Jump to content

De unde cumparam masiniSH ?


slacker

De unde cumparam o masina SH ?  

836 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eu nu as generaliza. La noi sunt ieftine masinile cu km dati inapoi, masinile facute praf si reparate, masinile cu probleme (ciobituri-zgarieturi - probleme mecanice). Masinile in stare f. buna sunt mai scumpe de obicei decat in germania.

Rar gasesti una ieftina si buna. O masina buna cu km reali e de obicei mai scumpa.

Link to comment
Share on other sites

Stiu eu un E39 cu 650 000 km, un 525d.

 

Nu cred ca BMW are probleme de fiabilitate mai mari decat Mercedes, iar costurile de intretinere de la Mercedes sunt mari, va poate spune orice fost posesor.

 

Daca BMW-urile erau masini slaba ca fiabilitate, politia germana nu ar fi avut E39 si E60 in dotare. De fapt si politia engleza a avut E39-uri.

Link to comment
Share on other sites

Daca BMW-urile erau masini slaba ca fiabilitate, politia germana nu ar fi avut E39 si E60 in dotare. De fapt si politia engleza a avut E39-uri.

Politia germana are tot felul de marci in dotare, am impresia ca aia locala isi ia ce ii taie prin cap. Am vazut Vw, audi si mercedes, pe langa BMW.

Recent am vazut un fel de mini ambulante X5.

oricum dupa multe discutii si verificari se pare ca a la long, una peste alta, in Germania si la regimul de exploatare comerciala costurile pe termen lung sunt in favoarea Mercedes. Cand e vorba de business si de profitul companiei tale nu mai stai sa te uti la tinuta de drum si feeling-ul din turul pantalonilor ...

Link to comment
Share on other sites

Daca BMW-urile erau masini slaba ca fiabilitate, politia germana nu ar fi avut E39 si E60 in dotare. De fapt si politia engleza a avut E39-uri.

Exact cum spune si DOMI, politia nemtilor are cam toate marcile are cam toate marcile nemtesti in dotare, foarte rar, dar rar bine de tot chiar si Ford.

In documentarele facute cu Autobahnpolizei am vazut destul de des Omega B sau Daimler E-klasse (modelul de dupa W124, sorry dar nu stiu ce W e ala), deloc BMW.

Inafara de asta, ADAC au aproape doar Opel, cel mai mult Zafira.

Link to comment
Share on other sites

Politia germana are tot felul de marci in dotare, am impresia ca aia locala isi ia ce ii taie prin cap. Am vazut Vw, audi si mercedes, pe langa BMW.

Recent am vazut un fel de mini ambulante X5.

oricum dupa multe discutii si verificari se pare ca a la long, una peste alta, in Germania si la regimul de exploatare comerciala costurile pe termen lung sunt in favoarea Mercedes. Cand e vorba de business si de profitul companiei tale nu mai stai sa te uti la tinuta de drum si feeling-ul din turul pantalonilor ...

 

Am spus eu ca politia germana nu a avut si alte marci?

Stiu foarte bine ca exista si alte tipuri de masini, insa faptul ca folosesc BMW-uri denota ca BMW-urile sunt masini foarte bune pentru politie, mai ales pentru urmariri.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Politia germana are tot felul de marci in dotare, am impresia ca aia locala isi ia ce ii taie prin cap. Am vazut Vw, audi si mercedes, pe langa BMW.

Recent am vazut un fel de mini ambulante X5.

oricum dupa multe discutii si verificari se pare ca a la long, una peste alta, in Germania si la regimul de exploatare comerciala costurile pe termen lung sunt in favoarea Mercedes. Cand e vorba de business si de profitul companiei tale nu mai stai sa te uti la tinuta de drum si feeling-ul din turul pantalonilor ...

 

Am spus eu ca politia germana nu a avut si alte marci?

Stiu foarte bine ca exista si alte tipuri de masini, insa faptul ca folosesc BMW-uri denota ca BMW-urile sunt masini foarte bune pentru politie, mai ales pentru urmariri.

moooama ce deductie ai facut.....e buna asta :) merge la perla zilei :lol:

 

P.S. :Nu te obosi sa imi raspunzi :lol:

Link to comment
Share on other sites

am votat germanica din deja clasicele motive: nemti seriosi, drumuri bune,

 

Eu nu as miza pe nemti seriosi; In autohousuri (90% nu gasesti nemti). Gasesti turci, iugoslavi, rusi etc.

