Jump to content

Probleme E46 schimbare viteze


chromax

Recommended Posts

Salut,

 

 

De ceva timp am o problema in ceea ce priveste schimbarea vitezelor.

In treptele 1 si 2 imi opune " ceva " rezistenta si nu intra in viteza ( decat daca imping mai tare sau schimb a 3a dupa care iar a 1a )

 

Din cate am observat imi face probleme doar la plecare de pe loc... ( adica nu mi s-a intamplat sa incetinesc si sa nu intre in a 2a )

 

Mi se intampla rar, dar se intampla . Aveti idee ce ar putea fi ? As vrea s-o rezolv ... ( nu prea am o treaba cu mecanica.. si as vrea sa aflu care este problema inainte sa ajung la un mecanic.. )

 

 

Multumesc anticipat.

Dau o bere.. doua trei <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ulei mai ai in cutie ? si vezi si la timonerie ...

 

 

... nu am apucat sa ma uit... nici nu stiu de fapt. ai idee unde ma pot uita pana vb cu un prieten care se mai pricepe sa arunce el un ochi ? ...

de timonerie am mai citit dar nu stiu ce reprezinta... si cat ar costa .... si pe langa asta... ar trebui data cutia jos ? ma intereseaza pe cat posibil fara s'o dau jos pentru ca nu are alte probleme...

 

 

PS: am incercat sa accelerez usor in timp ce era "blocata" si a intrat fara probleme in viteza...

Link to comment
Share on other sites

si daca nu debreiaza de tot ambreiajul,tot greu intra in viteza,trebue sa mergi la un atelier.

 

pai nu ar trebui sa faca asa in orice viteza si mereu ?....

 

 

nu e obligat sa faca la fel in orice viteza.

uleiul din cutie il verifici pe la buson.tragi masina pe un canal sau rampa de preferabil.dupa ce te bagi sub masina te asezi cu fata la motor sub cutie si in dreapta pe laterala ai un buson fie cu cap hexagonal pt cheie de 17,19 fie cu cap de imbus 9 sau 10.nivelul uleiului din cutie ar trebuii sa fie la acelasi nivel cu acel surub.daca nu e asa trebuie sa mai pui ulei.daca nu ai pompa pt completarea uleiului....iti trebuie un furtun cauciucat sau din plastic maleabil cu diametru de 8(fi8) cam de 2m lungime.bagi furtunul in gaura aceea apoi la celalalt capat pui o palnie sau faci una dintr-o hartie cerata,ridici capatul furtunului in care ai panlia in asa fel incat sa fie mai sus decat cutia si incepi sa torni ulei de transmisie sau hidraulic pana ce ajunge la nivel.strangi busonul(cu simtul raspunderii) si gata.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

si daca nu debreiaza de tot ambreiajul,tot greu intra in viteza,trebue sa mergi la un atelier.

 

pai nu ar trebui sa faca asa in orice viteza si mereu ?....

 

 

nu e obligat sa faca la fel in orice viteza.

uleiul din cutie il verifici pe la buson.tragi masina pe un canal sau rampa de preferabil.dupa ce te bagi sub masina te asezi cu fata la motor sub cutie si in dreapta pe laterala ai un buson fie cu cap hexagonal pt cheie de 17,19 fie cu cap de imbus 9 sau 10.nivelul uleiului din cutie ar trebuii sa fie la acelasi nivel cu acel surub.daca nu e asa trebuie sa mai pui ulei.daca nu ai pompa pt completarea uleiului....iti trebuie un furtun cauciucat sau din plastic maleabil cu diametru de 8(fi8) cam de 2m lungime.bagi furtunul in gaura aceea apoi la celalalt capat pui o palnie sau faci una dintr-o hartie cerata,ridici capatul furtunului in care ai panlia in asa fel incat sa fie mai sus decat cutia si incepi sa torni ulei de transmisie sau hidraulic pana ce ajunge la nivel.strangi busonul(cu simtul raspunderii) si gata.

Bafta!

 

merci frumos,

imediat cum verific va spun ce am gasit pe acolo .

(numai sa prind vreme buna si timp liber)

 

Pana una alta mai astept sfaturi pareri ......

va multumesc pt ajutor !..

Link to comment
Share on other sites

am si eu o rugaminte,

 

imi puteti arata si mie pe realoem care este trimoneria?.. macar sa stiu si eu ce vb

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mode...hg=23&fg=15

 

(parerea mea ca are si un joc cam mare schimbatorul... as vrea sa schimb totusi timoneria, am inteles ca de la ea ar fi problema asta)

 

APP. Poate aparea vreo problema la schimbarea uleiului din cutie? Adica, in cazul in care este nevoie... sa'l completez sau sa'l schimb?

 

 

Multumesc !

Edited by chromax
Link to comment
Share on other sites

timoneria este legatura dintre cutie si schimbator nu ai ce cauta in cutie este formata din tije sau cabluiri depinde de tipul masini la tine cred ca este vorba de tije sar putea sa ai joc la bucsele de legatura
Link to comment
Share on other sites

acolo ai un tampon dintr-un burete foarte dens care in timp se toceste,se calca.

ai 2 sigurante si 2 bolturi ca sa scoti nuca aia unde se afla buretele.

e simplu de schimbat si nu te costa mult .buretele ala si tija cred ca o sa te ajunga 150 lei,cam asa.

dar pana acolo trebuie sa ai joc mare la schimbatorul de viteze indiferent in ce treapta te aflii.

