Jump to content

Desfiintare clapete din galeria de admisie E 60 diesel


Recommended Posts

Am vazut pe un site strain ceva f. f. interesant. Relativ curand, un finlandez a postat un DIY despre cum sa scapi de clapetele din galeria de admisie prezente pe modele diesel E60.

Am si eu ceva scurgeri minore in acea zona si sunt extrem de tentat de a le demonta.

Se pare ca in Occident, foarte multe dintre aceste motoare, si nu ineaparat cu multi km, sunt distruse din cauza ruperii acestor clapete si aspirarea acestora in motor, cu consecinte dezastruoase.

Nu am vazut informatie confirmata, dar se pare ca rolul acestor clapete este doar de a reduce emisiile la turatii sub 2000 .

Daca vreti sa vedeti DIY , dati o cautare pe google dupa "anzafin swirl flaps".

 

Ce parere aveti? Voi le-ati demonta? Astept pareri.

Link to comment
Share on other sites

si eu am vrut sa le scot, dar am fost sfatuit de specialisti sa le dau pace, deoarece la e60 sunt mult mai bine construite ... fiind foarte putine sanse ca sa se rupa sau sa ajunga in motor ...

 

chiar si in acel diy zice : "During the project I found out my intake manifold was manufactured 4/2004, and it had the reinforced 4,5mm swirl flap axels. I'm not sure if there are any cases, where the reinforced axels were broken, but now I don't need to worry about them anymore. The axels were in good condition though..."

Link to comment
Share on other sites

Despre noxe, se scrie acolo ca au luat cu totii (in Finlanda si Anglia) testele de noxe.

Cat despre permis un E 60 - tocmai asta e : foarte multi dintre noi le-am achizitionat second-hand. Ceea ce automat inseamna ca ne-am asumat - constient sau nu - riscul picarii unor piese.

Dar adevarul e, ca nu imi permit un motor nou pe ea, ptr. ca pica niste piese in motor.

Din ce am studiat eu, multe au picat si sub 65.000 km! Daca erau in garantie, se schimba alt motor, daca nu .... .

Oricum BMW, in mod oficial nu recunoaste aceasta problema, astfel incat sa decida rechemarea in service, macar a celor care au clapetele cu ax de 4 mm (si nu de 4,5 mm pe noile modele).

De asemenea, am inteles ca pe modelele diesel LCI, aceste clapete nu mai exista. De verificat.

Link to comment
Share on other sites

Eu doar am demontat galeria si le-am curatat , nu erau aproape deloc murdare si masina are 103k km aveau ca un fel de pete de ulei le-am sters cu o carpa si cu putin degrasant de motor , oricum nu aratau deloc cum arata cele din topicul de pe net in discutie . Am decis sa le las acolo avand in vedere km si starea in care se aflau , o sa le mai verific peste 50k km. Oricum se pare ca problema exista la 520d 163 cp si la 530 d 218 cp aceste modele au clapetele cu ax de 4 mm .
Link to comment
Share on other sites

Foarte destept ala de s-a gandit sa le scoata.Un adevarat geniu.Cei de la BMW cam prosti ei de fel si le-au pus acolo dintr-o prostie.

 

Vision, stiu doua e60 carora le-a fost aspirata una (sau doua) clapete din alea. Si (acum il contrazic pe Bavaria <_< ) ambii proprietari isi permiteau e60, asa cum si-au permis sa plateasca inclusiv pentru o demontare totala a motorului, dar nu se pricepeau la mecanica. E vorba despre modelele diesel de 218 cai, si eliminarea clapetelor s-a facut la recomandarea mecanicului (nu era vorba despre costul unei galerii noi de admisie, ideea era alta, astea "pica" fara sa aiba vreo simptoma, daca ai norocul s-o patesti cand esti aiurea, si mergi cu geamurile inchise, banuiesc ca poti sa-ti iei direct "la revedere" de la masina aia).

