Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

mda... acum ce mai pot spune !

daca te referi la "taraba" ta, ai perfecta dreptate !

probabil ca nici nu prea schimbi uleiul, mai mult completezi !

si daca cumva mai si schimbi "taraba" la 1-2 ani, de ce sa te mai obosesti... ca oricum o vinzi !

iar daca cumva te referi la autoturismul meu, folosesc acelasi ulei

de cand a iesit din garantie (adica acum vreo 10 ani).

 

succes cu "taraba" ta daca nu o vinzi la primavara !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

succes cu "taraba" ta daca nu o vinzi la primavara !

Nu o vand deloc.

Sau mai exact o sa desfac motorul dupa ce se duce asta.

Pun altul cu mai putini km si dungaaa..

A, despre "uleiri" din nou.. de cand am masina, daca nu ai timp sa cauti nu o sa gasesti pe forum ca am pus altceva decat Mobil1 0W40 vreo 4-50k km apoi am trecut la Shell 5W40 cand a "sarbatorit" cam 350k km;era si timpul, mai ales ca Shell si Penzoil scosesera ceva mai destept.

Invat si eu de la altii muult mai experimentati:

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/shell-helix-ultra-5w-40-pennz-equivalent.250425/

 

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/question-difference-between-shell-helix-ultra-5w-40-and-shell-helix-hx8-synthetic-5w-40.330320/

https://www.pennzoil.com/en_us/products/full-synthetic-motor-oils/pennzoil-platinum-euro.html

Noi suntem pantaloni scurti..

 

Deci doua mixuri, sau poate 3 cu Castrol, in motorul meu, ever.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

daca gasesti pe aici prin romanica, asta este full sintetic.

este cam scump si in germania de aceea nu prea aduc baietii !

Este super bun uleiul. Si eu il folosesc in 325d GT si cu siguranta il voi mai folosi si la cealalalta. Se gaseste si la noi la distrib of. dar nu il au tot timpul pe stoc.

Initial eu am rugat pe cineva sa intrebe de el in Germania si neamtul de la magazin era tot nedumerit de ce il vreau pe asta si incerca sa ii bage pe gat LM 4200.

Pana urma l-am gasit aici in Romania putin mai scump decat cel hidrocracat dar eu zic ca se merita avand in vedere ca e fullsintetic.

Link to comment
Share on other sites

(...) la magazin era tot nedumerit de ce il vreau pe asta si incerca sa ii bage pe gat LM 4200.

Pana urma l-am gasit aici in Romania putin mai scump decat cel hidrocracat dar eu zic ca se merita avand in vedere ca e fullsintetic.

In afara de o ambitie de pune un anume ulei in masina eu nu am inteles mai nimic.

Pana la urma pe ce date reale te bazezi, sau te-ai bazat, cand ai decis ca uleiul ales e cel mai bun.

 

Personal eu cred ca, cel hidrocracat e mai bun, pentru ca baza uleiului este mult mai stabila (fata de celelalte care sunt la fel, full sintetic..) in a tine aditivi impreuna si tot ce trebuie..

Ca sa ne intelegem, sau sa spun ce am inteles, uleiul cu baza extrasa din gaz natural are aceleasi calitati ca orice alt ulei full sintetic, daca nu chiar mai multe, tocmai pentru motivul mentionat la inceput.

Mai zic ca pe forumul mentionat mai sus, uleiurile pe baza "gazoasa" sunt DEJA considerate din alta clasa/ categorie, mai superioara, tocmai pentru ca aduc o imbunatatire majora in ungerea motoarelor..

Retine, nu o zic eu ci altii mai experimentati.

 

Asadar, ce poti sa adaugi ca fiind mai bun la uleiul ales de tine?

Ca hidrocracat nu e, dupa cum spui..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare interesant ca dintre cele doua uleiuri, cel sintetic nu mai e certificat LL04 dupa noua norma din 2018. Si nici pentru MB si VW, de altfel. Ma intreb care o fi motivul.