Link to comment
Share on other sites

acolo ai un tampon dintr-un burete foarte dens care in timp se toceste,se calca.

ai 2 sigurante si 2 bolturi ca sa scoti nuca aia unde se afla buretele.

e simplu de schimbat si nu te costa mult .buretele ala si tija cred ca o sa te ajunga 150 lei,cam asa.

dar pana acolo trebuie sa ai joc mare la schimbatorul de viteze indiferent in ce treapta te aflii.

 

am inteles... o sa dau o fuga pana la AB ( sper sa lucreze astazi ) sa vad exact cam cat m-ar costa timoneria si sa cumpar uleiul de cutie. Ma bag sa le schimb singur si va spun ce am facut, pare destul de simplu.

 

PS: Are joc destul de mare schimbatorul.... adica spre exemplu... cand e pe liber daca dau in partea dreapta ( spre vitza 5 ), opune putina rezistenta si parca nu are joc atat de mare ... in schimb cand dau de schimbator spre viteza 1 .. nu opune rezistenta deloc si are un joc cam mare. O fi si altceva inafara de timonerie ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

nu am reusit sa ajung inca pe o rampa cu ea... nici timp nici bani in perioada asta.

intre timp am reusit sa curat clapeta de acceleratie si am scapat de " sticky pedal syndrom" cu detalii despre asta pot ajuta .. daca mai are cineva probleme.

 

m-am mai documentat cat de cat si am aflat si eu care este timoneria... cum se face frumos afara si in buzunar ma apuc si eu sa schimb cam tot ce e de schimbat pe acolo.. inclusiv uleiul de la cutie.

 

Multumesc de ajutor tuturor... revin cu post dupa ce reusesc sa le schimb.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
exact aceleasi probleme le am si eu la 320d.cand vreu sa bag in viteza (1,2,3) simt un recul pentru o fractiune de secunda ca si cum mi-ar impinge schimbatorul inapoi dupa care intra daca imping mai tare...evit cat de mult sa fortez, clc ambreiajulde mai mule i la plecarea de pe loc...sa fie tot din tijele schimbatorului sau din cutie?uleiul nul-am verificat niciodata...
Link to comment
Share on other sites

exact aceleasi probleme le am si eu la 320d.cand vreu sa bag in viteza (1,2,3) simt un recul pentru o fractiune de secunda ca si cum mi-ar impinge schimbatorul inapoi dupa care intra daca imping mai tare...evit cat de mult sa fortez, clc ambreiajulde mai mule i la plecarea de pe loc...sa fie tot din tijele schimbatorului sau din cutie?uleiul nul-am verificat niciodata...

 

 

Astazi veneam si eu cu un reply.

 

 

Am schimbat ieri uleiul din cutie (eu am ulei MTF-LT2) ... astept sa vad daca mai apar problemele respective

( la mine oricum se intampla rar sa-mi opuna rezistenta si doar in vitezele 1 - 2 .. bagam a 3a si iar a 1a si astfel nu bruscam nimic )

 

Daca inca se mai intampla ma bag sa schimb si tot ce se schimba pe la timonerie pe acolo ....

nu cred ca e din cutie

Link to comment
Share on other sites

Simti vreo diferenta dupa ce ai schimbat uleiul?

 

Sincer..... nu prea.. cu toate ca uleiul pe care l-am scos din cutie isi pierduse din proprietati in sensul ca nu mai era vascos deloc si era negru.

Astept sa vad daca se mai intampla sa agate in a 1a / a2a .

( mie-mi intra ok in toate vitezele si inainte de schimbul de ulei )

Link to comment
Share on other sites

s-ar putea sa trebuiasca sa schimbi lichidul de frana, cat de vechi este?

 

probabil are legatura cu ambreiajul... insa este schimbat acum 6000 km ( aprox 5 luni )... deci nu cred ca este de la asta...

 

PS : Astazi am patit iar aceeasi problema ( mi'a opus ceva rezistenta cand am incercat sa bag in viteza 1.... am bagat a 3a dupa care iar a 1a si a intrat fara sa opuna rezistenta )

 

Eu o sa schimb in curand si ce tine de timonerie

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa schimb si eu lichidul de frana/ambreiaj. Cand apas pedala de ambreiaj, la capatul cursei se aude (si se si simte) un scartait. Ar putea avea legatura? Daca nu, inseamna ca e de la cilindru.

Aveti idee cat costa schimbat+aerisit lichid ambreiaj?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa schimb si eu lichidul de frana/ambreiaj. Cand apas pedala de ambreiaj, la capatul cursei se aude (si se si simte) un scartait. Ar putea avea legatura? Daca nu, inseamna ca e de la cilindru.

Aveti idee cat costa schimbat+aerisit lichid ambreiaj?

 

Eu unu am facut revizia atunci.. am avut mai multe de facut la ea si chiar daca mi-ash aminti pretul nu te-ar ajuta cu nimic.

Iti pot recomanda sa vb cu userul b-69-tau, eu la el mi-am schimbat uleiul din cutie si bieletele .. sapt asta.

 

Scartaitul nu cred ca are legatura cu lichidul de frana... din cate am inteles e o problema comuna.. trebuie uns ceva ...da' nu mai stiu ce. gasisem la un moment dat pe aici pe forum. (daca rezolvi problema sa-mi zici si mie cum pls)

 

Oricum daca nu l-ai schimbat niciodata ai face bine sa il schimbi. Se schimba la 2 ani pentru ca isi pierde din proprietati.

Link to comment
Share on other sites

Am masina de 1 an si nu stiu cand a fost schimbat. Cand am luat-o lichidul de servo parea ca nou. Deci nu m-as mira sa fi fost schimbate toate lichidele, dar nu pot sti sigur.

Pentru scartaitul ambreiajului cred ca trebuie uns cilindrul receptor. Operatiune usoara, dar e nevoie de rampa. Cand am sa rezolv te anunt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.