Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

"BMW Revises Recommended Oil Change Intervals to 10,000 Miles for 2014+ Models"

 

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=868291

 

d c oare ??

Dupa ce termina leasingul, americanul da masina inapoi si ia alta (acolo-i diferit fata de ce este la noi). O reducere a intervalului de servisare a motorului se traduce prin riscuri mai mici sa se intample ceva, iar valoarea de revanzare a masinii poate sa nu scada foarte mult sau sa scada mai putin. Plus complianta mai buna si incredere mai mare din partea proprietarului.

Bavarezii au tot interesaul sa nu inceapa sa le pice motoarele, mai ales de cand au trecut de la aspirate la turbo. Piata americana este una dintre cele mai importante pentru ei, daca nu chiar cea mai importanta (momentan...).

 

10k de mile x 1,6 km/mila = ~16k de km. Tu nu schimbi tot pe la ~15k de km uleiul? Eu tot la intervalul acesta il schimb (si L-AS schimba chiar si la o masina noua).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am facut rost de istoric de la reprezentata si pana la 160k km a facut neamtu' schimburi tot la 30k km.

am sunat la BMW in Germania joia asta ca ma interesa un f30 320d cu 26000km; il intreb daca a avut vreo problema si daca are caiet service si imi raspunde stupefiat (realmente uimit de intrebare) ca doar nu are 30000km, de ce sa aiba facuta revizia si automat nu e scris nimic in caietul service!!!!!

si mai si costa 38600 euro!!

pe bune, nemtii astia chiar schimba NUMAI cand le indica bord computeru'

Link to comment
Share on other sites

Da. Altfel nu intra in pachetul de intretinere gratuita.

 

In ro trebuie sa iti afiseze max 4.000km pana la revizie ca sa ti-o faca ei gratuit in cazul in care ai service inclusive 100.000km.

 

Ah si sa va mai zic una. La prima revizie nu se schimba filtrul de aer, ca asa e scris in manualul de service.

 

Daca ne luam dupa BMW, la X5/X6 xdrive30d se schimba filtrul de aer la 60.000km.

Link to comment
Share on other sites

Lol,60k km? :)

Pai eu cu un filtru de aer nou luat in 2011 de cand am cumparat e90-ul si pana acum am facut 25k km si in urma cu 2 saptamani am schimbat iar filtrul pe motiv ca era imbacsit la maxim de praf + altele...era aproape negru ce sa mai.

 

Asta e Romania..plina de praf.

 

Revenind la topic as vrea sa aflu daca s-au facut niste teste cu uleiul Rheinol DXM 5W-40.

Link to comment
Share on other sites

Buna. Daca a trecut peste 1 an, 10k km, dar la joja uleiul e exact la jumatate intre min si max ar trebui sa completez? Stiu ca trebuie schimbat la 10k km, dar e recomandat sa fac asta chiar daca la joja imi arata normal?

Mie unul mi se pare un nonsens cum pui problema.

Uleiul trebuie schimbat la X km SAU la 1 an. Oricum ar fi, alegerea-i a proprietarului.

 

Intre minimum si maximum indicatorului de pe joja este fix 1 litru de ulei. Ca tu vei completa sau nu este mai putin important. Dar cel mai important este momentul in care ti se aprinde in bord becul la ulei. Atunci MUSAI trebuie sa completezi. Pana atunci...

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Adica pana la max? Trebuie sa schimb si filtre cu ocazia asta? Uleiul as vrea sa il completez eu, sa nu ma mai duc la reprezentanta, dar cum imi dau seama cat trebuie sa completez?

Mai simplu si, sper, mai pe inteles.

Ai facut cu masina intre 10.000 si 15.000 de km => schimbi uleiul.

De la ultimul schimb a trecut 1 an de zile => schimbi uleiul.

 

Completezi turanand. Torni > te uiti > mai torni > te mai uiti.

Daca, pe joja, uleiul este la jumatate => bine.

Daca, pe joja, uleiul este sub jumatate => bine.

Daca, pe joja, uleiul este peste jumatate => bine.