 

Rusul a fost tepar pe fata - am vazut ca masina pierdea lichid pe la servo-directie dinainte sa o scot pe drum. Ma mintea in fata ca nu are nimic. Masina a lasat-o murdara ca sa nu vad ca era tabla infundata. etc.

 

BMW-ul l-am luat de la un neamt neaos-bastinas; Nu a descris masina corect (are ciobituri aproape pe toate reperele caroseriei; avea husa de la schimbator gaurita, senzorii de parcare merg cand vor ei etc...). Nu a fost tepar pe fata dar nci corect.

 

De departe cel mai corect a fost iugoslavul. (nu mai intru in detalii dar mi-a oferit gratis o revizie cand a auzit ca merg 2000 km pana in romania; un radio casetofon bonus (desi masina avea unul bun); inca un cric si o trusa sanitara, o canistra etc); Pretul deja il stabiliseram pana sa plec acolo.

Este singurul care a descris masina exact cum era; Fata de ce a descris el nu am gasit nimic in plus sau in minus (nici dupa 2 ani de folosinta).

Chiar nota 10 a meritat.

 

Deci chiar daca e neamt nu as pune mare baza... Cel putin din experienta mea (5 masini aduse de acolo).

Link to comment
Share on other sites

Da, nu sint prea priceputi, si citeodata mai bine iei o masina de la un nepriceput care duce masina doar la inspectii in service. "Citeodata", pentru ca sint si multi jegosi in service-uri care nu schimba toate filtrele la o inspectie, cel putin la cum arata filtrul meu de polen cred ca nu a fost schimbat niciodata, de aia mi s-a dus si piesa cu tepi :) . Dar astea sint cazuri totusi rare.

Alte lucruri de luat in considerare la cumpararea unei masini din DE:

- niciodata masina care a avut proprietar strain, mai ales turc sau grec... sint multi din astia care merg cu masinile in concediu acasa. Valabil si la masini avute in proprietate de romani sau jugo. Din toate cele 6 masini pe care le-am avut, una singura a fost a unui turc si am luat-o de la un dealer croat, cea mai buboasa masina posibila pe care am avut-o, un E36 318i din '92. Mare atentie ca au aparut brief-urile noi in care e trecut doar ultimul proprietar, dar e o rubrica unde se trece si nr. proprietarilor precedenti, e bine de cerut sa se vada si brief-ul vechi, pentru ca in ala sint trecuti toti proprietarii.

- de preferat masina luata de la privat, si cum zisai, in special de la nemti. Iar la negociere o mie si unu' de defecte cautate la masina, mare atentie mai ales la punctele de rugina pentru ca reparatiile la tabla sint scumpe in DE.

- negociat la niste preturi de sa-i pice fata proprietarului, chiar cu riscul de a te lua la suturi, asa fac toti turcii si arabii care au autohausuri la colt de strada.

 

Pe a mea a cerut proprietarul 4900 € anul trecut, nu s-a dus nimeni sa o vada si a lasat-o la 3900... i-am oferit 3000 € si am ajuns cu el la 3100 €. Cind i-am zis ca ii dau maxim 3000 € mi-a fost si mie rusine de ce oferta am putut sa-i fac, cred ca daca imi oferea mie unul atit incepeam sa ma uit sa vad daca nu sint cumva la "camera ascunsa".

 

LE: intelesai gresit la ce te refereai prin inspectia tehnica periodica (RAR sau TĂV), in general se face intretinerea in functie de inspectiile recomandate de producator, deci o data pe an, si nu in functie de TĂV care e o data la 2 ani. Eu o repar pe a mea in functie de TĂV sau cind pica ceva la ea, la o masina de 12 ani nu renteaza sa fac inspectiile BMW sa dau 3-400 € doar ca imi schimba uleiul, filtre si de multe ori si alte piese care nu au nimic doar ca sa umple o factura cit mai mult.

De banii aia schimb mai bine DOAR ce trebuie si CIND trebuie, nu cind vor mecanicii lu' peste ca sa ma faca bun de plata si sa iau o stampila in cartea masinii.

Edited by Smudo
Link to comment
Share on other sites

Nu prea are legătura piesa cu ţepi cu schimbarea filtrului de polen.

