Jump to content

ulei diferential


mihai vigariu

Recommended Posts

Salut

 

Tot pe acest forum am primit un sfat acum o luna, la achizitionarea unui motan 318i din '96 ca pe langa altele ar fi bun si schimbul de ulei in diferential, recomandu-mi marca Castrol.

Am fost la un magazin de piese auto si mi-a zis ca e bun Castrol 80W90, sau 90w80 nu mai stiu, probabil ca unul singur exista. E bun acesta sau trebuie ceva aparte. Am cautat pe forum dar nu am gasit informatia asta, recunosc ca m-am plictsit de cautat dupa 40-45 de min. Din alta sursa am gasit recomandarea de a folosi Castrol TQ DIII sau TQ-D, sau Castrol AMX.

Alta chestie , am observat pe realoem atunci cand am cautat piese numita diferential ca undeva in coltul din stanga apare o sigla in care precizeaza ca uleiu este garantat pe viata si nu e necesar schimbul. O chestie destul de relativa, greu de crezut ca uleiul ala e la fel de bun acum dupa 13 ani(asta in caz ca nu a mai fost schimbat de proprietarii anteriori).

Prima intrebare a mea este ce tip de ulei e bun pt schimb, cantitatea(1,2l ?) si pe langa asta ar mai fi aceeasi discutie legata de uleiul de cutie. Iarasi ce tip si cantitate.

A treia chestiune se leaga de cureaua de accesorii. Tot la acel magazin , curea de la firma Gates, daca am retinut si scris corect, cunoasteti aceasta firma? Se merita, costa doar 75 de lei. Am vazut ca exista DIY pe acest subiect si ca nu e greu de schimbat singur. De altfel, este indicat sa mai schimbi si rolele odata cu cureaua?

Atat deocamdata, sper sa nu deranjez cu intrebari atat de "basics" dar deh, incepator curios.

 

Multam, si o zi placuta.

Link to comment
Share on other sites

doamne fereste, nu am nici o problema, masina are doar 157 de mii de km.

voi ce ziceti, merita schimbat uleiul?

Legat de dimensiunea curelei, e scrisa undeva? ca sa stiu sa o masor pe asta de la magazin sa vad daca s epotriveste.

As vrea sa schimb cureaua d ela accesorii deoarece are mici crapaturi, sesizabile de aproape, ma gandesc ca nu ar trebui sa arate asa, si cred ca are undeva la 3 ani vechime.

Link to comment
Share on other sites

multumesc Dan, am gasit , GPKX 1733.

Cu uleiul de diferential ma las pagubas, ma gandesc ca nu merita.

Poate la cutie daca o sa simt vre-odata ceva nenatural acolo, am citit multe posturi in care diferite persoane acuzau ca dupa ce au schimbat uleiu in cutie le-a mers mai prost schimbatul treptelor.

Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am pus in diferential 85w140.... Imi pare mai mare plaja de temperatura. Am citit pe forumuri de afara si userii respectivi foloseau 75w140 sau 90w140... Eu am gasit 85w140 si pe-asta l-am pus...

Oricum... In diferential e pus ulei de balbotaj nu ulei de presiune. Altfel spus orice ulei bagi e OK...

 

 

In manualul BMW e36 e trecut uleiul SAF-XO ( fara autoblocant ) sau SAF-XLS.... Mie greu insa sa cred ca daca un ulei e bun pt autoblocant sa fie prost pt cel fara autoblocant.... E ca si cum intrebi ce detergent bagi in masina de spalat. raspunsul e simplu... orice detergent pt cutie automata ca altfel face mult clabuc si-ti da pe afara...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

ok, deci nu e greu de verificat, va trebui sa gasesc o platforma pe undeva prin oras si sa o urc, apoi sa-mi iau o punga de seminte si sa astept sa se raceasca.

Apropo,daca e cineva din Craiova,pe unde mai exista rampe?, pe la vre-un parc auto ceva de stat, dai o bere la paznic si te lasa <_<

Rifle, merci pt sfat, insa nu e nici o diferenta de ulei pt motorizari diferite? motanu meu e 318i.

Link to comment
Share on other sites

heh, m-am lamurit. Nu cred ca mai e nevoie de nici un schimb , nici in cutie nici in diferential.

Imi spusese vechiul proprietar ca atunci cand a cumparat-o a bagat-o in service si i-a schimbat toate consumabilele.

Asta era in 2006 , cand masina avea cu 30 de mii de km mai putin. Din fericire mi-a dat si desfasuratorul pe care l-a primit de la respectivul service din Germania.

Asadar:

avem Hinterachsget. Ol SAF-XJ , 1,1 litrii

Automatikol(Getriebe Dexron II)

deci uleiu de diferential este pt cel cu limited slip, iar uleiu de cutie este pt. cea automata. Acum dupa 3 ani merge bine, deci poate fi luat ca recomandare.

Link to comment
Share on other sites

heh, m-am lamurit. Nu cred ca mai e nevoie de nici un schimb , nici in cutie nici in diferential.

Automatikol(Getriebe Dexron II)

deci uleiu de diferential este pt cel cu limited slip, iar uleiu de cutie este pt. cea automata. Acum dupa 3 ani merge bine, deci poate fi luat ca recomandare.

 

cati km ai acum ? sunt curios la cati km au schimbat cei de la reprezentanta uleiul din cutia automata ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.