piata. Dar, un ulei semisintetic unge mai bine decat unul mineral, de aceea am preferat Magnatec.

Pe vremuri (acum 3-4 ani) gaseam ulei semisintetic Mobil 1 15W50, care a fost pur si simplu excelent pentru M30-ul meu. Din pacate, nu se mai gaseste.

 

Problema vine din faptul ca motoarele de generatie noua sunt calculate cu tolerante pentru uleiuri cu vascozitati mici (e normal, vascozitate mica inseamna frecari mai mici). Daca un ulei (semi)sintetic 5W30 sau 0W30 este OK pentru un motor modern de BMW, indiferent de anotimp, un astfel de ulei cred ca e total nepotrivit pentru un M30 sau M20.

 

Repet, parerea mea.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ce pareri exista despre noul castrol high mileage?
Sa stii ca m-am gandit si eu la el, dar mi-a lasat impresia ca fiind genul de ulei mineral potrivit pentru motoarele care au inceput sa consume putin ulei, sa aibe oarece scurgeri pe la simeringuri si care sunt menajate (foarte rar vad turatii ridicate).

Cred ca, in cazul tau, as folosi Castrol GTX3 15W40 (mineral) daca in general mergi cu masina ponderat spre entuziast, sau Castrol Magnatec 10W40, daca mergi entuziast spre sportiv. Indiferent de anotimp.

Link to comment
Share on other sites

am ajuns si eu la schimbul de ulei...

in sept, cu aproximativ 5000 de km in urma, a fost pus Aral 15W40. acum mecanicul imi spune ca ar fi bine sa pun Castrol 10W40. voi ce parere aveti?

stiti si cam cat costa ?

23240[/snapback]

 

350.000 - 400.000 lei/l. (pret de Metro) Nu e reclama mascata :blink: Eu personal am fost foarte multumite de Castrol, in schimb Aral-ul m-a lasat cu depuneri!

Link to comment
Share on other sites

multumesc mult :blink:

 

si ca o concluzie: avand in vedere ca vine vara, pot pune un 15W40, iar la urmatorul schimb, in toamna, un 10W40...corect?

si repet intrebarea: ce pareri exista despre noul castrol high mileage?

23249[/snapback]

 

De ce nu incerci un multigrad sintetic gen 5W-40 ca sa scapi de bataia de cap cu anotimpurile...?

Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca m-am gandit si eu la el, dar mi-a lasat impresia ca fiind genul de ulei mineral potrivit pentru motoarele care au inceput sa consume putin ulei, sa aibe oarece scurgeri pe la simeringuri si care sunt menajate (foarte rar vad turatii ridicate).

 

 

de consumat consuma un pic..eu m-am gandit la ce spun ei , cum ca protejeaza un motor deja trecut de 100.000 km. turatii ridicate...nu prea ajung eu la ele, poate asa, o data la 2 luni, ma enerveaza cate un partener de trafic, si ma infig in pedala cu viteza a 2-a, dar in general nu trec de 3500.

 

s-ar putea sa merg pana la urma pe gtx3, care este cunoscut deja...

Link to comment
Share on other sites

OKI...sa lamurim un pic problema, pentru ca vad multa lume confuza pe aici.

Unul: BMW recomanda pentru modelele fabricate in anii '80 E28, E30, E32, E34 ulei multigrad SAE 10 W/40 SG sau 20W/50SG, in functie de clima.

Acum, indexul uleiurilor multigrad a aparut pentru ca acum ceva ani erau uleiuri de vara si de iarna, separate..si era super aiurea.

Deci, care este, mai draga:

SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pâna În anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Asigura o curatire mai buna a motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.

Pentru mai multe detalii vizitati pagina urmatoare : http://www.tosatech.ro/lubrifiere/motor.htm

explica frumos cum e treaba cu vascozitatea dinamica, cinematica.

Sper ca am fost de folos cu interventia asta.

Este bine sa puneti uleiurile recomandate de producator (care presupune ca masina are o utilizare normala, fara linute si alte chestii de genul aceesta).

Daca vreti sa dati curse, atunci trebuie tinut cont de uzura motorului (cati km are la bord, daca s-au schimbat segmentii etc), cea mai buna optiune fiind un ulei de inalta performanta, pentru motoare cu regimuri termice ridicate (turatii mari), de preferat sintetice- vezi Mobil1 Castrol Rs etc.

Link to comment
Share on other sites

Referitor la vascozitatea dinamica si cea cinematica, ideea este urmatoarea, la uleiurile multigrad.

La temperaturi joase, uleiul trebuie sa aiba o vascozitate dinamica cat mai mica, pentru a genrea o forta rezistent` la pornire cat mai mica. Astfel asigura o lubrifiere buna. Cel mai bun indice este 0W.

La temperaturi inalte ( standardul este de 100 grade celsius), uleuil trebuie, in schimb, sa fie cat mai vascos, deoarece temperatura ridicata de functionare il transforma intr-un fluid mai putin vasacos, existand astfel pericolul sub lubrifierii organelor de masina implicate( arbore cotit, arbore cu came, tacheti etc)

Link to comment
Share on other sites

:blink:

 

ooookkkk. m-am uitat si acolo, si colo, si dincolo, si pe la ce spun distribuitorii...chestia cu uleiul de iarna si vara poate este o prostie daca as pune un ulei cu care sa merg macar 10.000 de km. dar cum eu fac 5000 in juma de an, nu mi-e greu sa adaptez uleiul conditiilor de temperatura.

 

din ce spui tu, thorus, ar merge foarte bine 10W40...dar din cate am citit, merge la fel de bine si 15W40...si cum vreau sa iau castrol, ramane sa imi intreb inca o data mecanicul...si sa compar preturile, si gata.

Edited by barrriton
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu m-am uitat in manualul de E32 si cele mai bune uleiuri, din ce scrie acolo, pentru clima noastra sunt:

15W50 - care este recomandat pentru temp intre -20C - 40C

15W40 - care este recomandat pentru temp intre -20C - 30C

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.