Jump to content

lucrari de vara


baubau

Recommended Posts

  • Replies 485
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu m-am mai dus dupa tractorist... Am insistat cu ciocanul si o daltita :) ... Abia acum cateva minute am reusit sa scot ambele piulite si celelalte suruburi si planetarele... Maine trebuie sa vad cum fac sa scot rulmentii si sa-i inlocuiesc si sa montez totul cum a fost...

Cred ca nu s-a umblat de multi ani la piulitele alea sau la rulmenti, poate niciodata de cand e fabricata masina... Parca erau sudate piulitele alea, iar cand invarteam butucul rulmentul se auzea ca la o caruta, iar la peste 60-70km/h faceau un zgomot insuportabil... Mereu ma durea capul dupa cateva ore de condus din cauza vuietului de la roti...

Abia astept sa vad/aud cum merge cu rulmentii schimbati

 

E nasol cand nu ai toate sculele necesare...

A fost o munca istovitoare... O sa dorm bine la noapte <_<

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

nu m-am mai dus dupa tractorist... Am insistat cu ciocanul si o daltita :) ... Abia acum cateva minute am reusit sa scot ambele piulite si celelalte suruburi si planetarele... Maine trebuie sa vad cum fac sa scot rulmentii si sa-i inlocuiesc si sa montez totul cum a fost...

Cred ca nu s-a umblat de multi ani la piulitele alea sau la rulmenti, poate niciodata de cand e fabricata masina... Parca erau sudate piulitele alea, iar cand invarteam butucul rulmentul se auzea ca la o caruta, iar la peste 60-70km/h faceau un zgomot insuportabil... Mereu ma durea capul dupa cateva ore de condus din cauza vuietului de la roti...

Abia astept sa vad/aud cum merge cu rulmentii schimbati

 

E nasol cand nu ai toate sculele necesare...

A fost o munca istovitoare... O sa dorm bine la noapte <_<

daca stateai in arad te chemam la mine in curte si iti dadeam si scule si ajutor

eu de aia cand ma apuc de ceva pun o gramada de scule linga mine ca sa am tot ce imi trebuie

Link to comment
Share on other sites

Si eu stau tot la curte... Si la fel imi pregatesc cam toate sculele de care cred ca am nevoie... Dar uite ca pana acum nu am avut nevoie de chei mai mari, deci lipsesc atunci cand ai mai mare nevoie de ele... Sunt la inceput acum si am cateva scule care mi-au ramas de la Dacia lui taicamiu :)

E bine de stiut pentru viitor si de achizitionat una alta ca sa fie acolo <_<

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

vreau si eu niste indicatii despre cum sa scot rulmentii mai repede si mai usor daca stiti cum se face... Si poate aveti poze cu modelul de presa care mi-ar trebui...

Ca sa termin maine si sa o testez <_<

Multumiri anticipate!

Link to comment
Share on other sites

sunt diferite piulitele de pe spate tata de cele de pe fata... in cele 2 imagini puteti vedea diferenta...

daca era si pe spate la fel ca pe fata era mult mai usor de desfacut...

problema e ca nu gasesc piulita de aia decat pe original si nu stiu cat costa... si mai e si siguranta aia...

 

o sa intreb si pe la dezmembrari... poate gasesc ceva... sa vad cum e mai rentabil...

Link to comment
Share on other sites

si am avut si o mana de ajutor dar el nu a nimerit masina el a intrat in cea de servici :bashwall:

super tare parteneru` tau :))

am tot felul de pisici si cu motor si cu blana:D

Asta e tare.... <_< ! La mine urmeaza inlocuirea bucselor de la bratele fata, filtrul de aer si scoaterea CDV-ului...sa treaca sarbatorile si o ridic pe elevator...

Link to comment
Share on other sites

Bravo, Baubau si mult spor la treaba! De asemenea, sa ai parte de vreme frumoasa.

 

 

Tot ontopic: Am schimbat lamelele la stergatoare (sa-i dea Dzeu sanatate lui Saplacan, ca mereu il pomenesc!!!), am schimbat filtrul de motorina si de aer, iar pe cel epurator l-am spalat cu niste diluant.

Link to comment
Share on other sites

Bravo, Baubau si mult spor la treaba! De asemenea, sa ai parte de vreme frumoasa.