 

Reviziile trebuie făcute cât mai des dacă ţii la maşină şi vrei să ai o maşină ĂŽntreţinută.

Dacă nu te interesează acest aspect, le faci când vrei.

 

Dacă faci revizia cu piese pe producător şi la un service oarecare, este imposibil să te coste 300-400 €.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu prea are legĂŁtura piesa cu Ăžepi cu schimbarea filtrului de polen.

Nu mai sint sigur daca aici pe forum sau pe altundeva am citit ca piesa cu tepi se duce de obicei cind nu se schimba la timp filtrul de polen. Filtru care am zis, la cum arata, greu de spus ca a fost schimbat la ultima inspectie, mai mult nu.

 

Reviziile trebuie fãcute cât mai des dacã Þii la maºinã ºi vrei sã ai o maºinã ÎntreÞinutã.

Pai, chiar mai des decit o data pe an sau 15.000 km? Referitor la revizii si carte de service, masinii i-a fost schimbat uleiul de regula la 15.000 si a avut mereu ulei mineral, de cind am luat-o i-am mai pus inca o data mineral (daca nu ma insel) pe care l-am schimbat la 10.000, iar pe urma am trecut-o pe sintetic pe care la fel tot la 10.000 km o sa-l schimb. Filtre si tot ce se mai schimba la ea la inspectie la fel le schimb la mecanicul meu la care merg de vreo 4 ani si de care sint super-multumit, dar care e mult mai ieftin decit o reprezentanta BMW sau alt service.

De ex: am intrebat la BMW cit ma costa sa-mi schimbe arcurile de pe spate, atunci cind le-am cumparat de la ei. Imi calculeaza ceva acolo si spune... 140 €. Le iau, ma duc la mecanic, il ajut putin si intr-o ora si 15 minute (cu pauza de tigara) le aveam puse pe masina. Il intreb cit ma costa... zice 20 €. Mi-a fost direct rusine de el, i-am lasat 35 €, si asa a fost infim fata de reprezentanta.

Deci eu cel putin nu am nici o experienta proasta cu mecanicul meu, in timp ce cu A.T.U. de exemplu, nu mai vreau sa aud de ei. Am fost la ei mai demult sa schimb uleiul la Calibra, iar idiotul de mecanic nu mi-a pus bine busonul de la ulei, l-a prins doar intr-o ureche. Plec cu masina si nu stiu de ce imi iese fum de la motor, ma opresc, ridic capota si vad ca era plin de ulei pe galeria de evacuare, mi-a fost frica sa nu iau foc. Ma duc inapoi la el si ii arat ca era peste tot spoit de ulei de motor, zice ca nu e el de vina, ca el a facut totul ok. Si multe alte aventuri citite despre A.T.U. sau tot felul de serviceuri.

 

Da, eu recunosc ca ma uit ca masina pe care o cumpar sa aiba carte de service, dar hotaritor in luarea deciziei e felul in care arata si merge masina, si nu in ultimul rind, pretul :)

Link to comment
Share on other sites

Am fost la ei mai demult sa schimb uleiul la Calibra, iar idiotul de mecanic nu mi-a pus bine busonul de la ulei, l-a prins doar intr-o ureche. Plec cu masina si nu stiu de ce imi iese fum de la motor, ma opresc, ridic capota si vad ca era plin de ulei pe galeria de evacuare, mi-a fost frica sa nu iau foc. Ma duc inapoi la el si ii arat ca era peste tot spoit de ulei de motor, zice ca nu e el de vina, ca el a facut totul ok.

Asa am patit si eu la opel, iar cei de la autohaus huber (asa ii zice) din sibiu unde am efectuat revizia au venit acasa (36km) si mi-au schimbat uleiul si filtru gratis si mi-au oferit un splata motor si exterior bonus, plus 10 mii de scuze. :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am avut nici o problema cu ATU, cel putin astia din Trier sunt marfa. Iti explica tot, daca apare ceva pe parcurs fata de devizul initial te suna intodeauna, te intreaba si iti ofera variante. In Luxembourg majoritatea sunt niste hoti si in general orice mai stie una alta de service -urile din Lux si ai de facut mai mult decat un schimb de ulei, la BMW in special, fugi cat te tin picioarele la vecini, Belgia, Franta sau Germania. Oamenii nu sunt siguri de nimic, tu te duci cu o problema minora gen reglat putin frana de mana si te trezesti cu jumate de masina schimbata si o factura de 800 de euro.