Pentru ca m-a preocupat un raspuns serios nu fabulatii, iata si ratiunea:

https://bobistheoilguy.com/0w-16-sn-plus/

Cu alte cuvinte, ca sa nu cititi cumva prea mult si sa credeti ca nu e nimic de inteles, o data cu apartia unui alt nivel mult mai restrictiv si de control al uzurii intr-un motor (..0W16, cu termenii si conditiile sale muult mai limitative..) s-a ridicat "bara" si pentru celelalte uleiuri.. in cazul unora .. pierzand anumite "drepturi", daca as putea spune asa..

 

E un fenomen firesc in zilele noastre.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mai e o discutie interesanta despre uleiuri (mai ales pentru motoarele pe benzina si cele din generatia B aici, pentru cine are rabdare sa citeasca:

 

https://www.bimmer-fest.com/threads/bmw-ll-17-fe-oil.1313279/

Scoateti liniuta dintre bimmer si fest, vad ca cineva a setat sa se inlocuiasca url-ul automat :(

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

In afara de o ambitie de pune un anume ulei in masina eu nu am inteles mai nimic.

Pana la urma pe ce date reale te bazezi, sau te-ai bazat, cand ai decis ca uleiul ales e cel mai bun.

 

Personal eu cred ca, cel hidrocracat e mai bun, pentru ca baza uleiului este mult mai stabila (fata de celelalte care sunt la fel, full sintetic..) in a tine aditivi impreuna si tot ce trebuie..

Ca sa ne intelegem, sau sa spun ce am inteles, uleiul cu baza extrasa din gaz natural are aceleasi calitati ca orice alt ulei full sintetic, daca nu chiar mai multe, tocmai pentru motivul mentionat la inceput.

Mai zic ca pe forumul mentionat mai sus, uleiurile pe baza "gazoasa" sunt DEJA considerate din alta clasa/ categorie, mai superioara, tocmai pentru ca aduc o imbunatatire majora in ungerea motoarelor..

Retine, nu o zic eu ci altii mai experimentati.

 

Asadar, ce poti sa adaugi ca fiind mai bun la uleiul ales de tine?

Ca hidrocracat nu e, dupa cum spui..

De fapt sunt putin nedumerit...

Ce nu intelegi in speta?

Eu am relatat experienta mea personala cu acest synthoil 5w30 cu baza full sintetica (gr.IV) si am achiesat la recomandarea lui petreop. Masina e mai silentiosa si parca functioneaza mai lin cu acest synthoil hightec. Si crede-ma nu e placebo.

Nu am afirmat niciodata ca un ulei hidrocracat nu ar fi bun. Am folosit in mai multe masini uleiuri hidrocracate atat de la LM cat si Castrol (cel din DE) de care am fost f multumit.

Personal consider ca acest ulei este mai bun decat unul hidrocracat si crede-ma ca am citit destul despre pro si contra full sintetic pe situri de specialitate, analize de ulei - VOA si UOA etc..

Date certe/reale pe care sa te bazezi 100% nu poti avea decat in momentul in care folosesti in masina proprie, cu acelasi stil de condus, ulei full sintetic iar apoi unul hidrocracat dupa care, la un anumit nr. de km, sa zicem 10.000, iei sample din ambele si il trimiti la BlacKstone pt analiza. Si nici atunci nu poti fi sigur pt ca sunt multe variabile in joc.

Uleiul perfect nu o sa l gasesti asta e sigur. Toate au plusuri si minusuri si discutia e foarte lunga. Cel din gr.IV se pare ca rezista mai bine la forfecare/imbatranire etc dar in schimb exista opinii pe forumuri ca la temperaturi f scazute se intampla ce ai scris tu acolo cu separarea bazei de pachetul de aditivi precum si faptul ca esterii ar ataca garniturile etc.

Deci plusuri si minusuri.