 

 

Tot ontopic: Am schimbat lamelele la stergatoare (sa-i dea Dzeu sanatate lui Saplacan, ca mereu il pomenesc!!!), am schimbat filtrul de motorina si de aer, iar pe cel epurator l-am spalat cu niste diluant.

daca iti dadeam o pita ca poate erai flamand nu cred ca te bucurai atata <_< .Nu ai de ce multumi...Sa fi sanatos.

Sa daca tot suntem la acest capitol...am pus arcuri eibach de vreo saptamana, maine suflu putin filtru de aer ca are doar 4-5000km "rulati" , ...si cam atata deocamdata.

Edited by saplacan
Link to comment
Share on other sites

ca tot a venit vara, am schimbat si eu...bradutii de la parbriz (aia parfumati) <_<

 

Cel mai tare!!!

:)

Fa un DIY cu chestia asta...ca sigur nu exista!

:unsure:

 

nu m-am mai dus dupa tractorist... Am insistat cu ciocanul si o daltita :blink: ... Abia acum cateva minute am reusit sa scot ambele piulite si celelalte suruburi si planetarele... Maine trebuie sa vad cum fac sa scot rulmentii si sa-i inlocuiesc si sa montez totul cum a fost...

Cred ca nu s-a umblat de multi ani la piulitele alea sau la rulmenti, poate niciodata de cand e fabricata masina... Parca erau sudate piulitele alea, iar cand invarteam butucul rulmentul se auzea ca la o caruta, iar la peste 60-70km/h faceau un zgomot insuportabil... Mereu ma durea capul dupa cateva ore de condus din cauza vuietului de la roti...

Abia astept sa vad/aud cum merge cu rulmentii schimbati

 

E nasol cand nu ai toate sculele necesare...

A fost o munca istovitoare... O sa dorm bine la noapte :bashwall:

Exista o vaselina speciala care se pune si pe filet la bujii.

Se numeste antiseize compound.

E ceva cu cupru (scuzati cucufonia), folosit si de instalatori, rezista la temperaturi inalte si previne "sudarea" filetului.

Link to comment
Share on other sites

am desfacut toate suruburile pe acolo, am dat jos bratele, am scos planetarele... Dar nenorocitii aia de rulmenti nu vor sa se miste deloc... Cred ca nu au fost schimbati niciodata de cand masina si sunt intepeniti acolo...

M-am uitat in manualul de service si arata ca mai intai cu ajutorul unei prese se extrage butucul si apoi rulmentul... O sa pun maine poze cu modelul ala de presa

Am incercat dar nu merge deloc...

Cred ca ar merge prin incalzire... Dar cu ce sa incalzesc??? Stie cineva vreo solutie?

Daca nu o sa reusesc o sa iau bratele cu totul si o sa ma duc la un service...

Link to comment
Share on other sites

am desfacut toate suruburile pe acolo, am dat jos bratele, am scos planetarele... Dar nenorocitii aia de rulmenti nu vor sa se miste deloc... Cred ca nu au fost schimbati niciodata de cand masina si sunt intepeniti acolo...

M-am uitat in manualul de service si arata ca mai intai cu ajutorul unei prese se extrage butucul si apoi rulmentul... O sa pun maine poze cu modelul ala de presa

Am incercat dar nu merge deloc...

Cred ca ar merge prin incalzire... Dar cu ce sa incalzesc??? Stie cineva vreo solutie?

Daca nu o sa reusesc o sa iau bratele cu totul si o sa ma duc la un service...

vezi la ca service astia au prese hidraulice si le scoti imediat dai si tu de o bere ca nu cred ca ai tu asa presa mare,pt ca fara presa poti saii scoti doar cu flexul

iar de incalzit ti-ar trebui o lapma pe benzina

da mai bine da jos bratele ia si tu o bere si te duci la baieti si tii scoate imediat

bafta

Link to comment
Share on other sites

am desfacut toate suruburile pe acolo, am dat jos bratele, am scos planetarele... Dar nenorocitii aia de rulmenti nu vor sa se miste deloc... Cred ca nu au fost schimbati niciodata de cand masina si sunt intepeniti acolo...

M-am uitat in manualul de service si arata ca mai intai cu ajutorul unei prese se extrage butucul si apoi rulmentul... O sa pun maine poze cu modelul ala de presa

Am incercat dar nu merge deloc...