Am vazut ce daune a produs motorului mersul cca 5 kilometri din momentul in care a inceput sa se auda zgomotul ala...

A, si, dupa eliminare, n-au mai fost probleme.

Link to comment
Share on other sites

Clapetele sunt metalice din cate am inteles.Nu stiu daca este un upgrade sau este valabil pentru masinile din US.

Daca era defect de fabricatie ma gandesc ca ar fi fost schimbat motorul pe chelutiala celor de la BMW.

 

 

sunt metalice .. cedeaza balamaua de sustinere

Link to comment
Share on other sites

De obicei aceste valve de turbulenta se folosesc la benzina pentru a produce un amestec mai omogen. La diesel amestecul se formeaza in cilindru deci rolul lor nu mai este asa de important. Avand in vedere riscul mare eu le-as scoate fara rezerve.
Link to comment
Share on other sites

La diesel injectia se produce direct in cilindru chiar inainte de TDC deci nu prea vad cum niste clapete din galeria de admisie pot influenta (prea mult) formarea amestecului. Este adevarat ca viteza si turbulenta aerului care intra in cilindrii conteaza pentru formarea amestecului - aici ajuta aceste valve, numai ca la diesel ajuta mult mai putin decat la benzina.
Link to comment
Share on other sites

Azi le-am curatat si eu. La fel cu EGR si galeria de admisie. Toate erau f. murdare, si cu multe depuneri.

Voi posta si niste poze.

Am decis deocamdata sa le las acolo, si voi urmari evolutia celor din strainatate care le-au schimbat.

 

Oricum, e un pericol f. enervanta, acela de-ati distruge un motor, niste piese f ieftine, proiectate prost.

Link to comment
Share on other sites

Azi le-am curatat si eu. La fel cu EGR si galeria de admisie. Toate erau f. murdare, si cu multe depuneri.

Voi posta si niste poze.

Am decis deocamdata sa le las acolo, si voi urmari evolutia celor din strainatate care le-au schimbat.

 

Oricum, e un pericol f. enervanta, acela de-ati distruge un motor, niste piese f ieftine, proiectate prost.

 

 

eu am ales sa schimb galeria de admisie la 90 tkm

de la service mi-au spus ca rolul clapetelor este sa imbunatateasca frina de motor

Link to comment
Share on other sites

eu am preferat sa schimb galeria, asta pe la 120.000 km.

am inteles ca au si alt rol acele clapete in afara de a reduce emisiile si nu am vrut sa le scot.

daaa bine zis

Link to comment
Share on other sites

O scurta descriere a rolului si functionarii acestor clapete (pt DDE 5.0, dar cred ca si la celelalte e la fel) :

 

Swirl flap control DDE 5.0

The adjustable swirl flaps are located in the tangential channels of the intake system and are opened and

closed according to the operating status of the engine. The swirl flaps are closed under the following

conditions:

# at low engine speeds and low injection volumes (map-controlled)

The swirl flaps generally remain open when

# the coolant temperature < 15°C OR

# the intake air temperature < 15°C

Function

The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When

activated by the DDE control unit, the changeover valve switches vacuum to the vacuum unit. The vacuum

unit actuates the control rod and the swirl flaps close. The control rod is up against the rear stop when the

swirl flaps are open.

Troubleshooting

If a fault is detected in the control of the pressure converter, the following faults may be detected:

# 4130, Activation short circuit to B+

# 4141, Activation short circuit to B-

# 4152, Activation circuit break

# 4153, Excess temperature output stage

Effects of faults

If the swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges

otherwise no effect.

If the swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10% at higher engine speeds.

 

 

Din pacate, blocarea clapetelor nu este semnalizata la bord auditiv sau vizual de nici un martor. Se poate evidentia prin diagnoza computerizata, dar atata vreme cat ti se pare ca masina merge bine, nu prea iti vine "sa o pui pe scaner". Si te pomenesti cu clapeta si boltul respectiv in cilindru...

post-114-1241676751_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.