Jump to content

320 E36 - mers tremurat + rateuri la accelerare


Recommended Posts

<_< M-a ferit pana m-a picat... si ce mandru eram de ea ca nu mi-a facut probleme (pana acum)

 

 

Sa o iau cu inceputul. E vorba de 320iA, fab. 92, motor M50 fara vanos.

Simtome: Porneste ok, fara probleme, dar tremura usor ca si cand nu ar merge in toate bujiile/pistoanele. In acelasi timp, la relanti se aud usoare rateuri, aproape insesizabile, daca nu esti atent. La accelerarae usoara, pleaca bine, fara probleme. Daca o accelerez mai brusc, da rateuri, dar nu unul dupa altul intr-una, asa, cate unul la cateva secunde, dar destul de galagioase. Miroase a benzina(iti muta nasul daca stai langa ea), consuma mai mult decat in mod normal si nu trage. Adica la accelerari bruste, ca daca o iau usurel, asa, se duce binisor(nu ca inainte).

 

Masina are schimbul de ulei+filtre aer, polen,ulei facut, filtru de benzina + sonda lambda schimbate (toate acestea de Pasti), bujii schimbate(in Ianuarie 09)

Tentative de rezolvare a problemei: probat cu alte debimetre - face la fel cu oricare, pus tester - a iesit alternatorul, nu incarca decat 10,5 max. 11V.Ok, dat jos alternatorul, dus la doctor, reparat (ceva pe la diode+releu), montat inapoi pe masina, si degeaba, tot aceleasi bube(cu rateurile si tremuratul ala) Pus din nou tester, nu a mai iesit nimic.

 

Are cineva ceva sugestii? Ca nu am alta varianta decat sa o iau la nimereala...

 

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Zau, daca-mi facea a mea atatea probleme, cred ca turnam 5 litri de benzina pe ea/in ea si chemam pompierii <_<

 

Asta nu inseamna ca te sfatuiesc sa faci asa ceva, doamne fereste, nu vreau sa te vad la stirile de la ora 5

 

 

:)

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

:)

 

 

<_< Sa inteleg ca mi-ai urat ceva in gand? Nu-i bai, chiar daca ai zis. Sper sa nu ajung la numarul tau de topicuri, ca atunci chiar pun in aplicare treaba cu benzina.

 

 

L.E. Sorry, man, nu esti tu cel cu multe topicuri cu defectiuni. Greseala mea.

Edited by cristi_vlh
Link to comment
Share on other sites

Ai zis ca miroase tare a benzina. Lucrul asta ar trebui sa iti cam supere sonda lambda si asta s-ar vedea pe tester: o cantitate prea mare de oxigen pe care ECU incearca sa o compenseze. Daca ECU compenseaza intre limitele admise nu se memoreaza cod de eroare.

 

Oricum daca ai arderile incomplete, in cel putin unul dintre cilindri, primele posibile vinovate ar fi bujiile sau bobinele de inductie. Poti verifica scotind pe rind cite o fisa si urmarind cum se comporta motorul. Daca nu se schimba nimic ai bobina sau bujia defecta. Ai zis ca bujiile le-ai schimbat asa ca iti mai raman bobinele.

Link to comment
Share on other sites

<_< M-a ferit pana m-a picat... si ce mandru eram de ea ca nu mi-a facut probleme (pana acum)

 

 

Sa o iau cu inceputul. E vorba de 320iA, fab. 92, motor M50 fara vanos.

Simtome: Porneste ok, fara probleme, dar tremura usor ca si cand nu ar merge in toate bujiile/pistoanele. In acelasi timp, la relanti se aud usoare rateuri, aproape insesizabile, daca nu esti atent. La accelerarae usoara, pleaca bine, fara probleme. Daca o accelerez mai brusc, da rateuri, dar nu unul dupa altul intr-una, asa, cate unul la cateva secunde, dar destul de galagioase. Miroase a benzina(iti muta nasul daca stai langa ea), consuma mai mult decat in mod normal si nu trage. Adica la accelerari bruste, ca daca o iau usurel, asa, se duce binisor(nu ca inainte).

 

Masina are schimbul de ulei+filtre aer, polen,ulei facut, filtru de benzina + sonda lambda schimbate (toate acestea de Pasti), bujii schimbate(in Ianuarie 09)

Tentative de rezolvare a problemei: probat cu alte debimetre - face la fel cu oricare, pus tester - a iesit alternatorul, nu incarca decat 10,5 max. 11V.Ok, dat jos alternatorul, dus la doctor, reparat (ceva pe la diode+releu), montat inapoi pe masina, si degeaba, tot aceleasi bube(cu rateurile si tremuratul ala) Pus din nou tester, nu a mai iesit nimic.

 

Are cineva ceva sugestii? Ca nu am alta varianta decat sa o iau la nimereala...

 

Multumesc anticipat

Problema descrisa de tine o au motoarele care au probleme la supape.Una din supape nu mai inchide bine si amestecul se duce in evacuare unde se aprinde.Fa un test de compresie ca sa afli exact care este cilindrul cu problema.

Link to comment
Share on other sites

Ai zis ca miroase tare a benzina. Lucrul asta ar trebui sa iti cam supere sonda lambda si asta s-ar vedea pe tester: o cantitate prea mare de oxigen pe care ECU incearca sa o compenseze.