Cred ca ar merge prin incalzire... Dar cu ce sa incalzesc??? Stie cineva vreo solutie?

Daca nu o sa reusesc o sa iau bratele cu totul si o sa ma duc la un service...

vezi la ca service astia au prese hidraulice si le scoti imediat dai si tu de o bere ca nu cred ca ai tu asa presa mare,pt ca fara presa poti saii scoti doar cu flexul

iar de incalzit ti-ar trebui o lapma pe benzina

da mai bine da jos bratele ia si tu o bere si te duci la baieti si tii scoate imediat

bafta

ieri mi-am schimbat si eu un rulment pe spate tot la pisica... fara presa hidraulica nu ai ce face...nu ai cum sa-l scoti pe cel vechi si nici cum sa-l pui pe cel nou. iar rulmenti de pisica in de 2 feluri, asa mi-a zis cel de la piese auto, cum ca un fel pe pentru frana cu tamburi si celalt pentru frana pe disc. in fine, succes!!!

Link to comment
Share on other sites

am desfacut toate suruburile pe acolo, am dat jos bratele, am scos planetarele... Dar nenorocitii aia de rulmenti nu vor sa se miste deloc... Cred ca nu au fost schimbati niciodata de cand masina si sunt intepeniti acolo...

M-am uitat in manualul de service si arata ca mai intai cu ajutorul unei prese se extrage butucul si apoi rulmentul... O sa pun maine poze cu modelul ala de presa

Am incercat dar nu merge deloc...

Cred ca ar merge prin incalzire... Dar cu ce sa incalzesc??? Stie cineva vreo solutie?

Daca nu o sa reusesc o sa iau bratele cu totul si o sa ma duc la un service...

vezi la ca service astia au prese hidraulice si le scoti imediat dai si tu de o bere ca nu cred ca ai tu asa presa mare,pt ca fara presa poti saii scoti doar cu flexul

iar de incalzit ti-ar trebui o lapma pe benzina

da mai bine da jos bratele ia si tu o bere si te duci la baieti si tii scoate imediat

bafta

 

Nu imi pot da seama cum ar putea sa-i scoata cu presa pt ca trebuie ceva ca sa-i poata extrage... Cu presa ii poate monta pt ca alta metoda nu e! Dar se vor descurca ei...

Link to comment
Share on other sites

am desfacut toate suruburile pe acolo, am dat jos bratele, am scos planetarele... Dar nenorocitii aia de rulmenti nu vor sa se miste deloc... Cred ca nu au fost schimbati niciodata de cand masina si sunt intepeniti acolo...

M-am uitat in manualul de service si arata ca mai intai cu ajutorul unei prese se extrage butucul si apoi rulmentul... O sa pun maine poze cu modelul ala de presa

Am incercat dar nu merge deloc...

Cred ca ar merge prin incalzire... Dar cu ce sa incalzesc??? Stie cineva vreo solutie?

Daca nu o sa reusesc o sa iau bratele cu totul si o sa ma duc la un service...

vezi la ca service astia au prese hidraulice si le scoti imediat dai si tu de o bere ca nu cred ca ai tu asa presa mare,pt ca fara presa poti saii scoti doar cu flexul

iar de incalzit ti-ar trebui o lapma pe benzina

da mai bine da jos bratele ia si tu o bere si te duci la baieti si tii scoate imediat

bafta

 

Nu imi pot da seama cum ar putea sa-i scoata cu presa pt ca trebuie ceva ca sa-i poata extrage... Cu presa ii poate monta pt ca alta metoda nu e! Dar se vor descurca ei...

la scos iti trebuie musai presa hidrulica la bagat nui obligatoriu cu conditia sa ai o teava cu diametrul cat camasa din interir a rulmentului

iar in legatura cu tipurile de rulmenti da sunt doua tipuri pt frana pe disc si pt frana pe tambur

 

 

am desfacut toate suruburile pe acolo, am dat jos bratele, am scos planetarele... Dar nenorocitii aia de rulmenti nu vor sa se miste deloc... Cred ca nu au fost schimbati niciodata de cand masina si sunt intepeniti acolo...

M-am uitat in manualul de service si arata ca mai intai cu ajutorul unei prese se extrage butucul si apoi rulmentul... O sa pun maine poze cu modelul ala de presa

Am incercat dar nu merge deloc...