 

Extremele nu sunt in regula:

- peste maximum => nasol (mai trebuie scos);

- sub minimum => nasol (trebuie completat; oricum, pana sa ajunga sub minimum te alerteaza martorul din bord).

 

Filtrele se schimba dupa cum urmeaza:

- cel de ulei la schimbul uleiul;

- cel de aer la 1 an (dar este bine sa-l schimbi cel putin la schimbul de ulei caci motorul "respira" mai bine; intre timp este bine sa-l mai cureti/sufli ori de cate ori ai ocazia);

- cel de combustibil la 1 an (dar este bine sa-l schimbi la fiecare schimb din motivele de mai sus, mai ales ca la noi combustibilul este "foarte bun");

- cel de polen la 1 an (dar este bine sa-l schimbi mai des, caci este sanatatea ta in joc).

 

Eu unul le schimb, pe toate, la data schimbului uleiului.

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru informatii :drinks: Am priceput si eu :D

Da, a trecut peste 1 an jumatate, dar si cand am fost la revizie la reprezentanta mi-au zis "ulei OK" :))

Daca faci ce zic "expertii" aia din reprezentante > NO GOOD! :no:

 

Eu am o teorie: uita-te in stanga, uita-te in dreapta, citeste, intreaba, filtreaza totul si ia decizii. Nu suntem papagali/marionete. Sau, cel putin, nu toti (fara nicio referire la cei de pe aici!). :D

 

P.S.

Cei de la reprezentante iti vor spune "Oil OK" pana la 25.000 de km, la fel ca-n bord. Dar... NO GOOD!

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

Va rog si eu, o parere :)

Dupa ce am tot schimbat uleiurile la masina - BMW OE, Castrol, Mobil, Addinol, am ajuns la Motul 8100 X-Clean + 5W-30. Pe site-ul Motul am vazut insa ca pentru motorul meu se recomanda Motul Specific BMW LL04 5W-40.

 

As ramane la Motul o perioada pt ca nu mi se pare ca am fost foarte inspirat schimbandu-l de atatea ori, insa nu stiu daca sa trec la 5W40 sau sa raman la 5W30. Voi ce ziceti?

 

Masina este un E46, 320D, 2004, cu rulaj aprox 195 000 km.

 

Multam!

Link to comment
Share on other sites

La E90 acea diferenta este de 1L!

Sigura ca diferenta este de 1l!

 

Insa... cand esti ciupit de fund, asa din senin, mai bine nu acorzi atentie.

Cand postez, eu unul, ma uit in profilul omului sa vad despre ce trotineta este vorba si nu cumva sa ma trezesc batand campii cu gratie.

Poate ca gresesc eu!...

Link to comment
Share on other sites

am un bmw 320 d 2002 150 cp (momentan in el la al doilea schimb tot cu ulei bmw 0w40 si imi consuma aproape 1 l la 15000 km reali cand fac si schimbul , dar si o alerg si forjez) si ma gandesc sa bag asta :

Castrol EDGE 0W-30 este un ulei de motor de ultima generatie , cu nivel ridicat de performanta. Este un ulei de motor total sintetic, din clasa de vascozitate 0W-30, care indeplineste o gama larga de specificatii Mercedes, General Motors, BMW si VW.

maximizeaza performanĂža motorului pe termen scurt și lung;

performanÞa ÎmbunãtãÞitã pentru lungi perioade de timp, chiar ºi atunci când este sub presiune ;

imbunatateste eficienta motorului;

calitate garantata;

oferĂŁ excelente niveluri de protecție in timpul condusului pe o varietate mare de condiții de drum si de temperatura;

reduce depunerile si imbunatateste timpul de raspuns al masinii;

recomandat pentru :VW, BMW, Audi, MINI, Smart, SEAT, Honda, Toyota, Škoda, Subaru, Mercedes -Benz

SAE 0W-30, ACEA C2, C3, API SM/CF, VW 502 00/ 505 00, BMW Longlife-04, MB-Approval 229.31/ 229.51.

 

 

ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.