Avand in vedere cele de mai sus nu ti pot oferi date reale/certe pe care ma bazez dar la fel poti sa-ti exemplific si experienta a doi prieteni cu acest Synthoil mov. Unul dintre ei il folseste intr-un E class diesel de ani multi (e adevarat varianta 5w40 nu ce am folosit eu 5w30)si nu a avut niciodata probleme si pe care il considera un ulei extraordinar si nu l ar schimba cu altul. Celalalt prieten l-a folosit in mai multe bmw-uri care au vazut tapla si rpm-uri de nu se poate si care la fel il recomanda ca fiind un ulei senzational.

Te salut

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Care syntoil (flacara violet) mov ai gasit?

Ca eu am vazut la ei in catalog doar buline/picaturi

Negre - Fully syntetic

Albastru - Semi-syntetic

Albastrui - Syntetic techonology

Rosu - Mineral Based

 

Iar pe site-ul lor, la fel, nu am vazut bidon violet sau picatura..

:

https://products.liqui-moly.com/oils.html?cat=597&content=10&oil_type=5155&viscosity=2796

 

Iar Castrol, ce castrol puneai inainte?

La fel, si LM, liqui moly, ai pus inainte?

Ceva detalii mai precis nu strica, sa stie si restul.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Care syntoil (flacara violet) mov ai gasit?

Ca eu am vazut la ei in catalog doar buline/picaturi

Negre - Fully syntetic

Albastru - Semi-syntetic

Albastrui - Syntetic techonology

Rosu - Mineral Based

 

Iar pe site-ul lor, la fel, nu am vazut bidon violet sau picatura..

:

https://products.liqui-moly.com/oils.html?cat=597&content=10&oil_type=5155&viscosity=2796

 

Iar Castrol, ce castrol puneai inainte?

La fel, si LM, liqui moly, ai pus inainte?

Ceva detalii mai precis nu strica, sa stie si restul.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit vestitul bidon visina/violet.

 

Iata fisele (partial) tehnice ale uleiurilor

Shell Helix Plus/Penzoil si Liqui Moly; 5w30 si 5w40.

Parca sunt frati de cruce cand compari vascozitatile.

Despre ce mai vorbim?

;)

 

Penzoil_Oil_5W30.pdf

L_M_Synthoil_High_Tech_5w30.pdf

 

Shell-Helix-Ultra-5w-40.PDF

Liqui_Moly_Oil_5w40.pdf

 

Eu tot cred ca mai nou in materie de inovatie ar fi Shell/Penzoil..

Dar amandoua sunt la fel de foarte bune.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Mi a placut jocul de cuvinte cu flacara mov :)...

Castrol am folosit 5w30 Edge Titanium Fst poza este chiar cu bidonul luat din DE.

LM am folosit in 3GT acest 5w30 LL III bidonul auriu special creat pt VW cu norma 504/507 care este o norma f stricta (chiar peste cea Bmw LL04) pe care ei il recomanda si pt Bmw LL04 deci se poate folosi cu incredere. Eu am fost multumit.

LM mov este acest Synthoil Hightec 5w30 cu aprobare pe norma C3 si recomandat de ei pt Bmw LL04 si Mercedes 229.51 si acolo unde exista cerinte mari ale motoarelor.

Inainte m am tot documentat, am luat in considerare Motul, Ravenol, si chiar Eneos.

Am citit review uri despre ele, fise tehnice, analize de laborator etc. si pana la urma, luand in considerare si experientele cunoscutilor am ales LM.

post-101347-0-25937300-1613162226_thumb.jpg

post-101347-0-77271800-1613162259_thumb.jpg

post-101347-0-01220300-1613162282_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de apreciere geminiator!