Cred ca ar merge prin incalzire... Dar cu ce sa incalzesc??? Stie cineva vreo solutie?

Daca nu o sa reusesc o sa iau bratele cu totul si o sa ma duc la un service...

vezi la ca service astia au prese hidraulice si le scoti imediat dai si tu de o bere ca nu cred ca ai tu asa presa mare,pt ca fara presa poti saii scoti doar cu flexul

iar de incalzit ti-ar trebui o lapma pe benzina

da mai bine da jos bratele ia si tu o bere si te duci la baieti si tii scoate imediat

bafta

 

Nu imi pot da seama cum ar putea sa-i scoata cu presa pt ca trebuie ceva ca sa-i poata extrage... Cu presa ii poate monta pt ca alta metoda nu e! Dar se vor descurca ei...

presa se mai numeste si extractor ca de bagat ii baga prin presare dar de scos prin extragere dar in general se folostes eaceasi scula pt ambele operatii daca este din aia montata pe bancul de lucru(hidraulica)

Link to comment
Share on other sites

partea nasoala e ca cel mai apropiat service e la vreo 12km de mine...

Oricum o sa ma duc in oras sa-mi iau niste filtre si cureaua de la alternator si o sa trec si la un service sa intreb despre schimbarea rulmentilor... Abia astept sa o vad iar pe roti <_< sta aiurea suspendata :)

Ca sa pot sa ma duc cu bratele la service trebuie sa desfac senzorul ABS si conductele de frana... Cum se desfac conductele? O sa pierd lichid de frana?

Link to comment
Share on other sites

am desfacut toate suruburile pe acolo, am dat jos bratele, am scos planetarele... Dar nenorocitii aia de rulmenti nu vor sa se miste deloc... Cred ca nu au fost schimbati niciodata de cand masina si sunt intepeniti acolo...

M-am uitat in manualul de service si arata ca mai intai cu ajutorul unei prese se extrage butucul si apoi rulmentul... O sa pun maine poze cu modelul ala de presa

Am incercat dar nu merge deloc...

Cred ca ar merge prin incalzire... Dar cu ce sa incalzesc??? Stie cineva vreo solutie?

Daca nu o sa reusesc o sa iau bratele cu totul si o sa ma duc la un service...

Cand il montezi inapoi, sa pui pe filet niste vaselina grafitata(anti seize compound)

Impiedica "sudarea la rece" a filetelor supuse la tesiuni mecanice sau temperaturi inalte.

Se mai foloseste la suruburile de la galeria de evacuare sau la filetul bujiilor.

Link to comment
Share on other sites

am luat rulmenti CFG... scrie pe cutie ca sunt pentru BMW seria 3 dar nu mi-a dat nicio piulita... acum sa reusesc eu sa desfac piulita aia si o sa vad daca se potrivesc sau nu rulmentii... daca nu ii duc inapoi...nu-i problema

 

am vazut ca se potriveste cheie fixa de 32 dar nu ma ajuta cu nimic... imi trebuie una inelara cu cot de 32 sau o tubulara de 32

 

... daaa nu mai scap de el... il am de vreo 3 zile si unde ma duc eu vine si el... si trebuie sa fiu atent ca e furacios... desfacusem capacul ala ca sa bag cricul si cand m-am uitat pe jos nu mai era... deja il luase <_<

e pui de Gordon Setter... are abia 3 luni

 

Piulita aia se desface usor daca stii cum, e asa stransa deoarece tine impreuna fuzeta cu portfuzeta, e planetara de fapt.

 

Solutia de desfacere: pui la loc tamburul si apesi pe frana ca sa il ti blocat, cheie tubulara, T-eul de forta si o teava de 1 metru, prinzi cu mana tragi vartos si... gata.

 

Dupa ce vei desface piulita vei avea surpriza ca nu vei putea scoate planetara de pe caneluri, solutie : un dorn de bronz gros cam de 30 asa, ciocan de 2 kg, si doua lovituri puternice sau mai multe rau e ca nu prea poti sa ii tii contra si bati in brate, daca nu vrea sa iasa repede iti recomand sa dai jos portfuzeta cu tot cu planetara si sa incerci sa o calezi pe un banc si dupa sa bati. Succes.

Edited by Remus_bv
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.