 

 

Daca este prea multa benzina nu cred ca este cantitate prea mare de oxigen.Sau este? <_<

Link to comment
Share on other sites

Ai zis ca miroase tare a benzina. Lucrul asta ar trebui sa iti cam supere sonda lambda si asta s-ar vedea pe tester: o cantitate prea mare de oxigen pe care ECU incearca sa o compenseze

 

 

Daca este prea multa benzina nu cred ca este cantitate prea mare de oxigen.Sau este? <_<

 

Este o cantitate prea mare de oxigen LIPSA :) pe care ECU incearca sa o compenseze

Link to comment
Share on other sites

Daca este prea multa benzina nu cred ca este cantitate prea mare de oxigen.Sau este? <_<

 

Daca intr-un cilindru nu se arde benzina, nu se consuma nici oxigenul iar sonda lambda vede surplus de oxigen in esapament. Asta in ideea in care amestecul intrat in cilindru respecta proportiile corecte de benzina si aer. Mirosul de benzina in cazul acesta vine de la benzina nearsa.

Edited by mihais
Link to comment
Share on other sites

sau fisele <_<

 

Am luat in calcul si fisele.

 

 

 

 

 

Problema descrisa de tine o au motoarele care au probleme la supape.Una din supape nu mai inchide bine si amestecul se duce in evacuare unde se aprinde.Fa un test de compresie ca sa afli exact care este cilindrul cu problema.

 

 

Ce ar putea cauza o defectiune la supape? Carburantul? Am bagat numai Petrom de cand am masina, altceva nu a vazut, n-am avut probleme. Nu am mers nici macar pe rosu, cum se aprindea becul, cum bagam cu credinta(adica cel putin jumatate de rezervor, daca nu chiar plinul).

Link to comment
Share on other sites

la simtomele care le-ai scris tu poate fi un furtun de vacum de la galeria de admisie fisurat,rupt sau sarit.daca e sarit vreun furtun da rateuri cand accelerezi si altele...

verifica bine furtunelede pe admisie

 

Cei din service s-au uitat si la furtune (au dat cu nu stiu ce solutie pulverizata care ii ajuta sa localizeze posibila fisura), au verrificat si galeria de admisie. Cred ca o sa-i pun sa mai verifice odata.

Link to comment
Share on other sites

Daca este prea multa benzina nu cred ca este cantitate prea mare de oxigen.Sau este? <_<

 

Daca intr-un cilindru nu se arde benzina, nu se consuma nici oxigenul iar sonda lambda vede surplus de oxigen in esapament. Asta in ideea in care amestecul intrat in cilindru respecta proportiile corecte de benzina si aer. Mirosul de benzina in cazul acesta vine de la benzina nearsa.

 

Pai daca miroase a benzina inseamna ca amestecul este bogat.

In fine, sistemele de injectie sunt uneori complicate.

Link to comment
Share on other sites

poate debitmetrul?

 

Am incercat cu alte trei debimetre de la cineva care se ocupa cu dezmembrari, totusi avand rezerva ca nici acelea nu sant noi. Aceleasi simtome. Acum, stau si eu si ma gandesc... o fi fost unul defect, doua, dar chiar toate sa fie chiar in aceeasi stare inclusiv al meu? Unul putea fi mai terminat, altul mai putin, ...gandesc eu. Poate ma insel.

 

Sfatul celor de la service e sa gasesc pe cineva care are motor identic si sa inceapa transplantul de la una la alta pana la identificarea bubei.Asta ca sa nu ma apuc sa cumpar (mai mult ca sigur inutil) unele piese. Din punctul meu de vedere, de regula treaba asta nu o face decat un prieten sau macar cunoscut cat de cat, cu conditia ca omul sa-si permita sa piarda timpul dupa mine. Si cum prietenii/rudele au alte masini/motorizari... am o problema.

 

Sfatul unui prieten: sa schimb service-ul. De baieti n-am de ce sa ma plang, pana acum n-am plecat de la ei fara sa dea de cap la vreo masina, dar ar fi si asta o varianta, poate alt mecanic are instinctul/inspiratia sa nimereasca din prima.

 

L.E. Azi am schimbat din nou bujiile, am cumparat o bobina de inductie si am schimbat bobinele una cate una. Nimic. In final tot bobinele vechi au ramas pe masina. Singura ameliorare pe care am simtit-o este ca la rece mai da rateurile acelea abia sesizabile, nu mai tremura, dar cum se incalzeste (ajunge acul la jumate), apare tremuratul din nou, iar rateuri mai rar ca inainte doar la accelerari bruste.

Edited by cristi_vlh
Link to comment
Share on other sites

Problema descrisa de tine o au motoarele care au probleme la supape.Una din supape nu mai inchide bine si amestecul se duce in evacuare unde se aprinde.Fa un test de compresie ca sa afli exact care este cilindrul cu problema.

 

 

Intrebari: e posibil ca acea supapa sa faca figuri numai la relanti? n-ar trebui sa ramana deschisa si cand este in sarcina? de aici sa vina consumul mai ridicat?

 

 

Modificare la L.E. din postul de mai sus.

Singura ameliorare pe care am simtit-o este ca la rece NU mai da rateurile acelea abia sesizabile, nu mai tremura, dar cum se incalzeste

 

 

Dupa toata ,,gadileala,, de azi am constatat ca masina trage, si la rece si la cald cum tragea si inainte.

Edited by cristi_vlh
Link to comment
Share on other sites

Am luat pe rand fiecare bobina de pe masina si am inlocuit-o cu cea noua, pornind de fiecare data masina, in ideea sa vad daca simte vreo modificare in comportament. Poate nu ma exprim eu clar(tehnic), nu ma pricep la mecanica. Cand zic ,,am luat,, ma refer la cei din service. La tester nu au aparut erori, nici pe bobine, nici pe debitmetru, nici pe sonda lambda, de fapt, dupa tester, masina merge brici (in realitate nu e asa).
Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.