 

Interesant ce spui, mai ales la sfarsit, cum ai ingustat aria de cautari.. intr-o lume care devine din ce in ce mai performanta, cu pretentii mari si tolerante mici.. de la motoarele masinilor la viata personala ;)

 

Oricum, imi tot zic, sa nu uitam esenta. Practic BMW LL04 este acel ulei care o data ars in timpul regenerarilor acesta nu se formeaza CENUSA in cantitate mai mare ci mai mica (fata de LL01) in filtru DPF. Asta e prima regula, ai cea mai importanta inteleasa de mine.

 

Acum, ca sa nu mai pun in alta postare, iata ca o data in plus am aflat de ce a a ales BMW sa folosesca uleiul Shell/Penzoil.

Mai jos sunt Q and A (intrrebari si raspunsurile fabricantului, fara ascunzisuri, multe..);

https://bobistheoilguy.com/pennzoil-q-a/

Desigur raman la ideea ca BMW ales fabricantul asta pentru mult mai multe nestiute de noi, muritorii..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

VĂŁ salut pe toți,

Pentru cĂŁ am citit pĂŁreri interesante aici, vreau sĂŁ vĂŁ rog pe cei care aveți acces la cataloage mai noi de uleiuri un sfat pentru produsul recomandat pentru noua generație de motoare diesel mild hybrid, ĂŽn cazul meu X5 30D 2020, 210 kw.

Shell recomandĂŁ : For a mild hybrid, you need an oil with homologations BMW LL17 FE, whichcorresponds with Shell Helix Ultra ECT C5 0W20

Castrol :

For the BMWX5 30D an engine oil approved against BMW LL 04 is recommended.

 

CastrolEdge 5W-30 M is approved and is suitable for use in the engine,

 

Motul spune așa :

 

The engine code on your car is “B57-D30B”.. for the previous ‘mildhybrid’ versions we recommend our ‘Motul Specific LL-12FE 0W30’. But we cannotbe 100% sure at this point. We are still waiting for BMW to send us thenecessary data.

 

Este puțin prematur sĂŁ mĂŁ gândesc la schimbul de ulei, dar de obicei fac un schimb intermediar ĂŽntre perioadele recomandate de producĂŁtor, de 25-30.000 km.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vă salut pe toți,

Pentru că am citit păreri interesante aici, vreau să vă rog pe cei care aveți acces la cataloage mai noi de uleiuri un sfat pentru produsul recomandat pentru noua generație de motoare diesel mild hybrid, în cazul meu X5 30D 2020, 210 kw.

Shell recomandă : For a mild hybrid, you need an oil with homologations BMW LL17 FE, whichcorresponds with Shell Helix Ultra ECT C5 0W20

Castrol :

For the BMWX5 30D an engine oil approved against BMW LL 04 is recommended.

 

CastrolEdge 5W-30 M is approved and is suitable for use in the engine,

 

Motul spune așa :

 

The engine code on your car is “B57-D30B”.. for the previous ‘mildhybrid’ versions we recommend our ‘Motul Specific LL-12FE 0W30’. But we cannotbe 100% sure at this point. We are still waiting for BMW to send us thenecessary data.

 

Este puțin prematur să mă gândesc la schimbul de ulei, dar de obicei fac un schimb intermediar între perioadele recomandate de producător, de 25-30.000 km.

 

 

 

Mergi la reprezentanta si cumperi de acolo ulei OE pt motorizarea ta si ai terminat discutia. Oricum, cand urmeaza schimbul la ei, tot acelasi ulei ti-l vor baga :)

Edited by DJ Allexinno
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

VĂŁ salut pe toți,

Pentru cĂŁ am citit pĂŁreri interesante aici, vreau sĂŁ vĂŁ rog pe cei care aveți acces la cataloage mai noi de uleiuri un sfat pentru produsul recomandat pentru noua generație de motoare diesel mild hybrid, ĂŽn cazul meu X5 30D 2020, 210 kw.

Este puțin prematur sĂŁ mĂŁ gândesc la schimbul de ulei, dar de obicei fac un schimb intermediar ĂŽntre perioadele recomandate de producĂŁtor, de 25-30.000 km.

 

 

In cartea masinii ce scrie?