Si aici gasesti de toate felurile, buni si scumpi rau, buni cu niste preturi OK si altii care habar nu au dar macar ii vezi ca sunt bine intetionatii, unii hotomani dar relativ rari in Germania. Eu unul am auzit ca exista dar cel putin nu am dat inca de unul, slava domnului.

Si eu fac la fel, nu ma mai duc la BMW sa fac inspectiile ca nu are rost. Nu e noua sau in garantie si desi nu sunt exagerat de scumpi sunt mai scumpi decat mecanicul meu.

Link to comment
Share on other sites

Oamenii nu sunt siguri de nimic, tu te duci cu o problema minora gen reglat putin frana de mana si te trezesti cu jumate de masina schimbata si o factura de 800 de euro.

Exact asta e chestia si de multe ori avantajul atunci cind cumperi o masina cu carte de service. Ai de multe ori sansa ca la masina sa fi fost schimbate piese care nu trebuiau deloc schimbate, dar s-au facut operatiile respective doar pentru a umple o factura. In acelasi timp insa nu inseamna ca neaparat toate masinile care au carte de service sint si bune, se fac si carti de service pe naspa, cel mai mult conteaza sa deschizi bine ochii atunci cind cumperi. Sau daca ai bani, atunci iti iei BMW Premium Selection.

 

Si eu fac la fel, nu ma mai duc la BMW sa fac inspectiile ca nu are rost. Nu e noua sau in garantie si desi nu sunt exagerat de scumpi sunt mai scumpi decat mecanicul meu.

Eu consider ca sint scumpi BMW-ul sau orice alt service pentru o masina veche de 12 ani. Consider ca de la 140 € la 20 (care au fost de fapt 35 €) pentru munca de o ora e cam mult.

Link to comment
Share on other sites

Eu consider ca sint scumpi BMW-ul sau orice alt service pentru o masina veche de 12 ani. Consider ca de la 140 € la 20 (care au fost de fapt 35 €) pentru munca de o ora e cam mult.

hai sa iti dau un exemplu. la 525 TDS e34 care l-am avut mi-au dat un deviz de 2800 de euro aproximativ pentru urmatoarele : schimbat pompa de motorina ( cu pompa noua de la ei), schimbat discuri si placute de frana, schimbat flansa cardan, schimbat toate conductele de frana, bara stabilizatoare fata, flanse amortizoare, indreptat - vopsit aripi fata , cate o garnitura pe ici pe colo, un cheder, schimbat ulei si filtre.cateva chestii minore .. de care am mai uitat .. totul cu piese de la ei.

Mie unul mi s-a parut rezonabil, numai pompa aia de motorina ca piesa sarea de 1 000 de euro binisor. .

E adevarat ca anumite operatii relativ minore sunt scumpe. practic nu ai cum sa faci ceva la reprezentanta fara sa lasi 100 de euro..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Cumpararea din Gerrmania , sau alta tara deasemenea, este intradevar o loterie. Am destui clienti care , dupa ce isi aduc masinile , vin la mine pentru o verificare. De cele mai multe ori au mai multi km decat arata , sau au fost revopsite total. Daca cumperi o masina 2006-prezent , cel mai bine e sa ceri cartea service , daca nu o are inseamna ca s-a lucrat la km sau reviziile sunt mult intarziate. Daca are carte service la livrare trebuie trecuta reprezentanta care apare si pe brief si care a omologat masina. Daca e alta reprezentanta trecuta pe carnetul de service inseamna ca acesta este fals. Pe stampila din carnetul de service de la revizii este un numar de telefon iar un apel in germania nu costa decat cativa euro. Ar fi indicat sa sunati sa cereti detalii despre masina(istoric service etc.). In continuare sunt de parere ca cumpararea unei masini de la o reprezentanta (Romania sau nu) este de preferat .... in primul rand primesti o garantie care te protejeaza intr-o oarecare masura , in al doilea rand poti cere un istoric de service. In cazul in care masina "pateste" ceva in primele 2 luni sunt sigur ca o reprezentanta nu vrea sa se implice in procese si alte alea , preferand sa repare masina pe costurile lor.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.