Jump to content

ati schimbat valva disa!


Recommended Posts

bavaria, trebuie sa te contrazic ... miscarea pe care o face clapeta si produce tacanitul este una minuscula aproape insesizabila ... am studiat-o mult si nu intelegeam cum produce sunetul ala!

 

este un jos de 1 -2 mm al clapetei in pozitia deschis! sunetul iese exact de unde se "clic-uieste" axul metalic in clapeta! :| sper ca a inteles cineva ce am zis ...

Link to comment
Share on other sites

Chiar nu-mi pot da seama ce poate provoca clantanitul ala.

 

Cand membrana este fisurata clapeta se misca foarte repede, inchis-deschis, si provoaca zgomotul mentionat.

 

mi se pare ca nu prea are forta masina in demaraj,poate sa fie de la clapeta?

 

Nu.

 

 

adica nu se cunoaste nicio diferenta in demaraj sau in forta masinii daca e o galerie deschisa sau sunt amandoua?atunci nu o mai pun,o scot de tot,e in plus piesa aia,dupa logica ta.eu nu prea cred asta.

Link to comment
Share on other sites

efectul disei se simte de la 4000 rpm in sus, insa nu stiu daca e ok sa mergi fara ea ... cam atat am citit eu despre ea!

 

 

<_< stiu,eu glumeam!!!dar la mine sta deschisa tot timpul si de aia ziceam ca normal ar trebui sa se simta o diferenta,daca are membrana rupta nu o mai inchide,nu are ce sa o impinga,deci ambele galerii sunt deschise tot timpul.stiu ca intra pe la 4000-4200 rpm si ar trebui sa deschida a2a galerie.

Link to comment
Share on other sites

DISA face un acord fin al admisiei. La turatii mici este inchisa si efectul este o lungime mai mare a galeriei de admisie. Se deschide in jur de 3750 rpm (depinde de temperatura motorului). Prin deshidere scade lungimea aparenta a galeriei de admisie.

 

Ca urmare DISA contribuie la imbunatatirea cuplului la turatii mici si creste putin puterea la turatii ridicate.

Daca ramane deschisa tot timpul inseamna ca ai toata puterea disponibila la turatii mari si pierzi un pic de cuplu la turatii mici. Asa ca nu se vor lungi deloc depasirile atata vreme cat nu le faci la ralanti <_<.

 

Imbunatatirile aduse de DISA exista, dar nu sunt atat de spectaculoase incat sa fie sesizabila lipsa de putere cauzata de defectarea DISA.

Link to comment
Share on other sites

Asa ca nu se vor lungi deloc depasirile atata vreme cat nu le faci la ralanti

 

paul---eu ma refeream fara ea (cum am si spus dealtfel)....la turatii mici(2000-3500) nu o sa fie depasirea la fel ca atunci cand exista disa....daca am fi aproape am putea face demonstratia

Link to comment
Share on other sites

Pai tu faci depasirile la turatii mici? Inseamna ca oricum nu te grabesti, asa ca nu ai cum sa o lungesti :).

 

Revenind la subiect, ceeea ce spui tu nu e prea relevant. Pierderea de cuplu cauzata de DISA este extrem de mica, probabil sub 5%. Cu o aproximare destul de buna, ca sa o compensezi este suficient sa accelerezi cu 5% in plus, deci in loc sa depasesti la 2000 rpm, sa depasesti la 2100 rpm. Sa nu-mi zici ca tu poti sesiza aceasta diferenta, ca doar n-ai turometru-n talpa si dyno in buzunar <_<

Link to comment
Share on other sites

bavaria, trebuie sa te contrazic ... miscarea pe care o face clapeta si produce tacanitul este una minuscula aproape insesizabila ... am studiat-o mult si nu intelegeam cum produce sunetul ala!

 

este un jos de 1 -2 mm al clapetei in pozitia deschis! sunetul iese exact de unde se "clic-uieste" axul metalic in clapeta! :| sper ca a inteles cineva ce am zis ...

 

Este posibil sa se strice diferit.Eu asa am remarcat.

 

 

adica nu se cunoaste nicio diferenta in demaraj sau in forta masinii daca e o galerie deschisa sau sunt amandoua?atunci nu o mai pun,o scot de tot,e in plus piesa aia,dupa logica ta.eu nu prea cred asta.

 

Nu este degeaba.Ajuta la umplerea cilindrilor cu aer intr-un mod mai eficient.

Poti sa o elimini daca asta doresti, insa o valva stricata poate provoca mult rau, de la misfire pana la lipsa de putere.

Link to comment
Share on other sites

Nu este degeaba.Ajuta la umplerea cilindrilor cu aer intr-un mod mai eficient.

Poti sa o elimini daca asta doresti, insa o valva stricata poate provoca mult rau, de la misfire pana la lipsa de putere.

 

 

am glumit,normal ca are rostul ei in acel angrenaj!o voi schimba intr-un final.PASTE FERICIT, tot ce va doriti si drumuri libere,mai greu,dar asta e.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 10 months later...
Hai ca imediat e un an de cand tot o frecati cu DISA asta....

Intre timp a crapat si a mea....

 

aoleeeuu...sa inteleg ca o s-o frecam si pe a ta (valva DISA :) ) tot timp de un an? :)

 

@Calin78 - tacanitul acela poate sa nu fie numai de la valva DISA, este o valva pe circuitul de apa,

nu stiu cum se numeste acea valva, a tacanit ceva vreme la mine si tot asa ziceam si eu , ca este de le DISA

acum nu se mai aude nimic

Link to comment
Share on other sites

Citeam undeva pe forum, ca un coleg si-a schimbat valva DISA, dar tacanitul a ramas.

Am cautat mult pe net despre valv asta....unii au eliminat-o pur si simplu, lasand doar capacul acela.

Dar parerile sunt impartite daca e mai bine fara.

Oricum, sunt multi care au probleme cu ea.....

Bineinteles ca in perioada garantiei nu cade aproape nici una.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.