 

Si adica ai de gand sa pui un schimb de ulei bmw alternativ cu unul de alta marca, pe toata perioada garantiei?

 

 

Link to comment
Share on other sites

In cartea masinii ce scrie?

 

Si adica ai de gand sa pui un schimb de ulei bmw alternativ cu unul de alta marca, pe toata perioada garantiei?

 

 

 

Banuiesc ca omul vrea ca atunci cand ii arata ca mai are 15.000km pana la urmatorul schimb, sa faca el un schimb ulei + filtru, fara sa reseteze in bord, urmand ca apoi, cand ajunge aproape de 0, sa mearga la reprezentanta pt schimbul de ulei normal conform BC, ca sa-si pastreze garantia si in acelasi timp sa protejeze mai bine motorul.

Nu e singurul care foloseste aceasta practica, mai cunosc :)

Din cauza aceasta i-am recomandat sa cumpere din reprezentanta (sau din alte surse daca gaseste), fix acelasi ulei pe care il vor folosi si ei pentru schimburile din garantie.

Link to comment
Share on other sites

Da, stiu de practica asta, am facut si eu acelasi lucru. Dar el vad ca se uita pe la alti producatori de uleiuri, nu la bmw.

 

Am observat... din cauza asta i-am si recomandat sa bage OE momentan... pana primesc ceilalti producatori toate aprobarile si se fac toate testele.

Momentan nu i-as recomanda sa bage alt brand :)

Link to comment
Share on other sites

N-au ce aprobari sa primeasca, specificatiile alea sunt deja vechi si cine a vrut sa faca uleiuri, a facut pana acum. Iar la noi reprezentantele oricum au doar doua uleiuri : uleiul pentru M si 5w30 ll04 pentru restul masinilor.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
O recomandare de ulei pt un e90 320i n46b20b 150 cai care papa Motul specific 5w-40 ll04 cam 1 litru la 2000 km? Simeringurile au fost schimbate, garnituri pompa vacuum, solenoizi si nu are pierderi. As incerca si alte uleiuri inainte sa ma indrept linistit spre segmentare:). Orice sugestie este foarte apreciata:). Multumiri.
Link to comment
Share on other sites

O recomandare de ulei pt un e90 320i n46b20b 150 cai care papa Motul specific 5w-40 ll04 cam 1 litru la 2000 km?

1 litru e mult daca completezi la 2000km?

Pentru ca e primul tau post, de ce pui LL04 si nu LL01?

 

Poate LL01 e mai ieftin.

 

Cat te poate costa o segmentare, fata de un ulei schimbat la 2000km?

Poate nu stii ca altii pun 1 litru la mie.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 litru e mult daca completezi la 2000km?

Pentru ca e primul tau post, de ce pui LL04 si nu LL01?

 

Poate LL01 e mai ieftin.

 

Cat te poate costa o segmentare, fata de un ulei schimbat la 2000km?

Poate nu stii ca altii pun 1 litru la mie.

 

Am zis ca llo1 e pt US , poate am gresit. Si la 1 litru papat la 2000 se sinucide catalizatorul si senzorii de oxigen. Cat despre bani, decat sa ii pape nevasta-mea ....Multumesc pt raspuns oricum:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce parere aveti despre uleiurile Liqui Molly? Din cate-mi amintesc, stiu ca multi folosesc aceste uleiuri, iar de ceva timp, mecanicul la care merg, tot unul din asta mi-a recomandat. El doar din asta isi pune in X3-ul lui. Ultimul schimb l-am facut acum 4-5k Km, dar tot cu uleiul Original BMW. Problema este ca nu-mi place cum rontaie motorul, simt/aud ca nu merge prea rotund si l-as schimba luna viitoare impreuna cu filtrul de ulei. Asadar care-i experienta voastra cu Liqui Molly?!?! Ati simtit ceva imbunatatiri atunci cand poate ati trecut de la uleiul BMW la LM?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.